BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
On tossa munki 525d:ssä 30d:n ahdin, ja aj:n softlalla ~290hp/650nm, ja savuarvo tosiaan oli 0,02. Järkevällä softalla pitäis päästöt olla kyllä kunnossa, jos vaan perusasiat on moottorissa kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lurkki3 View PostMenee kyllä säätämiseksi jos joka vuosi pitää käydä ajaan uus softa purkkiin katsastusta varten.uutta hybrid ahdinta ootellaan ja cp3 r90 pumppuki paikallaan vanhassa m57:ssa...turhaa kai tässä enää lisä tehoja hakee ku mee kohta mikään päästöjen takia läpi kaippa se vaan pitää yrittää jonku toisen auton päästölapulla saada leima tästälähtien
Oliko sulla nyt 35d-suuttimet myös tuossa? Jossain oli juttua että M57 vs M57N on suuttimissa eri ruiskutuskulma (ja erimuotoinen kuppi männässä) jolloin ei tietenkään osu kaikki tavara kuppiin eikä pala puhtaasti/kunnolla vaikka mitä tekisi. Tämä ei siis ole faktaa/pätemistä, vaan kysymys johon olisi kiva saada jostain/joltain faktapohjainen vastaus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by veku View PostMiedompi softa katsastukseen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lurkki3 View PostSaapa nähdä kuin harmaita hiuksia päästömittaukset tuottaa tällä uudella mittaustavalla..itellä viime vuonna -99vm e39 530d k-arvo pakokaasuissa 2.73 ja sallittu 3.0.nyt ku nuo päästöt tiukentunu niin ei mitään mahdollisuutta saada leimaa😁 tyyppikilvessä luku 2.0 ja jos se tuon mukaan mitataan niin paljo pitää arvojen tippua
Vakio e39 530d
Leave a comment:
-
-
Originally posted by lurkki3 View PostSaapa nähdä kuin harmaita hiuksia päästömittaukset tuottaa tällä uudella mittaustavalla..itellä viime vuonna -99vm e39 530d k-arvo pakokaasuissa 2.73 ja sallittu 3.0.nyt ku nuo päästöt tiukentunu niin ei mitään mahdollisuutta saada leimaa tyyppikilvessä luku 2.0 ja jos se tuon mukaan mitataan niin paljo pitää arvojen tippua
Leave a comment:
-
-
Saapa nähdä kuin harmaita hiuksia päästömittaukset tuottaa tällä uudella mittaustavalla..itellä viime vuonna -99vm e39 530d k-arvo pakokaasuissa 2.73 ja sallittu 3.0.nyt ku nuo päästöt tiukentunu niin ei mitään mahdollisuutta saada leimaa😁 tyyppikilvessä luku 2.0 ja jos se tuon mukaan mitataan niin paljo pitää arvojen tippua
Leave a comment:
-
-
Tehoboksi kyllä selittää korkeat arvot jos se ei ole säädetty penkissä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vinki View PostIhme että noin korkeat arvot on tullut, vaikka pönttö onkin tyhjätty. Oma 525d meni ilman pönttöä (korvausputki) leimasta viime lauantaina, ja savutusarvo 0,02.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mica View PostJokohan täällä/jossain on puitu tätä?
Bmw:ltä on kuulemma tullut uusia ohjeita katsastuksiin, jossa tiukennetaan savurajoja. Isäukolle tuli hylsy päästöistä 745d:stä, jossa dpf on poistettu. 0.9 oli mitattu arvo ja uutena rajana 0.5 entisen 3:n sijaan.
Tyyppikilvessä on kuulemma joku numero kertomassa tämän uuden raja-arvon.
Leave a comment:
-
-
En tiedä mitä tököttiä on tankkiin laitettu, mutta sen tiedän, että jotain dpf cleaner- tyyppistä, kaikissa näissä tapauksissa. Kaikki ei tosin ollut bemareita vaan myös Hondaa, Mazdaa, VAG:ia. Tökötit oli laitettu merkkiliikkeessä. Hondan tapauksessa korvasivat 2kpl uusia suuttimia, koska valmistaja kieltää lisäaineiden käytön. Mazdassa vaihtui sulanut lambda uuteen asiakkaan kustannuksella, kuten kaikissa muissakin asiakas maksoi itse. Yhteistä kaikille näille oli, että pönttö kun tyhjättiin niin löytyi sitä oranssista tuhkaa vaikka nämä autot ovat lisäaineettomalla järjestelmällä eli normaalisti kaikki on pelkkää mustaa paskaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostDpf cleanerit jättäisin pois, koska nostaa lämpötilan niin korkeaksi, että sulaa lambdat, lämpötila-anturit ja suuttimet.
Naftaleenia sisältävissä cleanereissa suuremman lämmöntuotannon ja syttymisviiveen ansiosta pakokaasun lämpötila saadaan nostettua korkeammalle kuin tavallista dieselpolttoainetta käyttämällä DPF-polton aikana.
Joidenkin cleanerituotteiden toiminta perustuu naftaleenin ohella myös nokihiukkasten tuhkaantumisessa tarvittavan palamisprosessin lämpötilan alentamiseen, jolloin polttotapahtuma voisi tapahtua "täydellisemmin" auton moottoriohjaimen säätelemänä. Tällaisista lisäaineista esim. ceriumoksidi tuo uutta katalyyttiä hiukkassuodatinta edeltävään hapetuskatalysaattoriin, mikä suurentaa typpidioksidin määrää suodatinyksikössä ja vastaavasti vähentää hapen osuutta polttotapahtumassa, jolloin nokihiukkasten palamisprosessi tuhkaksi on mahdollista alhaisemmassa lämpötilassa kuin runsaammaan happimäärän läsnäollessa. Joissakin DPF-clenanereissa puhdistusteho taas perustuu polttoaineen setaaniluvun kasvattamiseen esim. 2-etyyliheksyylinitraatin avulla, jolloin pakokaasun typpioksidipitoisuus kasvaa sen muuttuessa typpidioksidiksi hapetuskatalysaattorissa, mikä tehostaa nokihiukkasten palamista edellä kuvatulla tavalla.
Täten polttotapahtuma on näiden DPF-cleanereiden avulla mahdollista saada hieman "perusteellisemmaksi", mikä voi helpottaa tukkeentuneen hiukkassuodattimen puhdistumista/avautumista. Hankalammissa tapauksissa tukkeutunutta suodatinta ei kuitenkaan ole mahdollista saada avattua cleanereillakaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bablo81 View PostKannattaa ostaa alkuperäiset termarit ainoastaan niin kestää!
muutaman n. 100kpl kokemuksella sanoisin seuraavaa M47/ M57 diesel koneiden termareista
Termarit kestää VALMISTAJASTA riippumatta 2h --2kk ja TODELLA harvoissa tapauksissa 2 vuotta ja jopa ylikin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: