memebuy23buy

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • asdf1
    replied
    Kysytäänpä täällä kun eka dpf:n omava diiseli alla. Pari kertaa käyny näin kun poltto on alkanut niin vedot on tosiaan loppunu. Jos lyö kaasun pohjaan, niin auto vaihtaa pienemmälle ja kiihtyy kyllä suuriinkin nopeuksiin, mutta erittäin maltillisesti ja matalilla kierroksilla. Auto on e61 530dA -05.

    Ongelma tulee siinä vaikka poltot loppuu niin vedot pysyy kadoksissa. Oudon hommasta tekee se jos auton pysäyttää ja käynnistää uudestaan niin taas mennään niin perkeleesti niinkun mitään ei ois ollukkaan. Ekalla kertaa tämä meinas aiheuttaa pienen vaaratilanteen, kun lähin rekkaa ohittaan ja auto ei kulkenutkaan mihinkään.

    Pajalle en autoa saa vielä pariin viikkoon, valitettavasti. iDrive näyttää että dpf:n vaihtoon ois 150tkm, mutta epäilen paikkaansapitävyyttä.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by Markush80 View Post
    Kiitoksia vastauksista!
    Ei huvittaisi turhaan vaihtaa kallista suodatinta. Täytyy kokeilla löytää joku jolla sopivat laitteet ja kokeilla pakkopolttoa.

    Kajaanista päin kysellään ja saa ottaa yhteyttä jos pystyy auttamaan korvausta vastaan. T:markus 044-2021820
    Ota yhteyttä nimim tuikku Kajaanissa.
    Sieltä löytyy monenlainen lääke dpf ongelmiin

    Leave a comment:


  • Markush80
    replied
    Kiitoksia vastauksista!
    Ei huvittaisi turhaan vaihtaa kallista suodatinta. Täytyy kokeilla löytää joku jolla sopivat laitteet ja kokeilla pakkopolttoa.

    Kajaanista päin kysellään ja saa ottaa yhteyttä jos pystyy auttamaan korvausta vastaan. T:markus 044-2021820

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Markush80 View Post
    520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.

    Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.

    Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?
    Kuten Supra sanoi, niin pakkopolttoa kannattaa ehdottomasti kokeilla. Eli sovi jonkun foorumilaisen kanssa asiasta. Niin ja profiilii kannattaa sitten laittaa se paikkakunta, niin joku paikallinen foorumilainen, jolla on tarvittavat vikakoodienlukulaitteet voi ottaa yhteyttä. Toki oman alueen osiosta kannattaa katsoa kenellä löytyy vikakoodienlukulaitteet ja laittaa yksityisviestiä.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Markush80 View Post
    520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.

    Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.

    Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?
    Pakkopoltolla lähtisin liikenteeseen. Yleensä jos vikakoodia tulee poltosta niin poltot loppuvat siihen.

    1. Pakopainetesti testerillä (esim. ISTA) ja arvot ylös
    2. Pakopolttoa+vikakoodien nollausta moottoritieajon aikana kunnes alkaa poltto pysymään päällä itsestään.
    3. Pakopainetesti testerillä ja vertailu aloitusarvoihin sekä ohjearvoihin.
    4. Jos vielä tarvetta niin lisää pakkopolttoa -> kohta 2.


    Jos siellä roikkuu muita vikakoodeja esim. hehkuista tai sähköisestä kaasuläpästä niin ne saattavat estää normaalin polttotapahtuman, ja näinollen suodatin on suhtkoht nopeasti taas tukossa.

    Leave a comment:


  • Markush80
    replied
    520d 2008vm alkoi ilmoittaa particle filter ilmoitusta noin kk sitten. Autosta käyty lukee vikakoodit pikkupajalla ja sen mukaan se auto tekisi polttoja mutta antaa vikakoodia suodattimesta eikä antanut nollata vikakoodia. Auto kyllä vaikuttaisi toimivan normaalisti. Ilmoitus suodattimesta tulee aina noin 10min ajon jälkeen. Autolla käyty ajaa maantiellä siten että moottorin lämmöt nousseet noin 80-90c.

    Merkkiliike oli sitä mieltä että suodatin tukossa ja pitää vaihtaa.

    Onko ainut vaihtoehto uusi suodatin, vai pystyykö suodatinta kokeilla elvyttää toimivasti?

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by emmiz View Post
    Onko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
    Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :think
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Kaikki on niin kauan normaalia kun herjaa tulee tauluun.
    Juurikin näin. Tuo pakokaasun lämpötilahan on suoraan verrannollinen moottorin (ja ulkoilman) lämpötilaan. Jos sulla on lämmöt nippanappa polton vaatimassa 75asteessa niin ei se mahottomuus ole ettei savukaan ole 600asteista.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by emmiz View Post
    Onko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
    Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :think
    Kaikki on niin kauan normaalia kun herjaa tulee tauluun.

    Leave a comment:


  • emmiz
    replied
    Onko normaalia että DPF:n lämpötila on polton aikana vain 460-480 astetta? 118d -06 siis kyseessä. 335d:ssä pyöri 600 asteessa ja siks ihmettelen..
    Haulla en löytänyt ihan yksiselitteistä vastausta :think

    Leave a comment:


  • 530daa
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Kyllä, viheltää ku mikäki työkone pienillä kierroksilla, ei kuulu sisälle oikeestaa yhtään.
    Hienoa ei mullakaan sisälle kuulu ,eli normaalia

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Kyllä, viheltää ku mikäki työkone pienillä kierroksilla, ei kuulu sisälle oikeestaa yhtään.

    Leave a comment:


  • 530daa
    replied
    Pitääkö muilla ääntä/vihellystä putkesta kun dpf tyhjätty? 335d

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by *makke* View Post
    Yks hehku pimeenä niin eipä tee polttoa eikä herjaa yhtään mitään
    Puoleksi totta. Herjaa ei mitään, mutta hehkujen toimimattomuus ei estä polttoja yhesäkään bemarissa.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by *makke* View Post
    Yks hehku pimeenä niin eipä tee polttoa eikä herjaa yhtään mitään
    Mihin tuo perustuu? Itsellä oli 4 hehkua pimeänä, mutta hoiti poltot kyllä.

    Kunhan ei anna vikakoodeja (jotka ei näy vielä i-driven näytöllä), lämmöt on riittävät ja lientä tankissa, niin kyllä poltot hoituu.
    Nyttemmin on hehkut ja rele vaihdettu, sillä kyllähän auton pitää olla kunnossa.
    Jarppa

    Leave a comment:


  • 530daa
    replied
    Originally posted by Supra^ View Post
    Alkaa herjaamaan ennemmin tai myöhemmin jossei softalle tee mitään, mutta kyllähän tuollainen 35d muutenkin suorastaan vaatii ohjelmoinnin.
    Niin kyllä vaatii ,mutta näin talvella riittää kun on AC Schnitzer ni on jo 313hv ja 680nm otteessakin, oli vaan joku tehny ison reiän näköjään dpf 330d ja ei herjaile ja mulla on tukossa nyt juurikin toi

    Leave a comment:

Working...
X