Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Testolla ds3 moodissa ajettu pari logia. Irtooko noista mitään?



    :think
    Ootko katsonut adaptaatioita? Äkkiseltään näyttäs että MAF mittaa liian vähän ilmaa ja käy aika paljon rikastettuna verrattuna perus bensakarttaan. Nuo integraattoritkin seilaa aika paljon ees takas ollakseen vakio kone.

    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Ainoa mikä itseä ihmetyttää on Vanos, kuuluuko sen aikaistaa jo 2000rpm kohdalla?
    Joo kaasu pohjassa vanos menee aikaiselle jo tyhjäkäynniltä lähtien. Ihan oikein pelaa.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Testolla ds3 moodissa ajettu pari logia. Irtooko noista mitään?



    :think
    Mä nyt availen sanaisen arkkuni kun kukaan fiksumpi asiasta tietävä ei ole, mitä tota logia tutkailin ja näistä ymmärrän niin ei mitään hälyyttävää näkynyt.

    Näyttäis ettei moottorinohjaus liiemmin sytytysennakkoa muuta vedossa, joten tuskin nakutusanturi poimii mitään naulaamista(?) Ainoastaan heti kun kaasun mättää pohjaan niin ~2500rpm kohdalla hetkeksi putoaa muutaman astetta ennakko kunnes palaa takaisin.

    Ainoa mikä itseä ihmetyttää on Vanos, kuuluuko sen aikaistaa jo 2000rpm kohdalla?

    Tää on nyt pelkkää ummikon spekulointia, näistä paremmin ymmärtävät kertokoot paremmin.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Testolla ds3 moodissa ajettu pari logia. Irtooko noista mitään?



    :think

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Kyllä.

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Kuuluuko kaasuläpän tienoilta kuulua pieni suhina tyhjäkäynnillä?

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Eiköhän se visko ole entinen, jos nappaa heti kiinni. Vaihtoon mahdollisimman äkkiä, ettei ole kohta vaihtolistalla muutakin.
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep visko rikki. Toki jos se ei ole väljä eikä vuoda silikoonia, niin voit koittaa sen kaksoismetalliliuskan kanssa pelata. Lämmität sitä ja katsot mihin suuntaa se liikkuu. Jos se esim. työntää tappia sisäänpäin, niin taita sitä liuskaa niin että tappi olisi perus asennossa ulompana. En siis muista kumpaan suuntaan se pelas, mut tuollain olen muutan viskon elvyttänyt. Uus maksaa kummiskin satasen pintaan.
    Muutaman threadin tässä välissä kerkesin jo lukea joissa oli samanlaisia mietteitä, kai se on uskottava. Ja kannattaa ilmeisesti suosia orkkista.

    Kiitokset molemmille

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jep visko rikki. Toki jos se ei ole väljä eikä vuoda silikoonia, niin voit koittaa sen kaksoismetalliliuskan kanssa pelata. Lämmität sitä ja katsot mihin suuntaa se liikkuu. Jos se esim. työntää tappia sisäänpäin, niin taita sitä liuskaa niin että tappi olisi perus asennossa ulompana. En siis muista kumpaan suuntaan se pelas, mut tuollain olen muutan viskon elvyttänyt. Uus maksaa kummiskin satasen pintaan.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Eiköhän se visko ole entinen, jos nappaa heti kiinni. Vaihtoon mahdollisimman äkkiä, ettei ole kohta vaihtolistalla muutakin.

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Linkkaan tämän kysymyksen tänne kun en tiedä kuka näitä lukee ristiin..

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jep se teston käppyrä on vain amplitudi jollain x-hetkellä. Sen päivitystahti on liian hidas että siitä voisi oikeen mitään päätellä. Siellä boksissa on kampuran asentoikkuna minkä sisällä jos se kuulee nakutusta, alkaa ennakko tippumaan sille sylinterille. Jokaiselle sylinterille on siis oma ikkuna. Sit toki tunnistukseen liittyy vielä muutakin laskentaa. Mut siinä ajassa mitä testo on kerenny amplitudi käppyrää päivittää, on kerenny tapahtua vaikka ja mitä. Eli vaikka se nakuttaiskin, niin ehkä sattunaisesti saattaa käyrä kävästä korkealla.

    RomRaider loggerilla toki näkee ecu:n muistiin tallentamat ennakon puotot eri kuormille, kierrosluvuille ja sylintereille. Ja sillä voi myös logata "knock current" arvoa, mikä kertoo sen hetkellisen ennakon puoton, mikä sekin on huomattavasti nakuanturin arvoa hyödyllisempi. En muista saako sitä testossa tällä hetkellä näkyville, mut se kai ois phenon helppo lisätä sinne jos ei :think

    Asiaan liittyen 7:25 eteenpäin: https://youtu.be/wP0ck1LSl5E

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Korjatkaahan viisaammat mutta eikö nakuanturi tee jatkuvaa pulssia, ja jos pulssin leveys/pituus menee alueelle joka on määritelty "nakutusalueeksi" alkaa ecu myöhäistää sytkää ja varmaankin myös rikastaa seosta?

    Eli näyttääkö testo "käyrän" amplitudia jolloin tuo volttimäärä ei paljon kerro tapahtumista palotilassa yhtään mitään.

    En lukenut yllä olevia postauksia kovin tarkkaan mutta kunhan pohdiskelen ääneen.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Hyvin kaukaa haettua, mutta voisko acs jostain syystä x jarruttaa moottoria? Ajelut on kylläkin ajeltu acs pois kytkettynä... mutta mutta.

    Edit: acs.n vaijeri on vaihdettu joku vuosi takaperin ja sen oikeasta kireydestä ei ollut asentajalla havaintoa.
    En usko kyllä että jarruttaisi varsinkaan pois kytkettynä, vaijerin pitäisi olla perusasennossa melko löysä, ainakin kun itse säädin käyttäen ACS-läppämoottorin kiinni sähköllä ja asetin vaijerin sen mukaan sopivalle löysyydelle.

    Ootko päässyt loggaamaan eri arvoja Testolla, vetää erilaisia vetoja eri nopeuksista ja lopuksi tallentaa tekstitiedostoiksi tai sit joku pelkääjän paikalle istumaan ja ottamaan screenshotteja. :think

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Racechrono tietoja verrattu Motoparkin radalta 2014 ja 2017.
    Nykyään n.3s hitaampi 100-160km/h

    Livedata nauhoitukset on vielä tekemättä kun ens saanu toimii usb jatkon kanssa. Videolta katsottuna nakuanturi (vai kummatkin en muista) antaa jossain kohdassa 1v jännitteen.
    Hyvin kaukaa haettua, mutta voisko acs jostain syystä x jarruttaa moottoria? Ajelut on kylläkin ajeltu acs pois kytkettynä... mutta mutta.

    Edit: acs.n vaijeri on vaihdettu joku vuosi takaperin ja sen oikeasta kireydestä ei ollut asentajalla havaintoa.

    Leave a comment:


  • Jarpeli
    replied
    Noniin. Tuli hieman hypisteltyä noiden bensansyöttö asioiden kanssa. Eli ilmeisesti noita säätimiä on monen laisia käytety vuosien varrella.
    On 9 ja 7 millistä karaa ja sitten eri paluu koolla varustettuja versioita.

    Oli tarkoitus hieman avartaa tuota paluu puolta poraamalla(ei toki kalvoon asti), mutta tutkailtiin sitten toista säädintä eri vuosimallista ja siinä oli tuplasti suurempi halkaisija poistopuolella jo valmiina.


    Näyttäisi näin pikaisella testauksella siltä että tuo isommalla poistolla oleva jaksaa pitää paineet kurissa. Kyseinen säädin löytyy myös M50 koneista näköjään.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Tällä kertaa kyselen M52:en nakutusantureista ja niiden arvoista.

    Eli millaiset arvot aiheuttaa ECU:lla toimia nakutuksen estämiseksi? Ja onko ihan yksi kartta vaan mitä ECU seuraa antureiden volteissa vai onko tässä muuttujia riippuen kuormituksesta etc.? :think

    Aikaistin myös tuon automaattini imunokkaa sen 5° (NW) ja kulkee iloisemmin 4000-5500rpm, ja 0-100km/h ajasta lähti n. 0,5sek mutta mitään tuntuvaa vaikutusta ei tuntunut 1500-3000rpm, toisin kuin manuaalilla missä nimenomaan tuntui parannusta tuolla kierrosluvulla. Tämä tomaatti tuntuu jotenkin hieman ankealta alle 3500rpm Nakutusantureita kun Testolla seurailin niin piikkaamaan sain 1,5V paikkeille ja sekin eri kierroksilla kuin tämä "ongelma"kohta.

    Ja en tosiaan nyt odota mitään rakettibensaa saavani tolla 5° mutta lähinnä ihmettelen miksi manuaalissa vääntö tuntuu paljon tuntuvammin matalilla kierroksilla kuin tomaatilla.

    Tosiaan perät molempiin vaihdettu eli manuaalissa 3.07 ja automaatissa 3.38 joten suht samansuuntainen kiihtyvyys molemmilla, joten vertailu pystynyt tekemään vähän moottoreiden osalta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎