memebuy23buy

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Mä kävin vielä testaa ton omani ja keskiarvo oli n. 68-69l/h ja kovin lukema mikä kävi näytöllä oli 71-72l/h. Vetelin 2. vaihteen rajoittajaan jotta edes vähän pysyttiin laillisilla kantimilla nopeuden suhteen.

    En tosiaan tiedä miten paljon tuo osittainen etanolin käyttö tohon lukemaan vaikuttaa, tällä hetkellä tankissa 99E40 abouttiarallaa.



    Tämmöinen löytyi Bimmerforumilta.
    Puuttumatta asiaan mitenkään muuten niin onko nuo lukemat todellakin litraa tunnissa ?? Ei ?

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Joo, toki tuohon ~200€ hintaan kelpais vaikka kannentiiviste vikainen m52b28 varaosiksi.
    Tai katkennu jakoketju ja juurikin m52b28 = 100-150€.
    Tällöin tietty alle kampiakselin hinnalla...mut useimmat ymmärtää mite paljo noista 2,8/3l kampiakseleista saa (tai ainakin pyydetään)

    Itelle vaa tuntuu kovin vastenmieliseltä ajatukselta ostaa käytetty moottori ja pistää suoraan kiinni huoltamatta (laakerit, tiivisteet, jakoketju...yms. mitä näkee tarpeelliseksi), jolloin on lähes yks ja sama paljonko ajettu se on tai miksi päätynyt purkuun jos itelle tärkeimmät osat käyttökelposia ja hinta kohdillaan.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post
    Mistä löytyy M50/M52 koneita tuossa hintaluokassa?
    Ite nähny vaa +500€ koneita, jos yli 2,5l puhutaan..

    M52B28 ja M54B30 kampiakseleita näkyy olevan +250-300€ hintapyynnöillä.
    No toki itse nähnyt suht ajettuja koneita, mutta kyllä noita tullut vastaa ihan tällä foorumilla reilusti 500€ ja halvemmallakin nähnyt. Halvimmat nettivaraosan moottorit olleet luokkaa 200€, mutta silloin tosiaan 400tkm ajettu ilman mitään apulaitteita.

    Saa olla kyl tosi mint-kuntoinen kone jos siitä tonnin maksaa.

    Asiasta kymppiin, osaako kukaan ottaa tohon MAF-juttuun kantaa omien testausten muodossa tai faktatiedolla? :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Joo joku 1000-500 sanoisin minä hinnaksi kunnosta riippuen. Tonnin kone kyl pitää olla jo lähes uutta vastaava.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Juho_ View Post
    Mistä löytyy M50/M52 koneita tuossa hintaluokassa?
    Ite nähny vaa +500€ koneita, jos yli 2,5l puhutaan..

    M52B28 ja M54B30 kampiakseleita näkyy olevan +250-300€ hintapyynnöillä.
    Samaa vähän mietin. Ehjästä irtokannestakin saa sen pari sataa maksaa että jos joku kokonaista B28 konetta myy siihen niin sitten on jotain mätää.
    Olishan se tietty mukavaa jos saisi toimivan moottorin vaikka satasella asennettuna.

    Leave a comment:


  • Juho_
    replied
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Samoilla linjoilla, koneita tuntuis olevan myynnissä 200-500€ yleisimmillään. Kaikki ei edes välttämättä tahdo mukaansa mitään ylimääräisiä purkkeja, vaan raakakoneen + apulaitteet.

    Toki hyvästä yksilöstä joku voisi enemmin maksaa, mene ja tiedä.
    Mistä löytyy M50/M52 koneita tuossa hintaluokassa?
    Ite nähny vaa +500€ koneita, jos yli 2,5l puhutaan..

    M52B28 ja M54B30 kampiakseleita näkyy olevan +250-300€ hintapyynnöillä.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Joo niinhän tuo tuntuu tekevän. Nyt kokeilu uudella ja vanhalla maffilla obc 3.testiä niin antaa max. 54-55.xx l/h.

    Mitähän sen pitäis olla... ei enää muista vanhoja lukuja vuosien takaa.
    Mä kävin vielä testaa ton omani ja keskiarvo oli n. 68-69l/h ja kovin lukema mikä kävi näytöllä oli 71-72l/h. Vetelin 2. vaihteen rajoittajaan jotta edes vähän pysyttiin laillisilla kantimilla nopeuden suhteen.

    En tosiaan tiedä miten paljon tuo osittainen etanolin käyttö tohon lukemaan vaikuttaa, tällä hetkellä tankissa 99E40 abouttiarallaa.

    Here is the thread: How to test the MAFs yourself and How MAFs work

    Post L/H for Other E39 Models
    528 1997-1998: 0.35 x 190 HP = 67 L/H
    528 1999-2000: 0.35 x 193 HP = 68 L/H
    525 2001-2002: 0.35 x 184 HP = 64 L/H
    530 2001-2002: 0.35 x 225 HP = 79 L/H
    540 1997-2002: 0.35 x 282 HP = 99 L/H
    Tämmöinen löytyi Bimmerforumilta.
    Last edited by Jax_KiBez; 18-09-2017, 16:07.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Äkkiseltään näyttäs että MAF mittaa liian vähän ilmaa...
    Joo niinhän tuo tuntuu tekevän. Nyt kokeilu uudella ja vanhalla maffilla obc 3.testiä niin antaa max. 54-55.xx l/h.

    Mitähän sen pitäis olla... ei enää muista vanhoja lukuja vuosien takaa.

    Leave a comment:


  • Jax_KiBez
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tonni !! 600 max. irrotettuna.
    Samoilla linjoilla, koneita tuntuis olevan myynnissä 200-500€ yleisimmillään. Kaikki ei edes välttämättä tahdo mukaansa mitään ylimääräisiä purkkeja, vaan raakakoneen + apulaitteet.

    Toki hyvästä yksilöstä joku voisi enemmin maksaa, mene ja tiedä.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    700-1000€?
    Onko sekin aika paljon ehkä?
    Tonni !! 600 max. irrotettuna.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by bimmer145 View Post
    moro, osaisko joku sanoa mitä vois pyytää 230tkm ajetusta m52b28 moottoristä? Hyvin huollettu ja kone käy kuin uusi (koekäyttö mahdollisuus). Moottoriin sisältyy kaikki apulaitteet, suuttimet, moottorinohjaus, ajoneston hilut ym. Eli siis koko paketti. Jotain suuntaa antavaa hintaa minkä vois paketille laittaa hinnaksi? Ja siis e36 -97 autosta peräisin.

    700-1000€?
    Onko sekin aika paljon ehkä?

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Moro, osaisko joku sanoa mitä vois pyytää 230tkm ajetusta m52b28 moottoristä? Hyvin huollettu ja kone käy kuin uusi (koekäyttö mahdollisuus). Moottoriin sisältyy kaikki apulaitteet, suuttimet, moottorinohjaus, ajoneston hilut ym. Eli siis koko paketti. Jotain suuntaa antavaa hintaa minkä vois paketille laittaa hinnaksi? Ja siis e36 -97 autosta peräisin.
    Last edited by Bimmer145; 09-09-2017, 18:41.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ne on samat kummassakin ja prosentteja. Mut en nyt muista millään pitikö ne jakaa vai kertoa kahdella et saa oikean % arvon. Mut jokatapauksessa jos siellä näkyy tyyliin 14% niin se on liikaa pielessä.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Kokeilin tuota sisukumi patenttia ja oli vähän hankala saada tiiviiks (maffiin sain jo pienen halkeaman tehtyä) ja fillarin pumpulla laitoin ilmaa. Ihan minimaalinen suhina/pihinä kuuluu imusarjan alapuolelta 5-6 pytyn nurkilta.

    Täytyy napata imusatsi irti jossain välissä, kun pääsee sisätiloihin askartelemaan. Samalla vaihtaa huvikseen ja urheilun kannalta bp-säätimen...

    Laitoin nyt testimielessä vanhan maffin paikoilleen ja katson sit meneekö yhtä paljon miinukselle multiply:t. Onko nuo inpa arvot % vai testoako rupeen kyttäämään.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Testolla ja starttisuihkeella koitin ettii imuvuotoja mut ei löytynyt mitään mullistavaa.

    Nollasin adaptiot ja käyntiin. Heti kun kone rupee lämpiämään adaptiot alkaa laskemaan (multiply).

    Nakuarvoja katselin kanssa testolla ja semmosia satunnaisia piikkejä näkyi käppyröissä eli nakuttaa (jostain syystä x)? :think

    Joko rupeen kattelee "uutta" mottia?
    Varmin tapa löytää imuvuodot on laittaa painetta imupuollelle. Esim. leikkaa polkupyörän sisuskumista sellaisen mahdollisimma ison palasen jossa on venttiili keskellä. Laittaa sen maf:n imupuolelle klemmarilla ja joku 0,5 bar painetta systeemiin. Paine pitäisi laskea suht hitaasti jos kaikki ok. Jos vuotaa, niin sen kuulee helposti. Viimestään kun ruiskii saippuavettä suhinaa päin.

    Adaptaatiot pitäsi pysyä alle parissa prosentissa multiplyllä ja alle 0,2ms additivellä. Niitä voi vetää pieleen esim. se imuvuoto, huono MAF tai vaikka väärä bensanpaine.

    Ne teston loggaamat nakuanturin arvot on aika turhia, koska ne päivittyy liian hitaasti. Niistä ei voi päätellä oikein mitään.

    Leave a comment:

Working...
X