Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ota anturi irti. Jos kone ei enää vedä sen jälkeen koskaan kunnolla, on vika siinä.
    No nyt kokeilin anturin liitin irti, mutta ei vedä senkään vertaa. Ei toki sulje pois mahdollisuutta, että olis osittain rikki. Huono signaali tms. Kierrosherkkyyteen ei vaikuttanu mitenkään. Nousi ja laski yhtä laiskasti paikallaan kaasutellessa.

    Mikä näitä p*skoja oikein vaivaa? Täällä on useenpikin topicci missä on käsitelty samanlaista laiskuutta, mutta mihinkään ei ole tullut suoranaista vastausta, mikä vian on aiheuttanut.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    No vois kyllä todeta, että on täysin mykkä. Tai saattaa joskus harvoin toimia hetken hyvin. Tyyliin 20 sekuntia ja sitten taas tehot katoaa. Ja voi tulla ihan kesken ajon kuin "napista painamalla" tehot hetkellisesti käymään.

    Tässä siis olen jo vuoden päivät tuskaillu tämän alaväännöttömyyden kanssa, mutta kun syyllistä ei vaan tahdo löytyä.

    Olin jo "varma", että johtuu kumminkin vielä kampiakselin tunnistimesta, mutta nyt sekin on korvattu 12v anturilla, mutta ei tuonut apua vaivaan. Nyt on sitten nokan tunnistin epäilyksen alla. Mutta koodia ei anna, paitsi joskus oli jättänyt shadow memoriin jonkun nokan koodin, niin siitä tämä epäily.

    Ja kuten todettu, on sen verran arvokkaita nuo anturit, niin ei enää viitsisi huvikseen vaihdella yhtään mitään. Oireet kyllä täsmäis myös nokan anturiin. Siis todella voimakas alaväännön puute ja kovemmalla kaasulla kun kiihdyttää, niin moottori kuulostaa "tikittävän/tirisevän" oudosti. Ilmeisesti tulee suutimista.
    Ota anturi irti. Jos kone ei enää vedä sen jälkeen koskaan kunnolla, on vika siinä.

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Semmonen joka toimii osittain/yleensä ei jätä koodia. Sitten varmaan löytyy koodia, kun on täysin mykkä.


    Halpaa kuin saippua (n.130e/kpl)... vasta kummatkin oem anturit vaihtaneena vois todeta.
    No vois kyllä todeta, että on täysin mykkä. Tai saattaa joskus harvoin toimia hetken hyvin. Tyyliin 20 sekuntia ja sitten taas tehot katoaa. Ja voi tulla ihan kesken ajon kuin "napista painamalla" tehot hetkellisesti käymään.

    Tässä siis olen jo vuoden päivät tuskaillu tämän alaväännöttömyyden kanssa, mutta kun syyllistä ei vaan tahdo löytyä.

    Olin jo "varma", että johtuu kumminkin vielä kampiakselin tunnistimesta, mutta nyt sekin on korvattu 12v anturilla, mutta ei tuonut apua vaivaan. Nyt on sitten nokan tunnistin epäilyksen alla. Mutta koodia ei anna, paitsi joskus oli jättänyt shadow memoriin jonkun nokan koodin, niin siitä tämä epäily.

    Ja kuten todettu, on sen verran arvokkaita nuo anturit, niin ei enää viitsisi huvikseen vaihdella yhtään mitään. Oireet kyllä täsmäis myös nokan anturiin. Siis todella voimakas alaväännön puute ja kovemmalla kaasulla kun kiihdyttää, niin moottori kuulostaa "tikittävän/tirisevän" oudosti. Ilmeisesti tulee suutimista.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Onkos näistä menny OEM nokka-antureita niin, ettei aiheuta vikakoodia?
    Semmonen joka toimii osittain/yleensä ei jätä koodia. Sitten varmaan löytyy koodia, kun on täysin mykkä.


    Halpaa kuin saippua (n.130e/kpl)... vasta kummatkin oem anturit vaihtaneena vois todeta.

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Onkos näistä menny OEM nokka-antureita niin, ettei aiheuta vikakoodia?

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by hjenkka View Post
    ei varmaankaan ole tästä kyse mutta..

    itsellä antoi tuota koodia, ja johtui siitä että vanoksen mäntä jumitti, kuvassa nro 5



    mäntä akkukoneeseen kiinni ja hioma paperilla karstat pois, hyvin on toiminut sen jälkeen.

    :think

    ja tämän jumittamisen huomasin kun otin vanoksen solenoidin irti ja yritin painaa mäntää jousta vasten sisäänpäin mutta se oli pohjassa eli jumissa.
    Solenoidin kun vaihdoin niin tuo mäntä liikkui ainakin sormin helposti.


    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tutulla oli tuota vanos jammed vikaa ja siinä oli ihan vaan se vanosyksikkö rikki. Se vaikutti olevan ok, mut sen kokonaan vaihtamalla vika lähti.
    Mitä hajoavaa tossa yksikössä oikein on. Pari o-rangasta ja laakeria. Mulla olis toinen vanos, mutta silläkin on ajettu se 400tkm eli tuskin kauheasti parempi :think

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Omassa tuntuu hiljalleen tippuvan tuo max. kulutus. 52-53l tuntuu enää irtoavan. Eli 0.35 kertoimella laskettuna noin 150hv enää pelissä.

    Tyhjäkäyntiventtiilin imuputki näytti olevan halki maffin päästä. Tilasin uuden ja samalla voisi vaihtaa ne imusarjan tiivisteet jos tulis sillä kuntoon.

    Kaasuläppä näytti aukeavan normaalisti, mut sellanen vika/ominaisuus on että maantie vauhdissa jää välillä kaasu päälle.
    Imusarjan tiivisteet on vaihdettu ja alipaineletkua. Vähän muuttui: 57.xx-58l/h ois nyt max. kulutus (n.166hv siis). :think


    Ja muuta perushuoltoa tehtiin myös: öljyt ja tulpat jne.


    Pitäskö vielä kokeilla toisia suuttimia / niiden huoltoa... ja tankin huohotuksessa saattaa olla fiksattavaa.

    Leave a comment:


  • hjenkka
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Mikäköhän aiheuttaa vanos jammed vikakoodin? Olen tarkistanut että nokka pääsee liikkumaan tarvittavan määrän. Olen myös kokeillut tyhjäkäynnillä tuupata solenoidille suoraan 12v ja käynti muuttuu kyllä merkittävästi joten kyllä imunokka liikkuu. Auto pätki kolmosella 3500-5000 välillä kuumalla koneella tuolla ahvenistolla kun olin ajamassa. Onkohan vanoksen o-renkaat niin kulunut ettei enää toimi kunnolla kun öljyt ovat kuumat ja sitä myöten aika ohkaset :think Tässä on m54 imunokka ja olen tarkistanut myös ettei vanoksen ratas pääse pohjaamaan tuohon nokan rattaaseen joka piti lyhentää.
    ei varmaankaan ole tästä kyse mutta..

    itsellä antoi tuota koodia, ja johtui siitä että vanoksen mäntä jumitti, kuvassa nro 5



    mäntä akkukoneeseen kiinni ja hioma paperilla karstat pois, hyvin on toiminut sen jälkeen.

    :think

    ja tämän jumittamisen huomasin kun otin vanoksen solenoidin irti ja yritin painaa mäntää jousta vasten sisäänpäin mutta se oli pohjassa eli jumissa.
    Last edited by hjenkka; 01-06-2018, 20:55.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Tuukkaw View Post
    Mikäköhän aiheuttaa vanos jammed vikakoodin? Olen tarkistanut että nokka pääsee liikkumaan tarvittavan määrän. Olen myös kokeillut tyhjäkäynnillä tuupata solenoidille suoraan 12v ja käynti muuttuu kyllä merkittävästi joten kyllä imunokka liikkuu. Auto pätki kolmosella 3500-5000 välillä kuumalla koneella tuolla ahvenistolla kun olin ajamassa. Onkohan vanoksen o-renkaat niin kulunut ettei enää toimi kunnolla kun öljyt ovat kuumat ja sitä myöten aika ohkaset :think Tässä on m54 imunokka ja olen tarkistanut myös ettei vanoksen ratas pääse pohjaamaan tuohon nokan rattaaseen joka piti lyhentää.
    Tutulla oli tuota vanos jammed vikaa ja siinä oli ihan vaan se vanosyksikkö rikki. Se vaikutti olevan ok, mut sen kokonaan vaihtamalla vika lähti.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Mikäköhän aiheuttaa vanos jammed vikakoodin? Olen tarkistanut että nokka pääsee liikkumaan tarvittavan määrän. Olen myös kokeillut tyhjäkäynnillä tuupata solenoidille suoraan 12v ja käynti muuttuu kyllä merkittävästi joten kyllä imunokka liikkuu. Auto pätki kolmosella 3500-5000 välillä kuumalla koneella tuolla ahvenistolla kun olin ajamassa. Onkohan vanoksen o-renkaat niin kulunut ettei enää toimi kunnolla kun öljyt ovat kuumat ja sitä myöten aika ohkaset :think Tässä on m54 imunokka ja olen tarkistanut myös ettei vanoksen ratas pääse pohjaamaan tuohon nokan rattaaseen joka piti lyhentää.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Bosch "Volvo T5"-suuttimet numerolla 0280155830 vissiin joillakin käytössä M50/52 kombinaatioissa.

    Näkeekö jostain, tai kellä tietoa millainen suihku noissa on? Eli ruikkaako suoraan/sivuun ja kuinka leveällä keilalla (näissä kaksi keilaa).


    Nyt on Bosch 0280155823 suuttimet. Jos olisi jossain jollainen vertailutaulukko josta näkisi millaiset "speksit" on milläkin suuttimella ja mitkä on keskenään vaihtokelpoisia.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by voimapenari View Post
    Onko linkin kuvassa oleva imunokan rattaan kiinnitysmutteri nro 12 tavallinen laipallinen m6 mutteri vai onko se jokin spesiaali itsekeskittävä tuohon stop diskiin? Eli siis ovatko sileitä takapuolelta? Hämää tuo M6-10-PHR Luonnollisesti uupuu nämä ja toivon että löytyy mutterikaupasta...

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_6060

    Leave a comment:


  • voimapenari
    replied
    Onko linkin kuvassa oleva imunokan rattaan kiinnitysmutteri nro 12 tavallinen laipallinen m6 mutteri vai onko se jokin spesiaali itsekeskittävä tuohon stop diskiin? Eli siis ovatko sileitä takapuolelta? Hämää tuo M6-10-PHR Luonnollisesti uupuu nämä ja toivon että löytyy mutterikaupasta...

    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_6060
    Last edited by voimapenari; 02-05-2018, 22:09.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Ranep View Post
    Haittaako lambdojen toimintaa, jos pakokaasut menee yhtä putkea pitkin?
    Ei. Ja sen boksin voi softata pelaamaan vain yhdellä lamdalla.

    Leave a comment:


  • Ranep
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ews pois ja nopeussignaalin tarve poistaa, jos ei jaksa vetää sopivaa nopeussignaalia boksille. Lamdat voi ja kannattaa jättää käyttöön.
    Haittaako lambdojen toimintaa, jos pakokaasut menee yhtä putkea pitkin?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎