Kysytäänpä täällä kun eka dpf:n omava diiseli alla. Pari kertaa käyny näin kun poltto on alkanut niin vedot on tosiaan loppunu. Jos lyö kaasun pohjaan, niin auto vaihtaa pienemmälle ja kiihtyy kyllä suuriinkin nopeuksiin, mutta erittäin maltillisesti ja matalilla kierroksilla. Auto on e61 530dA -05.
Ongelma tulee siinä vaikka poltot loppuu niin vedot pysyy kadoksissa. Oudon hommasta tekee se jos auton pysäyttää ja käynnistää uudestaan niin taas mennään niin perkeleesti niinkun mitään ei ois ollukkaan. Ekalla kertaa tämä meinas aiheuttaa pienen vaaratilanteen, kun lähin rekkaa ohittaan ja auto ei kulkenutkaan mihinkään.
Pajalle en autoa saa vielä pariin viikkoon, valitettavasti. iDrive näyttää että dpf:n vaihtoon ois 150tkm, mutta epäilen paikkaansapitävyyttä.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Originally posted by Markush80 View PostKiitoksia vastauksista!
Ei huvittaisi turhaan vaihtaa kallista suodatinta. Täytyy kokeilla löytää joku jolla sopivat laitteet ja kokeilla pakkopolttoa.
Kajaanista päin kysellään ja saa ottaa yhteyttä jos pystyy auttamaan korvausta vastaan. T:markus 044-2021820
Sieltä löytyy monenlainen lääke dpf ongelmiin
Leave a comment:
-
-
Kiitoksia vastauksista!
Ei huvittaisi turhaan vaihtaa kallista suodatinta. Täytyy kokeilla löytää joku jolla sopivat laitteet ja kokeilla pakkopolttoa.
Kajaanista päin kysellään ja saa ottaa yhteyttä jos pystyy auttamaan korvausta vastaan. T:markus 044-2021820
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Markush80 View Post520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.
Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.
Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Markush80 View Post520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.
Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.
Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?
1. Pakopainetesti testerillä (esim. ISTA) ja arvot ylös
2. Pakopolttoa+vikakoodien nollausta moottoritieajon aikana kunnes alkaa poltto pysymään päällä itsestään.
3. Pakopainetesti testerillä ja vertailu aloitusarvoihin sekä ohjearvoihin.
4. Jos vielä tarvetta niin lisää pakkopolttoa -> kohta 2.
Jos siellä roikkuu muita vikakoodeja esim. hehkuista tai sähköisestä kaasuläpästä niin ne saattavat estää normaalin polttotapahtuman, ja näinollen suodatin on suhtkoht nopeasti taas tukossa.
Leave a comment:
-
-
520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.
Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.
Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by emmiz View PostOnko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :thinkOriginally posted by VolvoTDi View PostKaikki on niin kauan normaalia kun herjaa tulee tauluun.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by emmiz View PostOnko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :think
Leave a comment:
-
-
Onko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :think
Leave a comment:
-
-
Kyllä, viheltää ku mikäki työkone pienillä kierroksilla, ei kuulu sisälle oikeestaa yhtään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *makke* View PostYks hehku pimeenä niin eipä tee polttoa eikä herjaa yhtään mitään
Leave a comment:
-
-
Originally posted by *makke* View PostYks hehku pimeenä niin eipä tee polttoa eikä herjaa yhtään mitään
Kunhan ei anna vikakoodeja (jotka ei näy vielä i-driven näytöllä), lämmöt on riittävät ja lientä tankissa, niin kyllä poltot hoituu.
Nyttemmin on hehkut ja rele vaihdettu, sillä kyllähän auton pitää olla kunnossa.
Jarppa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Supra^ View PostAlkaa herjaamaan ennemmin tai myöhemmin jossei softalle tee mitään, mutta kyllähän tuollainen 35d muutenkin suorastaan vaatii ohjelmoinnin.
Leave a comment:
-
Leave a comment: