memebuy23buy

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • *makke*
    replied
    Eipä ainakaan N47 valittele asiasta, useampi tkm ajettu täysin tyhjällä pöntöllä. Ilman softausta.

    Leave a comment:


  • uoto78
    replied
    Vihdoin viimein sain aikaiseksi aloittaa tuon varapöntön kanssa. Kuten kuvista näkee niin halutessaan filtterin saa ehjänä pöntöstä pois mahdollista tulevaa tarvetta tai puhdistusta varten. Toki tässä tapauksessa joutuu pöntön alaosaan tekemään sauman mikä myös näkyy koneen altapäin katsottaessa.

    Kaipa tuossa olisi mahdollista jopa lyhentää tuota filtteriä paremman hengityksen toivossa mutta mikä sitten olisi oikea suhde jotta ohjausjärjestelmä vielä hyväksyisi vastapaineet?
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tommipommi
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Kyllä se polttelee tuolla moottorilla alemmilla lämpötiloilla kuin 76. Ja kun poltto on saatu päälle niin lämmöt nousee aivan varmasti tuon yli.
    Okei.hyvä sitten, kiitti tiedosta!!

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by tommipommi View Post
    Lämmöt nousee 2007 e90 318d 90kW :ssa ainoostaan 70-75 asteeseen. Vaihdoin egr-termarin, ei parannusta lämpöihin. Pitää vaihtaa moottorin termari seuraavaksi. Oon aatellu että filtterin poltto ei käynnisty noin matalilla moottorin lämmöillä ja peljänny et millonhan tuo lie viimeksi polttanut?? No äsken kattoin sen verran bmwhatilla että: soot in the particle filter 5,99g ja Pressure difference.. 5mbar tyhjäkäynnillä ja kun poljetti 3000kierrosta niin nousi noin 80mbar. Eiks noi nyt ole ihan ok arvoja, eli toteutuuko niitä polttoja nyt kuitenkin?
    Kyllä se polttelee tuolla moottorilla alemmilla lämpötiloilla kuin 76. Ja kun poltto on saatu päälle niin lämmöt nousee aivan varmasti tuon yli.

    Leave a comment:


  • tommipommi
    replied
    Lämmöt nousee 2007 e90 318d 90kW :ssa ainoostaan 70-75 asteeseen. Vaihdoin egr-termarin, ei parannusta lämpöihin. Pitää vaihtaa moottorin termari seuraavaksi. Oon aatellu että filtterin poltto ei käynnisty noin matalilla moottorin lämmöillä ja peljänny et millonhan tuo lie viimeksi polttanut?? No äsken kattoin sen verran bmwhatilla että: soot in the particle filter 5,99g ja Pressure difference.. 5mbar tyhjäkäynnillä ja kun poljetti 3000kierrosta niin nousi noin 80mbar. Eiks noi nyt ole ihan ok arvoja, eli toteutuuko niitä polttoja nyt kuitenkin?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by tampiow View Post
    Pahoittelut jos aikaisemmin ketjussa tullut ilmi, mutta löytyisikö Pirkanmaan alueelta (tai lähimaastosta, Pk-seudulla tulee myös yleensä viikoittain liikuttua) käsistään kätevää jannua joka tämän kyseisen operaation osaisi suorittaa? Pöntön tyhjennys ja ohjelmointi siis. Muutamasta paikasta kysyin Tampereen seudulla tarjoukset ja hinta on noin 750-1100e jos liikkeeseen kiikuttaa..

    E60 520d A 2008 kyseessä. Kovin nuhaisena tällä hetkellä.
    DPF tyhjäys + ohjelmointi = 650€ ja Tampereella onnistuu.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Yv laitettu. Ohjelmoinnit myös f sarjaan onnistuu mulla.

    Leave a comment:


  • tampiow
    replied
    Pahoittelut jos aikaisemmin ketjussa tullut ilmi, mutta löytyisikö Pirkanmaan alueelta (tai lähimaastosta, Pk-seudulla tulee myös yleensä viikoittain liikuttua) käsistään kätevää jannua joka tämän kyseisen operaation osaisi suorittaa? Pöntön tyhjennys ja ohjelmointi siis. Muutamasta paikasta kysyin Tampereen seudulla tarjoukset ja hinta on noin 750-1100e jos liikkeeseen kiikuttaa..

    E60 520d A 2008 kyseessä. Kovin nuhaisena tällä hetkellä.

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Jep. Tuolla kulutuksenlaskulla maksaa aika nopeasti homman ja reissukulut esim. Seinäjoelle takaisin .
    Meillä Bemu Oy hoiti homman eli avas pöntön ja pesi ja hitsas pöntön takas umpeen. Ei oo uusiutunu
    Ja kyllä, ainakin vakiosoftalla rajottaa tehoja erittäinkin vahvasti

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Korvausputki tai tyhjäys ja ohjelmointi ehdottomasti, itsellä tippui kulutus n. 1,5 l / 100 km ihan tankilla laskettuna tuossa E91:ssä kun pöntön tyhjensi. Ja myös kulkupuoli parani huomattavasti.
    Jep. Tuolla kulutuksenlaskulla maksaa aika nopeasti homman ja reissukulut esim. Seinäjoelle takaisin .

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Korvausputki tai tyhjäys ja ohjelmointi ehdottomasti, itsellä tippui kulutus n. 1,5 l / 100 km ihan tankilla laskettuna tuossa E91:ssä kun pöntön tyhjensi. Ja myös kulkupuoli parani huomattavasti.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    No niin. Täällä eilen ilmaantui uusi potilas. Sigun toukkaan syttyi hiukkassuodattimen valo ja kehoitus ottaa yhteyttä BMW-huoltoon . OBC:n mukaan ajoa voi jatkaa (tietysti), mutta voi vaikuttaa tehoihin. Onko näin? Kulutushan on koko ajan ollut melko suuri minulla eli n. 7,2l/100km maantiepainotteisessa (moottoritie) ajossa.

    Mitä tässä nyt pitäisi/kannattaisi tehdä?

    1) Uusia suodatin, maksaa?
    2) Pestä vanha jossain
    3) Suodatin veke, korvausputki tilalle ja ohjelmointi

    Olen taipumassa kolmanteen vaihtoehtoon. Ymmärtääkseni poisto ei aiheuta päästöissä ja katsastuksessa ongelmia vai aiheuttaako? Onko asian hoitamisella kiire? Tarvitaanko jotain DPF-poistokoodauksia samassa yhteydessä? Muuta huomioitavaa?

    Edit: Mitään polttoja en ole onnistunut huomaamaan missään vaiheessa. Jotain DPF-herjaa on ollut kevättalvella vikakoodien luvussa eli ongelma on ollut tiedossa ja tulossa.
    Last edited by Laku; 25-07-2015, 11:16.

    Leave a comment:


  • tuikku
    replied
    .
    Se tuhka-arvo on lähinnä laskennallinen suure, kertoo oikeastaan sen, että miten poltot on onnistuneet, ikään kuin pönttöön kertyvän jäännösromun määrän, mutta se tosiaan on hatusta tempaistu.
    Mitä huonommin poltot on onnistuneet, sitä nopeammin tuhkaa kertyy.
    Olisko yksinkertaistetusti noin.

    Nokimäärä kertoo pöntön vastuksen, polttotarpeen paineanturilla mitattuna.
    Miten sitä nokea on saatu loukkuun tarttumaan.

    Lyhentyneet polttovälit kertoo joko tukkeentuneesta hiukkaspöntöstä, tai vikaantuneesta anturista.

    Leave a comment:


  • uoto78
    replied
    Onkohan täällä joku suorittanut yhdistelmäpöntön puhdistusta omatoimisesti? Onko pesu edes mahdollista kun tulopuolella on ensin katti ja vasta sen perässä DPF. Eikös tuossa se pahin mahdollinen tuhka keräänny jonnekkin noiden välimaastoon? Onhan toki mahdollista tehdä luukku kylkeen ja sitä kautta koittaa jotain tehdä tai sitten siinä samalla DPF kenno pois, puhdistus ja takaisin. En oikein mistään löytänyt infoa tuon yhdistelmäpöntön käsittelystä. Toki tiettyjä pesuaineita löytyy mutta tehoaako ne myös tuolla sisällä mahdollisesti lymyvään tuhkaan?

    Kulkineena lci 535d 230tkm ja arvot tällä hetkellä heti 15min polton jälkeen:
    idle: ~10mbar
    2000 rpm: ~40mbar
    cutoff: 150mbar

    Se miksi pientä tukkoisuutta epäilisin on että polttelee suhteellisen usein (400-500km) ja myös tuntuu että pienen poljennon jälkeen aloittelee uuden polton. Eikös näissä ollut joku tietyn vastapaineen ylityttyä alkava poltto myös sen kilometri/polttoainemääräisen lisäksi.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Saarikoski View Post
    Ei oo kylläkään kokemusta täysin ontosta pöntöstä, mutta itellä ainakin vastaava viritys. Ei tarvi hakata kun putkelle reikä kennoon ja toimii 100% kuin suora putki/dpf korvausputki. Näyttää silti ehjältä dpf:ltä.
    En tiiä kumisisko tuo totaaliryhjänä/miten vaikuttaa pakoääniin. Ainakin katsurin kopisutellessa on riski tulla hylky leimasta tyhjästä dpf:stä.
    Juu juu, nuissa sigun molemmissa vehkeissä tyhjätyt pöntöt. Ei kyllä erota mitenkään käyntiäänissä. Ehkä pieni muutos tuli 60:seen kun tarkasti kuuntelee pakoputken päästä. Sais enempikin olla ääntä, sisälle ei kuulu kyllä ku venttiilien nakutus

    No onhan tuo riski olemassa, mutta suotta sitä kyllä pelkäämään.

    Leave a comment:

Working...
X