Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bolshoi Booze
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 21
    • Kauhava

    Originally posted by Byge View Post
    Paineen alla nesteen kiehumispiste on korkeampi kuin normaalisti, osaksi myös glykolipitoisuuden syytä. Mittari näyttää tietyllä toleranssilla tasan puoltaväliä mutta menee kyllä yli jos nesteet kuumenee liikaa. Onhan ilmaus tehty vähintään superhuolellisesti? Tuliko syylärin mukana uusi korkki? korkki toimii varoventtiilinä jos paineet pääsee karkaamaan liian kovaksi.
    Kyllä marmorilta haettiin samalla uus 2 bar korkki. Ilmaruuvit auki saatiin koneeseen menemään noin 8 litraa nestettä. Tämän jälkeen koitettiin myös limsapullolla, jonka avulla saatiin ehkä pikkusen lisää nestettä järjestelmään.
    E36 340i Coupe
    E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
    Ex E36 325TDS Touring
    Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
    Ex E38 728iA

    Korvenperä///Motorsport

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11150
      • Oulu

      Ei salavalikko, mutta mega näyttää mullakin yli sataa astetta lämpötilaksi. Termari kans 92 asteinen. On kyllä pelannu, et kai tuo on ok.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • peette
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 63
        • Ylivieska

        Elikkä E36 M52B28 ravistaa tyhjäkäynnistä 2000rpm asti. vähän niinkuin kävisi viidellä. Tulpat vasta vaihdettu ja puolat tsekattu. maffin ja kaasuläpän väliin putki vaihettu. Mistä lähteä vikaa etsimään? sytkä vai imupuolella vika? onko muilla ollut vastaavaa?

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by peette View Post
          Elikkä E36 M52B28 ravistaa tyhjäkäynnistä 2000rpm asti. vähän niinkuin kävisi viidellä. Tulpat vasta vaihdettu ja puolat tsekattu. maffin ja kaasuläpän väliin putki vaihettu. Mistä lähteä vikaa etsimään? sytkä vai imupuolella vika? onko muilla ollut vastaavaa?
          Puristusten mittaaminen voisi olla kova juttu.

          Comment

          • peette
            Bimmer Rookie
            • Dec 2008
            • 63
            • Ylivieska

            [QUOTE=Muurahainen;3542859]Puristusten mittaaminen voisi olla kova juttu.[/QUOTE

            nyt toimii kierroksilla mutta tyhjäkäynnillä tippuu yks pytty pois

            Comment

            • Electroid
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 992
              • Jyväskylä

              Mistäs järkevällä hinnalla maf m52b28.iin? Maf shop.de myy vaan tuplavanos malliin ainakin tällä hetkellä. Niin ja pitää olla uusi.
              - E36 328iA Touring 4/97 -
              Myynissä:
              - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

              Comment

              • Electroid
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 992
                • Jyväskylä

                Tässä on useampi vuosi ihmetelty satunnaista käyntihäiriötä, joka esiintyi lähinnä tyhjäkäynnillä. Tippui niinkuin joku pytty pelistä ja kierrokset tippui alle 500.n (ei koskaa humppaillu ylös alas). Ei vikakoodeja.

                Vika korjaantui kun maltoin laittaa kokeilun vuoksi uuden orginaali kampianturin. Ainaki toistaiseksi on pelannut moitteetta.
                - E36 328iA Touring 4/97 -
                Myynissä:
                - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                Comment

                • peette
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 63
                  • Ylivieska

                  Originally posted by Electroid View Post
                  Tässä on useampi vuosi ihmetelty satunnaista käyntihäiriötä, joka esiintyi lähinnä tyhjäkäynnillä. Tippui niinkuin joku pytty pelistä ja kierrokset tippui alle 500.n (ei koskaa humppaillu ylös alas). Ei vikakoodeja.

                  Vika korjaantui kun maltoin laittaa kokeilun vuoksi uuden orginaali kampianturin. Ainaki toistaiseksi on pelannut moitteetta.
                  tuotakin tutkittiin että käy kyllä kaikilla mutta tyhjäkäynti täristää. tärisee koko auto. tyhjäkäynti muuten tasaista ja kierrokset jossain 500-600rpm..

                  Comment

                  • BHN
                    Newbiemmer
                    • Apr 2015
                    • 16
                    • Nokia

                    mikä on M52B20 vauhtipyörän kiristysmomentti?
                    myös muita kiristysmomentteja hakusessa jos on linkkiä heittää..

                    Comment

                    • BHN
                      Newbiemmer
                      • Apr 2015
                      • 16
                      • Nokia

                      Onko vauhtipyörän pultit vaihdettava aina uusin , eli ovatko ns "venyviä"?

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11150
                        • Oulu

                        Originally posted by BHN View Post
                        Onko vauhtipyörän pultit vaihdettava aina uusin , eli ovatko ns "venyviä"?
                        En oo vaihellu ja on kestäny. Momentti oli muistaakseni 100-130nm EDIT 120 nm
                        Last edited by Pazi88; 21-05-2015, 12:52.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          En oo vaihellu ja on kestäny. Momentti oli muistaakseni 100-130nm EDIT 120 nm
                          Nusnus, 105nm vauhtipyörä, automaateissa vetolevy 120nm.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Minkäs kokoinen kanta oli kiertokankien pulteissa?
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15259
                              • Ajamisen Iloa

                              Miten starttikehän halkaisijan pystyy mittaamaan? Näkeekö sen jotenkin auton tiedoista ilman purkamisia?
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Remotion View Post
                                Miten starttikehän halkaisijan pystyy mittaamaan? Näkeekö sen jotenkin auton tiedoista ilman purkamisia?
                                Purkamatta mittaaminen on käytännössä mahdotonta.

                                Myös voi olettaa että samanlaisessa samanikäisessä olisi samankokoinen.
                                Eli jos joku vastavasta on mitannut niin siitä voisi saada suuntaa antavan tiedon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎