Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThemeJ
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 997
    • Turku/Raahe

    Originally posted by Fabsu View Post
    Onneksi ei aletakaan.
    Alettiinhan. 1,5 lähdettiin ja nyt on joko kilpiarvo tai 0,5. Ei toki koske euro4
    Bmw E30
    Bmw 2000Touring Scrap
    Ex. Bmw E30 316
    Ex. Bmw E36

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17527
      • Turku

      Originally posted by Supa View Post
      Saisi kyllä.
      Miksi?
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Näitten viripelien perseessä jos joutuu ajamaan niin kauhea käry kabiiniin eikä varmasti ole terveydelle hyväksi partikkelit mitä ei haista tai maista.
        Nykytutkimuksien mukaanhan diesel on päästöiltään haitallisempi kuin bensapeli vaikka aluksi uskoteltiin että on toisinpäin.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3310
          • Kajjjaani

          Originally posted by Supa View Post
          Näitten viripelien perseessä jos joutuu ajamaan niin kauhea käry kabiiniin.
          oot vaan kateellinen kun pienempi deisel kone menee edellä lujempaa kun betseeni koneesi. :think
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • lj123
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2015
            • 1215
            • Lohja

            Originally posted by Arnolds View Post
            oot vaan kateellinen kun pienempi deisel kone menee edellä lujempaa kun betseeni koneesi. :think
            Tuskin noilla sigun autoilla nokivasarat paljon ahdistaa, muuta kuin juuri sen käryn takia.

            Itse olen aika lailla samaa mieltä, että niissä diiseleissä on kyllä ihan syystä nykyään suodattimet ja systeemit. Ja ihan muusta syystä kuin siitä, että saataisiin tehoja kuristettua.

            Yleisesti autojen tehon kasvattamisen rajoitukset tässä maassa on liian tiukat, joa kuitenkin muu tekniikka parannetaan samalla riittvälle tasolle.
            E39 M5 -99
            F11 530d Xdrive -14

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17527
              • Turku

              Ei aja niin perseessä kiinni - on turvallisempaakin !
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • lj123
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2015
                • 1215
                • Lohja

                Luulisi ennemmin tämän koskettavan useampaa auton omistajaa.

                http://www.iltasanomat.fi/taloussano...005092852.html
                E39 M5 -99
                F11 530d Xdrive -14

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  Samaa mieltä, että on hyvä että hiukkaspäästöjä valvotaan ja säädellään kohtuullisuuden rajoissa. Ei ne pienhiukkaset ole pelkästään puskurissa ajavien ongelma.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17527
                    • Turku

                    Keskittyisin itse isompiin asioihin maailman ongelmissa.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      Originally posted by Laku View Post
                      Keskittyisin itse isompiin asioihin maailman ongelmissa.
                      Niin, mitäs noista http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/A...uomessa/547488

                      Välillä tuntuu, että täällä sallitaan vain yksi näkemys asioista. Ja kaikki muu on median vääristeltyä tai sitten olet muuten vain munaton vihervassari. Kuulostaa jotenkin tutulta :think

                      Ehkä ne on niitä vaihtoehtoisia faktoja.
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Ei tartte perseessä ajaa, kyllä nuo virivehkeet tunnistaa hajusta jo normaalietäisyyksilläkin
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

                          Originally posted by Laku View Post
                          Keskittyisin itse isompiin asioihin maailman ongelmissa.
                          Tää on niin veen ootee mutta trafi keskittyy:

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6202
                            • Helsinki

                            Originally posted by lj123 View Post
                            Juuri tuon takia Norjassa on/oli rajoitettu diesel käyttöisten autojen ajo, Ranskassa puolestaan vanhempien autojen ajo..
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • Tuoppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2007
                              • 558
                              • Joensuu

                              Vanhojen dieseleiden omistajille helpotus – Trafi palauttaa vanhat päästörajat

                              Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi palauttaa ensi viikolla vanhat päästörajat ennen vuotta 2011 ja osalle ennen vuotta 2012 rekisteröidyille dieseleille, henkilö- ja pakettiautoille, kirjoittaa Aamulehti.

                              Trafi määräsi joulukuun alussa katsastajat mittaamaan päästöt autotehtaiden ilmoittaman K-arvon mukaan, jos sellaisesta oli merkintä ajoneuvossa, esimerkiksi tyyppikilvessä. Yleisin henkilöautojen savutuksen K-kerroin on valmistajalta lähtevissä moottoreissa vain 0,5.

                              Ilman merkintää jätettyihin dieseleihin katsastajat saivat käyttää huomattavasti tehdasasetuksia korkeampia lukuja.

                              Trafi täsmensi dieselpäästöohjetta katsastustoimipaikoille näin:

                              ”Olennaisin muutos ohjeessa on se, että valmistajan ilmoittamaa k-arvoa sovelletaan ainoastaan päästöluokasta Euro 5(V) alkaen. Jos valmistaja ei ole k-arvoa ilmoittanut, raja-arvona käytetään k ≤ 0,5 m-1 päästöluokan Euro 5(V) ja 6(VI) autoille.
                              Euro 5 –luokkaa vanhemmille autoille sovelletaan asetuksen 1245/2002 8 §:n mukaisia raja-arvoja eli päästötasosta ja moottorista riippuen: 1,5 m-1, 2,5 m-1 tai 3,0 m-1.”


                              G30 530e xDrive iPerformance -20
                              E70 X5 xDrive40d -10

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17527
                                • Turku

                                Originally posted by lj123 View Post
                                Niin, mitäs noista http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/A...uomessa/547488

                                Välillä tuntuu, että täällä sallitaan vain yksi näkemys asioista. Ja kaikki muu on median vääristeltyä tai sitten olet muuten vain munaton vihervassari. Kuulostaa jotenkin tutulta :think

                                Ehkä ne on niitä vaihtoehtoisia faktoja.
                                Paljonko tupakointi ja liikalihavuus "tappaa" vuosittain? Kannattaa tuoda toista näkökulmaa keskusteluun, mutta menee jo vahvasti OT.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎