Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Electroid
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Mä kävin vielä testaa ton omani ja keskiarvo oli n. 68-69l/h ja kovin lukema mikä kävi näytöllä oli 71-72l/h. Vetelin 2. vaihteen rajoittajaan jotta edes vähän pysyttiin laillisilla kantimilla nopeuden suhteen.

    En tosiaan tiedä miten paljon tuo osittainen etanolin käyttö tohon lukemaan vaikuttaa, tällä hetkellä tankissa 99E40 abouttiarallaa.

    Here is the thread: How to test the MAFs yourself and How MAFs work

    Post L/H for Other E39 Models
    528 1997-1998: 0.35 x 190 HP = 67 L/H
    528 1999-2000: 0.35 x 193 HP = 68 L/H
    525 2001-2002: 0.35 x 184 HP = 64 L/H
    530 2001-2002: 0.35 x 225 HP = 79 L/H
    540 1997-2002: 0.35 x 282 HP = 99 L/H

    Tämmöinen löytyi Bimmerforumilta.
    Omassa tuntuu hiljalleen tippuvan tuo max. kulutus. 52-53l tuntuu enää irtoavan. Eli 0.35 kertoimella laskettuna noin 150hv enää pelissä.

    Tyhjäkäyntiventtiilin imuputki näytti olevan halki maffin päästä. Tilasin uuden ja samalla voisi vaihtaa ne imusarjan tiivisteet jos tulis sillä kuntoon.

    Kaasuläppä näytti aukeavan normaalisti, mut sellanen vika/ominaisuus on että maantie vauhdissa jää välillä kaasu päälle.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Ranep View Post
    Mitä kaikkea pitää muuttaa m52b25 moottorinohjauksesta, kun sen vaihtaa toiseen koriin? Ews osia ei löydy, joten ews pitää ainakin poistaa. Jotkut o2 sensorit pitää vissiin poistaa, mitä lisäksi? Ecun kyljessä lukee näin:
    Siemens
    5WK9 032 D13 1 429 373
    DME MS41.0
    Ews pois ja nopeussignaalin tarve poistaa, jos ei jaksa vetää sopivaa nopeussignaalia boksille. Lamdat voi ja kannattaa jättää käyttöön.

    Leave a comment:


  • Ranep
    replied
    Mitä kaikkea pitää muuttaa m52b25 moottorinohjauksesta, kun sen vaihtaa toiseen koriin? Ews osia ei löydy, joten ews pitää ainakin poistaa. Jotkut o2 sensorit pitää vissiin poistaa, mitä lisäksi? Ecun kyljessä lukee näin:
    Siemens
    5WK9 032 D13 1 429 373
    DME MS41.0

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Johdon pituus.
    Näin olin lukevani kans ameriikan foorumilta. Mutta hyvä että tuli varmistus. Noilla on hinta eroa 250€.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Onko kukaan perehtynyt onko m52 ja m50 vanoksen solenoideilla mitään eroa? Tai sattuuko jollain olla irallaan niitä että pystyisi vertaamaan.
    Johdon pituus.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Onko kukaan perehtynyt onko m52 ja m50 vanoksen solenoideilla mitään eroa? Tai sattuuko jollain olla irallaan niitä että pystyisi vertaamaan.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tekee sitä ihan normaalistikkin vakio kunnossa. Orggis putkella sitä ei vaan kuule.

    Leave a comment:


  • walther91
    replied
    Missähän mahtaisi olla vika, kun moottorijarrulla paukuttaa hetken aikaa putkessa, kunnes moottorinohjaus katkaisee polttoaineen syötön. Konehan ei ole vakio vaan siinä on b30 sisuskalut ja imunokka. Ecussa b28 kartat. Muuten toimii varsin hyvin. Saisiko esim boksia säätämällä tuon paukkeen loppumaan vai voiko se johtua jostain mekaanisesta viasta. Vuotavista venttiileistä vaikka?

    Leave a comment:


  • Jarpeli
    replied
    Löytyisikö täälä tietoa KOLBENSCHMIDTin nostimista.
    Millaiset nuo on verrattuna inaan?
    Veikkaisin että iha ok tavaraa, mutta onko korjausvara esim sama.
    Nokasta kun on perusympyrää hiottu ja tietää että INA piisaa.
    Motonetissä eivät saaneet vaan järkihintaa INAa tilattua.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by walther91 View Post
    Muistelin että päätyneliöt olisivat olleet hieman eri asennoissa. Eli b25 nokka käy b28 koneeseen
    Joo käy. B20 koneessa on sit vähän eri asennossa.

    Leave a comment:


  • walther91
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei mitään. Sama varaosanumero
    Muistelin että päätyneliöt olisivat olleet hieman eri asennoissa. Eli b25 nokka käy b28 koneeseen

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by walther91 View Post
    Paljonko m52b25 imunokassa on eroa ajoituksessa b28 nokkaan verrattuna?
    Ei mitään. Sama varaosanumero

    Leave a comment:


  • walther91
    replied
    m52 nokat

    Paljonko m52b25 imunokassa on eroa ajoituksessa b28 nokkaan verrattuna?

    Leave a comment:


  • Nikke700
    replied
    Vanos ongelmaa 212

    Elikkäs vanos temppuilee vaikka ajotettu kunnolla ajotustyökalujen kanssa uusi vanos yksikkö.

    Vikakoodit tulee lambda 1/2 ja vanoksesta 212 koodi.

    Tehot/vääntö kateissa aikasta pahasti koko aja ja käy huonosti tyhjäkäyntii.

    Camsaft position pomppiii noin 20 ja 1.5 koko ajan kyllä...

    Mistä vois lähtee ettii vikaa oikein.

    voisko vika olla kampura/ nokan tunnistimissa kun muistaakseni tarviketta oli mutta oe laatua (hella) ja chmiedmanilta
    Last edited by Nikke700; 05-04-2018, 17:01.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Nyt en äkkiseltään löydä, onko tähän jotain topicia mistä sais vähän vinkkiä?

    Jotainhan tässä on ollu jo pitkään.

    Edellisen kerran kun anturi meni, uuden vaihdon jälkeen auto toimi moitteetta jonkun aikaa, mutta sitten jossain vaiheessa muuttu taas laiskaksi alakierroksilla varsinkin. Ja muutaman kerran tyhjäkäynnillä kierrokset hetkellisesti notkahteli.

    Nyt tosiaan pari kertaa jo ajossakin notkahtanu, kierroslukumittari käy nollilla ja viimesetkin tehot veks. Ja tänään kerran jo pitkää startiakin vaati.
    Peto2 taisi vaihtaa uudemman version anturista paikoilleen jos oikein muistan.

    edit: löysimpä threadinkin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=342763
    Last edited by Muurahainen; 28-03-2018, 20:54.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎