Totta että maali ei kauaa kestä mutta pidentää ikää kun hioo pinnan(ei mitään santapaperilla rapsuttelua) ja käsittelee ohennetulla maalilla ensin ja sitten toinen kierros ohentamattomalla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autotallin rakentamisesta vol 2
Collapse
X
-
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
-
Mulla on Jotun normafloor lattiassa, joka on juurikin tuo 2k epoksi. Saa kyllä itekkin tehtyä,onnistuukin ja säästääkin paljon. Mutta täytyy vain olla joku ammattilainen sanomassa kuinka tehdään. Tässä lähimaastossa kyseinen aine monissa korjaamoissa,maalaamoissa, metallin alihankkijoilla ja en ainakaan ole kuullu ,että kukaan olisi moittinut. Hintaa n.13e litra. Lastalla levitetään ja aika julma kerros tulee.E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.
Comment
-
-
Tainnu jäädä betoniliimat hiomatta pois tosta lattiasta.. Ja betonin kosteuskin tekee tuollaista ettei oikeen tartu.
Ite maalasin varastojen lattiat jollain halpis betonimaalilla ja hyvin on pysyneet kun kunnolla hios liimat pois ja teki ohjeiden mukaan.. Eka kerros ohennettiin melkoisesti ja toinen kerros paksuna. Autotalliin tulikin epoksi..BMW F32 435d
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostNyrkkisääntönä voidaan pitää, että ihan sama millä k-rauta / terra maalilla tai litkulla noita tekee itse niin lopputulos on tuon postaamasi kuvan kaltainen.
Jos kunnon pinnotteet haluaa niin pitää pyytää ammattilaiset asialle.
Tuossa kuvassahan on maalit suorastaan kiehuneet irti, tai ainakin näyttää siltä. Ettei vaan hylkisi tuota volkkaria?Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Näyttää kyllä toi maali/pinnoite siltä että liian tuoreeseen/kosteaan lattiaan olisi vedetty.
Oma kokemus betonimaaleista on se että ei ne tollasina lämäreinä irti lohkeile vaan kuluu helvetin nopeasti puhki, kosteus tms. joka pyrkii betonin läpi aiheuttaa sitten taas tuollaista irtoamista.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Yleensä tälläiseen maalin hilseilyyn ei ole kuin kolme syytä, eli huonosti poistettu sementtiliima tai ei poistettu ollenkaan tai kosteus nousee alhaalta ylöspäin ja betonin pinta korkkaa irti. Sementtiliima täytyy poistaa timanttihionnalla ei kelpaa mikään rahina tai santapaperihionta. Sitten kosteus ongelma juurikin märkään betonivaluun maalattu vääränlainen maali tai alhaaltapäin nouseva kosteus, eli silloin kyllä salaojissa tai jossain pohjatöissä fuskattu. Tähänkin ongelmaa on ratkaisuja, eli kosteaan betonivalun voi esimerkiksi maalata vesiohenteisilla maaleilla tai kosteaan betonivaluun tarkoitetulla praimerilla pohjustaa pinta ensin. Myöskin on olemassa vesihöyryäläpäiseviä pinnoitteita jotka hengittävät jos pohjasta nousee kosteus ylöspäin. Kosteusrajana on n98% suhteellinen kosteus kun näillä voi pinnoitteella, eli aika märkä saa pohja olla.
Sitten tuo betonipinnat korkkaus, eli kyllä betonin pinta voi korkata jos betoni ollut esim huonolaatuista tai valuvaiheessa saanut vettä niskaansa ja pinnasta jäänyt hauras tai jos valu on vaikka jäätynyt jää pinnasta hauras.
Kyllähän maalikin betonipinnassa pysyy kiinni jos pohjatyöt on tehty oikein, eli ei maali kuulu lohkeilla betonipinnassa irti vaan normaalisti se kuluu käytössä vai pois.
Tuota jonkun mainitsemaa Lännen Pinnoitetyön ruiskutettava polyuretaanipinnoitetta en kyllä suosittele autotalliin laitettavaksi ei tule kestämään ainakaan nastarenkaita, koska on liian joustava pinnoite siihen käyttöön eikä edes tarkoitettu autotallikäyttöön. HK Ruokatalon Eurassa tuota kokeiltiin tuotantolinjan käytävän lattiassa ja kesti n.kuukauden kun meni rullalle ja korkkas irti, eli ei kestänyt pumppukärryliikennettä.
Oli tosiaan juttua näistä pinnoitteista ja maaleista tossa aiemmin threadilla ja silloin mainitsinkin että noista rautakaupoista ja väriliikkeistä ei saa ammattilaisille tarkoitettuja kunnon maaleja ja pinnoitteita ja aineenvalmistajat eivät myy suoraan kuluttajille niitä, mut ottakaa yhteyttä oman paikkakuntanne lattianpinnoitus firmoihin ja kyselkää niiltä jos tarvitsette apua lattianpinnoitus asioissa,niiltä saa varmana ohjeita ja ostettuakin näitä materiaaleja, koska noi rautakaupan myyjät eivät oikeasti tiedä juuri mitään näistä tuotteista tai miten niitä pohjia/maalauksia tehdään kunnolla. Saa tietenkin multakin kysellä täällä foorumilla jos jollakulla on kysymyksiä lattianpinnoituksista, mutta kunnon pohjatyöt ja oikeanlainen materiaali on kaiken a ja o niin kuin kaikkissa maalaustöissä.
30 vuoden kokemus lattianpinnoituksista.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by Pluto View PostTainnu jäädä betoniliimat hiomatta pois tosta lattiasta.. Ja betonin kosteuskin tekee tuollaista ettei oikeen tartu.
Ite maalasin varastojen lattiat jollain halpis betonimaalilla ja hyvin on pysyneet kun kunnolla hios liimat pois ja teki ohjeiden mukaan.. Eka kerros ohennettiin melkoisesti ja toinen kerros paksuna. Autotalliin tulikin epoksi..Originally posted by makkis View PostNäyttää kyllä toi maali/pinnoite siltä että liian tuoreeseen/kosteaan lattiaan olisi vedetty.
Oma kokemus betonimaaleista on se että ei ne tollasina lämäreinä irti lohkeile vaan kuluu helvetin nopeasti puhki, kosteus tms. joka pyrkii betonin läpi aiheuttaa sitten taas tuollaista irtoamista.Originally posted by Micce///M View PostMuovimaali märkään betoniin, kuvassa lopputulos.Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Noita betonin kosteusmittauksia tehneenä ja kesineitä maaleja ihmetelleenä, sanoisin että noille betonimaaleille pitäisi betonin kosteus olla alle 75% noin 4cm syvyydessä. Joskus noita betonilattian maalauksia kun kiirehdittiin niin ei montaa viikkoa kestänyt maali ennen kuin kesi irti isoina läiskinä. Yleisestikin tosta betoniliimakerroksesta sen verran että sen kun hioo pois ajoissa niin lattia kuivuu puolet nopeammin.
Comment
-
-
Originally posted by advance View PostTerve,
Jotka lämmitätte ilpillä tallianne ja pidätte 10 asteen ylläpitolämpöä, oletteko huomannut jäätymisongelmaa ulkoyksikössä?
Tarkennetaan vielä sen verran, että kennon saa kyllä sulaksi nostamalla lämpötilan ylemmäksi ja jäähdytyksellä kenno on noin tunnissa täysin sulana ja pysyykin sulana mikäli lämpö pidetään ylempänä.
Sama ongelma kuin mitä kirjoitit, siksi pidän asetuksena +16 jatkuvasti.
Tuo jäätämisongelma johtuu siitä että viileä +10 ilma ei pysty lämmittämään -15 pakkasten jälkeen kompuraa/ulkoyksikköä tarpeeksi sulatuksessa.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPanasonic 9 ja 50m2 talli.
Sama ongelma kuin mitä kirjoitit, siksi pidän asetuksena +16 jatkuvasti.
Tuo jäätämisongelma johtuu siitä että viileä +10 ilma ei pysty lämmittämään -15 pakkasten jälkeen kompuraa/ulkoyksikköä tarpeeksi sulatuksessa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostLöytyykö joltain valmistajalta Pohjoismaihin tarkoitettua mallia, jossa ylläpitolämpö olisi +10 tai alle toimivana?E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostLöytyykö joltain valmistajalta Pohjoismaihin tarkoitettua mallia, jossa ylläpitolämpö olisi +10 tai alle toimivana?
Vaikea on tuo ylläpitolämmitys mille vaan pumpulle, kun kone ei saa sisältä tarpeeksi lämpöä sulatukselle kovemmilla pakkasilla. Lämpöpumpuasentajan kanssa puhuin joskus, niin oli sitä mieltä että järkevintä on pitää lämpö normaalilla minimi tasolla, mikä on yleensä 16-17C luokkaa. Ei vaikuta edes kovin paljoa sähkön kulutukseen.
Edit: juurikin noi em. IVT:n pumput taitaapi olla parhaita siihen hommaan. Löytyy kyllä tosin niistäkin juttua, että on jäätynyt. Riippuu aika paljon millaisessa paikassa ja kuinka hyvin suojattuna pumppu on.Last edited by bemu2000; 27-12-2014, 11:48.
Comment
-
-
Originally posted by Juspa View PostMeillä on mökillä IVT:n pumppu ja sillä pidetään talvet +10 eikä oo mitään ongelmia ollut jäätymisen tms. Suhteen.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment