Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacques
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 573
    • pk

    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Opeteltu lisää teston käyttöä ja saatu logia ulos, onko tuossa mitään muuta pielessä kuin 10hpa extraa näyttävä vastapaineanturi? Polttelee siis luokkaa 150-200 km välein, korjausarvoista ei logia ole mutta sieltä osastolta ei mitään hypännyt silmille, ei "roklattele" vedossa, eikä kuulosta muutenkaan karkealta. Kaikki suuttimet uusimalla tietysti olisi suutinvika poissuljettu mutta mutta. :think

    https://drive.google.com/drive/folde...usp=drive_link
    Kommenttina logiin että vähennä virkistystaajuutta esim 10hz:ksi, turha rivejä on ottaa liian tiheään, kirjoittaa monia arvoja vaan duplikaatteina turhaan.

    STAT_DIFFERENZDRUCK_UEBER_PARTIKELFILTER_WERT lisää mitattavaksi niin näet vastapaine-erotuksen. Tyhjäkäynnillä, ajossa ja kunnon kuormittavassa kiihdytyksestä ottaa logi - esim 4.vaihde läpi.

    Kun ostin uuden harrasteen (1½ vuotta sitten), huomasin heti että siinähän on nokiset putkenpäät vaikka DPF paikallaan ja vastapaineet elävät normaalia sykliä ja poltot toimivat.
    Ihmetys on jatkunut, ja epäilen että onko historian aikana ajettu huolimattomalla softalla joka a) sulattanut kennostoa tai b) annettu rautakankea.. olettaisin että vastapaineita ei normaalisti kerääntyisi :think mutta en tiedä. Pönttö näyttää koskemattomalta.

    Kaikki toimii normaalisti, en ole jaksanut tutkia asiaa enempää, herättänyt vain ihmetystä. EGR aktioita ei ole tänä vuonna vielä tehty, se on paremman välijäähyn kanssa ollut yliaktiivinen ja ollut 95% auki normaaliajossa...
    G30 540i
    F32 435d

    Comment

    • JiiVee92
      BTCF Member
      • Mar 2017
      • 945
      • Kouvola/Myllykoski

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Tolla 0,01bar virheellä ei ole mitään merkitystä.

      Minusta myöskään tuolla lokilla, minkä olet ottanut, ei ole vianhaussa mitään virkaa.

      Jos epäilet suutinvikaa, laita ihan ekana suutintenpuhdistusaine tankkiin, vaikka forte tai joku muu olevinaan hyvä aine ja seuraa paraneeko yhtään

      Et maininnut paljonko pöntöllä on ajettu, jos alkaa olemaan päälle 300tkm. alkaa jo polttoväli tihenemään pönttöön kertyneen tuhkan takia.
      No katsotaan mitä redline 85 plus diesel tekee maksimiannostuksella.

      Originally posted by Jacques View Post
      Kommenttina logiin että vähennä virkistystaajuutta esim 10hz:ksi, turha rivejä on ottaa liian tiheään, kirjoittaa monia arvoja vaan duplikaatteina turhaan.

      STAT_DIFFERENZDRUCK_UEBER_PARTIKELFILTER_WERT lisää mitattavaksi niin näet vastapaine-erotuksen. Tyhjäkäynnillä, ajossa ja kunnon kuormittavassa kiihdytyksestä ottaa logi - esim 4.vaihde läpi.

      Kun ostin uuden harrasteen (1½ vuotta sitten), huomasin heti että siinähän on nokiset putkenpäät vaikka DPF paikallaan ja vastapaineet elävät normaalia sykliä ja poltot toimivat.
      Ihmetys on jatkunut, ja epäilen että onko historian aikana ajettu huolimattomalla softalla joka a) sulattanut kennostoa tai b) annettu rautakankea.. olettaisin että vastapaineita ei normaalisti kerääntyisi :think mutta en tiedä. Pönttö näyttää koskemattomalta.

      Kaikki toimii normaalisti, en ole jaksanut tutkia asiaa enempää, herättänyt vain ihmetystä. EGR aktioita ei ole tänä vuonna vielä tehty, se on paremman välijäähyn kanssa ollut yliaktiivinen ja ollut 95% auki normaaliajossa...
      Jee61 ei sisällä kuin yhden vastapaineanturin, joten tuo logattava arvo tuotti tasan saman lukeman kuin mitä logissa on jo.
      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
      NYT: E61 530xd -08 käyttis
      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

      Comment

      • Jacques
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 573
        • pk

        Originally posted by JiiVee92 View Post
        Jee61 ei sisällä kuin yhden vastapaineanturin, joten tuo logattava arvo tuotti tasan saman lukeman kuin mitä logissa on jo
        Äh, olin F-lasit päässä, sori..
        G30 540i
        F32 435d

        Comment

        • 02tii
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 91

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Pesu on omasta mielestä täysin ylivoimainen konsti korjata tukkeutunut dpf, en nykyään mitään muuta teekkään ellei dpf ole rikki.

          Elän siinä ymmärryksessä että se vastaa pitkälti uutta pyttyä pesun jälkeen.
          Moi, ajatus oli käyttää oma dpf pesussa, mutta tuomio oli että kenno rikki tai osittain sulanut joten ei kannata pestä.

          Uusi alkuperäinen luokkaa 3k€, joten onko näin ensikertaliaselle laittaa vinkkiä joko tarvike tilalle vai tyhjäys??

          Potilas 2008 E61 535d, Tampereen kupeessa.

          Kiitos ja moro
          Petri

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5274
            • Pirkkala

            Ite yrittäisin ettiä käytetyn ja käyttää sen pesussa ja sit sillä voikin päästellä satoja tuhansia
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • VilleP
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2300
              • Vantaa

              Kannattaa myös selvittää mikä vanhan rikkoi, käy muuten uudelle sama.
              F11 530xd LCI
              S2 Avant

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by 02tii View Post
                Moi, ajatus oli käyttää oma dpf pesussa, mutta tuomio oli että kenno rikki tai osittain sulanut joten ei kannata pestä.

                Uusi alkuperäinen luokkaa 3k€, joten onko näin ensikertaliaselle laittaa vinkkiä joko tarvike tilalle vai tyhjäys??

                Potilas 2008 E61 535d, Tampereen kupeessa.

                Kiitos ja moro
                Petri
                Onko auto softattu? Jos auto on softattu, niin harkisisin kyllä vakavasti sen vakioksi laittamista ja sitten halutessa softa joltain tunnetulta tekijältä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Elätti
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 165
                  • Great Kuopio Area

                  Nyt se sitten leimasetä laittoi ukaasin ja hylkäyksen katsastuksesta avatun DPF:n takia. Autossa siis vakio DPF tyhjennettynä. Ajattelin että ostan jostain avaamattoman pöntön ja se paikoillaan leimalle ja leiman jälkeen tyhjennetty pönttö takaisin.



                  Autosta on siis softalla EGR ja DPF pois käytöstä. Eihän tuosta tunnin parin ajelusta leimalle ja takaisin pajalle tule mitään probleemaa DPF tai vikakoodien suhteen? Voinko odottaa jotain vikavaloja tai vikakoodia tällä matkalla?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Elätti View Post
                    Nyt se sitten leimasetä laittoi ukaasin ja hylkäyksen katsastuksesta avatun DPF:n takia. Autossa siis vakio DPF tyhjennettynä. Ajattelin että ostan jostain avaamattoman pöntön ja se paikoillaan leimalle ja leiman jälkeen tyhjennetty pönttö takaisin.



                    Autosta on siis softalla EGR ja DPF pois käytöstä. Eihän tuosta tunnin parin ajelusta leimalle ja takaisin pajalle tule mitään probleemaa DPF tai vikakoodien suhteen? Voinko odottaa jotain vikavaloja tai vikakoodia tällä matkalla?
                    Tuskimpa sinne mitään vikakoodeja tulee, kun eiköhän ne softassa ole otettu pois käytöstä. Jos se DPF on ehjä eikä ihan tukossa noesta tms. niin eipä sillä mikään ongelma ole ajella paria tuntia. Dieselissähän ei koodeja lueta ellei puhuta sitten 1.9.2016 käyttöönotetusta tai uudemmasta autosta.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • isolohko
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 902
                      • Kymenlaakso

                      Originally posted by Elätti View Post
                      Nyt se sitten leimasetä laittoi ukaasin ja hylkäyksen katsastuksesta avatun DPF:n takia. Autossa siis vakio DPF tyhjennettynä. Ajattelin että ostan jostain avaamattoman pöntön ja se paikoillaan leimalle ja leiman jälkeen tyhjennetty pönttö takaisin.



                      Autosta on siis softalla EGR ja DPF pois käytöstä. Eihän tuosta tunnin parin ajelusta leimalle ja takaisin pajalle tule mitään probleemaa DPF tai vikakoodien suhteen? Voinko odottaa jotain vikavaloja tai vikakoodia tällä matkalla?
                      Ihan mielenkiinnosta, mitähän kirjoitti hylkäyksen syyksi?

                      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                      Comment

                      • Elätti
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2009
                        • 165
                        • Great Kuopio Area

                        Originally posted by isolohko View Post
                        Ihan mielenkiinnosta, mitähän kirjoitti hylkäyksen syyksi?
                        Tämmöset terveiset.
                        Attached Files

                        Comment

                        • isolohko
                          BTCF Member
                          • May 2004
                          • 902
                          • Kymenlaakso

                          Originally posted by Elätti View Post
                          Tämmöset terveiset.
                          "Hiukkassuodatinta muokattu. Leikattu ja hitsattu kasaan." Kunnossahan nuo joutaa olla, kunhan aattelin vaan, jotta ei saa olla korjattu/putsattu, ainakaan niin, että jää leikkaus- ja hitsausjäljet, näämmä.

                          e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2773
                            • Tampere

                            Originally posted by isolohko View Post
                            "Hiukkassuodatinta muokattu. Leikattu ja hitsattu kasaan." ... jotta ei saa olla korjattu/putsattu, ainakaan niin, että jää leikkaus- ja hitsausjäljet, näämmä.
                            Harvemmin noita pönttöjä avataan ilman tyhjennystarkoitusta, niin siinä mielessä katsastusviranomaisen aistinvarainen päätelmä toimenpiteen motiivista ja sitä seurannut hylkäyspäätös on täysin oikea.
                            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • ErkkiE
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 635
                              • Espoon haja-asutus

                              Ajoneuvolaista tietysti viime kädessä tulee muutoskatsastusvelvollisuus, jos "ajoneuvon rakennetta on muutettu siten, että muutoksella on vähäistä suurempi vaikutus ajoneuvon turvallisuuteen tai päästöihin;".

                              Useimmiten kennoja huolletaan pesemällä. Jos on kennoja vaihtavia remanufacturing-toimijoita, niin heiltä luulisi sitten saavan todistuksen siitä, että laite edelleen täyttää vaatimukset. Ainakin tarvike-dpf:ssä on hyväksyntämerkinnät, mitä itselle tullut vastaan. Tällaisen paperin voisi kuvitella kelpaavan katsastukseenkin.

                              On varmaan tosi paljon tälläkin palstalla näitä dpf:iä, jotka avattu vain hyvässä tarkoituksessa ihan vain kennon vaihtamiseksi.

                              E

                              Comment

                              • isolohko
                                BTCF Member
                                • May 2004
                                • 902
                                • Kymenlaakso

                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Harvemmin noita pönttöjä avataan ilman tyhjennystarkoitusta, niin siinä mielessä katsastusviranomaisen aistinvarainen päätelmä toimenpiteen motiivista ja sitä seurannut hylkäyspäätös on täysin oikea.
                                Mutta päätös perustuu, niin, mihin...

                                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎