Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BHN
    Newbiemmer
    • Apr 2015
    • 16
    • Nokia

    e36:sta tulee m52b20 e39:iin erojahan tuossa apulaitteiden kiinnityksessä jne on, mutta mites kampiakselin ja vesipumpun hihnapyörät? täytyykö nekin vaihtaa vai onko identtiset kampiakselin triggeripyörineen?

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15259
      • Ajamisen Iloa

      Olen ruvennut miettimään asiaa...todennäköisesti ja toivottavasti olen vainoharhainen.

      Kun käynnistän auton niin öljynkannun-valo palaa sekunnin-kaksi starttaamisen jälkeen. Onko tämä normaalia?
      Jos auto on ollut hetkeä aikaisemmin käynnissä niin öljykannuvalo sammuu heti starttaamisen jälkeen. Eli kestääkö paineilla nousta alussa vai onko tuo jonkun vian merkki?

      Lisäksi kaikki koneen etupuolella pyörivät hihnat ja kiristimet ja rullat on vaihdettu mutta silti laite pitää ujellusta varsinkin matalilla kierroksilla ja varsinkin kylmällä koneella. Laturi on vaihdettu kahdesti ei fiksannut ongelmaa millään tavall vaikka korvakuulolta saundi tulee juurikin laturista.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8264
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Remotion View Post
        Olen ruvennut miettimään asiaa...todennäköisesti ja toivottavasti olen vainoharhainen.

        Kun käynnistän auton niin öljynkannun-valo palaa sekunnin-kaksi starttaamisen jälkeen. Onko tämä normaalia?
        Jos auto on ollut hetkeä aikaisemmin käynnissä niin öljykannuvalo sammuu heti starttaamisen jälkeen. Eli kestääkö paineilla nousta alussa vai onko tuo jonkun vian merkki?

        Öljynsuodattimen o-renkaat #5 kun menee huonoksi niin tekee tuota. Sitten kun menee tosi huonoksi niin alkaa saksätys startatessa.

        Last edited by peto2; 08-06-2015, 00:49.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15259
          • Ajamisen Iloa

          Kiitos vastauksesta! Aiheuttaako yksinkertaisesti aika tuota kulumaa? Onko ne o-renkaat mitä matskua?
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Electroid
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 992
            • Jyväskylä

            Ei auttanut ainakaan omassa noiden pienien o-renkaiden vaihto. Esim. kun 12h seisoo niin startissa naputtaa nostaja/jat. Suodatinjalan tiivistekkin on vaihdettu vuosi pari sitten (voihan se silti vuotaa).
            - E36 328iA Touring 4/97 -
            Myynissä:
            - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11150
              • Oulu

              Originally posted by Electroid View Post
              Ei auttanut ainakaan omassa noiden pienien o-renkaiden vaihto. Esim. kun 12h seisoo niin startissa naputtaa nostaja/jat. Suodatinjalan tiivistekkin on vaihdettu vuosi pari sitten (voihan se silti vuotaa).
              Joku nostaja siellä on tukossa, jos naputtaa. Ei sinänsä vaarallista, jos se loppuu sekunnin parin jälkeen. Lähinnä vittumaisen kuulosta. Kunnon toimivilla nostajilla saa suodatinjalka ja nuo tiivisteet falskata vaikka kuinka, eikä napsuta startatessa ja/tai käynnissä. 100% ehjät nostimet on hiljaa, vaikkei öljynpaine heti nousisikaan.

              Ne nostimet voi toki käyttää irti, purkaa ja putsata, mut paljon vähemmällä pääsee, kun vain vaihtaa ne. Ebaystä saa INA settejä alle 200€

              EDIT toki ne pikku o-renkaat kannattaa olla kunnossa, koska muuten pieni osa öljynpaineesta menee hukkaan, kun öljyä valuu sitä kautta takaisin öljypohjaan. Niiden o-renkaiden tehtävä on pitää suodatinkotelo täynnä öljyä, kun kone on sammuksissa. Kun suodatinkotelo nostetaan pois, niin öljy valuu alas o-renkaiden tukkimasta reijästä, jotta koko öljytilavuus saadaan vaihdettua.
              Last edited by Pazi88; 08-06-2015, 13:17.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8264
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Remotion View Post
                Kiitos vastauksesta! Aiheuttaako yksinkertaisesti aika tuota kulumaa? Onko ne o-renkaat mitä matskua?
                Ihan aika, lämpö ja moninkertainen aukaisu/kiinni vetäminen ne kovettaa ja hajottaa. Jostain öljynkestävästä tavarasta ne on, eli ei kumia. Jos en väärin muista niin vihreitä väriltään.

                Originally posted by Electroid View Post
                Ei auttanut ainakaan omassa noiden pienien o-renkaiden vaihto. Esim. kun 12h seisoo niin startissa naputtaa nostaja/jat. Suodatinjalan tiivistekkin on vaihdettu vuosi pari sitten (voihan se silti vuotaa).
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Joku nostaja siellä on tukossa, jos naputtaa. Ei sinänsä vaarallista, jos se loppuu sekunnin parin jälkeen. Lähinnä vittumaisen kuulosta. Kunnon toimivilla nostajilla saa suodatinjalka ja nuo tiivisteet falskata vaikka kuinka, eikä napsuta startatessa ja/tai käynnissä. 100% ehjät nostimet on hiljaa, vaikkei öljynpaine heti nousisikaan.

                Ne nostimet voi toki käyttää irti, purkaa ja putsata, mut paljon vähemmällä pääsee, kun vain vaihtaa ne. Ebaystä saa INA settejä alle 200€

                EDIT toki ne pikku o-renkaat kannattaa olla kunnossa, koska muuten pieni osa öljynpaineesta menee hukkaan, kun öljyä valuu sitä kautta takaisin öljypohjaan. Niiden o-renkaiden tehtävä on pitää suodatinkotelo täynnä öljyä, kun kone on sammuksissa. Kun suodatinkotelo nostetaan pois, niin öljy valuu alas o-renkaiden tukkimasta reijästä, jotta koko öljytilavuus saadaan vaihdettua.

                Omassa tapauksessa kone kuulosti startin jälkeen siltä kuin jokainen nostaja olisi säksättänyt sen 1-2s, toinen o-renkaista oli jo kadonnut ja toisesta puuttui pala. Uusilla o-renkailla täysin hiljainen startti. Tässä yksilössä alkaa tosin kilometrejä olemaan runsaasti ettei varmasti mistään täysin tikissä olevista nostajista voida puhua.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Rumilus
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 366
                  • Tuusula

                  Eikös oem suodattimen mukana tule noi kaikki o-renkaat? Muistaakseni kun viimeks vaihoin öljyjä, niin siinä tuli mukana noi kolme rengasta.
                  Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8264
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Rumilus View Post
                    Eikös oem suodattimen mukana tule noi kaikki o-renkaat? Muistaakseni kun viimeks vaihoin öljyjä, niin siinä tuli mukana noi kolme rengasta.
                    Alukantinen suodatinkotelo? Niissä tulee kaikki o-renkaat. Muovikantiseen tulee vain iso o-rengas ja kupariprikka öljyproppuun.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15259
                      • Ajamisen Iloa

                      Kiitos selityksistä tässä taas oppii lisää tekniikasta jälleen kerran. 5€ oli yhteensä
                      2 orengasta laakkoselta. Ei tosiaan tule nuo mukana m52:sen filtteripussissa.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Rumilus
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 366
                        • Tuusula

                        No sekasinhan ne meni, taloudesta löytyy M50&M52 möötörilliset tötteröt.
                        Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                        Comment

                        • ssamuu
                          BTCF Member
                          • Jul 2013
                          • 161
                          • Lieto

                          Osaisko joku antaa vinkkiä miksi M52B28 kuulostaa tältä? Tyhjäkäynnillä pitää tommosta säksätystä ja ajossa kun kierrokset on noin 2000 ja yli niin alkaa pitämään hyttiin kuuluvaa sähinää, kaasusta kun päästää niin ääni hiljenee ja kytkintä painaessa loppuu. Linkki videoon
                          E36 ///M3 Cabrio
                          E30 318iS

                          Comment

                          • LordHamwich
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 436
                            • Kuopio-Kuhmo

                            Originally posted by ssamuu View Post
                            Osaisko joku antaa vinkkiä miksi M52B28 kuulostaa tältä? Tyhjäkäynnillä pitää tommosta säksätystä ja ajossa kun kierrokset on noin 2000 ja yli niin alkaa pitämään hyttiin kuuluvaa sähinää, kaasusta kun päästää niin ääni hiljenee ja kytkintä painaessa loppuu. Linkki videoon
                            Oma kuulosti samalta kun Mätänetistä annettiin dead on arrival nokka-akselin asentotunnistin.

                            Edit: tosin ei kyllä ajaessa muistaakseni pitänyt kummempaa ääntä
                            Last edited by LordHamwich; 09-06-2015, 18:58.
                            1997 E39 523i Cosmosschwartz
                            sigpic

                            Gone with the wind:
                            1994 VW Passat 2.0
                            1995 E36 323i

                            Comment

                            • ssamuu
                              BTCF Member
                              • Jul 2013
                              • 161
                              • Lieto

                              Originally posted by LordHamwich View Post
                              Oma kuulosti samalta kun Mätänetistä annettiin dead on arrival nokka-akselin asentotunnistin.

                              Edit: tosin ei kyllä ajaessa muistaakseni pitänyt kummempaa ääntä
                              Sitä itsekin epäilin vialliseksi ja vaihdoin tilalle uuden oem anturin, ei vaikutusta :think
                              E36 ///M3 Cabrio
                              E30 318iS

                              Comment

                              • Oki
                                Newbiemmer
                                • Mar 2011
                                • 2
                                • Iisalmi

                                Mikä vikana 523i -96 kun kiihdyttäessä kierrokset jää huutamaan kuin kaasu hirttäisi kiinni? Kierrokset pysyy ylhäällä vaihtelevasti pikku hetkestä jopa pariin minuuttiin. Koneen lämmöllä ei merkitystä. Vikakaan ei esiinny joka kiihdytyksessä. Paikallaan ollessa ei mitään ongelmaa, ainut että kierrokset laskee aavistuksen verran hitaasti. Tyhjäkäyntiä pyörii nätisti. Vika ilmenee aina kun kiihdyttää 25 kmh siinä tulee nytkähdys ja auto alkaa itse vetämään ja sama taas kun vauhti tippuu alle tuon niin vika häviää.

                                Vaihdettu haitariputki, tyhjäkäynti venttiilin putki, huohottimen letkut ja se muju. Massamittari puhdistettu, tyhjäkäynti venttiili puhdistettu, lambda vaihdettu 1-3 pytyille, kun näytti autocomin live data kokoajan tuolle lambdalle "lambdatunnistimen ohjaus arvo: kiihdytys" kun taas sylinterit 4-6 näytti aktiivinen... Jarru cleaneria suihkittu vaihtamattomiin paikkoihin mutta mitään ei löydy.

                                Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, alkaa hermot mennä.. Kaikki anturit näytti live datassa luotettavia lukemia, joten niissäkään tuskin mitään vikaa on.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎