Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    Minkä takia nykyaikaiset moottorit sanotaanko vaikka 2005- tuntuvat vievät öljyä merkistä huolimatta ja kun sitä pidetään normaalina?

    Esimerkiksi M54 ja N52 välillä tapahtunut muutos öljynkulutuksissa.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by Carbonfiber View Post
      Minkä takia nykyaikaiset moottorit sanotaanko vaikka 2005- tuntuvat vievät öljyä merkistä huolimatta ja kun sitä pidetään normaalina?

      Esimerkiksi M54 ja N52 välillä tapahtunut muutos öljynkulutuksissa.
      En tiedä bemareista, mutta Audeista joku vätti että moottorin voitelukykyä on paranneltu että varmasti voitelu pelaa eri olosuhteissa. Siksi moottori syökin sitten enempi ölppää.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Eipä se öljy sieltä pääse palamaan kuin männänrenkaidem, venttiilivarren kumien tai huohotuksen kautta. Mikään noista ei liity parempaan voiteluun.

        Usealla merkillä ongelmia ollu männän renkaiden kanssa.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • lj123
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2015
          • 1215
          • Lohja

          Originally posted by bemmeri View Post
          Eipä se öljy sieltä pääse palamaan kuin männänrenkaidem, venttiilivarren kumien tai huohotuksen kautta. Mikään noista ei liity parempaan voiteluun.

          Usealla merkillä ongelmia ollu männän renkaiden kanssa.
          Mitä mahdollisia muita haittavaikutuksia huonojen männänrenkaiden osalta on kuin tuo öljynkulutus? Tai sitten venttiilinvarren kumien osalta?
          E39 M5 -99
          F11 530d Xdrive -14

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10046
            • KVLA

            Originally posted by lj123 View Post
            Mitä mahdollisia muita haittavaikutuksia huonojen männänrenkaiden osalta on kuin tuo öljynkulutus?
            No ainakin palamiskaasuja (ja jopa polttoainetta) pääsee kampikammion puolelle. Tämä paskaa öljyt nopeammin ja kampikammion paine "poistaa" öljyä huohottimen kautta enstistä nopeammassa tahdissa. Joka sitten taas karstoittaa konetta,joka taas...

            Myös tehot putoaa (jossain määrin) puristuksien karkaillessa ja/tai epäpuhtaasta seoksesta.

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Ei välttämättä puhalla kampikammioon. Yleensä öljyrengas/renkaat on se ongelma, ei niinkään puristusrenkaat.

              Sitten on myös soikeallaan olevia pyttyjä, en muista oliko vagilla vai jollain muulla tämä öljyb syönnin syy.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Ja kaupan päälle tietyissä malleissa näitä paskamoottoreita saattaa ketjujakopääkin kestää jopa 100tkm
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  Originally posted by JJT View Post
                  Ja kaupan päälle tietyissä malleissa näitä paskamoottoreita saattaa ketjujakopääkin kestää jopa 100tkm
                  Niin sehän BMW:n ja Vaggin nelisylinterisissä moderneissa moottoreissa on, että ollaan palattu "jakohihna-aikaan". Nyt vaan vaihdetaan kettinkiä hihnan sijaan.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • Purtsi123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1011
                    • Kuopio

                    Mikä olis oikee värisävy/maali e39:n peilikolmioihin ja kattokaiteisiin?
                    E61 525xda -08

                    Comment

                    • kihe
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2011
                      • 174
                      • Joensuu

                      Originally posted by Purtsi123 View Post
                      Mikä olis oikee värisävy/maali e39:n peilikolmioihin ja kattokaiteisiin?
                      Onkos ne kaikissa sellaiset mattamustat? Mulla on peilien (E36 ja E39) rungoissa hapettumaa ja maalia lähtenyt joistain kohdin. Ne on alumiinia, niin aattelin jonkun mustan epoksin pohjalle laittaa, ja jos ruiskulla vetää niin voisi olla valmista silleensäkin. Joku perusmattamusta/rallymusta vois olla ihan passeli päälle?

                      Comment

                      • j-a
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1522
                        • PohojosPohojammaa

                        Originally posted by Carbonfiber View Post
                        Niin sehän BMW:n ja Vaggin nelisylinterisissä moderneissa moottoreissa on, että ollaan palattu "jakohihna-aikaan". Nyt vaan vaihdetaan kettinkiä hihnan sijaan.
                        Samaa ongelmaa ymmärtääkseni on ollut Daimler-Benzilläkin ainakin tuossa viime vuosikymmenen vaihteen nelisylinterisissä. Niissä vain ilmeisesti vaihto saatiin hieman näppärämmäksi, ja olisiko vahvistetut osatkin onnistuneet vähän paremmin kuin VAG/BMW-leirissä, kun ei ymmärtääkseni enää ole ongelma ainakaan siinä mittakaavassa.
                        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                        Ylimääräisenä tarjolla:

                        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                        Comment

                        • Turder
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 464
                          • Suomi

                          Miettinyt usein tuota öljynsyöntiä ja varsinkin jos syynä männänrenkaat. Voisiko osasyy olla huonossa sisäänajossa, eli osin automaatti/kaksoiskytkinlaatikon takia kierrokset junnaa koko ajan samoissa tasaisella kuormalla, eli nykyopein käytännössä huonoin mahdollinen sisäänajo? Ehkä ajetaan kylmänäkin normaalisti.

                          Vaihtelevaa kuormaa, kiihdytyksiä, moottorijarrutuksia jne ei kunnolla tule moottorin ihan ensimmäisillä lämpösykleillä, jotka tuntuisivat olevan tärkeimmät vaiheet sisäänajossa.

                          Comment

                          • marko83
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 222
                            • Raahe

                            Originally posted by Turder View Post
                            Miettinyt usein tuota öljynsyöntiä ja varsinkin jos syynä männänrenkaat. Voisiko osasyy olla huonossa sisäänajossa, eli osin automaatti/kaksoiskytkinlaatikon takia kierrokset junnaa koko ajan samoissa tasaisella kuormalla, eli nykyopein käytännössä huonoin mahdollinen sisäänajo?
                            Samanlailla vaivaa öljyn syönti myös manuaaleja. Tai ainaki omaa passattia ja mitä oon muiltakin kuullu.

                            Comment

                            • Purtsi123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1011
                              • Kuopio

                              Originally posted by kihe View Post
                              Onkos ne kaikissa sellaiset mattamustat? Mulla on peilien (E36 ja E39) rungoissa hapettumaa ja maalia lähtenyt joistain kohdin. Ne on alumiinia, niin aattelin jonkun mustan epoksin pohjalle laittaa, ja jos ruiskulla vetää niin voisi olla valmista silleensäkin. Joku perusmattamusta/rallymusta vois olla ihan passeli päälle?
                              No ei ehkä ihan semmonen mastonin 5e kilikali mattamusta. Ennemmin puolikiiltävä musta.
                              E61 525xda -08

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Minkälainen vastus pitäisi laittaa sähköisen termostaatin lämmitysvastuksen tilalle?
                                Lähinnä sen takia, ettei tulisi vikakoodia rikkinäisestä termostaatista.
                                Mittailin kahdesta vanhasta sähköisestä termarista ja toisen navoissa oli 11,7ohm ja toisessa 12.7ohm vastus,
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎