25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • *Kaide
    replied
    BCFn alku ajoista kun puhutaan niin montako perustajajäsentä oli?
    Onko tietoa ollenkaan?
    Käsittääkseni isäni on jäsen nro 11 eikä missään aktiiviporukassa ollut mukana, muistaakseni....

    Leave a comment:


  • jussi_r
    replied
    Originally posted by Juhis View Post
    Minun jäsennumero taisi olla 1499 ja liityin joskus 2000-luvun taitteessa. Nykyään ei käsittääkseni ole noin montaa jäsentä.
    Originally posted by Bmw Master View Post
    8337 taitaa olla oma numeroni parin vuoden takaa.
    Originally posted by 9313juha View Post
    Nopeasti muisteltuna jäsenmäärä pappakerhossa meni näin:

    5/92 liityin jäsennumerolla 99
    8/98 aloitin hallituksessa, jäsenmäärä noin 450. Unelmamme oli 1000 ja ruvettiin töihin
    noin 2000 tuhat meni poikki
    4/2003 lopetin hallituksessa, jäsenmääri noin 1500

    Käsittääkseni jäsenmäärä on käynyt 2010-luvulle tultaessa noin 3000 tienoilla ja nykyisin hienokseltaan alle. Nämä viimeiset arvioit kuitenkin varauksella, että saatan muistaa väärin kertomani.
    Suomen BMW-kerhon jäsenmäärä on muutamana vuonna 2010 luvulla ollut yli 3000, ollen tällä hetkellä jotain 2500:n ja 3000:n väliltä. Jäsennumeroiden kierrätyksestä luovuttaessa, on uuden liittyvän jäsenen numero tosiaan kohonnut jo jonnekin 9000 hujakoille. Oma jäsennumeroni siinä kerhossa on 9xx.

    Minun mielestä Suomen BMW-skenen tulisi puhaltaa yhteen hiileen.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Nopeasti muisteltuna jäsenmäärä pappakerhossa meni näin:

    5/92 liityin jäsennumerolla 99
    8/98 aloitin hallituksessa, jäsenmäärä noin 450. Unelmamme oli 1000 ja ruvettiin töihin
    noin vuonna 2000 tuhat meni poikki
    4/2003 lopetin hallituksessa, jäsenmääri noin 1500

    Käsittääkseni jäsenmäärä on käynyt 2010-luvulle tultaessa noin 3000 tienoilla ja nykyisin hienokseltaan alle. Nämä viimeiset arvioit kuitenkin varauksella, että saatan muistaa väärin kuulemani.
    Last edited by 9313juha; 17-11-2015, 04:00.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    8337 taitaa olla oma numeroni parin vuoden takaa.

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    Originally posted by nullzwei View Post
    Pappa kerhossa vanhat jäsen numerot meni uusio käyttöön. Pappa kerhon ensimmäiset (perustaja)jäsenet taitaa olla Kouvolan seudulta. Yksi turkulainenkin on pakassa mukana, taitaa edelleen (sen toisen kouvolalaisen lisäksi) maksaa jäsenyytensä.
    Milloin mahtoi uusiokäyttö alkaa? Oma on peräisin kuitenkin jo 90-luvulta. Sen verran silloinkin oli harrastajia liikenteessä, että olisi luullut olevan isommat numerot jaossa.

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Nykyään olen huomannut että BMW piireissä aiheuttaa kismaa edelleen erilaisuus valtavirrasta. Joko et tuunaa sun peliä ja olet sen vuoksi täysi nolla, tai sitten tuunaat liikaa ja olet sen vuoksi idiootti. Ostat etuvetoisen 2-sarjalaisen, olet häviäjä ja pelle. Ostat 7-sarjan pienimmällä mahdollisella moottorilla, olet vitun köyhä. Minusta pitäisi uskaltaa olla juuri sellainen kuin haluaa, ainoastaan sillä tavalla harrastus tuo sitä iloa ja teet sitä itse itsellesi.
    Niin no omasta mielestäni asiat menee juuri noin kuin kärjistit, mutta kyseessä onkin vain minun mielipide ja ei siitä kannata kenenkään suuttua. Omat mielipiteet toki voi esittää nätisti tai vähemmän nätisti. Itselläni ei ole ollut tapana esim. BTCF:n Showroom alueella mennä kommentoimaan jokaista pienimoottorista autoa, että eikö ollut isompaan koneeseen varaa tms Ei se ole omassa silmissä erilaisuutta, että ostaa BMW:n tusinamallin mopomoottorilla. Silloin kyseessä on jo perus leasing peli, joita on pilvin pimein firmojen työsuhdeautoina. Toki pienimoottorisestakin voi tuunata tyylikkään menopelin omien mieltymysten mukaisesti!

    Aika tylsäksi menisi mielestäni harrastaminen, jos ei omia mielipiteitä saisi edes kaunisteltuna esittää. Omasta mielestäni nelisylinterinen ei ole moottori mutta huora on ihminen ja kakkossarjalainen on ruma kuin rullatuoli sekä seiskaan kuuluu auton arvon mukainen moottori. Jos olen huonompi harrastaja näin sanoessani, niin eipä asialle voi mitään. Jokainen voi minusta vetää omat mielipiteensä, mutta jospa se tehtäisiin edes tekojeni ja sanojeni perusteella eikä pelkkien kuulopuheiden.

    Ugh olen puhunut!

    Leave a comment:


  • Juhis
    replied
    Originally posted by 928 GTS View Post
    Missä tasolla mahtaa nykyisin pyöriä pappakerhon jäsennumerot? Oma on muistaakseni 365. Liittyessä herätti kummastusta kuinka se voi olla noin pieni kun kerho oli kuitenkin ollut pystyssä jo useampia vuosia.
    Minun jäsennumero taisi olla 1499 ja liityin joskus 2000-luvun taitteessa. Nykyään ei käsittääkseni ole noin montaa jäsentä.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Pappa kerhossa vanhat jäsen numerot meni uusio käyttöön. Pappa kerhon ensimmäiset (perustaja)jäsenet taitaa olla Kouvolan seudulta. Yksi turkulainenkin on pakassa mukana, taitaa edelleen (sen toisen kouvolalaisen lisäksi) maksaa jäsenyytensä.

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    Missä tasolla mahtaa nykyisin pyöriä pappakerhon jäsennumerot? Oma on muistaakseni 365. Liittyessä herätti kummastusta kuinka se voi olla noin pieni kun kerho oli kuitenkin ollut pystyssä jo useampia vuosia.

    Vanhoista kovista ajoista tuli mieleen Helsingissä Valimon alue missä on tullut pyörittyä töissä viimeiset 20v. Ekoja kertoja täällä kulmilla ollessa liikkui muiden seassa myös uudehko vaalean siniharmaa E36 325 coupe. Taisi olla jopa nahat sisällä jne. Tuollaisia autoja ei tosiaankaan silloin näkynyt paljon missään. Tuo oli suunnilleen ainoa isolla koneella oleva coupe mihin päivittäisessä liikenteessä törmäsi. Tilanne muuttui suunnilleen yhdessä yössä 2003 keväällä kun rajat aukesi Siilin-päätöksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • nullzwei
    replied
    Harrastus tehdään itselle... Toki valtavirrasta voi imea vaikutteita. Tai päinvastoin.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Minusta pitäisi uskaltaa olla juuri sellainen kuin haluaa, ainoastaan sillä tavalla harrastus tuo sitä iloa ja teet sitä itse itsellesi.
    Noin minä ajettelin talvella 2012 sitoessani lapsia Juhikselta ostetun E24:sen turvaistuimiin ja sladitellessani kaupungin halki koululle ja päiväkodille. Vaimo on hiukan vähempi autoharastaja..... tuon jälkeen ei enään yhtään.
    Last edited by 9313juha; 10-11-2015, 12:44.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Niin, hyvin kyllä kiteytetty yllä.

    90-luvulla synnytti kismaa varmasti nämä korinvaihtotouhut, "Korinvaihtaja" oli kaikista mulkuin jätkä niin harrastuksensa vuoksi kuin tosielämässä, vaikka mitään perusteita ei ollut, mutta sellainen mielikuva luotiin. Nykyään olen huomannut että BMW piireissä aiheuttaa kismaa edelleen erilaisuus valtavirrasta. Joko et tuunaa sun peliä ja olet sen vuoksi täysi nolla, tai sitten tuunaat liikaa ja olet sen vuoksi idiootti. Ostat etuvetoisen 2-sarjalaisen, olet häviäjä ja pelle. Ostat 7-sarjan pienimmällä mahdollisella moottorilla, olet vitun köyhä. Minusta pitäisi uskaltaa olla juuri sellainen kuin haluaa, ainoastaan sillä tavalla harrastus tuo sitä iloa ja teet sitä itse itsellesi.

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by Oksanen View Post
    Minä vuonna ko. korivaihdokki on sulta lähtenyt kiertoon? Kaverin faijalla oli joskus 2000-luvun alkuvuosina punainen "628" korinvaihto alla lauttasaaressa (rekisterinumero taisi päättyä -628), ja oli ensimmäinen vanhanliiton bemari jolla olen päässyt ajamaan. Kaveri sillä joskus oli tampereella ja käytiin ajamassa hurua poikaporukalla. Olihan se ihan huvittavaa tunkea neljä isoa äijää jeesuscoupen suhteellisen pieneen kabiiniin. Ja päitä kääntyi
    Myin sen noin 2011. Jäi tähän lähiseudulle nuorelle kaverille, joka ehkä laittelee sen takaisin tien päälle. Saman värinen punainen korinvaihto ja myös 2,8 oli Turussa Nättinummi/Hepokulta alueella. Harvoin autoa kaupungilla näin, omistajaa en tuntenut. Siihen aikaan oli piirit paljon pienenmmät ennen nettiä ja aktiivisia kerhoja. Suomen BMW kerho perustettiin 1991 aiempien tyyppikohtaisten harrastajien löyhien tapaamisten saamiseksi saman katon alle. Kun sain autoni kilpiin 5/-92 poikkesin Kaarinassa vanhan ykköstien varressa olleella harrastetallilla, jonka pihasta olin pongannut aina 02-Bemareita. Ajattelin, että nyt kehtais mennä juttelemaan. Silloin olen ekan kerran tavannut Herr Esan EuroCarsilta. Hän värväsi mut heti kohta jäseneksi numerolla 99. Tuo mun punainen korinvaihto oli sikäli erikoinen tapaus korinvaihdoksi, että se tehtiin ihan oikeasti hyvin ja perusteellisesti. Lisäksi kanta-auto oli aito 528i. Lopputulos oli siis lähellä sitä mitä tehdas olisi voinut itse koota samoista osista. Se, että auto tehtiin hyvin oli pakon sanelemaa: kun ostetun 633:n surkea kunto paljastui ei vaihtoehtoja enää ollut. Rahat oli kiinni ostetuissa romuissa ja sitten piti opetella peltityöt ja ne tehtiin jo tyhjänä ostettuun koriin. Pitkien peltitöiden aikana koottiin rahat maalaukseen ja silloin olikin vapaat kädet suorittaa täydelline värinvainto joka puolelta. Myös se -81 kori oli alkujaan Polaris ja uusi väri kuvissa näkyvä Hennarot hell. Jos ostetun auton kunto olisi ollut parempi, olisi lopputulos aivan varmasti ollut lähempänä perinteistä äkkiäläjäänjanippusiteilläkiinni -korinvaihtoautoa.

    Eipä siinä, kyllä mä tuosta punaisestakin sain niin kovan korinvaihtajan leiman, että aikoinaan BMW-kerhon hallituksessa ollessani eivät viime aikojen äänenpainot tämän pumpun sisäisistä asioista ja persoonista sen ympärillä ole kuin vauvan vihellystä verrattuna millaisia ryhmämeilejä 15 vuotta sitten harrastekentällä liikkui. Kulmikas persoona ehkä hiukan niitä äänenpainoja vielä lisäsi. Minä kun en ole tottunut olemaan arvosteltavana hiljaa ja kiltisti. Niitä aikoja muistellessani voin vain olla onnellinen siitä, että osapuilleen kaikkien kanssa ollaan yhä kavereita ja tekemisssä. Kuka soittaa suutaan tässäkin topikissa (häh-hää täältäkin jo kertaalleen _ja syystä_ bannatttu) kuka kävi kuutosellaan kesälomallaan kylässä työskenneltyään jo vuosikymenen Baijerissa. Siksipä surullisena olen nyt taustalta seuraillut viime viikkojen vääntöä Btcf:n foorumiilla ja somessa. Tiedän miten se syö motivaatiota kun puukotetaan selkään ja kuitenkaan itse ei haluta remmiin astua. Vuosien päästä asioita katsottaessa ja niistä puhuttaessa melkein aina takaa löytyi muita perhe- tai työelämän kriisejä, jotka säteilivät yhteiseen harrasteeseen ilman, että sitä mukana olleet itsekään sillä hetkellä pystyivät ymmärtämään. Paradoksi oli se, että harraste, jonka pitäisi tarjota muulle elämälle vastapaino ja ilonlähde onnistumisen tunteineen, muuttui pakkomielteeksi ja mielipiteet sekä niiden esittäminen kärjistyivät. Katsokaa näitä mun valokuvia ja miettikää, että olette ihan jokainen olleet mukana vastaavassa harrasteessa omine muistoineen. Aikanaan voitte laittaa omat kuvanne ja tarinanne jakoon, katsoa elämäänne taaksepäin ja muistella yhdessä menneitä ja suunnitela tulevia. Sen bannatunkin tai Baijerista poikkeavan kanssa. Siksi ei kannata polttaa sitä viimeistä siltaa. Ja siksi on tärkeää koittaa ymmärtää, unohtaa ja antaa anteeksi vaikka olisikin tullut väärin perustein loukatuksi.
    Last edited by 9313juha; 10-11-2015, 12:38.

    Leave a comment:


  • Oksanen
    replied
    Originally posted by 9313juha View Post
    Tuo eka punainen kv on jo myyty.
    Minä vuonna ko. korivaihdokki on sulta lähtenyt kiertoon? Kaverin faijalla oli joskus 2000-luvun alkuvuosina punainen "628" korinvaihto alla lauttasaaressa (rekisterinumero taisi päättyä -628), ja oli ensimmäinen vanhanliiton bemari jolla olen päässyt ajamaan. Kaveri sillä joskus oli tampereella ja käytiin ajamassa hurua poikaporukalla. Olihan se ihan huvittavaa tunkea neljä isoa äijää jeesuscoupen suhteellisen pieneen kabiiniin. Ja päitä kääntyi

    Leave a comment:


  • 9313juha
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Joko mun DC vene kelpais vaihdossa?
    Jaa, katos sinne ilmoon oli tuollainenkin toissakeväinen jäänyt. Mikäs vene sulla taas olikaan? noin 20ft kokoluokkaa katsellaan.

    Leave a comment:

Working...
X