M52 kysymyksiä ja vastauksia II
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
 340tkm mittarissa, koneelle joutu jo sen verran tekemään että venttiilivarrenkumit uusia. Vanhat oli ihan väljät ja muoviset.
 
- 
	
	
	
	
 Kaikilla varmaan +400tkm luki mittarissa mitä vaan :think. Käyttötunnit kai kertoisi enemmän kuin pelkät kilsat.Originally posted by Jka View PostMielenkiinnosta pitää kysyä paljonko porukka on ajanut näillä koneilla. Omalla nyt 460tkm ja ei oo itse koneelle tehty mitään muuta kun öljyjä vaihdellut.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Mielenkiinnosta pitää kysyä paljonko porukka on ajanut näillä koneilla. Omalla nyt 460tkm ja ei oo itse koneelle tehty mitään muuta kun öljyjä vaihdellut.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Jep. M5x koneista vain b28 ja b30 on 240mm kytkimellä isomman väännön vuoksi.Originally posted by Djantikka View Post. Näyttää muuten olleen orkkis koko vanhemmassa M52B25 koneessa 228 ja uuemmassa tuo 240 mikä on taas ollu m52b28 persiissä alunalkaen :think mikähän juju tässä... :think
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Okei :think en tiennykkään, luulin että vanhemmissa järestään kovaOriginally posted by Pazi88 View PostEi taida olla orggis vautis sitten jos on kova, kun m52:een perässä on aina kaksoismassa tehtaan jäljiltä. No joka tapauksessa toimii se b28 koneen perässäkin. Eihän se yhtä hyvin pidä mitä 240mm kytkin, mutta ei tunnu olevan ongelma kunhan kytkinpaketti ei oo jo elämänsä ehtoo puolella. Mutta joo, kuten sanottu, niin paketti on uusi paketissa niin tokkopa tulee sen kanssa ongelmia... Näyttää muuten olleen orkkis koko vanhemmassa M52B25 koneessa 228 ja uuemmassa tuo 240 mikä on taas ollu m52b28 persiissä alunalkaen :think mikähän juju tässä... :think Mutta joo, kuten sanottu, niin paketti on uusi paketissa niin tokkopa tulee sen kanssa ongelmia... Näyttää muuten olleen orkkis koko vanhemmassa M52B25 koneessa 228 ja uuemmassa tuo 240 mikä on taas ollu m52b28 persiissä alunalkaen :think mikähän juju tässä... :think
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Ei taida olla orggis vautis sitten jos on kova, kun m52:een perässä on aina kaksoismassa tehtaan jäljiltä. No joka tapauksessa toimii se b28 koneen perässäkin. Eihän se yhtä hyvin pidä mitä 240mm kytkin, mutta ei tunnu olevan ongelma kunhan kytkinpaketti ei oo jo elämänsä ehtoo puolella.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Itseasiassa m52b25 koneen näköjään, semmonen jääny lojumaan nurkkiin, tosin on varmaan sama kun m50. Ja joo huomasin sieltä jääneen ykösen poisOriginally posted by Pazi88 View PostMeinaatko m50 koneen kovaa vauhtista? Sun pitää vaihtaa sen vauhtiksen oma kytkinpaketti, pultit ja kytkinhaarukka kans. Sitten passaa. Ja se on 12mm pienemmällä levyllä. Ei 2mm. Mut pitää kyllä tarpeeksi b28:ssakin. Ja joo löytyy uus kytkinpaketti ja muut kilkkeet tohon, sillä meinasinkin vaihdella ton vauhtiksen... Ja joo löytyy uus kytkinpaketti ja muut kilkkeet tohon, sillä meinasinkin vaihdella ton vauhtiksen...
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Meinaatko m50 koneen kovaa vauhtista? Sun pitää vaihtaa sen vauhtiksen oma kytkinpaketti, pultit ja kytkinhaarukka kans. Sitten passaa. Ja se on 12mm pienemmällä levyllä. Ei 2mm. Mut pitää kyllä tarpeeksi b28:ssakin.Originally posted by Djantikka View PostPikanen kysymys, mulla on M52B28 kaksoismassa pyörällä, voinko heittää sinne tuon vanhemmasta mallista kiinteän vauhtipyörän? Se on 2mm pienempi eli toki kytkin on siinä eri, mutta muuten käykö paikalleen ja toimiiko?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 M52 Vauhtipyörä
 
 Pikanen kysymys, mulla on M52B28 kaksoismassa pyörällä, voinko heittää sinne tuon vanhemmasta mallista kiinteän vauhtipyörän? Se on 12m pienempi eli toki kytkin on siinä eri, mutta muuten käykö paikalleen ja toimiiko?Last edited by Djantikka; 25-09-2018, 12:35.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Tu tiivisteissä on pari pultin reikää vähemmän ja lämpösuoja integroituna kattien vuoksi.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Mikä ero b28 ja b28tu pakosarjan tiivisteillä? tulossa siis b28 pakosarjat b28tu koneeseen.
 
 
 Kukaan korvannut huohotusjärjestelmää öljyn keräys säiliöllä?, noissa ei taida olla muuta huomioon otettavaa kuin letkujen halkaisija ettei ala ahdistamaan.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Koitetaas jos täältä sattuis saamaan jotain apua. Eli koneremontin jälkeen tekee sellaista lämpimällä koneella että kierrokset notkahtelee ja sammuu :think Imusarjassa suhisee ja joku pihisee kun sammuu mutta vaikea paikallistaa mistä tulee.. kaikki katottu läpi silmämääräisesti ja näyttäis olevan ok. Brake cleanerillä koitettu myös että kaikki liitokset pitäis olla tiiviitä ja letkut ehjiä. Ja siis kylmällä koneella käy nätisti.
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 GS6-37BZ tai GS6-37DZ -laatikon sovitus M5X-koneen perään. Kirjoittelin ylös, mitä itse asiasta tiedän:
 
 
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Täällä m52b28 sama homma.Pomppaa siis kylmä startissa(kesällä ei mut jotain alle 10c nii aina ) kierrokset jopa 2krpm hetkeks. Käynti ja kulutus yms muutoin normaalit.:thinkOriginally posted by Axum View PostMuistaakseni oli joskus juttua mutta mikä oli ratkaisuna käynnistyksessä tapahtuvaan "ryntäytykseen"?
 Leave a comment:
- 
	
	
	
	
 Muistaakseni oli joskus juttua mutta mikä oli ratkaisuna käynnistyksessä tapahtuvaan "ryntäytykseen"?
 Leave a comment:
 
	
Leave a comment: