Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tarkista että kampuran tunnistimelle tulee +5v käyttöjännite, et eihän oo alkanu tippumaan. Mut joo nuo ei maailman pitkäkestoisimpia antureita oo.

    Sinnehän voi kampuralle pistää myös cherryn hall anturin räsiksen adapterilla. Kuten vauhtivaunu oli tehny. Mitkä on halvempia ja kaiketi pitkäkestoisempia mitä orggis hall.
    Nyt en äkkiseltään löydä, onko tähän jotain topicia mistä sais vähän vinkkiä?

    Jotainhan tässä on ollu jo pitkään.

    Edellisen kerran kun anturi meni, uuden vaihdon jälkeen auto toimi moitteetta jonkun aikaa, mutta sitten jossain vaiheessa muuttu taas laiskaksi alakierroksilla varsinkin. Ja muutaman kerran tyhjäkäynnillä kierrokset hetkellisesti notkahteli.

    Nyt tosiaan pari kertaa jo ajossakin notkahtanu, kierroslukumittari käy nollilla ja viimesetkin tehot veks. Ja tänään kerran jo pitkää startiakin vaati.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Onko normaalia, että uusi alkuperäinen kampurantunnistin ei kestä kuin pari vuotta? M52b25. Pari kertaa nykässy ajossa voimakkaasti ja tehot tippunu samalla pelistä. Muistista löyty koodit sekä kampuran, että nokantunnistimista. Nollattua sai nokan koodin, mutta kampuran koodia ei saa pois.

    Ja mikä noita hajottaa yhtenään?
    Tarkista että kampuran tunnistimelle tulee +5v käyttöjännite, et eihän oo alkanu tippumaan. Mut joo nuo ei maailman pitkäkestoisimpia antureita oo.

    Sinnehän voi kampuralle pistää myös cherryn hall anturin räsiksen adapterilla. Kuten vauhtivaunu oli tehny. Mitkä on halvempia ja kaiketi pitkäkestoisempia mitä orggis hall.

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Onko normaalia, että uusi alkuperäinen kampurantunnistin ei kestä kuin pari vuotta? M52b25. Pari kertaa nykässy ajossa voimakkaasti ja tehot tippunu samalla pelistä. Muistista löyty koodit sekä kampuran, että nokantunnistimista. Nollattua sai nokan koodin, mutta kampuran koodia ei saa pois.

    Ja mikä noita hajottaa yhtenään?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    "If a fault is detected during the test or during engine operation, the knock control is deactivated. An emergency program then adopts the task of controlling the ignition timing. At the same time, a fault code is entered in the fault code memory of the DME control unit. The emergency program ensures damage-free engine operation, depending on the engine load, speed and temperature."
    Jep eli se on laiska lussu, jos nakuanturit ei oo kytkettynä.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by poke View Post
    kyseessä M54, mutta lainataan...

    miten nakutustunnistimet toimii m54:ssa?

    eli jos jätän ne kytkemättä, toimiiko moottori kuitenkin muuten normaalisti?
    "If a fault is detected during the test or during engine operation, the knock control is deactivated. An emergency program then adopts the task of controlling the ignition timing. At the same time, a fault code is entered in the fault code memory of the DME control unit. The emergency program ensures damage-free engine operation, depending on the engine load, speed and temperature."

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    kyseessä M54, mutta lainataan...

    miten nakutustunnistimet toimii m54:ssa?

    eli jos jätän ne kytkemättä, toimiiko moottori kuitenkin muuten normaalisti?

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Imunokan rattaan muttereitten kiristysmomenttia kaipailisin?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Sopiiko M54 vauhtipyörä single vanos M52:een? Ellei sivi, niin mikä ero niillä on?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Edit. ei sittenkään mitään.
    Last edited by bemmeri; 31-12-2017, 07:08.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Mut sen verran tympeä ne kannen pultit on ährätä auki siinä, et nopeammin tekee beisanin ohjeissa olevalla tavalla.
    Puhumattakaan sitten, kun ährätessä pultti lipeää öljyisistä sormista ja kuuluu "hups" (pultin kilistelyä matkalla koneen uumeniin) "tähän vapaavalintaiset rumat sanat"

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Ai tarviiko siinä jotain erikoistyökalujakin?

    Suorakulma (eikä siinäkään sitä kulmaa tarvi) on ainoa kun tarvii ajoitukseen.

    Eka kerralla kyllä joutu hetken hieromaan aivonystyröitä että sai vanoksen "oikealle hampaalle" että liikerata riittää.

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Olen ymmärtänyt että Vanos huollon single vanos koneeseen voi tehdä ilman nokkien lukitus jne rensseleitä eli toisin sanoen hommassa voi oikoa ilmeisesti ainakin kun vertaa tuohon beisanin ohjeeseen. Onko tähän jossain joku kehitellyt mitään ohjeistusta? Arvelin että huoltaisko tuon E36 Vanoksen ihan vaan ennakoivasti vaikka ei ole ilmaantunut vikaa. Googlea käyttänyt mutta en juuri tähän "oikaistuun" toimenpiteeseen niinkään ohjeita löydä.
    kyllä se onnistuu ilman lukitustyökaluja. remonttiin tarvitaan näppärät sormet ja 10mm räikkälenkki.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Olen ymmärtänyt että Vanos huollon single vanos koneeseen voi tehdä ilman nokkien lukitus jne rensseleitä eli toisin sanoen hommassa voi oikoa ilmeisesti ainakin kun vertaa tuohon beisanin ohjeeseen. Onko tähän jossain joku kehitellyt mitään ohjeistusta? Arvelin että huoltaisko tuon E36 Vanoksen ihan vaan ennakoivasti vaikka ei ole ilmaantunut vikaa. Googlea käyttänyt mutta en juuri tähän "oikaistuun" toimenpiteeseen niinkään ohjeita löydä.
    Voi niin että aukasee vanos yksikön pultit, jotka pitää sen kannessa kiinni. Vetäsee vanosta ulospäin sen verran mitä siinä männässä on varaa, jolloin ne männän kantta pitävät pultit saa jotenkuten ährättyä auki. Sen jälkeen vanosyksikön voi vetästä irti ja se mäntä jaa nokanpäähän kiinni. Tiivisteet voi sit vaihtaa siinä paikallaan ja kasaus päinvastasessa järjestyksessä.

    Mut sen verran tympeä ne kannen pultit on ährätä auki siinä, et nopeammin tekee beisanin ohjeissa olevalla tavalla. Lukitystyökaluna toimii vaikka raudan pala, minkä pistää lukkopihdeillä nokkien päätyneliöihin kiinni. Nokan ratasta voi pyörittää vaikka talttapää meisselillä, niin ei tarvi sitä pyöritystyökalua.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Olen ymmärtänyt että Vanos huollon single vanos koneeseen voi tehdä ilman nokkien lukitus jne rensseleitä eli toisin sanoen hommassa voi oikoa ilmeisesti ainakin kun vertaa tuohon beisanin ohjeeseen. Onko tähän jossain joku kehitellyt mitään ohjeistusta? Arvelin että huoltaisko tuon E36 Vanoksen ihan vaan ennakoivasti vaikka ei ole ilmaantunut vikaa. Googlea käyttänyt mutta en juuri tähän "oikaistuun" toimenpiteeseen niinkään ohjeita löydä.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by snygel View Post
    Varmistetaan nyt vielä.. Eli b25 ja b28 lohkot ovat identtisiä keskenään?
    Kyllä

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎