memebuy23buy

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supra^
    replied
    Originally posted by Jii5 View Post
    Löytyykö vuoden 2005 e87 120d M47 koneisesta hiukkassuodatin? Vai onko ollut suodattimella ja ilman? Miten tuon olemassa olon voi helpoiten varmistaa. Mitään "polttoa" en ainakaan ole itse huomannut. Ja olisiko tuolle myös joku oma huoltovalo jos se löytyy.
    Yleismallinen ohje, putkenpäästä: Jos alaspäin, ei DPF. Jos suoraan taakse, on DPF. Voi vielä varmistaa kokeilemalla sormin onko putkenpään sisäpinta nokinen. Jos ei = DPF.

    Leave a comment:


  • Jii5
    replied
    Löytyykö vuoden 2005 e87 120d M47 koneisesta hiukkassuodatin? Vai onko ollut suodattimella ja ilman? Miten tuon olemassa olon voi helpoiten varmistaa. Mitään "polttoa" en ainakaan ole itse huomannut. Ja olisiko tuolle myös joku oma huoltovalo jos se löytyy.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Lybby View Post
    Vieläkö noita dpf:iä joku putsailee pk-seudulla? Suosituksia?

    iDriven mukaan kohtapuolin pitäisi viedä dpf:n takia huoltoon, mutta ei ilmeisesti kannata sitä alkaa kuitenkaan vaihtamaan?

    Auto tuntuu polttelevan ihan normaalisti tasaisin väliajoin eikä perstuntumalta tuntuisi, että se olisi vielä ihan tukossa. Saatan kyllä olla täysin väärässäkin.

    Pirssinä 525d -05
    Ne ns. "vastapaineet" voi mittaa, se antaa osviittaa miten tukossa suodattimet ovat. Jos vastapaineet ovat jo isot niin
    saksasta wagner/ernst tarvikke suodattimett maksaa noin 8-900€ tai sitten tyhjäksi vaan ja koodata valvonta pois päältä.

    Leave a comment:


  • Lybby
    replied
    Vieläkö noita dpf:iä joku putsailee pk-seudulla? Suosituksia?

    iDriven mukaan kohtapuolin pitäisi viedä dpf:n takia huoltoon, mutta ei ilmeisesti kannata sitä alkaa kuitenkaan vaihtamaan?

    Auto tuntuu polttelevan ihan normaalisti tasaisin väliajoin eikä perstuntumalta tuntuisi, että se olisi vielä ihan tukossa. Saatan kyllä olla täysin väärässäkin.

    Pirssinä 525d -05

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Eibole faceliftissä enää dpf cbs. Info koodi tulee filtteristä dde:lle n.200tkm paikkeilla.

    Leave a comment:


  • izzuL
    replied
    Kuuluuko iDriven valikossa olla kohta jossa ilmoitetaan jolloin DPF suodatin tulisi vaihtaa ?
    Omassa 530 xd -08 ei ole mitään kohtaa service valikossa joka viittaisi tuohon DPF:ään.

    Tulivaan mieleen että poistuuko kyseinen kohta valikosta jos DPF ohjelmoitu pois käytöstä esim pöntön tyhjennyksen yhteydessä? :think

    Leave a comment:


  • 327 2*t+ic
    replied
    Olisikos jollekin jäänyt nurkkiin tukkeentunutta/tyhjättyä DPF purkkia LCI e61 520d M47

    Voisin ostaa tuollaisen jos sopivasti saa.

    Leave a comment:


  • Neutrone
    replied
    Originally posted by zorb View Post
    Eikö vastapaine ennen hiukkassuodatinta kerro enemmän sen tukkoisuudesta?
    Originally posted by Supra^ View Post
    Nyt on tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin. Mitä sillä pakoputken paineella tekisi, en keksi muuta kuin että näkee ettei kukaan ole laittanut tennispalloa putkenpäähän?
    Totta, eli nimenomaan oli puurot ja vellit sekasin. Jatkakaa

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Neutrone View Post
    Hyvältä näyttäs tosiaan JOS tuo olisi hiukkassuodattimen jälkeinen paine. Kuvassa lukee "before particulate filter".
    Nyt on tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin. Mitä sillä pakoputken paineella tekisi, en keksi muuta kuin että näkee ettei kukaan ole laittanut tennispalloa putkenpäähän?

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by Neutrone View Post
    Hyvältä näyttäs tosiaan JOS tuo olisi hiukkassuodattimen jälkeinen paine. Kuvassa lukee "before particulate filter".
    Eikö vastapaine ennen hiukkassuodatinta kerro enemmän sen tukkoisuudesta?

    Leave a comment:


  • Neutrone
    replied
    Originally posted by zorb View Post

    Miltä nuo kuvan arvot vaikuttavat DPF:n suhteen?
    Poltot ainakin tuntuvan onnistuvan, kuten pitääkin.
    Hyvältä näyttäs tosiaan JOS tuo olisi hiukkassuodattimen jälkeinen paine. Kuvassa lukee "before particulate filter".

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by zorb View Post


    Miltä nuo kuvan arvot vaikuttavat DPF:n suhteen?
    Poltot ainakin tuntuvan onnistuvan, kuten pitääkin.

    Onko tuo tuhkan määrä paljon vai vähän?
    Ja paljonko vastapaineiden pitäisi suunnilleen olla?
    Vastapaine mitattu ajossa 80 km/h tasaisella nopeudella.
    Tyhjäkäynnillä vastaava arvo 1030-1040 hPa paikkeilla.
    tuhka-arvot ym. ovat laskennallisia, eivät oikeastaan paljoa kunnosta kerro. Jos poltot toteutuu ja nuo pakopaineet ovat absoluuttista painetta eli 30-40mbar vastapainetta tuossa nopeudessa niin kaikki on kunnossa.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied


    Miltä nuo kuvan arvot vaikuttavat DPF:n suhteen?
    Poltot ainakin tuntuvan onnistuvan, kuten pitääkin.

    Onko tuo tuhkan määrä paljon vai vähän?
    Ja paljonko vastapaineiden pitäisi suunnilleen olla?
    Vastapaine mitattu ajossa 80 km/h tasaisella nopeudella.
    Tyhjäkäynnillä vastaava arvo 1030-1040 hPa paikkeilla.

    Leave a comment:


  • asdf1
    replied
    Eikös se trafi uhkaillut alkavansa tarkastaan näitä poistoja tänä vuonna, että viittiköhän sitä enään?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Idriven kilometrimäärä on täysin laskennallinen ja ei ole tekemisissä todellisuuden kanssa. Koodit kannattaa luetuttaa ja DPF:n vastapaine, siten tietää tarkemmin pöntön tilanteen. Tuon mallisessa DPF on kökösti toteutettu, joten äkkiseltään valmistautuisin pieneen poisto-operaatioon... Mistäpäin olet?

    Leave a comment:

Working...
X