Originally posted by JP-76
View Post
NBT (Next Big Thing)-retrofit kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
Koitahan muistella!Originally posted by JP-76 View PostTähän updatea eli tehonäyttö toimii nyt niinkuin pitää, vaihdoin toisen asetuksen adapterista käyttöön (minkä, en muista
).
Comment
-
+1Originally posted by Jusu^ View PostKoitahan muistella!
Tämän ku tietäs ku seuraavan kerran oon nurkilla!Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Mite se sulla toimii?Originally posted by Jusu^ View PostKoitahan muistella!
Eihän E-sarjassa oo ees mahdollista saada tuota näyttämään oikein, koskaon on "väärä" moottorinohjaus yms. tuolle NBT:lle.
Mulla siis toimii nyt niin että autossa on vaikka 500hp näytön mukaan kun oikein polkee
Aikaisemmin jäi tuo näyttö alle 320hp:n ja vääntö 640Nm vaikka pitäis olla paperilla enemmän...
Voin tuon kattoo viikonloppuna, nyt on edessä työreissu.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
Säätö tehdään idriven rullalla eli siihen ei varsinaisesti mitään läppäriä yms tarvitaOriginally posted by Kissvesala View Post+1
Tämän ku tietäs ku seuraavan kerran oon nurkilla!
. Ohjeet löytyy tuolta: www.bimmerretrofit.com/updates. Eli i-click-valikkoa JP varmaankin on säätänyt, Jusulla taitaa olla jo noin että näyttää jotain 500hp tehoa
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Juu, iclick:n kautta tuo asetus löytyy.Originally posted by böntti View PostSäätö tehdään idriven rullalla eli siihen ei varsinaisesti mitään läppäriä yms tarvita
. Ohjeet löytyy tuolta: www.bimmerretrofit.com/updates. Eli i-click-valikkoa JP varmaankin on säätänyt, Jusulla taitaa olla jo noin että näyttää jotain 500hp tehoa
Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
E70 cic vai nbt
No niin siirryin Audien jälkeen BMW linjalle ja 07 mallinen X5 tallissa. Olisi tarkoitus päivittää tuo viihdelaitteisto kuitenkin uudempaan, kyselin jo tuolta Romanian puolesta mitä maksaisi NBT vehkeet ja hinta oli aika suolainen. Olisiko suosituksia ostopaikoista ja kumpikohan kannataisi laittaa? Mulla autossa nyt ccc navi prof, hud ja hifi, pdc, bluetooth, ei kameraa.
Comment
-
Kuinkahan suolainen. Siihen parin tonnin pintaan ne kaikkineen asennettuna irtoaa...Originally posted by lauritor View PostNo niin siirryin Audien jälkeen BMW linjalle ja 07 mallinen X5 tallissa. Olisi tarkoitus päivittää tuo viihdelaitteisto kuitenkin uudempaan, kyselin jo tuolta Romanian puolesta mitä maksaisi NBT vehkeet ja hinta oli aika suolainen. Olisiko suosituksia ostopaikoista ja kumpikohan kannataisi laittaa? Mulla autossa nyt ccc navi prof, hud ja hifi, pdc, bluetooth, ei kameraa.
Cic combox yhdistelmään menee aikalailla saman verran mutta se ei vaadi sitä retrofit adapteria joten viis satasen saa vähentää hinnasta sillä.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Laita se nbt vaan suoraan.Originally posted by lauritor View PostNo niin siirryin Audien jälkeen BMW linjalle ja 07 mallinen X5 tallissa. Olisi tarkoitus päivittää tuo viihdelaitteisto kuitenkin uudempaan, kyselin jo tuolta Romanian puolesta mitä maksaisi NBT vehkeet ja hinta oli aika suolainen. Olisiko suosituksia ostopaikoista ja kumpikohan kannataisi laittaa? Mulla autossa nyt ccc navi prof, hud ja hifi, pdc, bluetooth, ei kameraa.
Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Ei tiettävästi ole vielä. Moni on tuumaillu asentaa, mutta kaikilla jääny suunittelu asteelle. Kyl niitä tosiaan maailmalla jonku verran on tehty ja ibus adapteri hommaan on ollu jo hyvän aikaa tarjolla.Originally posted by Prison View PostOnko suomessa kukaan retrofitannut nbt:tä e39? Valmis johtosarja-adapterikin olis markkinoilla :think
Kallis hinta projektille häivyttää hätäsimmät. Fyysinen toteuttaminen loput. Ite oisin muuten omaan Äxään sen ehkä jo laittanu, mutta fyysisesti ihan perse homma ku radio kojetaulussa. E39:ssä paljon nätimpi ku soitin jne kontissa ja näyttö ns kiinteä eikä flippi kuten omassa.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
Mitä itekkin laskeskelin niin kyllähän tuohon saisi sijoittaa aikalailla, muuten ei kyllä homma pelottais. Pidemmän aikaan mielessä ollut onnistuuko tuo ollenkaan.Originally posted by Kissvesala View PostEi tiettävästi ole vielä. Moni on tuumaillu asentaa, mutta kaikilla jääny suunittelu asteelle. Kyl niitä tosiaan maailmalla jonku verran on tehty ja ibus adapteri hommaan on ollu jo hyvän aikaa tarjolla.
Kallis hinta projektille häivyttää hätäsimmät. Fyysinen toteuttaminen loput. Ite oisin muuten omaan Äxään sen ehkä jo laittanu, mutta fyysisesti ihan perse homma ku radio kojetaulussa. E39:ssä paljon nätimpi ku soitin jne kontissa ja näyttö ns kiinteä eikä flippi kuten omassa.
Ehkä pitäs olla parempi aihio mihin tehdä kun 300tkm ajettu diesel mut tiiä sitä sitten..
Ainoa mikä mietityttää niin mittariston ajotietokonetta kun käyttää ton 16:9 kautta pelkästään niin mahtaisko toimia samoin nbt:n kautta.
Pari bemaria
Comment
-
Sori, olen pahan katalyyttiOriginally posted by Prison View PostOnko suomessa kukaan retrofitannut nbt:tä e39? Valmis johtosarja-adapterikin olis markkinoilla :think
Comment
-
Mitä tarkoitat tuolla viimeisellä lauseella?Originally posted by Venom View PostItse hieman suunnitellut E92:seen päivitystä, mitäs porukka on mieltä? Mennäkkö Cic:hen vai suoraan nbt:hen?
Plussia ja miinuksia molemmista.. Toisaalta cic puoltaisi asiaa jos meinaa ns. Faceliftausta tehdä..
Asiaan: NBT:ssä on omat mutkansa mutta lopputulos on näyttävämpi varsinkin jos investoi touch-ohjaimeen. Käyttöliittymä on nopeampi, isompi kovalevy yms.
Mutta asennuksen kannalta suurin vaikutin on se mitä varusteita autosta löytyy tehtaan jäljiltä. Mitä vähemmän autossa on ns. multimediavarusteita, sitä helpompi NBT on asentaa koska kaikki piuhat lähtee suoraan NBT:n perästä eikä kontista.
Jos autossa on jo comboxia yms. kontissa, pitää muistaa että NBT:n tapauksessa kaikki piuhat pitää vetää uusiksi USB:lle, AUX:lle, mikrofonille yms. Tässä tapauksessa CIC on huomattavasti vähätöisempi.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
Comment