memebuy23buy

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Tietääkö kukaan mikä ihmeen anturityyppi m52:n nokka-akselin asentoanturi on?

    Oletus oli mulla että se on hall anturi, mutta näyttäisi että se antaa pihalle taajuuden x-silloin kuin puolikuu on anturin kohdalla ja taajuuden y- silloin kun puulikuu ei oo kohdalla. Eri taajuus muuttuu nokan asennon mukaan.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    B25 puristuskorkeus 32,7 ja B28:ssa 31,82
    Tätä juuri hain. Kiitos

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Onko b25 ja b28 männissä eroa?
    B25 puristuskorkeus 32,7 ja B28:ssa 31,82

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Onko b25 ja b28 männissä eroa?

    Leave a comment:


  • Krynx
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    Harmi kun asiat on tainnut muuttua ja tuolla lukee että eivät toimita suomeen.

    wurthiltakin varmaan sais sen asennustyökalun mutta saakohan noita pitkiä kierreholkkeja :think

    E:niin pitiks ne olla noita 24,5mm pitkiä?


    Tuolta myyjältä minä tilasin vuosi sitten. Eli sen yleismallin asennussarjan ja oikeat insertit. Jälkikäteen ajateltuna olisi ehkä pitänyt ostaa myös se ohjuriholkki, niin olisi saanut kierteet helpommin suoraan. Hieman meni vinoon käsivaralla. Lohko autossa paikallaan

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied




    Kyllä kai tuo tomittaa edelleenkin. Ihan vasta tilasin.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Harmi kun asiat on tainnut muuttua ja tuolla lukee että eivät toimita suomeen.

    wurthiltakin varmaan sais sen asennustyökalun mutta saakohan noita pitkiä kierreholkkeja :think

    E:niin pitiks ne olla noita 24,5mm pitkiä?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    noniin, ei kestänyt lohko enää kolmatta kertaa kiristellä kantta kiinni vaan vikalla 90asteen rundilla jo toista kiristäessä sano kierre moro. Nyt sitten apuja kaivattais että millä kuntoon ku kiinnostais kyllä ens kesänä kans ajella tolla vielä :think

    Hienosti piti uusi vakio tiiviste 1bar paineilla n.5tkm

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    noniin, ei kestänyt lohko enää kolmatta kertaa kiristellä kantta kiinni vaan vikalla 90asteen rundilla jo toista kiristäessä sano kierre moro. Nyt sitten apuja kaivattais että millä kuntoon ku kiinnostais kyllä ens kesänä kans ajella tolla vielä :think

    Hienosti piti uusi vakio tiiviste 1bar paineilla n.5tkm

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Mitä pitäisi olla ilmamäärä täysikaasulla maksimitehon alueella logatessa, onko siitä mitään hajua?
    sanoisin että jotain 600kg/h luokkaa pitäs olla käsittääkseni. 500kg/h max lukemat on b25:lle sopivia. Toki ei oo ikinää päässy loggaamaan 100% vakiota ja ehjää konetta, niin en absoluuttisen oikeita arvoja osaa sanoa. Itsellä s52 nokilla tuo kiskoo yli 700kg/h (tai siis kisko aikasemmin ), mikä tarkoittaa jotain 240 hepan lukemia. Eli tommonen 50kg/h muutoskin on jo yllättävän paljon hevosvoimissa (tai niiden puutteessa).

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Mä kävin vielä testaa ton omani ja keskiarvo oli n. 68-69l/h ja kovin lukema mikä kävi näytöllä oli 71-72l/h.

    Tämmöinen löytyi Bimmerforumilta.
    Aika hyvin osunee ainakin suuntaa antavasti tuo bimmerforumin taulukko (yhdessä e39 540.ssä ainakin pyöri siinä 100 nurkilla)

    Täytyy joo vielä tsuumailla, että aukeaako kaasuläppä tarperksi niin kuin oli puhetta...

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Mitä pitäisi olla ilmamäärä täysikaasulla maksimitehon alueella logatessa, onko siitä mitään hajua?
    Veikkaus että vakiosta m52b28:sta n. 500- 550kg/h.



    Edit. Itekin kyselin jossain joskus kesällä paljon vakio m62b44tu:sta ois ollu tuo lukema, mutta ei ilmeisesti kukaan ollu loggaillu ja kovin nihkeesti löytyy netistä tietoa/mittauksia. Lähinnä vaan tyhjäkäynnin osalta löytyy googlella kg/h lukemia eri moottoreista.
    Last edited by bemmeri; 18-09-2017, 21:37.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Litraa tunnissa arvoihin en osaa sanoa mitään
    Nuo loggerit raportoi kg/h.
    Mitä pitäisi olla ilmamäärä täysikaasulla maksimitehon alueella logatessa, onko siitä mitään hajua?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Litraa tunnissa arvoihin en osaa sanoa mitään
    Nuo loggerit raportoi kg/h.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Puuttumatta asiaan mitenkään muuten niin onko nuo lukemat todellakin litraa tunnissa ?? Ei ?
    On litraa tunnissa, salavalikon lukema.

    Ja ettei kellekkään lukevalle jää epäselväksi niin puhutaan polttoaineenkulutuksesta. Bimmerforumilla tahtoo kertoa, että moottoritehon kun kertoo 0.35 niin saadaan ns. optimi bensankulutus l/h. Ja tätä kautta näkee jos MAF on huono niin ei päästä tuohon teoreettiseen huippulukemaan.
    Last edited by Jax_KiBez; 18-09-2017, 21:02.

    Leave a comment:

Working...
X