Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saarikoski
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    Ai miksi paksu rosteriputki?
    Ei oo kylläkään kokemusta täysin ontosta pöntöstä, mutta itellä ainakin vastaava viritys. Ei tarvi hakata kun putkelle reikä kennoon ja toimii 100% kuin suora putki/dpf korvausputki. Näyttää silti ehjältä dpf:ltä.
    En tiiä kumisisko tuo totaaliryhjänä/miten vaikuttaa pakoääniin. Ainakin katsurin kopisutellessa on riski tulla hylky leimasta tyhjästä dpf:stä.

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by Saarikoski View Post
    Katti ja dpf:hän oli eri juttuja. Älä ainakaan kattia tyhjää, mun käsittääkseni ei vaikuta muuhun kuin alkaa haisemaan hylylle.
    Tuosta 2.0 koneesta en osaa sanoa, mutta ainakin 3.0 koneiseen on joskus porailtu dpf:n läpi oikeankokoisia reikiä. Oisko ollu 17mm x3 kpl jotta vastapaine pysyy oikeana.
    Koko toosan tyhjääminen/poistaminen vaatii ohjelmointia. Samalla tietty pitää poltto osata ottaa pois käytöstä.
    Dpf:n olemassa oleminen ei kuitenkaan oo mikään este ohjelmoinnille jos se tehdään oikein, eli ehjää pyttyä ei kannata välttämättä sieltä lähteä pois ottamaan.
    Jos kuitenkin päätät pytyn tyhjätä, niin laita sisälle paksu rosteriputki ja muista varmistaa softaajalta että polton, vikavalon ja egr:n saa kaikki samalla pois.
    Ai miksi paksu rosteriputki?

    Leave a comment:


  • Saarikoski
    replied
    Originally posted by BulletEye View Post
    Omasta E91 320D(m47) turbo alkaa olla elin kaarensa päässä. Uusi turbo on nyt hankittu Ja dpf tyhjennys kiinnoistaisi samalla.
    Voiko koko pöntön tyhjentään vai pitääkö katti jättää (katsastus)?
    Muuttuuko äänet törkeäksi kokonaan tyhjällä pöntöllä?
    Kuinka herkästi auto menee vikatilaan tyhjällä dpf ja ilman koodausta, tarkoitus softata auto tämän operaation jälkeen.
    -MM
    Katti ja dpf:hän oli eri juttuja. Älä ainakaan kattia tyhjää, mun käsittääkseni ei vaikuta muuhun kuin alkaa haisemaan hylylle.
    Tuosta 2.0 koneesta en osaa sanoa, mutta ainakin 3.0 koneiseen on joskus porailtu dpf:n läpi oikeankokoisia reikiä. Oisko ollu 17mm x3 kpl jotta vastapaine pysyy oikeana.
    Koko toosan tyhjääminen/poistaminen vaatii ohjelmointia. Samalla tietty pitää poltto osata ottaa pois käytöstä.
    Dpf:n olemassa oleminen ei kuitenkaan oo mikään este ohjelmoinnille jos se tehdään oikein, eli ehjää pyttyä ei kannata välttämättä sieltä lähteä pois ottamaan.
    Jos kuitenkin päätät pytyn tyhjätä, niin laita sisälle paksu rosteriputki ja muista varmistaa softaajalta että polton, vikavalon ja egr:n saa kaikki samalla pois.
    Last edited by Saarikoski; 10-07-2015, 23:59.

    Leave a comment:


  • BulletEye
    replied
    Omasta E91 320D(m47) turbo alkaa olla elin kaarensa päässä. Uusi turbo on nyt hankittu Ja dpf tyhjennys kiinnoistaisi samalla.
    Voiko koko pöntön tyhjentään vai pitääkö katti jättää (katsastus)?
    Muuttuuko äänet törkeäksi kokonaan tyhjällä pöntöllä?
    Kuinka herkästi auto menee vikatilaan tyhjällä dpf ja ilman koodausta, tarkoitus softata auto tämän operaation jälkeen.
    -MM

    Leave a comment:


  • AjE
    replied
    Laitoitko alkuperäisen termarin?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎