memebuy23buy

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by SPL330d View Post
    Tietääkö kukaan miten INPA:lla voi mitata 2008 E9x 330CD:stä DPF paineita tai pakottaa polton päälle?
    Näkeekö jostain milloin viimeinen poltto on tapahtunut?

    Inpalla pääsen autoon kiinni ja pääsen lukemaan digitaali ja analogia-arvoja mutta niissä ei ole DPF:än painetta (eikä juuri mitään muuta kuin railipaine, syöttömäärä, ahtopaine, vedenlämpö yms...) eikä valikoissa ole ylös alas selausnuolia.
    Omissa E46:ssa näkyy kyllä 10x enemmän tietoja inpassa kuin tuossa.
    Jostain luin, että shift+F6 avaisi toisen valikon mutta ei kyllä aukea.

    Inpa on romania diagnostic cablelta tilattu ebaysta piuhoineen n. 4v sitten.
    Koitin päivittää INPA:n E89 filekset uudempiin (v58?) muttei tullut kummemmaksi.

    Eli mitä INPA:lle pitää tehdä että saa täydet valikot ko. autoon?

    - Sakke
    INPA:ssa on osalle autoista hieman puutteelliset live-datat. Tool32 saa pakkopoltot ym tehtyä, tosin ISTA on paljon helpompi käyttää, joten suosittelen kyllä ISTA:a kuten Supra^ jo tuossa edellä. Mikäli live-dataa haluaa logittaa, niin sitten TESTO, tämäkin tosin on hankalampi käyttää kuin ISTA. ISTA:lla pystyy tekemään aika kattavasti kaikkea, siitä löytyy korjausohjeet, sähkökaaviot jne.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by SPL330d View Post
    Tietääkö kukaan miten INPA:lla voi mitata 2008 E9x 330CD:stä DPF paineita tai pakottaa polton päälle?
    Näkeekö jostain milloin viimeinen poltto on tapahtunut?

    Inpalla pääsen autoon kiinni ja pääsen lukemaan digitaali ja analogia-arvoja mutta niissä ei ole DPF:än painetta (eikä juuri mitään muuta kuin railipaine, syöttömäärä, ahtopaine, vedenlämpö yms...) eikä valikoissa ole ylös alas selausnuolia.
    Omissa E46:ssa näkyy kyllä 10x enemmän tietoja inpassa kuin tuossa.
    Jostain luin, että shift+F6 avaisi toisen valikon mutta ei kyllä aukea.

    Inpa on romania diagnostic cablelta tilattu ebaysta piuhoineen n. 4v sitten.
    Koitin päivittää INPA:n E89 filekset uudempiin (v58?) muttei tullut kummemmaksi.

    Eli mitä INPA:lle pitää tehdä että saa täydet valikot ko. autoon?

    - Sakke
    Rohkenen väittää ettei INPA:lla saa pakkopolttoa päälle. Tarvitset ISTA:n, sillä voit sitten tehdä vaikka ja mitä.

    Leave a comment:


  • SPL330d
    replied
    DPF Inpa painemittaus

    Tietääkö kukaan miten INPA:lla voi mitata 2008 E9x 330CD:stä DPF paineita tai pakottaa polton päälle?
    Näkeekö jostain milloin viimeinen poltto on tapahtunut?

    Inpalla pääsen autoon kiinni ja pääsen lukemaan digitaali ja analogia-arvoja mutta niissä ei ole DPF:än painetta (eikä juuri mitään muuta kuin railipaine, syöttömäärä, ahtopaine, vedenlämpö yms...) eikä valikoissa ole ylös alas selausnuolia.
    Omissa E46:ssa näkyy kyllä 10x enemmän tietoja inpassa kuin tuossa.
    Jostain luin, että shift+F6 avaisi toisen valikon mutta ei kyllä aukea.

    Inpa on romania diagnostic cablelta tilattu ebaysta piuhoineen n. 4v sitten.
    Koitin päivittää INPA:n E89 filekset uudempiin (v58?) muttei tullut kummemmaksi.

    Eli mitä INPA:lle pitää tehdä että saa täydet valikot ko. autoon?

    - Sakke

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Hemmetti. Ajelin tänään melkein 350 kilsaa yrittäen saada pakkopolttoa käynnistymään. Rheingoldilla enabloitiin regenerointi ja laitettiin pyyntö pakkopoltosta päälle. Vikakoodit nollaukseen ja odottelemaan polton alkua. Eipä alkanut vaan heitti DDE valoa aina uudestaan mittaristoon. Koko tuon matkan tarkkailtiin polttotapahtuman alkua ja nollailtiin vikakoodia. Ei auta.

    Lueskelin Rheingoldin ohjeista, että jos vikakoodit 480A ja 481A on aktivoituneina niin polttoa ei enää anneta tehdä pyynnöstä huolimatta..

    Onko tuossa enää vaihtoehtoja kokeilla pakkopolttoa vai onko tuo tyhjennys seuraava steppi? Sitäkään ei ehdi tehdä ennen joulun pohjoisen reissua kun autoa tarvitaan työajoihin sitä ennen. Eli menee uuden vuoden puolelle..

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Onko kukaan irroitellut X3 E83:sta DPF:aa? Onko isokin jumppa? En ole vähään aikaan piipahtanut auton alla joten en muista tarkalleen sijaintia. Onko se moottorin ja tuliseinän välissä vai alempana, lähempänä pohjaa? Funtsin vain tuota tyhjennystä, teenkö itse ja annan DPF tyhjennettynä softaukseen ammattilaisille.
    Jos on nosturi ja hitsikone käytössä ni miksipä sitä ei itse tekisi. Eiköhän tuossa on yhdistelmäpönttö heti turbon jälkeen.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Onko kukaan irroitellut X3 E83:sta DPF:aa? Onko isokin jumppa? En ole vähään aikaan piipahtanut auton alla joten en muista tarkalleen sijaintia. Onko se moottorin ja tuliseinän välissä vai alempana, lähempänä pohjaa? Funtsin vain tuota tyhjennystä, teenkö itse ja annan DPF tyhjennettynä softaukseen ammattilaisille.

    Leave a comment:


  • Takamisakari
    replied
    Moro, tietääkö kukaan "hyvää" mestaa DPF:n poistatukseen ja ohjelmointiin PK- seudulla, länsi-HKI/ Espoo- alueesta plussaa? Kyselin samaa jo tuolla Uudenmaan puolella mutta ei tunnu löytyvän vinkkejä. Auto X5 E53 fl.
    Last edited by Takamisakari; 24-11-2016, 09:21.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Ok, me nollailtiin aina vasta silloin, kun merkkivalo syttyi kojelautaan.
    Pitänee yrittää uudestaan.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    Yritin vielä tänään saada DPF polttoa käyntiin. En kuitenkaan tasinnut onnistua.

    Polttokriteerit pitäisi täyttyä. Termari tosiaan vaihdettiin viime talvena ja tässä mallissahan ei EGR termaria olekaan.

    Ajeltiin tänään kaverin kanssa työreissu Tampereelta Helsinkiin ja ajattelin käyttää tilaisduuden hyväkseni. Matkalla moottoritietä tunnin ajan ajelin pykälää pienemmällä, ts. vitosvaihteella n.110km/h ja samalla nollailtiin Inpalla vikakoodia. Aina se vikavalo syttyi uudestaan ja palaa edelleen. Tunnin jälkeen läppäristä hyytyi akku ja homma oli keskeytettävä.

    Operaation aikana lämmöt pyöri 85-86 asteen hujakoilla eli termarin pitäisi toimia ihan normaalisti.

    Mistä sen pakkopolttokäskyn saa aktivoitua?
    Oman kokemuksen perusteella tuota nollausta pitää rämpyttää jatkuvasti, koska se vikakoodi napsahtaa sieltä aika nopeasti uudestaan ja keskeyttää polton. Jos liian pitkät välit nollaukselle niin ei lämmöt nouse tarpeeksi.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Jos ohjelma hierottu kohdilleen, niin helposti menee suoralla putkella K-arvo samoihin kuin suotimella olevissakin. Omassa autossa viime viikolla leimalla mitattiiin 0,03 ja kehujen kera leima paperiin.
    Valotatko vähän mitä siitä pitää hieroa kohdilleen? Jälkiruiskutukset on otettu pois, mutta muuhun ei juurikaan ole koskettu.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Täällä myös tänään aamulla huomautuksetta läpi suoralla downpipella (ei kattia eikä dpfää), savutusarvo 1,02.
    Jos ohjelma hierottu kohdilleen, niin helposti menee suoralla putkella K-arvo samoihin kuin suotimella olevissakin. Omassa autossa viime viikolla leimalla mitattiiin 0,03 ja kehujen kera leima paperiin.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Kyllä juuri noin, eikä se katti helpolla säry.
    Yritin vielä tänään saada DPF polttoa käyntiin. En kuitenkaan tasinnut onnistua.

    Polttokriteerit pitäisi täyttyä. Termari tosiaan vaihdettiin viime talvena ja tässä mallissahan ei EGR termaria olekaan.

    Ajeltiin tänään kaverin kanssa työreissu Tampereelta Helsinkiin ja ajattelin käyttää tilaisduuden hyväkseni. Matkalla moottoritietä tunnin ajan ajelin pykälää pienemmällä, ts. vitosvaihteella n.110km/h ja samalla nollailtiin Inpalla vikakoodia. Aina se vikavalo syttyi uudestaan ja palaa edelleen. Tunnin jälkeen läppäristä hyytyi akku ja homma oli keskeytettävä.

    Operaation aikana lämmöt pyöri 85-86 asteen hujakoilla eli termarin pitäisi toimia ihan normaalisti.

    Mistä sen pakkopolttokäskyn saa aktivoitua?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by chevy55 View Post
    E83 3.0D ja DDE varoitusvalo syttyy kojelaudassa. INPAlla lukiessa ilmoittaa vastapaineiden olevan yli raja-arvojen.

    Termarit vaihdettu talvella, Throttle body vaihdettu äskettäin. Onko DPF tyhjennyksen aika? Uutta hiukkassuodatinta en ala hankkimaan

    Samoissa kuorissa on siis katti ja hiukkassuodatin ja moottorin päästä tässä järjestyksessä? Jos pöntön aukaisee takaosastaan ja palastelee suodattimen pois varoen kattia, homma onnistuu? Tämän jälkeen softaukseen, jossa poistetaan DPF käytöstä?
    Kyllä juuri noin, eikä se katti helpolla säry.

    Leave a comment:


  • chevy55
    replied
    E83 3.0D ja DDE varoitusvalo syttyy kojelaudassa. INPAlla lukiessa ilmoittaa vastapaineiden olevan yli raja-arvojen.

    Termarit vaihdettu talvella, Throttle body vaihdettu äskettäin. Onko DPF tyhjennyksen aika? Uutta hiukkassuodatinta en ala hankkimaan

    Samoissa kuorissa on siis katti ja hiukkassuodatin ja moottorin päästä tässä järjestyksessä? Jos pöntön aukaisee takaosastaan ja palastelee suodattimen pois varoen kattia, homma onnistuu? Tämän jälkeen softaukseen, jossa poistetaan DPF käytöstä?

    Leave a comment:


  • apche
    replied
    Mistä tietää että DPF poltto on käynnissä? Tuli hankittua tuollainen -04 525d ja siinä DPF, mutta en ole huomannut polttoa missään vaiheessa.

    iDrive näyttää, että seuraavaan DPF "huoltoon" olisi 120tkm. Lienee tuo huoltoväli nollattu jossain vaiheessa.

    Leave a comment:

Working...
X