Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rikardo
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Eihän se taida tehdä polttoa edes pakolla jos hehkuista on vikakoodi päällä :think
    Näihän tuo varmaan taitaa olla. :think Tuosta tulikin paljon googleteltua että vaikuttaako hehkut tuohon polttoon. Vähän oli mielipiteet jakautuneet.

    Pitäisköhän se sittenkin vaan hommata uudet hehkut ja rele ja perua toi tyhjäys niin säästäis ainakin vähän rahaa...:think

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Rikardo View Post
    Tässä on nyt kuukauden päivät kokeiltu pakkopolttoa mutta ei ole auttanut.
    Aina ollut samat vikakoodit hehkusta, DPF:stä ja eri paineantureista.

    Välillä ollut kulkupuoli hyvin heikkoa mutta enimmäkseen vaan heikkoa. Keskiviikkona on varattu aika DPF:n perusteelliseen "puhdistukseen" niin jospa se sitten sillä ongelmat poistuis. :think
    Eihän se taida tehdä polttoa edes pakolla jos hehkuista on vikakoodi päällä :think

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Tässä on nyt kuukauden päivät kokeiltu pakkopolttoa mutta ei ole auttanut.
    Aina ollut samat vikakoodit hehkusta, DPF:stä ja eri paineantureista.

    Välillä ollut kulkupuoli hyvin heikkoa mutta enimmäkseen vaan heikkoa. Keskiviikkona on varattu aika DPF:n perusteelliseen "puhdistukseen" niin jospa se sitten sillä ongelmat poistuis. :think

    Leave a comment:


  • Oswald1
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Nollaa koodit ja katso mitä tulee takaisin. Tarkista paljonko vastapaine on. Korkeat vastapaineet aiheuttaa sen ettei kulje kunnolla. Jos ei enää tulee kaasuläpästä, niin pakkopoltto ja koodien nollausta ajossa kunnes poltto pysyy päällä.
    Uskoisin, että myös hiukkassuodattimen puhdistuksella tilanne paranisi.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Rikardo View Post
    Mitäs sitä sitten pitäisi lähtä vaihtelemaan?

    Tuli iDriven näytölle herjaa DPF:stä tuossa jokin aikaa sitten. Tsekkasin jäähdytysnesteen lämmöt ja perus termarivikahan se. Termarien vaihdossa vähän venähti kuitenkin. Itse vaihdoin EGR-termarin ja päätermarin vaihdatutin kun tuli jo "Increased emissions" herjoja. Tässä vaiheessa alkoi olla kulkupuolellakin jo ongelmia.

    Carlylla katsoin niin vikakoodia pukkasi useammasta hehkusta, kaasuläpästä ja parista muusta. Nyt on uusi kaasuläppäkin mutta ei lähtenyt vieläkään regeneroimaan. Carlyllä katoin että olis Exhaust Gas Temperature tasainen 1 aste, mikä sai googlettelemaan että jos olisi lämpöanturi viallinen mutta ilmeisesti tuo on jokin "väärä" arvo seurattavaksi.

    Tänään käytin auton paikallisella korjaamolla DFP:n "pesussa" mikä vaikuttaisi ollen yhtä tyhjän kanssa. Sai sieltä sentään Autocomin vikakoodit ennen ja jälkeen puhdistusta.

    Code:
    Ennen puhdistusta:
    - Hehkutulpat 1-4
    - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A
    - Ilmamassamittari
    - Paineanturin singaalin tehostin
    - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön)
    - Esilämmityksen ohjausyksikkö
    
    Puhdistuksen jälkeen:
    - Paineanturi, uskottavuus
    - Ilmankuormituksen painetunnistin
    - Esilämmityksen ohjausyksikkö
    - Paineanturin signaalin tehostin
    - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön)
    - Ilmamassamittari
    - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A
    - Hiukkassuodatinjärjestelmä 481A
    Testailin kyllä että meno oli yhtä tukkoista oli ilmassamittarin johto kiinni tai ei, joten vähän epäilen että johtuu jostain muusta. Voisihan sen ehkä varalta vaihtaa kun on vielä jemmassa ylimääräinen.

    Seuraavaksi sitten hehkut ja niiden rele vaihtoon? Ilmeisesti ne kuitenkin vaikuttaa tuohon regenerointiin?

    Tuossa vielä kuva missä näkyy vielä lämpötilat ennen DPF:ää ja ilmeisesti ennen kattia.
    https://www.dropbox.com/s/5wfw2h0z42...40.24.png?dl=0
    Nollaa koodit ja katso mitä tulee takaisin. Tarkista paljonko vastapaine on. Korkeat vastapaineet aiheuttaa sen ettei kulje kunnolla. Jos ei enää tulee kaasuläpästä, niin pakkopoltto ja koodien nollausta ajossa kunnes poltto pysyy päällä.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Ei ne hehkut tuohon ongelmaan auttane. 480 481 koodit ainakin estää polton. Eli voit koittaa ajaa auto lämpimäksi ja sitten ajon aikana poistaa noita koodeja, jos sitten lähtisi poltto päälle.

    Kannattaisi kyl selvittää myös et mitkä tarkat koodit sinne tulee aina uudestaan. Eli jos joku anturi ei pelaa niin saattaa vaatia sen vaihdon myös.

    Leave a comment:


  • Rikardo
    replied
    Mitäs sitä sitten pitäisi lähtä vaihtelemaan?

    Tuli iDriven näytölle herjaa DPF:stä tuossa jokin aikaa sitten. Tsekkasin jäähdytysnesteen lämmöt ja perus termarivikahan se. Termarien vaihdossa vähän venähti kuitenkin. Itse vaihdoin EGR-termarin ja päätermarin vaihdatutin kun tuli jo "Increased emissions" herjoja. Tässä vaiheessa alkoi olla kulkupuolellakin jo ongelmia.

    Carlylla katsoin niin vikakoodia pukkasi useammasta hehkusta, kaasuläpästä ja parista muusta. Nyt on uusi kaasuläppäkin mutta ei lähtenyt vieläkään regeneroimaan. Carlyllä katoin että olis Exhaust Gas Temperature tasainen 1 aste, mikä sai googlettelemaan että jos olisi lämpöanturi viallinen mutta ilmeisesti tuo on jokin "väärä" arvo seurattavaksi.

    Tänään käytin auton paikallisella korjaamolla DFP:n "pesussa" mikä vaikuttaisi ollen yhtä tyhjän kanssa. Sai sieltä sentään Autocomin vikakoodit ennen ja jälkeen puhdistusta.

    Code:
    Ennen puhdistusta:
    - Hehkutulpat 1-4
    - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A
    - Ilmamassamittari
    - Paineanturin singaalin tehostin
    - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön)
    - Esilämmityksen ohjausyksikkö
    
    Puhdistuksen jälkeen:
    - Paineanturi, uskottavuus
    - Ilmankuormituksen painetunnistin
    - Esilämmityksen ohjausyksikkö
    - Paineanturin signaalin tehostin
    - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön)
    - Ilmamassamittari
    - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A
    - Hiukkassuodatinjärjestelmä 481A
    Testailin kyllä että meno oli yhtä tukkoista oli ilmassamittarin johto kiinni tai ei, joten vähän epäilen että johtuu jostain muusta. Voisihan sen ehkä varalta vaihtaa kun on vielä jemmassa ylimääräinen.

    Seuraavaksi sitten hehkut ja niiden rele vaihtoon? Ilmeisesti ne kuitenkin vaikuttaa tuohon regenerointiin?

    Tuossa vielä kuva missä näkyy vielä lämpötilat ennen DPF:ää ja ilmeisesti ennen kattia.
    https://www.dropbox.com/s/5wfw2h0z42...40.24.png?dl=0

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Termarithan tuossa on rikki mutta eikös lämmöt nimenomaan laske kun kierrokset pidetään korkealla, 4000+ rpm työntää pakkokierrolla termaria auki ?
    Parhaiten toi M57 lämpeää matalilla kierroksilla jurnuttamalla ylämäkeen.
    En nyt ole M57 tarkemmin testannut, mutta mitä suurempi kuormitus moottorilla on sen nopeammin moottori yleensä lämpenee. Ei toki suositeltavaa polkea kylmää moottoria.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Termari jumppaa nyt esimmäisenä. Ihan tyyppivika termarit M57:ssa. Ennen korjaamoa 71c ollut lämmöt vaikka melkein 4k kierrokset. Eli ei lämpene kunnolla, joten ei myöskään polta. Eli termarit ensin kuntoon ja sitten pakkopolttoa, kuten tuossa edellä jo todettiin. Sitten katsomaan mikä tilanne. Pakkopoltolla saa yleensä aina tilanteen kuntoon kunhan vain termarit on kunnossa, että lämpenee.
    Termarithan tuossa on rikki mutta eikös lämmöt nimenomaan laske kun kierrokset pidetään korkealla, 4000+ rpm työntää pakkokierrolla termaria auki ?
    Parhaiten toi M57 lämpeää matalilla kierroksilla jurnuttamalla ylämäkeen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Hiukkassuodatin ongelmia täälläkin.

    Auto oli korjaamolla, kun ei tehnyt polttoja. Korjaamolla olivat tehneet pakkopolton. Itselläni on silti epäilys ettei toimisi kunnolla.
    Carly löytyy itseltä

    Arvot ennen korjaamoa.



    Korjaamon jälkeen.



    Kyseessä M57 moottori, termostaatti vika tuossa on selvästi, kun käy noin kylmänä. Kyseessä case missä väännetään korjauksista autoliikkeen kanssa.
    Saisiko joku sanoa noista carlyn arvoista mitään, itsellä epäilys että kuitattua vaan hiukkassuodatin vaihdetuksi ja palautettu auto ostajalle.

    Termari jumppaa nyt esimmäisenä. Ihan tyyppivika termarit M57:ssa. Ennen korjaamoa 71c ollut lämmöt vaikka melkein 4k kierrokset. Eli ei lämpene kunnolla, joten ei myöskään polta. Eli termarit ensin kuntoon ja sitten pakkopolttoa, kuten tuossa edellä jo todettiin. Sitten katsomaan mikä tilanne. Pakkopoltolla saa yleensä aina tilanteen kuntoon kunhan vain termarit on kunnossa, että lämpenee.

    Leave a comment:


  • macman_lahti
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Kyseessä M57 moottori, termostaatti vika tuossa on selvästi, kun käy noin kylmänä. Kyseessä case missä väännetään korjauksista autoliikkeen kanssa.
    Saisiko joku sanoa noista carlyn arvoista mitään, itsellä epäilys että kuitattua vaan hiukkassuodatin vaihdetuksi ja palautettu auto ostajalle.
    Kannattaa samalla tsekata se lämpötila-anturi. Helppo homma ja itsellä oli siitä eikä termareista kiinni.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by Spiddu View Post
    Hiukkassuodatin ongelmia täälläkin.
    Kyseessä M57 moottori, termostaatti vika tuossa on selvästi, kun käy noin kylmänä. Kyseessä case missä väännetään korjauksista autoliikkeen kanssa.
    Saisiko joku sanoa noista carlyn arvoista mitään, itsellä epäilys että kuitattua vaan hiukkassuodatin vaihdetuksi ja palautettu auto ostajalle.
    Ash nollautuminen viittaisi, että dpf vaihto ilmoitettu ja soot nopea nousu takaisin viittaisi, että dpf on aika tukkoinen. Termarit kuntoon ja sitten polttoa.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    Hiukkassuodatin ongelmia täälläkin.

    Auto oli korjaamolla, kun ei tehnyt polttoja. Korjaamolla olivat tehneet pakkopolton. Itselläni on silti epäilys ettei toimisi kunnolla.
    Carly löytyy itseltä

    Arvot ennen korjaamoa.



    Korjaamon jälkeen.



    Kyseessä M57 moottori, termostaatti vika tuossa on selvästi, kun käy noin kylmänä. Kyseessä case missä väännetään korjauksista autoliikkeen kanssa.
    Saisiko joku sanoa noista carlyn arvoista mitään, itsellä epäilys että kuitattua vaan hiukkassuodatin vaihdetuksi ja palautettu auto ostajalle.

    Leave a comment:


  • Kikottaja
    replied
    Oma X5 alkoi herjaamaan eilen hiukkaspöntön vaihtoa idrivessä. Ehdin jo luulla että näillä 340tkm kilometreillä olisi tullut pönttö täyteen. Ista esiin ja paine-eron tarkastus:



    Paine-erot oli hyvinkin raja-arvoissaan, sitten katsoin istalla jäljellä olevan matkan pöntön vaihtoon ja lukema oli 0km. Service functionin kautta sitten istalla dpf replacement, ja jäljellä oleva matka muuttui 250 000km. Laitoin vielä pakkopolton päälle ja heitin 20min lenkin maantiellä. Ei ainakaan vielä ole herjannut uudestaan
    Last edited by Kikottaja; 08-02-2021, 14:26.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Yritin kaverin X5:selle pdf laskurin nollausta, mutta ei nollaannu. Kokeilin istalla ja autocomilla. Molemmissa menee läpi, mutta jäljellä oleva lukema pysyy samana. Kohtalontovereita?
    Eli Istassa menit service function ja dpf replacement?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎