Volvon automaatti oli ainakin jossain vaiheessa ulkomitoiltaan pienin nykyautoissa oleva turbiinilla toimiva automaattilaatikko. Pieni koko varmaan vähän rajoittanut suunnittelua ja kovalla luistolla ehkä pyritään säästämään voimansiirtoa, ettei aski "räjähdä".
Olin jo päättänyt että laitan 9-5 farkku Saabin seuraavaksi perheen kuljettimeksi mutta nyt olen myös salaa katsellut e-sarjan farkku märssyä. Yksi vuosimallin -07 320T CDI avantgarde stw tomaatti noin 200tkm mittarissa ois tiedossa. Mitä raati mieltä, ainakin noilla koneilla vissiin ajelee pitkälle? Toisaalta en dieseliä tartte mutta oishan se lepponen ajettava automaattina...
Mulla on ollut parkikin vastaavaa meseä,
kone ja laatikko kestää mutta kulutus ei ole tehoihin nähden kohdallaan, keskikulutus mulla 8.2 litraa ja 535dTA LCI:llä 6.7 litraa...
Ja ohjaustuntuma on vehkeestä vaikka noissa onkin vakiona "parametriohjaus" (=nopeuden mukaan muuttuva tehostus)...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Olen pelännyt tätä päivää jo pitkään. Onneksi rahaa on rajallisesti niin se rajaa paljon vaihtoehtoja pois, samoin vaimo antoi jotain vaatimuksia.
Itsellä on vähän sama tilanne, että on ollut jo vähän pakkokin rajoittaa auto merkkejä ja malleja, mitä suunnittelen seuraavaksi ykkös- kiesiksi.
Siltikin tulee niin paljon niitä "mitä jos..." -kysymyksiä mieleen ja on kohta tavallaan siinä lähtöpisteessä taas.
Vähän, kuin kaivaisi kuoppaa hiekkaan, minne joka lapiollisen jälkeen valuu lisää hiekkaa vanhan tilalle, vaikka onkin jo hyvälle alulle päässyt.
Ja itsellä on tarkoitus lähteä ostohousut jalassa liikkelle ja satalasissa, vasta ensi keväänä.
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Kuten puheltiin, noiden kahden wokin eroista, menee Lexux osien saatavuudessa ja niiden hinnoissa vielä kirkkaasti molempien ohi, tai ainakin muutama vuosi takaperin kun kävin osia kyselemässä/hakemassa moiseen niin ihan istua piti, kun hinnan kuuli
Muista -90 luvulla kun noihin ei saanut jarrulevyjä kuin merkkarilta ja maksoi monta tuhatta markkaa. Vanhat levyt täytehitsattiin ja sorvattiin...
Kyllä tuo on ruma kuin mikä imho.
Woot? Oikeasti täytehitsattiin ?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Aijjjjaaaa..No sitten ei kyllä kerkiä iha niin nopiaan
Joo ja näyttää saksan hinnat olevan kovempi kuin täällä. Esim. Avensikset yli 5tonnia, siihen kulut verot ja talvivarusteet päälle ollaan äkkiä yli suomi hinnan.
Comment