Originally posted by jmp2002
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nullzwei View PostOlikos se Esko niin että myit tuota autoa aika pitkään, ennen kuin ostaja löytyi? Noin varusteltuna varsin mielenkiintoinen laite... Näin latolöytöromantikkona -jos kyseessä olisi oma EKA autoni- neuvottelisin takaisinhankinnan ja piilottaisin hylsyn? jonnekin hyvään latoon... Kerran, pari vuodessa kävisin hakemassa kicksejä istumassa kaikki penkit läpi ja antaisin muistojen tulvia...
Mun eka auto oli kupla, 1300-kuutioinen vm -73 punainen ohitusohjus, rekkari VAR-574. Maksoi Rintajuipilla kahdeksan tuhatta hiki päässä tienattua markkaa. Jos se olisi edelleen olemassa niin ostaisin sen vaikka pihan koristeeksi.
Joo, just löysin kaksi A4-mappia jotka täyteen printattuna ebay-ostoksia. Ennen IBAN-aikaa lähettelin rahaa Saksaan kirjatuissa kirjeissä. Vitosen laaki. En nyt ihan nappikaupoista mutta viiden kympin ostoksesta toki.
Sattui ebayssa kerran olemasn Neue Klasse NOS TISA-ylikokomännät, siis orggis lodjussa vielä. Ne oli pakko saada... ja tulihan ne. Kaverin kanssa naurettiin että nyt saksalaiset saa laittaa tisoihinsa puumännät. Riemu ja vahingonilo oli vielä suurempi kun selvisi että eräs suomalainenkin neue klassen erikoismalleihin vihkiytynyt hörhö oli tarjonnut männistä. Totta kai hänelle asiasta piti kertoa kun ei silloin tiennyt kuka ne ostiSain kuitenkin jotakuinkin saman siitä mitä maksoin 4 vuotta aiemmin. Sijoitetuista euroista ei sitten puhutakkaan. Vieläkin kiitollinen siitä pienestä esitiedusteluavusta seuraavaa autoa hankkiessa Ruotsista!
Kauas on niistä ebay ajoista menty, kun tuossa viikollakin tilasin taas tavaraa. Pari hiiren klikkausta ja tuote on tilattu, maksettu ja kohta tulee viestiä, että myös postitettu.
Comment
-
-
Noi kundit tuli yks ilta kuppilasta ja veti pilareihin tussilla viivat. Ihmettelin mitä helvettiä te duunaatte? Meillä on luukullinen katto tähän ja meinataan vaihtaa. Ja niin tehtiin, ei se lopputulos "olosuhteisiin" nähden ollut huono.
Originally posted by turbobliz View PostEn tiä muuten oliko toi BLM-901 mällätty alunperin. A-pilareissa oli kummassakin hassu mätävika. Kuin huonosti tehty katon vaihto ? Vai onko se jokin E34-korin vakiopaikka ?BMW E30 Cabrio Brillantrot
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostHarri G. mm. varmaan kertoo (tästä kuvasta ja) kuvan autosta enemmän?
Vuonna 2003:
Tämä auto on muutes esintynyt GTI-lehdessä (2006?). Joku saattaa bongata muitakin tuttuja autoja.(toimittaja ei taida olla BMW-harrastaja)
E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by kama View PostJotain videopätkää autosta joltain talvelta...on se vaan
E28 - E30
HUNAJATA HUNAJATA
Comment
-
-
Originally posted by KJ View PostBeamR muistaa faktoja väärin. Se oli se toinen, eli BLE-(431?) E30 M3/M5. Katottiin vaan, että näytetääs tolle väsyneelle E30:lle kuinka kuningaskoppasella (E34) 525ia:lla pääsee...
sulla vielä synapsit toimii.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostRännärillä taisi Schultzin koripajan tekemä E28 Touring olla joskus pihassa. Saataa kuvakin olla jossakin esiinkaivamista odottamassa. Kaivetaas se Mynäläven auto esiin. Kellä ja ketä tietää?"Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Niinpä. Syystä tai toisesta parkkihalleihin, talleihin, pihoihin, suuleihin jne on jäänyt mieletön määrä kaikenmoista kiinnostavaa ajopeliä. Vuosiksi, jopa kymmeniksi. Eräässä viime viikolta mieleen jääneessä kerrostaloparkkihallissa on kolme -70-80-luvun Porschea, kaksi -50-60-Cadillacia, kaksi -80 Jaguaria mm. Osa niin raskaan pölyn alla etten usko niillä ajetun moneen, moneen vuoteen.
Yksi mielenkiintoinen voisi olla tapaus ainoa aito suomiauto E34 535i Hartge H5? Joku (postauksia huikeat yksi kpl) myi tällä foorumilla sellaista. Kuopion seudulla? Sittemmin joku salolainen? kaveri myi -täällä myös- projektina vm. -88 Hartgea. Olisiko sama auto? Postausten perusteella vaihtui nuhveittiin (Nuffield)
Edit. Mitenkäs kävi sen punaisen e24 M635i:n jota tälläkin foorumilla joitakin vuosia sitten tarjottiin kesäkuun hintaan 13,5 kiloa? Lienee pk-seudun auto?Last edited by nullzwei; 13-09-2015, 23:58.
Comment
-
-
Lähes kolmesataa postia kymmenessä päivässä!
Sain juuri ensimmäisen sivun luettua ja seuraavaksi aloitan sivun kaksi ja tämä voi mennä aamuun asti.
Loistavia tarinoita! Tuo nimenomaan näkökulmaa mutta on nuo niin elävästi kerrottu että hauskojakin tarinoita ovat. Samalla luo silmäyksen koko suomen BMW auto- ja harrastaja kantaan ja miten siihen on päädytty.
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostLaita kuvina jutun pätkiä vanhoista Bemaristeista esiin Juhis. Kuin myös muut Tuning Clubin alkuhemmot muisteluja kehiin tähän. Minua oikeasti kiinnostaa ne ajatuskulut ja tapahtumat, jotka BTCF:n pystyttämiseen johtivat kun kerran itse Suomen BMW Kerhon puolella sitä rapaa visiiriin otin. Sen tässä kehtaan tunnustaa, että minä olin se, joka piti huolen, että maahantuoja BMW Suomi Oy myöntää BMW-nimen ja logon käyttöoikeuden jatkossakin vain ja ainoastaan Suomen BMW-kerho ry:lle. Siinä ei ollut mitään BTCF:ää vastaan. Se oli puhdas liiketoimi, omien kaupallisen etujen turvaamista.
Logosta pidettiin muutaman viikon mittainen kilpailu täällä, jokainen sai tehdä oman ehdotuksensa ja äänestämällä valittiin paras, tai ainakin suurinpiirtein noin.
Itsekin tein omani.
Mutta voittajaksi selviytyi nimimerkki Spacey, eli hyvän lapsuuden kaverini isoveli joka siihen aikaan omisti E36:n coupen.
Ja logossa nimenomaan ei saanut olla osana virallista BMW:n logoa. (Kiitos näemmä sinun)
Spaceyn eli Markon mielettömän skarppi idea oli yhdistää suomenlippu ja teksti ja ympyröimällä nostaa siitä tuo BMW:n merkki ylös.
Tätä osaa edelleen arvostaa varsinkin kun itsekin hankin graafisen suunnittelijan paperit vastikään.
Mutta BMW sanahan oli vielä mielestäni muutaman vuoden siinä kunnes se muutettiin bimmeriksi. Itsellä mapissa edelleen tälläisiä käyttämättömiä orkkistarrojakin missä on tuo logo ja lukee BMW TUNING CLUB FINLAND.
Comment
-
-
Originally posted by Robi View PostPersikanvärisena oli TOJ-xxx kilvet ja sitten hetken pois kilvistä ja mintunvihreänä VGE-226. Espoossa asuin tosiaan vuoteen 2009 joten kupla pyöri siellä melko paljon. Mm niittykummun essolla tuli vietettyä paljon aikaa kun siellä oli frendejä hommissa. Lohjallekin tuli ajeltua melkein viikottain. Kuplasta kuvia tallessa, pitää vaan skannata ne. Sisällä oli OMP:n puolikupit ja muuten mustaa sisustaa.
Kerran tuli kiire armejaan kun myöhästyin bussista. Espoosta Kuitinmäestä Tammisaareen Dragsivikiin portille 25 minuuttia. Oli viisari tapissa melko pitkän matkaa.
Samaan aikaan mulla oli tosiaan se B asco ja sitten vielä GT kadetti joka tosin syttyi palamaan -97 niittykummun esson lipan allaEi uskaltanut polttaa sitä siihen mittarikentälle niin ajoin palavana mäkkärin pihaan.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostVuonna 2002 sai aitoja E30 M3 alkaen 3000 € pyynthintaan Saksasta. Mutta ei niitä kukaan halunnut. Samaan rahaan tai halvemmalla sai 6-sylinterisen 325i mallin..
Itsekin olen toki tuonut sekä E30 M3 että E30 318is ja E30 320is malleja Suomeen. Että tuttuja nuo neljäpyttyiset minullekin.Mutta ei niitä kukaan halunnut silloin kun ne olisi olleet halpoja..
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostEdit. Mitenkäs kävi sen punaisen e24 M635i:n jota tälläkin foorumilla joitakin vuosia sitten tarjottiin kesäkuun hintaan 13,5 kiloa? Lienee pk-seudun auto?
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostNiinpä. Syystä tai toisesta parkkihalleihin, talleihin, pihoihin, suuleihin jne on jäänyt mieletön määrä kaikenmoista kiinnostavaa ajopeliä. Vuosiksi, jopa kymmeniksi. Eräässä viime viikolta mieleen jääneessä kerrostaloparkkihallissa on kolme -70-80-luvun Porschea, kaksi -50-60-Cadillacia, kaksi -80 Jaguaria mm. Osa niin raskaan pölyn alla etten usko niillä ajetun moneen, moneen vuoteen.
Yksi mielenkiintoinen voisi olla tapaus ainoa aito suomiauto E34 535i Hartge H5? Joku (postauksia huikeat yksi kpl) myi tällä foorumilla sellaista. Kuopion seudulla? Sittemmin joku salolainen? kaveri myi -täällä myös- projektina vm. -88 Hartgea. Olisiko sama auto? Postausten perusteella vaihtui nuhveittiin (Nuffield)
Edit. Mitenkäs kävi sen punaisen e24 M635i:n jota tälläkin foorumilla joitakin vuosia sitten tarjottiin kesäkuun hintaan 13,5 kiloa? Lienee pk-seudun auto?BMW 740IA 1993
BMW 530D E61
Comment
-
Comment