Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • melperri
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2011
    • 250
    • espoo

    ISTA ei vielä ehtinyt , mutta tänään järjestyi lopullinen ratkaisu hiukkaspönttöogelmiin. Samalla Stage II softa ja EGR pois ja kohti uusia seikkailuja. Toiseen kulkimeen ( F25 ) saa pönttö jäädä. Vaikka on lähes pelkästään lyhyttä pätkäajoa , regenerointi pelaa erinomaisesti. Vastapaineet alle 5 luokkaa tyhjäkäynillä. Voi nämä näköjään toimiakin.

    Comment

    • macman_lahti
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2017
      • 290
      • Lahti

      Originally posted by MeisterW View Post
      Originally posted by macman_lahti View Post
      Tässä on just auto sammutettu, mutta status regeneration oli kokoajan active.
      Eikö kilometrit viime poltosta näyttäisi siltä, et ei ole mennyt ainakaan läpi asti? Jos pakokaasun lämmöt ei nouse polton aikana sinne 600c tienoille, niin uskoisin, että ei polta kunnolla.
      Ei se kyllä polttanut vaikka Ista niin näytti. Nyt kun kävin ajamassa n. 10 km lenkin moottoritiellä ja pari kilsaa taajamassa niin kun tulin pihaan niin ei tarvinut Istaa hakea kun pystyi sanomaan, että poltto oli juuri ollut käynnissä. Sen verran vahva palaneen käry tuli autosta, tällä kertaa hyvässä mielessä
      Se jäähdytysnesteen anturi oli se ongelma. Uudessa anturissa huonelämpötilassa vastus oli juurikin se 3kOhm mikä Istassa oli mainittu. Uusi anturi tilalle ja nyt lämmöt pysyy siellä 84-86 asteessa ajoi sitten moottoritiellä tai taajamassa.
      Eli jos lämmöt ei nouse niin ei kannata välttämättä rynnätä heti repimään irti sitä termaria vaan kannattaa tarkistaa ensin toi lämpötila-anturi. On aika paljon helpompi homma kuin termarin vaihto joka mullakin oli sitten loppujen lopuksi ihan turha
      Vielä KL-Varaosien tiskilläkin tarjosi EGR-termaria syyksi tänään.

      Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että auto ei varoita tällaisesta kuin vasta sitten kun DPF on tukossa. Säästää kyllä pitkän pennin kun viitsii joskus vähän tutkailla mitä auto kertoo.
      Tällä viikolla tulee n. 1000km mittariin niin täytyy loppuviikosta vielä katsoa mitä ISTA sen jälkeen näyttää paineiden ja polttojen osalta.

      -08 E60 LCI
      -13 F10 3.0 xDrive

      Comment

      • macman_lahti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2017
        • 290
        • Lahti

        Nyt näytti last regeneration 3km ja 5min 30 sek sitten. Vastapaine tyhjäkäynnillä 2-7mbar välissä
        -08 E60 LCI
        -13 F10 3.0 xDrive

        Comment

        • tira-1
          Newbiemmer
          • Jan 2009
          • 20

          Originally posted by macman_lahti View Post
          Nyt näytti last regeneration 3km ja 5min 30 sek sitten. Vastapaine tyhjäkäynnillä 2-7mbar välissä
          Pitäisi vaihtaa jäähdytysnesteen anturi omasta pirssistä, missähän tämä
          anturi fyysisesti sijaitsee ?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by tira-1 View Post
            Pitäisi vaihtaa jäähdytysnesteen anturi omasta pirssistä, missähän tämä
            anturi fyysisesti sijaitsee ?
            Kun kertoisi mikä auto kyseessä, niin voisi joku auttaa. Tietämättä autoa ihan mahdoton sanoa missä se sinun autossasi sijaitsee.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • jouskari318is
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 215
              • Tampere

              e61 lci 328tkm

              00452A pukkaa Carlyllä. Kaikki toimii ok, poltot tapahtuu ja carlyn DPF toiminnon mukaan ash mass 47g, soot meni viime poltolla 0aan. Saakos tuota 00452A koodia pysyvästi pois Carlyllä vai tarviiko parempaa softaa?

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5270
                • Pirkkala

                Originally posted by jouskari318is View Post
                00452A pukkaa Carlyllä. Kaikki toimii ok, poltot tapahtuu ja carlyn DPF toiminnon mukaan ash mass 47g, soot meni viime poltolla 0aan. Saakos tuota 00452A koodia pysyvästi pois Carlyllä vai tarviiko parempaa softaa?
                Ei se lähde pelkästään vikamuistin nollaamisella.
                Sitä en tiedä osaako carly kertoa eculle että dpf vaihdettu eli nollata laskurin.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • jouskari318is
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 215
                  • Tampere

                  katsastus?

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Ei se lähde pelkästään vikamuistin nollaamisella.
                  Sitä en tiedä osaako carly kertoa eculle että dpf vaihdettu eli nollata laskurin.

                  Onko kellään tietoa onko tämä 00452A koodi sellainen, ettei mene katsastuksesta läpi?

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2724
                    • Tampere

                    Originally posted by jouskari318is View Post
                    Onko kellään tietoa onko tämä 00452A koodi sellainen, ettei mene katsastuksesta läpi?
                    Ei johda hylkäykseen, vaan on informaatiotyyppinen koodi. Halutessasi voin sen autostasi kuitata pois ja pöntön vaihdetuksi, mikäli Tampereella pyörit.
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by jouskari318is View Post
                      Onko kellään tietoa onko tämä 00452A koodi sellainen, ettei mene katsastuksesta läpi?
                      Parempi kuitata tuo pönttö vaihdetuksi, niin toimii poltot varmasti normaalisti jatkossakin.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Tänään tuli hiukkaspöntön kuva näytölle ja komento valtuutetulle bmw korjaamolle. Saapa nähdä jatkuuko matka vai pitääkö purkaa pönttö auki ja tyhjentää jalometallista.

                        Kannattaa varmaan kokeilla ensin pakkopoltella kunnolla ja nollata laskurit ja ilmoittaa pönttö vaihdetuksi :think

                        Comment

                        • katsastusmies
                          Newbiemmer
                          • Feb 2020
                          • 1
                          • Loviisa

                          Mulla syttyi pöntön kuva joku 40tkm sitten ja syttyi aina uudestaan noin 10min. ajon jälkeen. Pari vikakoodia antoi DPF:stä. Koittelin ScanGauge II:lla niitä nollailla, mutta vikakoodit ei kadonnut ja näyttöön palasi pöntön kuva aina 10min ajon jälkeen uudestaan. Pelkäsin pahinta ja kallista paukkua.

                          Kaivoin jonkun vanhan kiinalaisen wifi OBD palikan, joka muistaakseni maksoi 5€ ebaystä ilmaisilla postikuluilla. Pistin sen kiinni ja latasin androidkaupasta ohjelman "bimmer-tool lite". Tsekkasin, että sain wifipalikan toimimaan ja ostin maksullisen version 16,9€ samasta ohjelmasta. Pistin polton päälle ja kävin ajamassa lenkin. Pöntön kuva tuli silti taas 10min. ajon jälkeen, enkä saanut vikakoodeja nollattua. Sitten kävin service tool kohdasta "kertomassa" autolle, että pönttö on uusittu. Tämän jälkeen sain myös vikakoodit nollattua ja nyt ajoa on 1000km takana ilman mitään merkkejä taulussa. Vielä on liian aikaista juhlia, mutta suosittelen ainakin kokeilemaan. Ei tuo reilu 20€:n testi kauhean paha ole, jos toinen vaihtoehto on pöntön vaihto.

                          Autona E87 123d vuodelta 2010. Pienenä huomiona, että vieläkin yksi vikakoodi on jäljellä yhdestä hehkutulpasta. Poltto siis toimii vaikka hehkusta olisi koodi päällä. Itse en sitä nollannut, vaan ajattelin jossain vaiheessa sijoittaa uuteen tulppaan ja katsoa sitten saanko sen katoamaan. Toivottavasti joku muukin saa tällä metodilla muutaman euron säästettyä, eikä rikkoisi mitään enempää

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5270
                            • Pirkkala

                            Originally posted by katsastusmies View Post
                            Mulla syttyi pöntön kuva joku 40tkm sitten ja syttyi aina uudestaan noin 10min. ajon jälkeen. Pari vikakoodia antoi DPF:stä. Koittelin ScanGauge II:lla niitä nollailla, mutta vikakoodit ei kadonnut ja näyttöön palasi pöntön kuva aina 10min ajon jälkeen uudestaan. Pelkäsin pahinta ja kallista paukkua.

                            Kaivoin jonkun vanhan kiinalaisen wifi OBD palikan, joka muistaakseni maksoi 5€ ebaystä ilmaisilla postikuluilla. Pistin sen kiinni ja latasin androidkaupasta ohjelman "bimmer-tool lite". Tsekkasin, että sain wifipalikan toimimaan ja ostin maksullisen version 16,9€ samasta ohjelmasta. Pistin polton päälle ja kävin ajamassa lenkin. Pöntön kuva tuli silti taas 10min. ajon jälkeen, enkä saanut vikakoodeja nollattua. Sitten kävin service tool kohdasta "kertomassa" autolle, että pönttö on uusittu. Tämän jälkeen sain myös vikakoodit nollattua ja nyt ajoa on 1000km takana ilman mitään merkkejä taulussa. Vielä on liian aikaista juhlia, mutta suosittelen ainakin kokeilemaan. Ei tuo reilu 20€:n testi kauhean paha ole, jos toinen vaihtoehto on pöntön vaihto.

                            Autona E87 123d vuodelta 2010. Pienenä huomiona, että vieläkin yksi vikakoodi on jäljellä yhdestä hehkutulpasta. Poltto siis toimii vaikka hehkusta olisi koodi päällä. Itse en sitä nollannut, vaan ajattelin jossain vaiheessa sijoittaa uuteen tulppaan ja katsoa sitten saanko sen katoamaan. Toivottavasti joku muukin saa tällä metodilla muutaman euron säästettyä, eikä rikkoisi mitään enempää
                            Kyseessä normaali tilanne, eli laskuri täynnä. Olet tehnyt aivan oikean toimenpiteen eli kerroit autolle että pönttö vihdettu. Edessä on vielä kymmeniätuhansia kilometrejä jos asia noudattaa normaalia kaavaa.

                            Edit: normaalilla tilanteella tarkoitan yleistä " vikaa" bmw dieseleissä
                            Last edited by Urpo_rotta; 20-02-2020, 22:57.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • macman_lahti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2017
                              • 290
                              • Lahti

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Kyseessä normaali tilanne, eli laskuri täynnä. Olet tehnyt aivan oikean toimenpiteen eli kerroit autolle että pönttö vihdettu. Edessä on vielä kymmeniätuhansia kilometrejä jos asia noudattaa normaalia kaavaa.

                              Edit: normaalilla tilanteella tarkoitan yleistä " vikaa" bmw dieseleissä
                              Mulla tuli 296tkm laskuri täyteen. Nollasin Istalla ja nyt on menty aika tarkasti 50tkm sen jälkeen ja arvot edelleen ihan huippuluokkaa
                              -08 E60 LCI
                              -13 F10 3.0 xDrive

                              Comment

                              • riuska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1160
                                • Lahti

                                Onko kuinka tarkkaa tyhjennyksessä jos jää tavaraa reunoille niin lähtevät helposti sitten ajaessa irti ja ovat takapöntössä?
                                En jaksanut mennä vielä sivusta sisään niin hakkasin reiästä katile asti keskiosan auki.
                                F30 320d
                                F30 320i
                                E46 320i
                                E36 325i
                                E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎