Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11154
    • Oulu

    Originally posted by Electroid View Post
    Testolla ds3 moodissa ajettu pari logia. Irtooko noista mitään?



    :think
    Ootko katsonut adaptaatioita? Äkkiseltään näyttäs että MAF mittaa liian vähän ilmaa ja käy aika paljon rikastettuna verrattuna perus bensakarttaan. Nuo integraattoritkin seilaa aika paljon ees takas ollakseen vakio kone.

    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Ainoa mikä itseä ihmetyttää on Vanos, kuuluuko sen aikaistaa jo 2000rpm kohdalla?
    Joo kaasu pohjassa vanos menee aikaiselle jo tyhjäkäynniltä lähtien. Ihan oikein pelaa.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Electroid
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 992
      • Jyväskylä

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Ootko katsonut adaptaatioita? Äkkiseltään näyttäs että MAF mittaa liian vähän ilmaa ja käy aika paljon rikastettuna verrattuna perus bensakarttaan. Nuo integraattoritkin seilaa aika paljon ees takas ollakseen vakio kone.
      Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.


      Miinuksella nuo on joo, kuva heinäkuulta.

      Mitä muuta kuin vakiokone tää voi olla. Minä näistä mitään ymmärrä, mut paremmin toimi aiemmin (2014) ns. väärillä ajoituksilla.
      - E36 328iA Touring 4/97 -
      Myynissä:
      - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11154
        • Oulu

        Aikapaljon näyttäis heittävän. Väittäsin että MAF on kaput. Oliko "uus" MAF käytetty, uus orggis vai tarvike? Tarvikkeethan voi olla mitä sattuu. Itellä on siemenssin tarvike maf jos bmw:n logo poistettu. Se ainakin oli niin kohdallaan kun voi olla.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Electroid
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 992
          • Jyväskylä

          Orggis valmistajan osa (vdo-siemens) oli ja uusi tehtaan paketissa 5WK9600Z. Alkuperäinenhän on ilman tuota z kirjainta :think

          Edit: kiitoksia avuista tähän saakka. Täytyy perehtyä vielä kerran imusarjan ja maffin ympäristöön, jos jotain on jääny huomaamatta. Ja kokeilla vaikka vanhalla maffilla...
          Last edited by Electroid; 29-08-2017, 08:29.
          - E36 328iA Touring 4/97 -
          Myynissä:
          - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

          Comment

          • Jax_KiBez
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 2066
            • Pirkanmaa

            Mistäs parametreistä ajotietokone poimii hetkellisen kulutuksen salavalikolle, kun jännää että kevyessä tasaisessa vedossa lukema on muuten tasainen mutta välillä hyppii selkeästi pätkien, kuten 14,1->7.4->14,2.

            Onko kenties tyyliin ilmamäärä + injection time jotenkin yhdistettynä vaiko vaiko?

            Pitäis varmaan logia ottaa, ajattelin vaan mielenkiinnosta kysäistä.
            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

            _____________________________________
            Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
            Tästä mun kaluston showroomiin
            Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11154
              • Oulu

              Originally posted by Jax_KiBez View Post
              Mistäs parametreistä ajotietokone poimii hetkellisen kulutuksen salavalikolle, kun jännää että kevyessä tasaisessa vedossa lukema on muuten tasainen mutta välillä hyppii selkeästi pätkien, kuten 14,1->7.4->14,2.

              Onko kenties tyyliin ilmamäärä + injection time jotenkin yhdistettynä vaiko vaiko?

              Pitäis varmaan logia ottaa, ajattelin vaan mielenkiinnosta kysäistä.
              ECU:ltä tulee ihan suutinten hetkellinen aukiolotieto x-tavalla muokattuna mittaristolle ja ajotietokoneelle. Ne sitten itse laskevat kulutuksen itse tästä tiedosta.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • C'mon_maik
                BTCF Member
                • Sep 2013
                • 73
                • JKL

                Pitäisi kampiakselin etustefa uusia ja kampuran lukitus jeesuspultin avaamista ja etenkin kiristämistä varten mietityttää näin etukäteen. Vauhtipyörä on zJarkin valmistama ja siinä ei varmaankaan ole lukkotapille reikää, en ainakaan onnistunut sinne 8 mm tappia jäämään konetta pyöritellessä.

                Ajattelin purkaa keulan ja jäähdyttimet tieltä että voin isolla pulttimopolla avata pultin (5. vaihde silmään ja jarrut päälle). Momenttiin kiristämiseen (410Nm) pitäisi kampura saada lukittua. Startin irrottaminen ja hammaskehän kiilaaminen startin aukosta jollakin puolikkaalla putkella on käyny mielessä. Startin irrottaminen vaan on melko työläs saati sitten laatikon irrottaminen, että pääsisis kunnolla vp:n pulteista pitää vastaan.

                Tulisko raadilta ajatuksia?
                Bostongrün E36 328i coupe M-sport

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by C'mon_maik View Post
                  Pitäisi kampiakselin etustefa uusia ja kampuran lukitus jeesuspultin avaamista ja etenkin kiristämistä varten mietityttää näin etukäteen. Vauhtipyörä on zJarkin valmistama ja siinä ei varmaankaan ole lukkotapille reikää, en ainakaan onnistunut sinne 8 mm tappia jäämään konetta pyöritellessä.

                  Ajattelin purkaa keulan ja jäähdyttimet tieltä että voin isolla pulttimopolla avata pultin (5. vaihde silmään ja jarrut päälle). Momenttiin kiristämiseen (410Nm) pitäisi kampura saada lukittua. Startin irrottaminen ja hammaskehän kiilaaminen startin aukosta jollakin puolikkaalla putkella on käyny mielessä. Startin irrottaminen vaan on melko työläs saati sitten laatikon irrottaminen, että pääsisis kunnolla vp:n pulteista pitää vastaan.

                  Tulisko raadilta ajatuksia?
                  Tee ennemmin sellainen työkalu jonka saat dampperin pulttien alle ja sillä pidettyä vastaan.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Purtsi123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1011
                    • Kuopio

                    Originally posted by Purtsi123 View Post
                    Kokeillaan vielä. Oire: alavääntö lämpimänä täysin hukassa. n.4000rpm jälkeen vetää suht normaalisti, mutta aaltoillen. Ajat "pakko"vitosella 100km/h ja lyöt kaasun pohjaan (ei kuitenkaan kickdowniin) ei tapahdu käytännössä mitään. Paikallaan kaasutellessa kierrokset nousee ja varsinkin laskee hitaasti.

                    Toivoton tapaus. Yli puolivuotta ollu jo vika päällä ja ei muka vikaa löydy.
                    Tätä tapausta vatvottu muutama sivu aiemmin tässä topicissa.
                    Kyllä nyt vaikuttais joltain sähkö hommalta, (vai oisko vaan "vikatila" käynyt pois päältä) kun nyt jostain syystä eilen illalla ja tänään päivällä toimi hetken aikaa hyvin. Tänään oikein säikähdin kun risteyksestä lähtiessä oikein hyökkäsi eteenpäin. Iloa kesti ehkä minuutin ja taas ei tapahdu polkimesta mitään.

                    Viikonloppuna tutkin vielä kertalleen kaikki letkut, putket ja tiivisteet imusarjan altakin, ettei imuvuotoja varmasti ole. Tyhjäkäynti moottorin putsailin samalla uudelleen. Tässä jotain ilmeisesti tapahtui, kun ei puoleen vuoteen ole tuotakaan vähää toiminut.

                    Öljykorkin kun käydessä avaa, tyhjäkäynti muuttuu huonommaksi, mitään imua ei oikeastaan tunnu. Öljytikun kun ottaa pois, käynti ei muutu, mutta alkaa joku vaimea pulputus kuulumaan jostain. Normaalia?
                    Vedätettäessä kone kulostaa minusta epänormaalille. Sellanen "tirinä" kuuluu, kun lasi auki jotain kaidetta vasten kuuntelee.
                    E61 525xda -08

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      Inpalla taas tutkittu. Pitäisikö vanoksen asteet muuttua, kun tyhjäkäynnillä kaasuttelee? Ei muutu. Mutta aktivoimalla toimii.

                      Vikakoodeja ei niin mitään. Multiply adaptaatiot nollissa, add molemmat n.20 miinuksella. Integraatiot nollissa.

                      Kokeilin myös Testoa, mutta eipä onnistunut mikään kun valittaa "failed to open port Com1"

                      Edit. Entä jos syttypuolella ongelmaa (tulpat, puolat) voiko se oireilla alaväännön puutteena, mutta kieroksilla kuitenkin toimis kohtuu normaalisti?
                      Last edited by Purtsi123; 02-09-2017, 20:00.
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11154
                        • Oulu

                        Multiply tasan nolla prosenttia? Niissä normaalisti on prosentti/pari heittoa (jos oikeen hyvin, niin alle prosentti). Jos on tasan nolla, niin ei jostain syystä ole ruvennu adaptaatiot pyörimään. Additive pitäs olla joku 0,20 ms maksimissaan että on ok.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Purtsi123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1011
                          • Kuopio

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Multiply tasan nolla prosenttia? Niissä normaalisti on prosentti/pari heittoa (jos oikeen hyvin, niin alle prosentti). Jos on tasan nolla, niin ei jostain syystä ole ruvennu adaptaatiot pyörimään. Additive pitäs olla joku 0,20 ms maksimissaan että on ok.
                          Toinen nollassa, toinen -1
                          E61 525xda -08

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11154
                            • Oulu

                            Originally posted by Purtsi123 View Post
                            Toinen nollassa, toinen -1
                            Kuulostaa siltä ettei kone ikinä mene tilaan jossa adaptaatiot alkaa tallentumaan muistiin. Antaako vikakoodia? Tämmösen tilan aiheuttaa lähinnä lamdavika tai sitten että kone ei lämpeä käyttölämpötilaan asti. Lämpeääkö kone inpan mukaan reiluun 90 asteeseen?

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Purtsi123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1011
                              • Kuopio

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Kuulostaa siltä ettei kone ikinä mene tilaan jossa adaptaatiot alkaa tallentumaan muistiin. Antaako vikakoodia? Tämmösen tilan aiheuttaa lähinnä lamdavika tai sitten että kone ei lämpeä käyttölämpötilaan asti. Lämpeääkö kone inpan mukaan reiluun 90 asteeseen?
                              Juu yli 90 astetta näyttää. Ei vikakoodeja. Reilu kuukausi sitten edellisen kerran katsoin arvoja, niin sillon oli multiplyt n. 15 plussalla. Tässä välissä vaihtui toinen imm.

                              Osaatko sanoa tuohon Teston yhteysongelmaan mitään? Vai toimiiko edes tuon pyöreän liittimen kautta? Sillä varmaan sais vähän enemmän tietoa irti.
                              E61 525xda -08

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11154
                                • Oulu

                                Originally posted by Purtsi123 View Post
                                Juu yli 90 astetta näyttää. Ei vikakoodeja. Reilu kuukausi sitten edellisen kerran katsoin arvoja, niin sillon oli multiplyt n. 15 plussalla. Tässä välissä vaihtui toinen imm.

                                Osaatko sanoa tuohon Teston yhteysongelmaan mitään? Vai toimiiko edes tuon pyöreän liittimen kautta? Sillä varmaan sais vähän enemmän tietoa irti.
                                Joo sen pyöreän liittimen kautta ei tahdo toimia luotettavasti. Omaan piti tehdä obd2 portti hanskalokeroon ja kytkeä se ews:n piuhoihin että sai pelaamaan luotettavasti.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎