Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 448
    • E-pohjanmaa

    #31
    [QUOTE=Pazi88;3337048]

    Onko noiden tulppien alla olevien o-renkaiden koko tiedossa? Ei viittis merkki osista niitä käydä hakees, kun ei niitä kumminkaan Seinäjoella ole hyllys. Kusee ylemmän tulpan alta kuin niagaran putous.
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11150
      • Oulu

      #32
      Ottaa kerralla semmosen o-rengas setin ja valkkaa siitä sopivan. Mulla näky olevan vaan semmosella isolla kuusiokolotulpalla olevaa hyllyssä, niin ei voi mitata.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1766
        • vihti

        #33
        Originally posted by naikou View Post
        Mulla 96vm. E39:ssä M52B25 sinkkuvanos kone pitää lämpimänä kalkatusta tyhjäkäynnillä, ajettu 236tkm tällä hetkellä ja auton alta kuuluu se kalkatus. Yläkerrasta ei kuulu mitää ylimäärästä vaikka korva koneessa kiinni kuuntelis, ärsyttää kun bensa kuutonen kuullostaa dieseliltä tyhjäkäynnillä. Vaikka painaa kytkimen pohjaan ja pykälän silmään niin ei ääni muutu miksikään eli voimansiirron puolelta turha etsiä.
        Tätä tutkittu nyt senverra että todennäkoisesti imusarjan alla on joku osa joka pitää tota meteliä, pelti kiinni kuuluu selkeemmin kuskin puolelta ja pelti auki tuntuis toi "kalkatus" tulevan imusarjan alta jostain.

        Searchilla etin ja löyty juttua jostai bensatankin huohotus venttiilistä joka on ymmärtääkseni lohkossa kiinni imusarjan alla, topicin yhteydessä oli englanninkielinen korjaus ohje että pitäs laittaa kumiset "vaimennusprikat" sen venttiilin kiinnikkeen ja lohkon väliin niin hiljenis.

        Onko muilla kokemusta tälläisesta? :think
        E39 523i Turbo

        Comment

        • coupe320
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 417
          • viikkoja tiellä

          #34
          dme boxiin kaiverrettu joku merkki (ne,we,me tms.kts kuva) ja edellisten omistajien mukaan autossa on moottorin ohjaus ""säädetty".:think onko siis joku halpis lastu vai alkuperänen?



          e: no tuolta löytyi lähes samanlainen, tarrassa olevat nro tästää mutta tuossa mustassa olevat pikku textit on eri. ja mulla lukee lopussa singapore.
          oisko mahollisesti tuo AC Schnitzerin lastu? http://www.ebay.com/itm/AC-Schnitzer...item4624b7fb0e
          Last edited by coupe320; 03-08-2014, 20:02.

          Comment

          • herja
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1649

            #35
            Vaihdoin M52B28 koneeseen vähän osaa alipainepuolelle sekä pakosarjan ja putken välisen tiivisteen, noiden fiksausten jälkeen ilmeni, että ilmeisesti kaikki suuttimet suihkuttaa yhtäaikaa. Onko se sitten nokan anturi entinen vai miten se meni? Muuten toimii nyt paremmin kuin pitkään aikaan, vetoja on ihan ok, alarundeilla vois olla vähän enemmän, eikä se pakotivarin aiheuttama amispörinä enää häiritse. Imusarjassa komea alipaine on ja pysyy. Jos tuolta nokan anturin vaihdolla saa vielä lisää tehoja niin olis upee juttu, varmaan alavääntöö vaikuttaa paljon?
            Retard Member

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11150
              • Oulu

              #36
              Ei sillä tehoihin ole vaikutusta, mutta suuttimien pitämä meteli vähenee sekä mahdollisesti kuluttaa myös vähemmän.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • herja
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1649

                #37
                Ei löytynytkään nokan anturin vikakoodia vaan lambda bank 1 mykkä, ei myöskään jännite seilannut kuten toisessa kun katselin livedataa. Toki softana car soft mutta kai sekin nyt tuon verran ymmärtää M52B28 menosta.
                Retard Member

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11150
                  • Oulu

                  #38
                  Kokeile ennemmin phenon tekemää testo softaa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=245335

                  Tuolla ainakin näkee toimiika m52:ssa lamdat vai ei.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • herja
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1649

                    #39
                    Toimiiko tuo carsoftin vanhan IO-portin kaapelilla, jossa on se laatikko ATK:n ja auton välillä?
                    Retard Member

                    Comment

                    • Scouser
                      Newbiemmer
                      • Aug 2013
                      • 12
                      • Suomi

                      #40
                      Mites nämä LTFT 1&2 -arvot? Ihan oko nuo parin prosentin heitot? e46 328Ci, -99.



                      Päästöarvot turhan korkealla, siksi tarkistelin..

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #41
                        Nyt kun on ainakin pahimmat imuvuodot tulpattu niin kuuluuko ton koneen suhista sammuttaessa kuinka paljon ja kauan vai ollenkaan? Nyt suhisee muutaman sekunnin aika selkeästi, lisäksi kun on käynnissä ja avaa öljykorkin niin tulee ihan sama ääni kuin videossa:



                        Onko toi nyt sitten separaattori kalvon ääni kun se on rikki? Onhan se nyt jo siellä pari vuotta ollut, että on syytäkin vaihtaa...
                        Retard Member

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11150
                          • Oulu

                          #42
                          Videon perusteella kuulostaa aivan juuri siltä rikkinäiseltä separaattorilta. Ehjä sinkkivanos m52 ei pidä suhista ollenkaan sammutuksen jälkeen. Ainoastaan. 5 sekunnin jälkeen sammutuksesta pitää kuulua semmonen "swooh" ääni, kun se löysää paineet (en tiedä mistä ) Jos se suhisee ja tämä ääni jää kuulumatta, niin siellä on imuvuoto kaasuläpän jälkeen. Vahvistaus tätä separaatyori ongelmaa.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #43
                            Mulla oli toi vähän auki kun vaihdoin ICV tiivisteen imusarjaan ja kokeilin puhaltaa siihen icv:n putkeen niin suhina kuului kaasuläpältä, ilmeisesti vuotaa siitä alipaineen pois joka kyllä kuulostaa ihan normaalilta tilanteelta.

                            edit. varsinaisesti mitään vikaa ajettavuuden kannalta ei ole, kulkee hyvin ja bensaa menee todella vähän, matkassa helposti alle 8/100.
                            Last edited by herja; 16-08-2014, 07:48.
                            Retard Member

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Originally posted by herja View Post
                              Mulla oli toi vähän auki kun vaihdoin ICV tiivisteen imusarjaan ja kokeilin puhaltaa siihen icv:n putkeen niin suhina kuului kaasuläpältä, ilmeisesti vuotaa siitä alipaineen pois joka kyllä kuulostaa ihan normaalilta tilanteelta.

                              edit. varsinaisesti mitään vikaa ajettavuuden kannalta ei ole, kulkee hyvin ja bensaa menee todella vähän, matkassa helposti alle 8/100.
                              Imuvuodot vaikuttavatkin enemmän kaupunkiajossa ja ainakin 2.5l TU koneet menee keskikulutukseksikin tuohon 8l:aan?

                              Comment

                              • herja
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 1649

                                #45
                                Tää 300tkm rullattu sinkula naukkaa sellaset 9,1 seka-ajossa. En taida ostaa mitään osaa tohon, kattoo sitten katsastuksessa millasia kukkasia tulee putkesta.
                                Retard Member

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎