e36:sta tulee m52b20 e39:iin erojahan tuossa apulaitteiden kiinnityksessä jne on, mutta mites kampiakselin ja vesipumpun hihnapyörät? täytyykö nekin vaihtaa vai onko identtiset kampiakselin triggeripyörineen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Olen ruvennut miettimään asiaa...todennäköisesti ja toivottavasti olen vainoharhainen.
Kun käynnistän auton niin öljynkannun-valo palaa sekunnin-kaksi starttaamisen jälkeen. Onko tämä normaalia?
Jos auto on ollut hetkeä aikaisemmin käynnissä niin öljykannuvalo sammuu heti starttaamisen jälkeen. Eli kestääkö paineilla nousta alussa vai onko tuo jonkun vian merkki?
Lisäksi kaikki koneen etupuolella pyörivät hihnat ja kiristimet ja rullat on vaihdettu mutta silti laite pitää ujellusta varsinkin matalilla kierroksilla ja varsinkin kylmällä koneella. Laturi on vaihdettu kahdesti ei fiksannut ongelmaa millään tavall vaikka korvakuulolta saundi tulee juurikin laturista.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostOlen ruvennut miettimään asiaa...todennäköisesti ja toivottavasti olen vainoharhainen.
Kun käynnistän auton niin öljynkannun-valo palaa sekunnin-kaksi starttaamisen jälkeen. Onko tämä normaalia?
Jos auto on ollut hetkeä aikaisemmin käynnissä niin öljykannuvalo sammuu heti starttaamisen jälkeen. Eli kestääkö paineilla nousta alussa vai onko tuo jonkun vian merkki?
Öljynsuodattimen o-renkaat #5 kun menee huonoksi niin tekee tuota. Sitten kun menee tosi huonoksi niin alkaa saksätys startatessa.
Last edited by peto2; 08-06-2015, 00:49.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Ei auttanut ainakaan omassa noiden pienien o-renkaiden vaihto. Esim. kun 12h seisoo niin startissa naputtaa nostaja/jat. Suodatinjalan tiivistekkin on vaihdettu vuosi pari sitten (voihan se silti vuotaa).- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
-
Originally posted by Electroid View PostEi auttanut ainakaan omassa noiden pienien o-renkaiden vaihto. Esim. kun 12h seisoo niin startissa naputtaa nostaja/jat. Suodatinjalan tiivistekkin on vaihdettu vuosi pari sitten (voihan se silti vuotaa).
Ne nostimet voi toki käyttää irti, purkaa ja putsata, mut paljon vähemmällä pääsee, kun vain vaihtaa ne. Ebaystä saa INA settejä alle 200€
EDIT toki ne pikku o-renkaat kannattaa olla kunnossa, koska muuten pieni osa öljynpaineesta menee hukkaan, kun öljyä valuu sitä kautta takaisin öljypohjaan. Niiden o-renkaiden tehtävä on pitää suodatinkotelo täynnä öljyä, kun kone on sammuksissa. Kun suodatinkotelo nostetaan pois, niin öljy valuu alas o-renkaiden tukkimasta reijästä, jotta koko öljytilavuus saadaan vaihdettua.Last edited by Pazi88; 08-06-2015, 13:17.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostKiitos vastauksesta! Aiheuttaako yksinkertaisesti aika tuota kulumaa? Onko ne o-renkaat mitä matskua?
Originally posted by Electroid View PostEi auttanut ainakaan omassa noiden pienien o-renkaiden vaihto. Esim. kun 12h seisoo niin startissa naputtaa nostaja/jat. Suodatinjalan tiivistekkin on vaihdettu vuosi pari sitten (voihan se silti vuotaa).Originally posted by Pazi88 View PostJoku nostaja siellä on tukossa, jos naputtaa. Ei sinänsä vaarallista, jos se loppuu sekunnin parin jälkeen. Lähinnä vittumaisen kuulosta. Kunnon toimivilla nostajilla saa suodatinjalka ja nuo tiivisteet falskata vaikka kuinka, eikä napsuta startatessa ja/tai käynnissä. 100% ehjät nostimet on hiljaa, vaikkei öljynpaine heti nousisikaan.
Ne nostimet voi toki käyttää irti, purkaa ja putsata, mut paljon vähemmällä pääsee, kun vain vaihtaa ne. Ebaystä saa INA settejä alle 200€
EDIT toki ne pikku o-renkaat kannattaa olla kunnossa, koska muuten pieni osa öljynpaineesta menee hukkaan, kun öljyä valuu sitä kautta takaisin öljypohjaan. Niiden o-renkaiden tehtävä on pitää suodatinkotelo täynnä öljyä, kun kone on sammuksissa. Kun suodatinkotelo nostetaan pois, niin öljy valuu alas o-renkaiden tukkimasta reijästä, jotta koko öljytilavuus saadaan vaihdettua.
Omassa tapauksessa kone kuulosti startin jälkeen siltä kuin jokainen nostaja olisi säksättänyt sen 1-2s, toinen o-renkaista oli jo kadonnut ja toisesta puuttui pala. Uusilla o-renkailla täysin hiljainen startti. Tässä yksilössä alkaa tosin kilometrejä olemaan runsaasti ettei varmasti mistään täysin tikissä olevista nostajista voida puhua.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Rumilus View PostEikös oem suodattimen mukana tule noi kaikki o-renkaat? Muistaakseni kun viimeks vaihoin öljyjä, niin siinä tuli mukana noi kolme rengasta.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Osaisko joku antaa vinkkiä miksi M52B28 kuulostaa tältä? Tyhjäkäynnillä pitää tommosta säksätystä ja ajossa kun kierrokset on noin 2000 ja yli niin alkaa pitämään hyttiin kuuluvaa sähinää, kaasusta kun päästää niin ääni hiljenee ja kytkintä painaessa loppuu. Linkki videoonE36 ///M3 Cabrio
E30 318iS
Comment
-
-
Originally posted by ssamuu View PostOsaisko joku antaa vinkkiä miksi M52B28 kuulostaa tältä? Tyhjäkäynnillä pitää tommosta säksätystä ja ajossa kun kierrokset on noin 2000 ja yli niin alkaa pitämään hyttiin kuuluvaa sähinää, kaasusta kun päästää niin ääni hiljenee ja kytkintä painaessa loppuu. Linkki videoon
Edit: tosin ei kyllä ajaessa muistaakseni pitänyt kummempaa ääntäLast edited by LordHamwich; 09-06-2015, 18:58.1997 E39 523i Cosmosschwartz
sigpic
Gone with the wind:
1994 VW Passat 2.0
1995 E36 323i
Comment
-
-
Originally posted by LordHamwich View PostOma kuulosti samalta kun Mätänetistä annettiin dead on arrival nokka-akselin asentotunnistin.
Edit: tosin ei kyllä ajaessa muistaakseni pitänyt kummempaa ääntäE36 ///M3 Cabrio
E30 318iS
Comment
-
-
Mikä vikana 523i -96 kun kiihdyttäessä kierrokset jää huutamaan kuin kaasu hirttäisi kiinni? Kierrokset pysyy ylhäällä vaihtelevasti pikku hetkestä jopa pariin minuuttiin. Koneen lämmöllä ei merkitystä. Vikakaan ei esiinny joka kiihdytyksessä. Paikallaan ollessa ei mitään ongelmaa, ainut että kierrokset laskee aavistuksen verran hitaasti. Tyhjäkäyntiä pyörii nätisti. Vika ilmenee aina kun kiihdyttää 25 kmh siinä tulee nytkähdys ja auto alkaa itse vetämään ja sama taas kun vauhti tippuu alle tuon niin vika häviää.
Vaihdettu haitariputki, tyhjäkäynti venttiilin putki, huohottimen letkut ja se muju. Massamittari puhdistettu, tyhjäkäynti venttiili puhdistettu, lambda vaihdettu 1-3 pytyille, kun näytti autocomin live data kokoajan tuolle lambdalle "lambdatunnistimen ohjaus arvo: kiihdytys" kun taas sylinterit 4-6 näytti aktiivinen... Jarru cleaneria suihkittu vaihtamattomiin paikkoihin mutta mitään ei löydy.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, alkaa hermot mennä.. Kaikki anturit näytti live datassa luotettavia lukemia, joten niissäkään tuskin mitään vikaa on.
Comment
-
Comment