Originally posted by Fabsu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trafin muuttuva partikkelisuodatinlinjaus diesel-moottoreissa?
Collapse
X
-
Originally posted by Supa View PostSaisi kyllä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Näitten viripelien perseessä jos joutuu ajamaan niin kauhea käry kabiiniin eikä varmasti ole terveydelle hyväksi partikkelit mitä ei haista tai maista.
Nykytutkimuksien mukaanhan diesel on päästöiltään haitallisempi kuin bensapeli vaikka aluksi uskoteltiin että on toisinpäin.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNäitten viripelien perseessä jos joutuu ajamaan niin kauhea käry kabiiniin.oot vaan kateellinen kun pienempi deisel kone menee edellä lujempaa kun betseeni koneesi. :think
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by Arnolds View Postoot vaan kateellinen kun pienempi deisel kone menee edellä lujempaa kun betseeni koneesi. :think
Itse olen aika lailla samaa mieltä, että niissä diiseleissä on kyllä ihan syystä nykyään suodattimet ja systeemit. Ja ihan muusta syystä kuin siitä, että saataisiin tehoja kuristettua.
Yleisesti autojen tehon kasvattamisen rajoitukset tässä maassa on liian tiukat, joa kuitenkin muu tekniikka parannetaan samalla riittvälle tasolle.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Ei aja niin perseessä kiinni - on turvallisempaakin!
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Luulisi ennemmin tämän koskettavan useampaa auton omistajaa.
http://www.iltasanomat.fi/taloussano...005092852.htmlE39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Samaa mieltä, että on hyvä että hiukkaspäästöjä valvotaan ja säädellään kohtuullisuuden rajoissa. Ei ne pienhiukkaset ole pelkästään puskurissa ajavien ongelma.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Keskittyisin itse isompiin asioihin maailman ongelmissa.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostKeskittyisin itse isompiin asioihin maailman ongelmissa.
Välillä tuntuu, että täällä sallitaan vain yksi näkemys asioista. Ja kaikki muu on median vääristeltyä tai sitten olet muuten vain munaton vihervassari. Kuulostaa jotenkin tutulta :think
Ehkä ne on niitä vaihtoehtoisia faktoja.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostKeskittyisin itse isompiin asioihin maailman ongelmissa.
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostNiin, mitäs noista http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/A...uomessa/547488Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Vanhojen dieseleiden omistajille helpotus – Trafi palauttaa vanhat päästörajat
Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi palauttaa ensi viikolla vanhat päästörajat ennen vuotta 2011 ja osalle ennen vuotta 2012 rekisteröidyille dieseleille, henkilö- ja pakettiautoille, kirjoittaa Aamulehti.
Trafi määräsi joulukuun alussa katsastajat mittaamaan päästöt autotehtaiden ilmoittaman K-arvon mukaan, jos sellaisesta oli merkintä ajoneuvossa, esimerkiksi tyyppikilvessä. Yleisin henkilöautojen savutuksen K-kerroin on valmistajalta lähtevissä moottoreissa vain 0,5.
Ilman merkintää jätettyihin dieseleihin katsastajat saivat käyttää huomattavasti tehdasasetuksia korkeampia lukuja.
Trafi täsmensi dieselpäästöohjetta katsastustoimipaikoille näin:
”Olennaisin muutos ohjeessa on se, että valmistajan ilmoittamaa k-arvoa sovelletaan ainoastaan päästöluokasta Euro 5(V) alkaen. Jos valmistaja ei ole k-arvoa ilmoittanut, raja-arvona käytetään k ≤ 0,5 m-1 päästöluokan Euro 5(V) ja 6(VI) autoille.
Euro 5 –luokkaa vanhemmille autoille sovelletaan asetuksen 1245/2002 8 §:n mukaisia raja-arvoja eli päästötasosta ja moottorista riippuen: 1,5 m-1, 2,5 m-1 tai 3,0 m-1.”
G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostNiin, mitäs noista http://www.savonsanomat.fi/kotimaa/A...uomessa/547488
Välillä tuntuu, että täällä sallitaan vain yksi näkemys asioista. Ja kaikki muu on median vääristeltyä tai sitten olet muuten vain munaton vihervassari. Kuulostaa jotenkin tutulta :think
Ehkä ne on niitä vaihtoehtoisia faktoja.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment