Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Electroid
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ootko katsonut adaptaatioita? Äkkiseltään näyttäs että MAF mittaa liian vähän ilmaa ja käy aika paljon rikastettuna verrattuna perus bensakarttaan. Nuo integraattoritkin seilaa aika paljon ees takas ollakseen vakio kone.
    Testolla ja starttisuihkeella koitin ettii imuvuotoja mut ei löytynyt mitään mullistavaa.

    Nollasin adaptiot ja käyntiin. Heti kun kone rupee lämpiämään adaptiot alkaa laskemaan (multiply).

    Nakuarvoja katselin kanssa testolla ja semmosia satunnaisia piikkejä näkyi käppyröissä eli nakuttaa (jostain syystä x)? :think

    Joko rupeen kattelee "uutta" mottia?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Juu yli 90 astetta näyttää. Ei vikakoodeja. Reilu kuukausi sitten edellisen kerran katsoin arvoja, niin sillon oli multiplyt n. 15 plussalla. Tässä välissä vaihtui toinen imm.

    Osaatko sanoa tuohon Teston yhteysongelmaan mitään? Vai toimiiko edes tuon pyöreän liittimen kautta? Sillä varmaan sais vähän enemmän tietoa irti.
    Joo sen pyöreän liittimen kautta ei tahdo toimia luotettavasti. Omaan piti tehdä obd2 portti hanskalokeroon ja kytkeä se ews:n piuhoihin että sai pelaamaan luotettavasti.

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kuulostaa siltä ettei kone ikinä mene tilaan jossa adaptaatiot alkaa tallentumaan muistiin. Antaako vikakoodia? Tämmösen tilan aiheuttaa lähinnä lamdavika tai sitten että kone ei lämpeä käyttölämpötilaan asti. Lämpeääkö kone inpan mukaan reiluun 90 asteeseen?
    Juu yli 90 astetta näyttää. Ei vikakoodeja. Reilu kuukausi sitten edellisen kerran katsoin arvoja, niin sillon oli multiplyt n. 15 plussalla. Tässä välissä vaihtui toinen imm.

    Osaatko sanoa tuohon Teston yhteysongelmaan mitään? Vai toimiiko edes tuon pyöreän liittimen kautta? Sillä varmaan sais vähän enemmän tietoa irti.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Toinen nollassa, toinen -1
    Kuulostaa siltä ettei kone ikinä mene tilaan jossa adaptaatiot alkaa tallentumaan muistiin. Antaako vikakoodia? Tämmösen tilan aiheuttaa lähinnä lamdavika tai sitten että kone ei lämpeä käyttölämpötilaan asti. Lämpeääkö kone inpan mukaan reiluun 90 asteeseen?

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Multiply tasan nolla prosenttia? Niissä normaalisti on prosentti/pari heittoa (jos oikeen hyvin, niin alle prosentti). Jos on tasan nolla, niin ei jostain syystä ole ruvennu adaptaatiot pyörimään. Additive pitäs olla joku 0,20 ms maksimissaan että on ok.
    Toinen nollassa, toinen -1

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Multiply tasan nolla prosenttia? Niissä normaalisti on prosentti/pari heittoa (jos oikeen hyvin, niin alle prosentti). Jos on tasan nolla, niin ei jostain syystä ole ruvennu adaptaatiot pyörimään. Additive pitäs olla joku 0,20 ms maksimissaan että on ok.

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Inpalla taas tutkittu. Pitäisikö vanoksen asteet muuttua, kun tyhjäkäynnillä kaasuttelee? Ei muutu. Mutta aktivoimalla toimii.

    Vikakoodeja ei niin mitään. Multiply adaptaatiot nollissa, add molemmat n.20 miinuksella. Integraatiot nollissa.

    Kokeilin myös Testoa, mutta eipä onnistunut mikään kun valittaa "failed to open port Com1"

    Edit. Entä jos syttypuolella ongelmaa (tulpat, puolat) voiko se oireilla alaväännön puutteena, mutta kieroksilla kuitenkin toimis kohtuu normaalisti?
    Last edited by Purtsi123; 02-09-2017, 20:00.

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    Originally posted by Purtsi123 View Post
    Kokeillaan vielä. Oire: alavääntö lämpimänä täysin hukassa. n.4000rpm jälkeen vetää suht normaalisti, mutta aaltoillen. Ajat "pakko"vitosella 100km/h ja lyöt kaasun pohjaan (ei kuitenkaan kickdowniin) ei tapahdu käytännössä mitään. Paikallaan kaasutellessa kierrokset nousee ja varsinkin laskee hitaasti.

    Toivoton tapaus. Yli puolivuotta ollu jo vika päällä ja ei muka vikaa löydy.
    Tätä tapausta vatvottu muutama sivu aiemmin tässä topicissa.
    Kyllä nyt vaikuttais joltain sähkö hommalta, (vai oisko vaan "vikatila" käynyt pois päältä) kun nyt jostain syystä eilen illalla ja tänään päivällä toimi hetken aikaa hyvin. Tänään oikein säikähdin kun risteyksestä lähtiessä oikein hyökkäsi eteenpäin. Iloa kesti ehkä minuutin ja taas ei tapahdu polkimesta mitään.

    Viikonloppuna tutkin vielä kertalleen kaikki letkut, putket ja tiivisteet imusarjan altakin, ettei imuvuotoja varmasti ole. Tyhjäkäynti moottorin putsailin samalla uudelleen. Tässä jotain ilmeisesti tapahtui, kun ei puoleen vuoteen ole tuotakaan vähää toiminut.

    Öljykorkin kun käydessä avaa, tyhjäkäynti muuttuu huonommaksi, mitään imua ei oikeastaan tunnu. Öljytikun kun ottaa pois, käynti ei muutu, mutta alkaa joku vaimea pulputus kuulumaan jostain. Normaalia?
    Vedätettäessä kone kulostaa minusta epänormaalille. Sellanen "tirinä" kuuluu, kun lasi auki jotain kaidetta vasten kuuntelee.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by C'mon_maik View Post
    Pitäisi kampiakselin etustefa uusia ja kampuran lukitus jeesuspultin avaamista ja etenkin kiristämistä varten mietityttää näin etukäteen. Vauhtipyörä on zJarkin valmistama ja siinä ei varmaankaan ole lukkotapille reikää, en ainakaan onnistunut sinne 8 mm tappia jäämään konetta pyöritellessä.

    Ajattelin purkaa keulan ja jäähdyttimet tieltä että voin isolla pulttimopolla avata pultin (5. vaihde silmään ja jarrut päälle). Momenttiin kiristämiseen (410Nm) pitäisi kampura saada lukittua. Startin irrottaminen ja hammaskehän kiilaaminen startin aukosta jollakin puolikkaalla putkella on käyny mielessä. Startin irrottaminen vaan on melko työläs saati sitten laatikon irrottaminen, että pääsisis kunnolla vp:n pulteista pitää vastaan.

    Tulisko raadilta ajatuksia?
    Tee ennemmin sellainen työkalu jonka saat dampperin pulttien alle ja sillä pidettyä vastaan.

    Leave a comment:


  • C'mon_maik
    replied
    Pitäisi kampiakselin etustefa uusia ja kampuran lukitus jeesuspultin avaamista ja etenkin kiristämistä varten mietityttää näin etukäteen. Vauhtipyörä on zJarkin valmistama ja siinä ei varmaankaan ole lukkotapille reikää, en ainakaan onnistunut sinne 8 mm tappia jäämään konetta pyöritellessä.

    Ajattelin purkaa keulan ja jäähdyttimet tieltä että voin isolla pulttimopolla avata pultin (5. vaihde silmään ja jarrut päälle). Momenttiin kiristämiseen (410Nm) pitäisi kampura saada lukittua. Startin irrottaminen ja hammaskehän kiilaaminen startin aukosta jollakin puolikkaalla putkella on käyny mielessä. Startin irrottaminen vaan on melko työläs saati sitten laatikon irrottaminen, että pääsisis kunnolla vp:n pulteista pitää vastaan.

    Tulisko raadilta ajatuksia?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Mistäs parametreistä ajotietokone poimii hetkellisen kulutuksen salavalikolle, kun jännää että kevyessä tasaisessa vedossa lukema on muuten tasainen mutta välillä hyppii selkeästi pätkien, kuten 14,1->7.4->14,2.

    Onko kenties tyyliin ilmamäärä + injection time jotenkin yhdistettynä vaiko vaiko?

    Pitäis varmaan logia ottaa, ajattelin vaan mielenkiinnosta kysäistä.
    ECU:ltä tulee ihan suutinten hetkellinen aukiolotieto x-tavalla muokattuna mittaristolle ja ajotietokoneelle. Ne sitten itse laskevat kulutuksen itse tästä tiedosta.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Mistäs parametreistä ajotietokone poimii hetkellisen kulutuksen salavalikolle, kun jännää että kevyessä tasaisessa vedossa lukema on muuten tasainen mutta välillä hyppii selkeästi pätkien, kuten 14,1->7.4->14,2.

    Onko kenties tyyliin ilmamäärä + injection time jotenkin yhdistettynä vaiko vaiko?

    Pitäis varmaan logia ottaa, ajattelin vaan mielenkiinnosta kysäistä.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Orggis valmistajan osa (vdo-siemens) oli ja uusi tehtaan paketissa 5WK9600Z. Alkuperäinenhän on ilman tuota z kirjainta :think

    Edit: kiitoksia avuista tähän saakka. Täytyy perehtyä vielä kerran imusarjan ja maffin ympäristöön, jos jotain on jääny huomaamatta. Ja kokeilla vaikka vanhalla maffilla...
    Last edited by Electroid; 29-08-2017, 08:29.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Aikapaljon näyttäis heittävän. Väittäsin että MAF on kaput. Oliko "uus" MAF käytetty, uus orggis vai tarvike? Tarvikkeethan voi olla mitä sattuu. Itellä on siemenssin tarvike maf jos bmw:n logo poistettu. Se ainakin oli niin kohdallaan kun voi olla.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ootko katsonut adaptaatioita? Äkkiseltään näyttäs että MAF mittaa liian vähän ilmaa ja käy aika paljon rikastettuna verrattuna perus bensakarttaan. Nuo integraattoritkin seilaa aika paljon ees takas ollakseen vakio kone.
    Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.


    Miinuksella nuo on joo, kuva heinäkuulta.

    Mitä muuta kuin vakiokone tää voi olla. Minä näistä mitään ymmärrä, mut paremmin toimi aiemmin (2014) ns. väärillä ajoituksilla.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎