Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus Vol2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MMF
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 461
    • Sipoo

    Originally posted by touring39 View Post
    Muista kokeilla sitten myös ilmajousitettu Touareg kunnon koneella, niin tiedät, miltä mukava kyyti tuntuu
    Tämä Touareg millä nyt olen ajellut on -06 3.0 TDI V6 ja Offroad paketilla, eli ilma-alusta.

    Todella mukava ja pehmeä kyyti kun ajaa Comfort-asetuksella. Moottorikin sopii tuohon tosi hyvin, softaamalla vielä paremmin.

    Mitään en oikein odottanut tuolta, joten yllätti todella positiivisesti. Vetokyky 3 500kg, tullut tuolla haettua vanha SL Amsterdamista ja Defender Ruotsista, toimii siis mainiosti myös vetohommissa.

    Tästä siis tuli se ahaa elämys Cayennen suuntaan, teknisesti aika paljon samoja osia niissä, Porschen laatuvaikutelma ja design vetoaa VW:tä enemmän.

    En ole Cayennea kokeillut kuin Turbona, sellaisen ostaisin välittömästi jos joku muu maksaisi bensat...
    E70 X5 3.0D -07
    W124 200d
    Hiace 4wd

    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


    Comment

    • QUASIMODO
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2542
      • Pirkkala

      Kai tämä kysymys tähän topiciin sopii...
      :think

      Osaako joku kertoa mikä on lopputulema kun vertaillaan takapenkkiläisten tiloja sekä peräluukun tilavuutta kun vertailussa on e91 (touring) vs f10 (sedan)?
      sigpic

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        Originally posted by bmw323it View Post
        Täytynee kokeilla myös Cayenne!
        Cayennea olisin myös ehdottanut, ja jos seikkailumieltä on niin esim range rover sport.

        Comment

        • Rey
          Bimmer Rookie
          • Jan 2016
          • 73
          • Moon

          Pitääkö sitten itsekin laittaa tänne omat pohdinnat

          E60 liian vanhahtava.
          F10 ajettavuudeltaan vähän tylsä.
          X5 E70 kuluttaa liikaa enkä tykkää ulkonäöstä.
          X5 F15 vähän turhan kallis ja onko ohjaus tunnoton (en ole koeajanut)?
          F30 tunnoton ohjaus ja rengasmelu?
          G20 muuten hyvä mutta liian kallis vielä.
          Mersun E-sarja (W211) leppoisa matka-ajoon mutta ärsyttävän hidas ohjaus taajamaan.

          Comment

          • touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

            Originally posted by Rey View Post
            Pitääkö sitten itsekin laittaa tänne omat pohdinnat

            E60 liian vanhahtava.
            F10 ajettavuudeltaan vähän tylsä.
            X5 E70 kuluttaa liikaa enkä tykkää ulkonäöstä.
            X5 F15 vähän turhan kallis ja onko ohjaus tunnoton (en ole koeajanut)?
            F30 tunnoton ohjaus ja rengasmelu?
            G20 muuten hyvä mutta liian kallis vielä.
            Mersun E-sarja (W211) leppoisa matka-ajoon mutta ärsyttävän hidas ohjaus taajamaan.
            Aika iso skaala sulla, jos samaan pohdintaan mahtuu pikkuinen 3-sarja, X5 ja kaikki koot siltä väliltä...
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

            Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

            Comment

            • jhelen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2015
              • 248
              • Ulvila

              Kun vaihtoehtoja on noin paljon, niin käyppä ajelemassa uudet Volvot. Ei o pahoja.

              Comment

              • j-a
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2005
                • 1522
                • PohojosPohojammaa

                Originally posted by Rey View Post
                Pitääkö sitten itsekin laittaa tänne omat pohdinnat

                E60 liian vanhahtava.
                F10 ajettavuudeltaan vähän tylsä.
                X5 E70 kuluttaa liikaa enkä tykkää ulkonäöstä.
                X5 F15 vähän turhan kallis ja onko ohjaus tunnoton (en ole koeajanut)?
                F30 tunnoton ohjaus ja rengasmelu?
                G20 muuten hyvä mutta liian kallis vielä.
                Mersun E-sarja (W211) leppoisa matka-ajoon mutta ärsyttävän hidas ohjaus taajamaan.
                Mites W212? Eikös niissä ole lisävarusteena jonkin sortin adaptiivista ohjaustakin. :think Ja budjettiin voisi mahtua myös W218 shooting break jos yläkantti on tuon ylläolevan perusteella siellä jossain 30k€ tuntumassa?
                Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                Ylimääräisenä tarjolla:

                E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                Comment

                • Taski
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2009
                  • 380
                  • Tampere

                  Ihmettelisin jos W212 olisi listalla F10 edellä jos F10 luonnehditaan tylsäksi.
                  Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by touring39 View Post
                    Aika iso skaala sulla, jos samaan pohdintaan mahtuu pikkuinen 3-sarja, X5 ja kaikki koot siltä väliltä...
                    Ehdottomasti alkupään E30 mahtimotorilla olisi oikea valinta

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by j-a View Post
                      W218 shooting brake
                      Oikoluku?

                      Comment

                      • mige95
                        BTCF Member
                        • Mar 2014
                        • 1170
                        • lahti

                        jylle

                        Originally posted by jhelen View Post
                        Kun vaihtoehtoja on noin paljon, niin käyppä ajelemassa uudet Volvot. Ei o pahoja.
                        paitsi että uusista volvoista puuttuu moottorit + melusia, kokeiltiin desibeli mittaus moottoritiellä 2017 v90 d5:sella ja 2006 e61 535d josta dpf ja katit poistettu tuloksena -8db melua vähemmän e61:sessä...
                        -g20 330e
                        -e31 840ci sc
                        -e46 316i (m52tub25)

                        EX- f11 530d lci
                        Ex- f01 730d
                        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                        Ex: -06 e61 535d m-sport
                        Ex:-02 e39 530d manual
                        Ex -93 e34 520i

                        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                        M62tu ajoitustyökalut.
                        N47/n57 ajoitustyökalut.

                        Comment

                        • AnttiJuhani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 2056
                          • Kittilä

                          Originally posted by Rey View Post
                          Pitääkö sitten itsekin laittaa tänne omat pohdinnat

                          E60 liian vanhahtava.
                          F10 ajettavuudeltaan vähän tylsä.
                          X5 E70 kuluttaa liikaa enkä tykkää ulkonäöstä.
                          X5 F15 vähän turhan kallis ja onko ohjaus tunnoton (en ole koeajanut)?
                          F30 tunnoton ohjaus ja rengasmelu?
                          G20 muuten hyvä mutta liian kallis vielä.
                          Mersun E-sarja (W211) leppoisa matka-ajoon mutta ärsyttävän hidas ohjaus taajamaan.
                          Oletan että tarkoitit w212 jos e60 on vanhahtava ja w211 ei sitten muka ole. W212 on komea ulkoa mutta sisusta on tylsä, puhumattakaan penkeistä.

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4986
                            • Forssa

                            Originally posted by mige95 View Post
                            paitsi että uusista volvoista puuttuu moottorit + melusia, kokeiltiin desibeli mittaus moottoritiellä 2017 v90 d5:sella ja 2006 e61 535d josta dpf ja katit poistettu tuloksena -8db melua vähemmän e61:sessä...
                            Millä mittasitte. Joku kännykkä äppi? Tuo db ei kerro koko asiaa koska melun taajuus vaikuttaa paljon siihen miten rasittavalta melu tuntuu.

                            Tuo kutonen ainakin, joka itsellä on, on melkoisen meluisa. Ford transit tourneo on selkeästi hiljaisempi.
                            Last edited by mikae34; 14-04-2019, 17:18.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • jhelen
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2015
                              • 248
                              • Ulvila

                              Joo onhan ne meluisampia hiukan, varsinkin v90. Mutta 8 db?
                              Itsekin kokeillut kännykän api:lla. Ei se kyllä totta puhu. Mutta varmasti volvot ovat meluisampia kuin e60.

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1761
                                • HKI/Orimattila

                                Oli siinä mittauksessa heittoa desibeli tai kaksi niin se on kyllä karu fakta, ettei ole hiljaista nähnytkään E60 jälkeen. Eikä niinkään edes se melun määrä vaan pikemminkin metelin taajuus. Ääni on kuminan ja ulinan välimaastosta. S90 ja V90 Cc autoina joista itsellä kokemusta. Veikkaus on, että taka-akselin lehtijousi välittäksi tien epätasaisuuksista johtuvan värinän koriin, sillä keskieuroopplaisella tasaisella tiellä kyseistä ääniraitaa ei kuulu. Sen sijaan suomalaisilla teillä kehno. Ilmeisesti R-designissa on ulina ollut jopa siedettävämpää.
                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎