Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by jmp2002 View Post
    Ei valmistunut m3 luukkerina, kun ostin siitä ne takalevikkeet itelle, jokka kyllä oli lasikuitua, sitten ajan kuluessa, auton omisti mika.h jolle myin levikkeet autoon takaisin, mutta ei ole kyllä tietoa, tuliko ne paikalle, mielestäni se jatko matkaa m30 tuplaturbona ilman pullistuksia..
    Heleniukselta meni Ville69 mattamustana ilman pullistuksia 3,2 tilavuudelle ja kahdelle ahtimelle leimattuna.
    Olli.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11687
      • Kouvola

      Originally posted by nullzwei View Post
      Olikos se Esko niin että myit tuota autoa aika pitkään, ennen kuin ostaja löytyi? Noin varusteltuna varsin mielenkiintoinen laite... Näin latolöytöromantikkona -jos kyseessä olisi oma EKA autoni- neuvottelisin takaisinhankinnan ja piilottaisin hylsyn? jonnekin hyvään latoon... Kerran, pari vuodessa kävisin hakemassa kicksejä istumassa kaikki penkit läpi ja antaisin muistojen tulvia...

      Mun eka auto oli kupla, 1300-kuutioinen vm -73 punainen ohitusohjus, rekkari VAR-574. Maksoi Rintajuipilla kahdeksan tuhatta hiki päässä tienattua markkaa. Jos se olisi edelleen olemassa niin ostaisin sen vaikka pihan koristeeksi.


      Joo, just löysin kaksi A4-mappia jotka täyteen printattuna ebay-ostoksia. Ennen IBAN-aikaa lähettelin rahaa Saksaan kirjatuissa kirjeissä. Vitosen laaki. En nyt ihan nappikaupoista mutta viiden kympin ostoksesta toki.

      Sattui ebayssa kerran olemasn Neue Klasse NOS TISA-ylikokomännät, siis orggis lodjussa vielä. Ne oli pakko saada... ja tulihan ne. Kaverin kanssa naurettiin että nyt saksalaiset saa laittaa tisoihinsa puumännät. Riemu ja vahingonilo oli vielä suurempi kun selvisi että eräs suomalainenkin neue klassen erikoismalleihin vihkiytynyt hörhö oli tarjonnut männistä. Totta kai hänelle asiasta piti kertoa kun ei silloin tiennyt kuka ne osti
      Heh, nojuu taisin joskus heittääkin nykyiselle omistajalle, että kun olet luopumassa, niin kysy minulta ensin. Toisaalta taas se kori alkoi olla aika maailmaa ja kilometrejä nähnyt, että jos se on tuossa heinikossa maannut useamman vuoden, niin lattia alkaa olla mallia Flinstones. Samoin motti oli suhteellisen harva alakerraltaan. Kokonaisuutena ei sitten ehkä kuitenkaan enää. Vaan olisi se mukava käydä muistelemassa etupenkillä ja haistelemassa Horstin hiostamia ominaishajulla varustettua sisustaa. Mikäpä auto multa olisi nopeasti mennyt kaupaksi, en edes muista Sain kuitenkin jotakuinkin saman siitä mitä maksoin 4 vuotta aiemmin. Sijoitetuista euroista ei sitten puhutakkaan. Vieläkin kiitollinen siitä pienestä esitiedusteluavusta seuraavaa autoa hankkiessa Ruotsista!

      Kauas on niistä ebay ajoista menty, kun tuossa viikollakin tilasin taas tavaraa. Pari hiiren klikkausta ja tuote on tilattu, maksettu ja kohta tulee viestiä, että myös postitettu.

      Comment

      • jones56
        Bimmer Rookie
        • Aug 2014
        • 193
        • Stadi

        Noi kundit tuli yks ilta kuppilasta ja veti pilareihin tussilla viivat. Ihmettelin mitä helvettiä te duunaatte? Meillä on luukullinen katto tähän ja meinataan vaihtaa. Ja niin tehtiin, ei se lopputulos "olosuhteisiin" nähden ollut huono.


        Originally posted by turbobliz View Post
        En tiä muuten oliko toi BLM-901 mällätty alunperin. A-pilareissa oli kummassakin hassu mätävika. Kuin huonosti tehty katon vaihto ? Vai onko se jokin E34-korin vakiopaikka ?
        BMW E30 Cabrio Brillantrot

        Comment

        • kama
          BTCF Member
          • Dec 2002
          • 1264
          • Savonmua

          Originally posted by nullzwei View Post
          Harri G. mm. varmaan kertoo (tästä kuvasta ja) kuvan autosta enemmän?
          Yksi anekdootti. Nuo vanteet paloi rakennuksen mukana muutama vuosi sitten. Myös koko auto oli siellä talvisäilössä mutta sattuman kautta oli muutama päivä ennen paloa siirretty pois.

          Vuonna 2003:


          Tämä auto on muutes esintynyt GTI-lehdessä (2006?). Joku saattaa bongata muitakin tuttuja autoja.(toimittaja ei taida olla BMW-harrastaja )

          E24 - M88/3 N/A
          E85 - M54 Supercharged
          G26 - M50 Supercharged
          IG:kamamikko

          Comment

          • mulletti
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2587
            • Jyväskylä - Bra | bar base beach

            Originally posted by kama View Post
            Ui vitsi paatzen kakskasi! Jotain videopätkää autosta joltain talvelta...on se vaan
            E28 - E30

            HUNAJATA HUNAJATA

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              Originally posted by KJ View Post
              BeamR muistaa faktoja väärin. Se oli se toinen, eli BLE-(431?) E30 M3/M5. Katottiin vaan, että näytetääs tolle väsyneelle E30:lle kuinka kuningaskoppasella (E34) 525ia:lla pääsee...
              oliko noin? *kele kun alkaa toi tevalvaatio vaivaamaan vanhaa.
              sulla vielä synapsit toimii.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • 9313juha
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 1272
                • Ratissa vuodesta 1968

                Originally posted by 9313juha View Post
                Rännärillä taisi Schultzin koripajan tekemä E28 Touring olla joskus pihassa. Saataa kuvakin olla jossakin esiinkaivamista odottamassa. Kaivetaas se Mynäläven auto esiin. Kellä ja ketä tietää?
                Lauantain miitissä kuulin, että ylläkirjoittamani toimi kimmokkeena, auto löytyi Jukilta yhä ja kaupat Turkuun on sovittu. Loistavaa! Miettikää kuinla paljon muka kaikkien tiedossa olevaa, mutta jo kertaallen unohdettua kalustoa maassa on. Muistosi voi tuntua vähäpätöiseltä, mutta kirjoita se silti muiden luettavaksi.
                "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  Niinpä. Syystä tai toisesta parkkihalleihin, talleihin, pihoihin, suuleihin jne on jäänyt mieletön määrä kaikenmoista kiinnostavaa ajopeliä. Vuosiksi, jopa kymmeniksi. Eräässä viime viikolta mieleen jääneessä kerrostaloparkkihallissa on kolme -70-80-luvun Porschea, kaksi -50-60-Cadillacia, kaksi -80 Jaguaria mm. Osa niin raskaan pölyn alla etten usko niillä ajetun moneen, moneen vuoteen.

                  Yksi mielenkiintoinen voisi olla tapaus ainoa aito suomiauto E34 535i Hartge H5? Joku (postauksia huikeat yksi kpl) myi tällä foorumilla sellaista. Kuopion seudulla? Sittemmin joku salolainen? kaveri myi -täällä myös- projektina vm. -88 Hartgea. Olisiko sama auto? Postausten perusteella vaihtui nuhveittiin (Nuffield)



                  Edit. Mitenkäs kävi sen punaisen e24 M635i:n jota tälläkin foorumilla joitakin vuosia sitten tarjottiin kesäkuun hintaan 13,5 kiloa? Lienee pk-seudun auto?
                  Last edited by nullzwei; 13-09-2015, 23:58.

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15251
                    • Ajamisen Iloa

                    Lähes kolmesataa postia kymmenessä päivässä!

                    Sain juuri ensimmäisen sivun luettua ja seuraavaksi aloitan sivun kaksi ja tämä voi mennä aamuun asti.

                    Loistavia tarinoita! Tuo nimenomaan näkökulmaa mutta on nuo niin elävästi kerrottu että hauskojakin tarinoita ovat. Samalla luo silmäyksen koko suomen BMW auto- ja harrastaja kantaan ja miten siihen on päädytty.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15251
                      • Ajamisen Iloa

                      Originally posted by 9313juha View Post
                      Laita kuvina jutun pätkiä vanhoista Bemaristeista esiin Juhis. Kuin myös muut Tuning Clubin alkuhemmot muisteluja kehiin tähän. Minua oikeasti kiinnostaa ne ajatuskulut ja tapahtumat, jotka BTCF:n pystyttämiseen johtivat kun kerran itse Suomen BMW Kerhon puolella sitä rapaa visiiriin otin. Sen tässä kehtaan tunnustaa, että minä olin se, joka piti huolen, että maahantuoja BMW Suomi Oy myöntää BMW-nimen ja logon käyttöoikeuden jatkossakin vain ja ainoastaan Suomen BMW-kerho ry:lle. Siinä ei ollut mitään BTCF:ää vastaan. Se oli puhdas liiketoimi, omien kaupallisen etujen turvaamista.
                      Tähän voin kirjoittaa yhden oman muistelon BTCF:n logon synnystä.
                      Logosta pidettiin muutaman viikon mittainen kilpailu täällä, jokainen sai tehdä oman ehdotuksensa ja äänestämällä valittiin paras, tai ainakin suurinpiirtein noin.
                      Itsekin tein omani.
                      Mutta voittajaksi selviytyi nimimerkki Spacey, eli hyvän lapsuuden kaverini isoveli joka siihen aikaan omisti E36:n coupen.

                      Ja logossa nimenomaan ei saanut olla osana virallista BMW:n logoa. (Kiitos näemmä sinun )
                      Spaceyn eli Markon mielettömän skarppi idea oli yhdistää suomenlippu ja teksti ja ympyröimällä nostaa siitä tuo BMW:n merkki ylös.
                      Tätä osaa edelleen arvostaa varsinkin kun itsekin hankin graafisen suunnittelijan paperit vastikään.

                      Mutta BMW sanahan oli vielä mielestäni muutaman vuoden siinä kunnes se muutettiin bimmeriksi. Itsellä mapissa edelleen tälläisiä käyttämättömiä orkkistarrojakin missä on tuo logo ja lukee BMW TUNING CLUB FINLAND.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15251
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by Robi View Post
                        Persikanvärisena oli TOJ-xxx kilvet ja sitten hetken pois kilvistä ja mintunvihreänä VGE-226. Espoossa asuin tosiaan vuoteen 2009 joten kupla pyöri siellä melko paljon. Mm niittykummun essolla tuli vietettyä paljon aikaa kun siellä oli frendejä hommissa. Lohjallekin tuli ajeltua melkein viikottain. Kuplasta kuvia tallessa, pitää vaan skannata ne. Sisällä oli OMP:n puolikupit ja muuten mustaa sisustaa.

                        Kerran tuli kiire armejaan kun myöhästyin bussista. Espoosta Kuitinmäestä Tammisaareen Dragsivikiin portille 25 minuuttia. Oli viisari tapissa melko pitkän matkaa.

                        Samaan aikaan mulla oli tosiaan se B asco ja sitten vielä GT kadetti joka tosin syttyi palamaan -97 niittykummun esson lipan alla Ei uskaltanut polttaa sitä siihen mittarikentälle niin ajoin palavana mäkkärin pihaan.
                        Siis mitä helvettiä Robi?! Sulla on tollasta kalustoa ollut/on ja en ole ikinä kuullutkaan niistä. Olen luullut tuntevani sinut yli 10 vuotta ja olin vahvasti siinä uskossa että olet ajanut aikoinaan jo synnytyslaitokselta viininpunaisella E39:llä.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15251
                          • Ajamisen Iloa

                          Originally posted by Juhis View Post
                          Vuonna 2002 sai aitoja E30 M3 alkaen 3000 € pyynthintaan Saksasta. Mutta ei niitä kukaan halunnut. Samaan rahaan tai halvemmalla sai 6-sylinterisen 325i mallin..

                          Itsekin olen toki tuonut sekä E30 M3 että E30 318is ja E30 320is malleja Suomeen. Että tuttuja nuo neljäpyttyiset minullekin. Mutta ei niitä kukaan halunnut silloin kun ne olisi olleet halpoja..
                          Vähän sama ku Z1:set. Niitä ois viimeset 6-7vuotta saanu mobilesta millasen tahansa 20-25t€. Nyt viimesen vuoden aikana hinnat pääosin tuplaantuneet.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15251
                            • Ajamisen Iloa

                            Originally posted by nullzwei View Post
                            Edit. Mitenkäs kävi sen punaisen e24 M635i:n jota tälläkin foorumilla joitakin vuosia sitten tarjottiin kesäkuun hintaan 13,5 kiloa? Lienee pk-seudun auto?
                            Täällä espoossa on ainakin tälläinen:
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • escortmk2
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 359
                              • halikko

                              Originally posted by nullzwei View Post
                              Niinpä. Syystä tai toisesta parkkihalleihin, talleihin, pihoihin, suuleihin jne on jäänyt mieletön määrä kaikenmoista kiinnostavaa ajopeliä. Vuosiksi, jopa kymmeniksi. Eräässä viime viikolta mieleen jääneessä kerrostaloparkkihallissa on kolme -70-80-luvun Porschea, kaksi -50-60-Cadillacia, kaksi -80 Jaguaria mm. Osa niin raskaan pölyn alla etten usko niillä ajetun moneen, moneen vuoteen.

                              Yksi mielenkiintoinen voisi olla tapaus ainoa aito suomiauto E34 535i Hartge H5? Joku (postauksia huikeat yksi kpl) myi tällä foorumilla sellaista. Kuopion seudulla? Sittemmin joku salolainen? kaveri myi -täällä myös- projektina vm. -88 Hartgea. Olisiko sama auto? Postausten perusteella vaihtui nuhveittiin (Nuffield)



                              Edit. Mitenkäs kävi sen punaisen e24 M635i:n jota tälläkin foorumilla joitakin vuosia sitten tarjottiin kesäkuun hintaan 13,5 kiloa? Lienee pk-seudun auto?
                              Entinen naapuri sen osti ja oli ainakin kunnostamassa sitä, mutta en ole liikenteessä nähnyt. Oli kaverilla ennen ja pääsi sen käytössä aika huonoon kuntoon...
                              BMW 740IA 1993
                              BMW 530D E61

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Remotion View Post
                                Täällä espoossa on ainakin tälläinen:
                                [/IMG]
                                Tuo on tavallinen 635csi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎