Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Muistelenko ihan omiani vai oli BEM-300 autossa jossain vaiheessa vakio m10 kaasutinmoottori?
    Olli.

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      Originally posted by Rocla View Post
      Muistelenko ihan omiani vai oli BEM-300 autossa jossain vaiheessa vakio m10 kaasutinmoottori?
      Niin mullakin lokerossa raksuttaa :think



      Oho. Eihän tuostakaan julkaisusta ole kuin reilut 15 vuotta...

      Debnerin sivuilla on hirmu kasa mukavaa katseltavaa. Ja luettavaa.

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1529
        • Etelä-pohjanmaa

        Originally posted by Rocla View Post
        Muistelenko ihan omiani vai oli BEM-300 autossa jossain vaiheessa vakio m10 kaasutinmoottori?
        Taisi olla M10 ruisku hetken aikaa kiinni ennen tekniikanvaihtoa kun s14 myytiin pois, erään lähteen mukaan.
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • 9313juha
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 1272
          • Ratissa vuodesta 1968

          Originally posted by M325i View Post
          Taisi olla M10 ruisku hetken aikaa kiinni ennen tekniikanvaihtoa kun s14 myytiin pois, erään lähteen mukaan.
          Kopiokone-Bemaristissa oli kuva ratapäivien parkkikselta ja tekstinä suurinpiirtein: "Paikalla kävi myös aito M3, mutta ei esiintynyt radalla. Kuljettajan sanoin ei viitsi kun autossa on 316i-mallin kone." Kyllähän se kone sitten piankin sai selityksensä. Auton rakentamisesta on ollut parin aukeaman juttu Bemaristissa hiukan myöhemmin.

          M5-koneella Rafu noteerasi Ahveniston kierrosajaksi 1.31 90-luvun loppupuolella. Se oli silloin melko tiukka aika. Oma paras E28 M5:llä niilla 205-leveillä 60-profiilin 15" sleeper look -renkailla oli kait 1.41. Siinä välissä on ikuisuus kun puhutaan rata-ajosta. Kerran oltiin aamutuimaan syksyllä menossa Helsingistä Ahvenistolle kait HRF:n kisaa katsomaan. Satoi saatanasti ja siihen aikaan nuorena miehenä saattoi olla vielä raskaat kengätkin. Vakioavauhti motarilla vasemmalla kaistalla oli vajaat puoltoistasataa pitkät päällä alletunkijoita varoittamassa. Kohta vilkkui omissa peilessä kun vesisumun läpi ei lipunut vaan paukahti nejä lamppua taakse. Vedin alta sivuun ja BEM-300 pääsi vauhtiaan hiljentämättä ohi. Muistan sen taakseen jättämän vesipatsaan vieläkin.
          Last edited by 9313juha; 11-09-2015, 10:49.
          "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

          Comment

          • jones56
            Bimmer Rookie
            • Aug 2014
            • 193
            • Stadi

            Siirtokilvet

            Originally posted by nullzwei View Post
            Öö. Avaa huonolle mitä tarkoittaa tivolikilvet

            Forssan Autokeidas. Tuollakin on käyty. Ja useasti. Myi bemariakin. Lama vei autokaupan 1991.
            http://www.autokeidas.fi/client/auto...autokeidas.pdf
            BMW E30 Cabrio Brillantrot

            Comment

            • 9313juha
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 1272
              • Ratissa vuodesta 1968

              Originally posted by nullzwei View Post
              Forssan Autokeidas. Tuollakin on käyty. Ja useasti. Myi bemariakin. Lama vei autokaupan 1991.
              http://www.autokeidas.fi/client/auto...autokeidas.pdf
              Autokeidas. hyvinkin tuttu paikka. Aikoinaan Ahveniston reissujen peruja ensin. Tuli usein tankattua Mfemmaa ja muita siinä. Hakiessani 635:sen Juhikselta tasan neljä vuotta sitten Tampereen rautatieasemalta ajelin pikkureittejä Kalvolan kautta ja taas kerran löysin itseni mies ja auto -reissulla Autokeitaalta. Joskus 90-luvun puolivälin alla taisi olla jotakin pesän lopun huutokauppojakin siellä autoliikkeen puolella. Merkkikorjaamon kirjallisuudella, merkkityökaluilla ja varaosilla oli korkea haluttavuus harrastajien parissa internettiä edeltävässä Veho-Suomessa.

              Muistelotopikin henkeen yksi kasku keitaalta. Toivotttavasti Forssan pojat ei pahastu. Paikka oli ja on viikonloppuisin melkoinen seutukunnan nuorisotalo. Oli sitten rehvakkaampi turkulaisporukka 2000-luvun alussa matkalla baariin lauantai-illaksi kohti kotikaupunkiaan. Viimeinen tauko keitaalla alkuillasta ja jotakin sanaharkkaa sisällä paikallisten kanssa. Päätti sitten porukan suulain vielä käynnistetystä autosta ulkoa käydä jättämässä jäähyväiset ja palasi ovensuuhun huikaamaan: "Vorsalaiset! Muistakaa jatkossakin aina kammata tukkanne porsaankyljyksillä." Sitten alkoi pöydät kaatuillemaan ja mullilauman rynniessä parkkipaikalle oli turkulaisten auto jo liikkeellä. Kaveri muisteli, että talvikeliillä oli huikea valoshow, kun he olivat jo vajaan kilsan päässä keitaan liikennevaloista ja paikallisten takavetoarmeija jonossa kurvasi perään kymppitien risteyksestä. Jokaisella heitti perä sivuun ja oikeni. Punaiset ja kirkkaat valot vaan nauhana välkkyi taustapeileissä. Eivät saaneet turpaansa. Sillä kertaa.
              Last edited by 9313juha; 11-09-2015, 07:07.
              "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

              Comment

              • Touniks
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 6684
                • Muurame

                Originally posted by Robi View Post
                Tiikeri oli vuosia Reinuk nimimerkillä. Alkuunhan se oli valkoinen 518 vai 520 ja väritettiin sitten tekniikan- vai korinvaihdon myötä oranssiksi. Sitten joku tosiaan sai idean vetästä tiikeriraidat mokomaan. Serkku sitten aikoinaan kiillotti ne taas pois tiikerin pinnasta mutta se alkoi olemaan alustaltaan sekä koriltaan niin loppu että taisi mennä purkuun.

                Tässä vielä tiikeri taustalla 11.5.2003 Ahvenistolla BMW Club Suomen ratapäivillä. Mikähän tän etualalla olevan e39:n tarina nykypäivänä on.. Oli ahdettu melko uutena.

                Myös BEM-300 oli tuolloin radalla
                Muistanko väärin vai olikos tuosta tiikeristä joskus juttua myös gti-lehdessäkin? Harmi kun nakkasin kaikki vanhat gti:t paperinkeräykseen. ..
                E30 cabriolet -92 M-Tech II
                E46 sedan -01
                Corolla

                Comment

                • Mörökölli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 1735
                  • Turku

                  Eikös KKD-Kalle ahtanut sen tiikerioranssin Mfemman vielä loppumetreillä vai muistanko ihan metsään?
                  www.nenifab.com

                  Comment

                  • Mörökölli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 1735
                    • Turku

                    Originally posted by Touniks View Post
                    Muistanko väärin vai olikos tuosta tiikeristä joskus juttua myös gti-lehdessäkin? Harmi kun nakkasin kaikki vanhat gti:t paperinkeräykseen. ..

                    On ollut. Mulla saattaa se lehti jossain olla.
                    www.nenifab.com

                    Comment

                    • Touniks
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 6684
                      • Muurame

                      Tuli itsekin muisteltua alkuaikoja autoharrastuksen parissa ja mieleeni muistui muutama sen aikainen auto jotka oli itelle "wow"

                      -muggon e30 touring m30 mosalla ja peltisillä "m3" pullistuksilla,valmistuiko se ikinä?
                      -janza182 ja muggon "ärri"
                      -Tomin e30 touring bbs:llä
                      -Dualfunin touring tietty,mies,aja sillä edes joskus
                      -Henrin e30 riegerin gts korisarjalla ja sillä isolla spoikalla
                      -tissarin ruutulippucäbi
                      -kermana kakun päällä kortsun e36 vilkut ovissa cäbi
                      E30 cabriolet -92 M-Tech II
                      E46 sedan -01
                      Corolla

                      Comment

                      • turbobliz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1010
                        • e-suomi

                        Originally posted by Mörökölli View Post
                        Eikös KKD-Kalle ahtanut sen tiikerioranssin Mfemman vielä loppumetreillä vai muistanko ihan metsään?
                        Ahtoipa hyvinkin ja purki jossain vaiheessa suurimman ajoinnostuksen loputtua. Hylsy kävi mulla kasvamassa sammalta vuoden pari siinä vaiheessa kun itsellä oli vielä suunnaton into haaveilla jokaisen mahdollisen auton ahtamisesta.

                        Nykyään Tiikeri menee Seinäjoella. Tietääkseni jälleen ahdettu S38 konehuoneessa. Sen osti minulta joku reipas nuori kaveri Joonas/Juuso tai sinne päin nimeltään, joka hoiti projektin nippuun.

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          Originally posted by Robi View Post
                          Kilvellä ei löydy Bilteman sivuilta mitään joten joko kilvet vaihtunut taikka paali kutsunut.
                          Meidän maksama ja ylläpitämä Trafi ei pysty tarjoamaan kuin maksullista palvelua, eikä ole edes varmaa saako ostamalleen "palvelulle" vastinetta; rahat meni mutta vastaus voi olla pyöreä vesiperä.

                          Ruotsalaiset osaa tuonkin homman, ihan ilmaiseksi. "fråga på annat fordon"

                          Tästä ripakopallinen muistelon/ihmettelyn aihetta; http://www.tuning.fi/?s=bmw

                          Comment

                          • Mörökölli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 1735
                            • Turku

                            Originally posted by nullzwei View Post

                            Tästä ripakopallinen muistelon/ihmettelyn aihetta; http://www.tuning.fi/?s=bmw
                            Pari mun tärvelemää heti ekalla sivulla.
                            www.nenifab.com

                            Comment

                            • 928 GTS
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1559
                              • Helsinki

                              Originally posted by M325i View Post
                              Vieläkös tämä (pellistä kokonaan) 1992 rakennettu 316 E30 M3 kopio on hengissä:

                              Levikkeet ja helmat tehty omavalmisteena pellistä.
                              Tehtiinkö noita jossain enemmänkin? Hämärä muistikuva, että Kenian kaivoautoa ostaessa noin vuonna -93 olisi samaan aikaan KePössä ollut 320i samanlaisilla vireillä tyrkyllä Porvoon suunnalla. Ei innostanut ajatus ulkonäöstä ilman tekniikkaa niin en mennyt edes katsomaan miten hyvin muunnos oli tehty. Mielummin toisin päin eli tekniikka vaihtoon ja orggis ulkonäkö.

                              Tämän viestiketjun lopputulos ei voi olla kun nuorison hermostuminen pappojen ennen oli laivat puuta... juttuihin ja uuden Bimmer Styling (BS) clubin perustaminen. Tuning on ollut niin vanhanaikaista jo vuosia.
                              -92 928 GTS
                              -98 550 Maranello

                              Comment

                              • M325i
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 1529
                                • Etelä-pohjanmaa

                                Originally posted by 928 GTS View Post
                                Tehtiinkö noita jossain enemmänkin? Hämärä muistikuva, että Kenian kaivoautoa ostaessa noin vuonna -93 olisi samaan aikaan KePössä ollut 320i samanlaisilla vireillä tyrkyllä Porvoon suunnalla. Ei innostanut ajatus ulkonäöstä ilman tekniikkaa niin en mennyt edes katsomaan miten hyvin muunnos oli tehty. Mielummin toisin päin eli tekniikka vaihtoon ja orggis ulkonäkö.

                                Tämän viestiketjun lopputulos ei voi olla kun nuorison hermostuminen pappojen ennen oli laivat puuta... juttuihin ja uuden Bimmer Styling (BS) clubin perustaminen. Tuning on ollut niin vanhanaikaista jo vuosia.

                                Tämä auto on kurikassa tehty ja sen jälkeen ollut PK seudulla mm.eräällä jääkiekkoilijalla ainakaan.
                                E30 ja E46 ///M

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎