Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    340tkm mittarissa, koneelle joutu jo sen verran tekemään että venttiilivarrenkumit uusia. Vanhat oli ihan väljät ja muoviset.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by Jka View Post
    Mielenkiinnosta pitää kysyä paljonko porukka on ajanut näillä koneilla. Omalla nyt 460tkm ja ei oo itse koneelle tehty mitään muuta kun öljyjä vaihdellut.
    Kaikilla varmaan +400tkm luki mittarissa mitä vaan :think. Käyttötunnit kai kertoisi enemmän kuin pelkät kilsat.

    Leave a comment:


  • Jka
    replied
    Mielenkiinnosta pitää kysyä paljonko porukka on ajanut näillä koneilla. Omalla nyt 460tkm ja ei oo itse koneelle tehty mitään muuta kun öljyjä vaihdellut.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Djantikka View Post
    . Näyttää muuten olleen orkkis koko vanhemmassa M52B25 koneessa 228 ja uuemmassa tuo 240 mikä on taas ollu m52b28 persiissä alunalkaen :think mikähän juju tässä... :think
    Jep. M5x koneista vain b28 ja b30 on 240mm kytkimellä isomman väännön vuoksi.

    Leave a comment:


  • Djantikka
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei taida olla orggis vautis sitten jos on kova, kun m52:een perässä on aina kaksoismassa tehtaan jäljiltä. No joka tapauksessa toimii se b28 koneen perässäkin. Eihän se yhtä hyvin pidä mitä 240mm kytkin, mutta ei tunnu olevan ongelma kunhan kytkinpaketti ei oo jo elämänsä ehtoo puolella.
    Okei :think en tiennykkään, luulin että vanhemmissa järestään kova Mutta joo, kuten sanottu, niin paketti on uusi paketissa niin tokkopa tulee sen kanssa ongelmia... Näyttää muuten olleen orkkis koko vanhemmassa M52B25 koneessa 228 ja uuemmassa tuo 240 mikä on taas ollu m52b28 persiissä alunalkaen :think mikähän juju tässä... :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ei taida olla orggis vautis sitten jos on kova, kun m52:een perässä on aina kaksoismassa tehtaan jäljiltä. No joka tapauksessa toimii se b28 koneen perässäkin. Eihän se yhtä hyvin pidä mitä 240mm kytkin, mutta ei tunnu olevan ongelma kunhan kytkinpaketti ei oo jo elämänsä ehtoo puolella.

    Leave a comment:


  • Djantikka
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Meinaatko m50 koneen kovaa vauhtista? Sun pitää vaihtaa sen vauhtiksen oma kytkinpaketti, pultit ja kytkinhaarukka kans. Sitten passaa. Ja se on 12mm pienemmällä levyllä. Ei 2mm. Mut pitää kyllä tarpeeksi b28:ssakin.
    Itseasiassa m52b25 koneen näköjään, semmonen jääny lojumaan nurkkiin, tosin on varmaan sama kun m50. Ja joo huomasin sieltä jääneen ykösen pois Ja joo löytyy uus kytkinpaketti ja muut kilkkeet tohon, sillä meinasinkin vaihdella ton vauhtiksen...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Djantikka View Post
    Pikanen kysymys, mulla on M52B28 kaksoismassa pyörällä, voinko heittää sinne tuon vanhemmasta mallista kiinteän vauhtipyörän? Se on 2mm pienempi eli toki kytkin on siinä eri, mutta muuten käykö paikalleen ja toimiiko?
    Meinaatko m50 koneen kovaa vauhtista? Sun pitää vaihtaa sen vauhtiksen oma kytkinpaketti, pultit ja kytkinhaarukka kans. Sitten passaa. Ja se on 12mm pienemmällä levyllä. Ei 2mm. Mut pitää kyllä tarpeeksi b28:ssakin.

    Leave a comment:


  • Djantikka
    replied
    M52 Vauhtipyörä

    Pikanen kysymys, mulla on M52B28 kaksoismassa pyörällä, voinko heittää sinne tuon vanhemmasta mallista kiinteän vauhtipyörän? Se on 12m pienempi eli toki kytkin on siinä eri, mutta muuten käykö paikalleen ja toimiiko?
    Last edited by Djantikka; 25-09-2018, 11:35.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Tu tiivisteissä on pari pultin reikää vähemmän ja lämpösuoja integroituna kattien vuoksi.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Mikä ero b28 ja b28tu pakosarjan tiivisteillä? tulossa siis b28 pakosarjat b28tu koneeseen.


    Kukaan korvannut huohotusjärjestelmää öljyn keräys säiliöllä?, noissa ei taida olla muuta huomioon otettavaa kuin letkujen halkaisija ettei ala ahdistamaan.

    Leave a comment:


  • Leinoo
    replied
    Koitetaas jos täältä sattuis saamaan jotain apua. Eli koneremontin jälkeen tekee sellaista lämpimällä koneella että kierrokset notkahtelee ja sammuu :think Imusarjassa suhisee ja joku pihisee kun sammuu mutta vaikea paikallistaa mistä tulee.. kaikki katottu läpi silmämääräisesti ja näyttäis olevan ok. Brake cleanerillä koitettu myös että kaikki liitokset pitäis olla tiiviitä ja letkut ehjiä. Ja siis kylmällä koneella käy nätisti.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    GS6-37BZ tai GS6-37DZ -laatikon sovitus M5X-koneen perään. Kirjoittelin ylös, mitä itse asiasta tiedän:

    Leave a comment:


  • 316bemi
    replied
    Originally posted by Axum View Post
    Muistaakseni oli joskus juttua mutta mikä oli ratkaisuna käynnistyksessä tapahtuvaan "ryntäytykseen"?
    Täällä m52b28 sama homma.Pomppaa siis kylmä startissa(kesällä ei mut jotain alle 10c nii aina ) kierrokset jopa 2krpm hetkeks. Käynti ja kulutus yms muutoin normaalit.:think

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Muistaakseni oli joskus juttua mutta mikä oli ratkaisuna käynnistyksessä tapahtuvaan "ryntäytykseen"?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎