Laitetaas tänne, jos vaikka olisi tietäjiä paikalla.
E9x 320d M47-koneella ja DPF:llä. Oli mm. hehkut rikki, huonot termarit jne, nyt kaikki uutta ja pysyy lämmöt 88c. DPF-polttoa en oikeastaan ole missään vaiheessa huomannut tapahtuvan, mutta sen sijaan tasaisessa matka-ajossa vakkarilla auto nykii kerran aina kun tulee ylämäki, sama tapahtuu myös ilman vakkaria kun hitaasti itse lisää kaasua, tulee ns tyhjä kohta?
Katselin tänään vastapaineet ja olivat tyhjäkäynnillä luokkaa 8-11mbar, 2000rpm 40mbar ja 3/4-vaihteella >4000rpm n. 250mbar. Pitäisi vissiin olla ihan linjassa?
Vikakoodia antaa kokoaika tukkiutuneesta löpösuodattimesta, vaikka se on vaihdettu heti kun auto minulle tuli (n. 12tkm), ja nyt viimeisimmällä tarkastuksella on tullut toinenkin vikakoodi, "roughness regulator"? Suuttimien korjausarvot tyhjäkäynnillä:
1: -1,6
2: +1,6
3: -0,07
4: +0,05
EDIT: Millä te näette tuhkan määriä jne muita infoja, kun ei inpalla oikein tuo M47 anna muuta pihalle kuin vastapaineet ja lämmöt, nekin vaan EA-90X:llä (vanhalla 5.0.1 ei näy niitäkään).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
En todellakaan tiedä, olisikohan mahdollista että on joskus reikiä tökitty, kuitenkin bmwhatilla näyttää vastapaineet ja idrive näyttää 100000km vaihtoväliksi. Ostaessa tuo oli jäätävän tukossa kun ei enää alhaalla ollut mitään tehoja, hehkujen rele oli rikki, termarit paskana ja ei ollut polttoja ihan äsken tehnyt. Kuitenkin avautui sitten kun laittoi putsausaineet tankkiin.
Tosiaan kerää tuhkaa tosi nopeasti sinne. Taas oli 5km keskusta-ajolla 15g ja ilmeisesti syö polttoainetta sen takia paljon kun tekee kokoajan polttoja. Vastapaineet on kuitenkin ollu tuhjäkäynnillä 7-15mbar välillä ja talla pohjassa ajossa menee kyllä yli 300mbar
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Sylin_teri_ View PostJa millä aineilla ja tekniikalla irtopönttöä kannattaa pestä? Katti on samassa pöntössä jos se nyt mitään erityistoimenpiteitä aiheuttaa.
Originally posted by _Sylin_teri_ View PostJa putkenpää myös nokeentuu nopeasti!
Leave a comment:
-
-
Ajattelin että pesen hiukkassuodattimen kun tuntuisi kuluttavan aika runsaasti polttoainetta ja se voisi tukossa olla. Ainakin tuhkaa testerin mukaan kerää aika nopeaan sen n.40g. Missä arvossa vastapaineiden pitäisi olla? Nyt olen seuraillut tuota niin tyhjäkäynnillä on sellaista 8-15 mbar ja ajossa äsken oli satasta ajaessa 80-140 mbar. Ei kehtaisi ihan turhaan pestä. Joku sanoi että maksimissaan 50mbar tyhjäkäynnillä mutta tuntuu olevan aika paljon jo se. Uutena ilmeisesti melkein nollassa tyhjäkäynnillä? Auto on e91 320D -06.
Ja millä aineilla ja tekniikalla irtopönttöä kannattaa pestä? Katti on samassa pöntössä jos se nyt mitään erityistoimenpiteitä aiheuttaa.
Ja putkenpää myös nokeentuu nopeasti!
Edit: Lisädiagnoosia: Kattelin bmwhatilla niin 100km matka-ajolla teki kaksi polttoa! Tuhkaa keräsi 20g tosi nopeasti, n.40km matkalla. Mistä tuo johtuu? onko se vaan tiensä päässäLast edited by _Sylin_teri_; 08-10-2014, 15:36.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostLyhyesti ja tapa miten minä teen:
-Eropaineanturin putket irtin anturista
-Lämpötila-antureiden ja lambdan liittimet auki sekä irti kiinnikkeistä
-Turbolta dpf:n panta auki sekä dpf:n peräpään liitoskohta irti
-Oikeanpuoleinen moottorin kannake irti (4kpl torxeja)
-Pönttö irti
-Eropaineputkien välinen osuus on dpf:ää, joten luukku (~15x5cm) siihen ja romut pois. Luukku hitsaten kiinni ja pöntön asennus. Se on siinä.
Jotkut ottaa pöntön pois ilman, että irroittaa koneen korvan, mutta itse en ole siinä vielä onnistunut. Moottorin kannakkeen irroitus ottaa sen 5-10min, joten jos tuntuu 30min jälkeen, että ei mahdu niin pois edestä vaan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: