Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Kampuran ja nokan anturit?
    Kampuralta on pakko joku signaali tulla kerta tulpat kastuu ja jos olisi huonoa signaalia, siitä olisi vikakoodi.

    Nokan anturihan ei vaikuta kun vanokseen ja sekventiaaliruiskutukseen.

    Keli ei oikeen puolla mutta oire hiukan viittaisi klassiseen "liimaventtiiliin" :think

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Kampuran ja nokan anturit?
    Ei anna vikakoodia ja inpalla näkyy kierrosluku ja nokan asento. Ok

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Nyt rupeaa ideat loppumaan ja hermot palamaan.. Eli m52tub28 ei tahdo lähteä käyntiin sillon tällön lupaa mut siihen se sitten jää. Toimi aijemmin hyvin, lähti nätisti käymään kunnes pikku palovaurio poltti moottorinjohtosarjan.
    Johtosarja vaihdettu uuteen suuttimet vaihdettu, kipinä tulee, toisella eculla kokeiltu vikakoodit luettu kaikki samat kun ennen paloa. Mutta tulpat kastuu... Kokeiltu toisilla tulpilla, laitettu lisä maadoitusta, itketty,nussittu ja nähty kuoleman unta mutta ei vaan halua käydä
    Kampuran ja nokan anturit?

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by jonip86 View Post
    minun e36m52. tehottomuus loppu ku vaihoin nokan asennon tunnistimen, taas on vetoja
    Minun ei. Eli nyt on kokeiltu varmasti toimivaa nokan anturia, eikä vaikuttanu mitenkään. Uusi imulämpö anturi oottaa vielä kokeilua. Sen jälkeen loppuu kyllä ymmärrys.

    Edit: Niin eli joku muukin voi aiheuttaa sitten tuon suuttimien tikityksen.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Nyt rupeaa ideat loppumaan ja hermot palamaan.. Eli m52tub28 ei tahdo lähteä käyntiin sillon tällön lupaa mut siihen se sitten jää. Toimi aijemmin hyvin, lähti nätisti käymään kunnes pikku palovaurio poltti moottorinjohtosarjan.
    Johtosarja vaihdettu uuteen suuttimet vaihdettu, kipinä tulee, toisella eculla kokeiltu vikakoodit luettu kaikki samat kun ennen paloa. Mutta tulpat kastuu... Kokeiltu toisilla tulpilla, laitettu lisä maadoitusta, itketty,nussittu ja nähty kuoleman unta mutta ei vaan halua käydä

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by jonip86 View Post
    minun e36m52. tehottomuus loppu ku vaihoin nokan asennon tunnistimen, taas on vetoja
    Aika perus

    Leave a comment:


  • jonip86
    replied
    minun e36m52. tehottomuus loppu ku vaihoin nokan asennon tunnistimen, taas on vetoja

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep ms41 puottaa aika hanakasti ennakoita jos lämmöt nuosee.

    Mutta sitä imuilman lämpötila-arvoa ei voi oikeestaan katsoa muuten kuin kylmällä koneella että onko about sama mitä ilman lämpötlla. Normaalisti tyhjäkäynnillä imulämmöt voi olla jopa 50-60 astetta kun auto ei liiku. Vaikka ulkona ois sen +10 lämmintä. Et käynnissä paikallaan olevan moottorin imulämmöistä ei oikein rikkinäistä anturia voi päätellä.
    Pitääpä sitäkin vielä seurata. Viimeks näytti puolilämpimällä koneella n.36 astetta. Ulkona oli joku 15 astetta lämmintä. Mutta monesti on ollu juurikin lähelle 60 astetta.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep ms41 puottaa aika hanakasti ennakoita jos lämmöt nuosee.

    Mutta sitä imuilman lämpötila-arvoa ei voi oikeestaan katsoa muuten kuin kylmällä koneella että onko about sama mitä ilman lämpötlla. Normaalisti tyhjäkäynnillä imulämmöt voi olla jopa 50-60 astetta kun auto ei liiku. Vaikka ulkona ois sen +10 lämmintä. Et käynnissä paikallaan olevan moottorin imulämmöistä ei oikein rikkinäistä anturia voi päätellä.
    Eli tässä voisi hyvin olla syy siihen miksi tuo omakin vehje oli niin pirun puutuneen olonen radalla useamman kierroksen jälkeen :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Joo ja jos näyttää imuilman lämmöt väärin kuten kerroit ja vieläpä liian korkealle niin ainakin lämpimänä ennakot laskee eikä vehje liiku kunnolla.
    Jep ms41 puottaa aika hanakasti ennakoita jos lämmöt nuosee.

    Mutta sitä imuilman lämpötila-arvoa ei voi oikeestaan katsoa muuten kuin kylmällä koneella että onko about sama mitä ilman lämpötlla. Normaalisti tyhjäkäynnillä imulämmöt voi olla jopa 50-60 astetta kun auto ei liiku. Vaikka ulkona ois sen +10 lämmintä. Et käynnissä paikallaan olevan moottorin imulämmöistä ei oikein rikkinäistä anturia voi päätellä.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Joo ja jos näyttää imuilman lämmöt väärin kuten kerroit ja vieläpä liian korkealle niin ainakin lämpimänä ennakot laskee eikä vehje liiku kunnolla.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Suutinten tikittäminen johtuu siitä ettei kone käy enään seqventiaali moodissa, mikä johtuu yleensä viallisesta nokka-akselin asentoanturista

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Sitä pitäs varmasti logata esim. testolla ja katsoa mitä se sanoo. Yleensä tehottomuuden tunne johtuu joko väsyneestä maffista ja/tai venyneestä ketjusta(ajotus pielessä) jos vikakoodeja ei tule. Mut jos se välillä pelaa ja välillä ei, niin kuulostaa vähän erikoiselta.
    Eipä ole kun konehuoneessa pyöreä liitin, niin siitä ei testolla yhteyttä saanu. Ja "välillä pelaa" on tässä tapauksessa ehkä kerran kuussa 20 sekuntia. Ja siis tosiaan kuin "napista painamalla" käy tehot hetken. Ja sen todellakin huomaa, ettei ole kyseessä ihan pieni ero.

    Maffikin muuten on jo uusi. Inpan livedatassa ei mitään merkittävää löydy. Adaptaatiot pikkusen miinuksella ja 2 sylinterin roughness arvot vähän muita korkeammalla. Sekä imuilman lämpö näyttää minusta liikaa. Muuta epäilytävää ei ole. Niin paitsi engine load arvo kauhea, mutta se varmaan johtuu just tästä viasta, eikä päinvastoin.:think

    Mutta mistä johtuu, että suuttimet? tikittää kun kiihdyttää raskaammalla kaasulla? Ja näin joutuu käytännössä aina tekemään, kun muuten ei jaksa juurikaan kiihtyä.

    Leave a comment:


  • jonip86
    replied
    Mulla kanssa m52 konneella oleva e36, nii samanlaiset oireet, kylmänä vetää ihan hyvin mut ku on kone lämmenny nii vääntö häviää huomattavasti. Kiinnostas itteeki mikä vika, noin viikko sitte tuli.tuo vika

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    No nyt kokeilin anturin liitin irti, mutta ei vedä senkään vertaa. Ei toki sulje pois mahdollisuutta, että olis osittain rikki. Huono signaali tms. Kierrosherkkyyteen ei vaikuttanu mitenkään. Nousi ja laski yhtä laiskasti paikallaan kaasutellessa.

    Mikä näitä p*skoja oikein vaivaa? Täällä on useenpikin topicci missä on käsitelty samanlaista laiskuutta, mutta mihinkään ei ole tullut suoranaista vastausta, mikä vian on aiheuttanut.
    Sitä pitäs varmasti logata esim. testolla ja katsoa mitä se sanoo. Yleensä tehottomuuden tunne johtuu joko väsyneestä maffista ja/tai venyneestä ketjusta(ajotus pielessä) jos vikakoodeja ei tule. Mut jos se välillä pelaa ja välillä ei, niin kuulostaa vähän erikoiselta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎