memebuy23buy

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bemari1
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post

    Käänsitkö pelkästään momenttiin (20 Nm) vai asteet päälle? Jos pelkästään momenttiin, niin silloin pultteja voi vielä käyttää. Jos käänsit lisäksi sen 70 astetta, niin silloin pultit uusittava. Laakerivälysten mittausta varten pitäisi riittää pelkkä kiristäminen momenttiin. Venyvissä pulteissa kiristysmomentti on sitä varten, että liitoksesta kiristetään välykset pois ja pultti on vakiokireydessä ennen lopullista kiristystä. Kiristysohjeissa sen jälkeen käännettävät 1-2 astelukua kiristävät pultin ohi myötörajan, eli aiheuttavata pysyvän muodonmuutoksetn (venymän).
    Kiitos vastauksesta.

    Loppuun astihan ne tuli käännettyä eli 70 astetta. Ei se auta kun laittaa kättä taskuun.

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post

    Ei noista kunnossa ollessa pitäs tommosia lukemia tulla ilman kattia. Jotakin vikaa luultavasti.
    Juu pitäs kyllä olla huomattavasti alemmat. Mulla kivikautinen M30b34 moottori anto ilman kattia jotain 500-700 niin luulisi että M52 jää paljon alemmaksi. Itsellä päästökone niin katselin huvikseen.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Bemari1 View Post
    Viime yön unet menettäneenä, on pakko laittaa tänne kysymys. Tällä hetkellä on menossa kiertokangen laakerien asennus. Tarkoituksena oli laakerivälyksiä mitattaessa käyttää vanhoja pultteja kiristykseen, mutta meni bitti poikittain ja tuli kiristettyä uusilla OEM pulteilla. Joten, uskaltaako noilla pulteilla kasata nippuun vai täytyykö taas ostaa uudet pultit? Se ois sit taas laitettava toista sataa niihin lisää.
    Käänsitkö pelkästään momenttiin (20 Nm) vai asteet päälle? Jos pelkästään momenttiin, niin silloin pultteja voi vielä käyttää. Jos käänsit lisäksi sen 70 astetta, niin silloin pultit uusittava. Laakerivälysten mittausta varten pitäisi riittää pelkkä kiristäminen momenttiin. Venyvissä pulteissa kiristysmomentti on sitä varten, että liitoksesta kiristetään välykset pois ja pultti on vakiokireydessä ennen lopullista kiristystä. Kiristysohjeissa sen jälkeen käännettävät 1-2 astelukua kiristävät pultin ohi myötörajan, eli aiheuttavata pysyvän muodonmuutoksetn (venymän).

    Leave a comment:


  • Bemari1
    replied
    Viime yön unet menettäneenä, on pakko laittaa tänne kysymys. Tällä hetkellä on menossa kiertokangen laakerien asennus. Tarkoituksena oli laakerivälyksiä mitattaessa käyttää vanhoja pultteja kiristykseen, mutta meni bitti poikittain ja tuli kiristettyä uusilla OEM pulteilla. Joten, uskaltaako noilla pulteilla kasata nippuun vai täytyykö taas ostaa uudet pultit? Se ois sit taas laitettava toista sataa niihin lisää.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Jos yhtään lohduttaa ni omassa M52 HC 2000+ ilman kattia ja minimit kuumalla katilla 400.
    Ei noista kunnossa ollessa pitäs tommosia lukemia tulla ilman kattia. Jotakin vikaa luultavasti.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Suru View Post
    2 kappaletta e36 olen omistanut ennen tätä (ne oli kylläkin m50 koneilla), ja tämä käy ehdottomasti kaikkiista parhaiten, tyhjäkäynti todella hyvä ja kiihdytys myös. Tuo nokka-akselin anturi autto kiihdytykseen paljon.

    Sepä tässä just omasta mielestä vähän outoa on, nuo arvot kuitenkin sen verran perseellään että olettais että myös käynnissä jotain outoa pitäs olla, mutta kuitenki parhaiten käyvä ja kiihtyvä bemari mitä olen koskaan omistanut. Ihmetyttää että miten HC arvot voi olla noin viturallaan, että kolminkertaiset sallittuun, mutta auto toimii kuitenki todella hyvin
    Jos yhtään lohduttaa ni omassa M52 HC 2000+ ilman kattia ja minimit kuumalla katilla 400.

    Leave a comment:


  • Suru
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Putki voi vuotaa kun o2 on koholla, ensin se tarkasteluun ja testeriin ennen uusintanäyttöä.
    Joo putkessa oli niin villin näkösiä hitsauksia että turvallista olettaa että se vuotaa, tuskin kuitenkaan korjaa ongelmaa täysin ku arvot kuitenki noin paljon heittää sallitusta

    Leave a comment:


  • Suru
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Kyllähän tuossa katti pelaa.. rikkaalla tuo näyttää pyörivän onko pakosarjat halki?
    Tuota pakosarjaa ei olla tutkittu, ei ole käynyt mielessäkään.
    Kiitokset, pistän korvan taakse tuon

    Leave a comment:


  • Suru
    replied
    Originally posted by 316bemi View Post
    Ei oo sen kummempaa kokemusta kuin että ehjänä menee kyllä ilman kattiakln hc 100 alle kuumana.
    Huomaako käynnissä mitään outoa,käykö tyhjää ilman katkoja kylmänä/kuumana,vetääkö puhtaasti alakierroksilta? Näissä sinkkuvanoksissa ei vanos tyhjäkäyntiin niinkään vaikuta mut tiivisteiden vaihto kyl alakierros aluetta tasotti ettei aaltoillu kiihdyttäessä
    2 kappaletta e36 olen omistanut ennen tätä (ne oli kylläkin m50 koneilla), ja tämä käy ehdottomasti kaikkiista parhaiten, tyhjäkäynti todella hyvä ja kiihdytys myös. Tuo nokka-akselin anturi autto kiihdytykseen paljon.

    Sepä tässä just omasta mielestä vähän outoa on, nuo arvot kuitenkin sen verran perseellään että olettais että myös käynnissä jotain outoa pitäs olla, mutta kuitenki parhaiten käyvä ja kiihtyvä bemari mitä olen koskaan omistanut. Ihmetyttää että miten HC arvot voi olla noin viturallaan, että kolminkertaiset sallittuun, mutta auto toimii kuitenki todella hyvin

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Suru View Post
    Vinkkejä kaivataan m52 päästöongelmiin;

    CO% Tyhjäkäynnillä 0,36. Kierroksilla 0,69
    HC PPM Tyhjäkäynnillä 300. Kierroksilla 138
    CO2 Tyhjäkäynnillä 12,6. Kierroksilla 12,5
    O2 Tyhjäkäynnillä 1,9. Kierroksilla 2,5
    Lambda 1,121

    Katsuri oli ainakin sitä mieltä että putki todennäköisesti myös vuotaa.

    -95 coupe e36 kyseessä M52b20
    Putki voi vuotaa kun o2 on koholla, ensin se tarkasteluun ja testeriin ennen uusintanäyttöä.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by Suru View Post
    Vinkkejä kaivataan m52 päästöongelmiin;

    CO% Tyhjäkäynnillä 0,36. Kierroksilla 0,69
    HC PPM Tyhjäkäynnillä 300. Kierroksilla 138
    CO2 Tyhjäkäynnillä 12,6. Kierroksilla 12,5
    O2 Tyhjäkäynnillä 1,9. Kierroksilla 2,5
    Lambda 1,121

    Ensimmäiset toimenpiteet jotka tehtiin oli vikakoodien luku, joita tuli nokka-akselin asentotunnistimesta, tunnistin vaihdettu eikä mitään vaikutusta päästöihin. Sitten imuvuodot katsottiin kuntoon, ja ne pitäisi olla ok. Haitariputki on uus ymym.
    Tulpat on oikein merkkiset ja uudet, lambdat on edellisen omistajan mukaan 100% toimivat. MAF Delphin.

    Ainoana kysymysmerkkinä on edellisen omistajan asentama tarvike katalysaattori.

    Onko foorumilaisilla tullut samanlaisia tuloksia ja syynä ollut tarvikekatti, tai joku kattiongelma? Aika selväähän tuo on että orkkiskatin joutuu ostamaan, mutta kieliikö nuo tulokset vielä jostain muustakin mitä vois samalla tilailla?
    Katsuri oli ainakin sitä mieltä että putki todennäköisesti myös vuotaa.

    -95 coupe e36 kyseessä M52b20
    Kyllähän tuossa katti pelaa.. rikkaalla tuo näyttää pyörivän onko pakosarjat halki?

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Originally posted by Suru View Post
    Vinkkejä kaivataan m52 päästöongelmiin;

    CO% Tyhjäkäynnillä 0,36. Kierroksilla 0,69
    HC PPM Tyhjäkäynnillä 300. Kierroksilla 138
    CO2 Tyhjäkäynnillä 12,6. Kierroksilla 12,5
    O2 Tyhjäkäynnillä 1,9. Kierroksilla 2,5
    Lambda 1,121

    Ensimmäiset toimenpiteet jotka tehtiin oli vikakoodien luku, joita tuli nokka-akselin asentotunnistimesta, tunnistin vaihdettu eikä mitään vaikutusta päästöihin. Sitten imuvuodot katsottiin kuntoon, ja ne pitäisi olla ok. Haitariputki on uus ymym.
    Tulpat on oikein merkkiset ja uudet, lambdat on edellisen omistajan mukaan 100% toimivat. MAF Delphin.

    Ainoana kysymysmerkkinä on edellisen omistajan asentama tarvike katalysaattori.

    Onko foorumilaisilla tullut samanlaisia tuloksia ja syynä ollut tarvikekatti, tai joku kattiongelma? Aika selväähän tuo on että orkkiskatin joutuu ostamaan, mutta kieliikö nuo tulokset vielä jostain muustakin mitä vois samalla tilailla?
    Katsuri oli ainakin sitä mieltä että putki todennäköisesti myös vuotaa.

    -95 coupe e36 kyseessä M52b20
    Ei oo sen kummempaa kokemusta kuin että ehjänä menee kyllä ilman kattiakln hc 100 alle kuumana.
    Huomaako käynnissä mitään outoa,käykö tyhjää ilman katkoja kylmänä/kuumana,vetääkö puhtaasti alakierroksilta? Näissä sinkkuvanoksissa ei vanos tyhjäkäyntiin niinkään vaikuta mut tiivisteiden vaihto kyl alakierros aluetta tasotti ettei aaltoillu kiihdyttäessä
    Last edited by 316bemi; 18-08-2023, 21:41.

    Leave a comment:


  • Suru
    replied
    Vinkkejä kaivataan m52 päästöongelmiin;

    CO% Tyhjäkäynnillä 0,36. Kierroksilla 0,69
    HC PPM Tyhjäkäynnillä 300. Kierroksilla 138
    CO2 Tyhjäkäynnillä 12,6. Kierroksilla 12,5
    O2 Tyhjäkäynnillä 1,9. Kierroksilla 2,5
    Lambda 1,121

    Ensimmäiset toimenpiteet jotka tehtiin oli vikakoodien luku, joita tuli nokka-akselin asentotunnistimesta, tunnistin vaihdettu eikä mitään vaikutusta päästöihin. Sitten imuvuodot katsottiin kuntoon, ja ne pitäisi olla ok. Haitariputki on uus ymym.
    Tulpat on oikein merkkiset ja uudet, lambdat on edellisen omistajan mukaan 100% toimivat. MAF Delphin.

    Ainoana kysymysmerkkinä on edellisen omistajan asentama tarvike katalysaattori.

    Onko foorumilaisilla tullut samanlaisia tuloksia ja syynä ollut tarvikekatti, tai joku kattiongelma? Aika selväähän tuo on että orkkiskatin joutuu ostamaan, mutta kieliikö nuo tulokset vielä jostain muustakin mitä vois samalla tilailla?
    Katsuri oli ainakin sitä mieltä että putki todennäköisesti myös vuotaa.

    -95 coupe e36 kyseessä M52b20

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    No tämähän auttaakin jo paljon.

    Ei välttämättä, ittellänikin on kompura jossa kilpi on asennettuna kompuran ja lohkon välissä.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Muuten en osaa kompuran tunnistukseen sanoa mutta merkki lukee siellä perässä
    No tämähän auttaakin jo paljon.

    Leave a comment:

Working...
X