Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Originally posted by Alpina E34 View Post
    Kiitos. Jeps, -91 mallinen. Peter Schulen kokoputkisto ja Öhlinsin ohjausiskari, muuten aikalailla alkuperäinen. Uudet oem vilkut on tulon päällä vielä.

    Itselle tämä -91 on just se "the" GSX-R. I/Ö mallien kehityksen huippu. Ja vielä tällä Finlandia värityksellä Ei vaan tahdo mistään löytyä näitä suht orkkiksia.
    Tuollainen hyvinsäilynyt -91 valioyksilö kelpaisi omaankin talliin samanikäisen bmw:n kanssa. Tosi on että hyviä orkkiskuntoisia ei ole juurikaan saatavilla enään, kossit tehneet niistä pampers-pyöriä.

    Kevytmoottoripyöränä mulla oli -90 125cc RG gamma. Se oli mukava peli, yhden piikin pienemmän etu rissan kun laittoi niin pisti kampoihin nsr hondalle ja tzr yammulle RGF malliin ei kynnet kyennyt, ne oli niin arvokkaita vielä silloin.

    Juuri tällainen, paitsi että mun mopossa oli myös alakate joka tästä kuvan -88 mallista puuttuu. Ja peilit oli sirommat.
    Last edited by Guest; 17-03-2021, 10:35.

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      125RGF oli aikoinaan ja joskus googlailin nyt vanhemmalla iällä tuota mallia, niin huomasin, että kuristuksien poistossa piti joku johtokin myös katkaista. Otettiin vain se rikka pois käyrän alusta. En muista saiko tuon vinkin paikalliselta mp-kauppiaalta vai mistä, mutta en kuolemaksikaan muista että johtoa olisi katkaistu. Kaverilla samanlainen pyörä ja muistikuva, että ihmeteltiin kun niin pieni vaikutus kuristuksien poistossa.
      Jos oikein muistan, niin taisi RGF olla kuristettu vain "paperilla" , verrattuna muihin kuristettuihin piikkeihin. Eli tehoa taisi olla kuristettuna hieman enemmän kuin se ilmoitettu.


      Sen jälkeen oli cbr600 ja sitten tuommoinen vesikoneella oleva 1100gsxr. Monta kesää miettinyt että pitäisi laittaa joku pärrä, ehkä joskus sitten. Naku/rähinäpyörä kiinnostelisi, ei niinkään kyykyt enää.

      Edit. Maalautin tuon oma rgf:n Pennzoilin keltaiseksi, kun katteet oli naarmuilla ja maalauksen hinta oli 300mk omilla pohjilla.
      Harmi kun ei muista enää rekkaria ja ei ole kuviakaan. Pitäisikin joskus kattoa muutenkin onko vanhoja laitteita enää rekisterissä, mistä muistaa/tietää rek.tunnuksen.
      Last edited by bemmeri; 17-03-2021, 11:56.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Guest's Avatar

        Originally posted by bemmeri View Post
        125RGF oli aikoinaan ja joskus googlailin nyt vanhemmalla iällä tuota mallia, niin huomasin, että kuristuksien poistossa piti joku johtokin myös katkaista. Otettiin vain se rikka pois käyrän alusta. En muista saiko tuon vinkin paikalliselta mp-kauppiaalta vai mistä, mutta en kuolemaksikaan muista että johtoa olisi katkaistu. Kaverilla samanlainen pyörä ja muistikuva, että ihmeteltiin kun niin pieni vaikutus kuristuksien poistossa.
        Jos oikein muistan, niin taisi RGF olla kuristettu vain "paperilla" , verrattuna muihin kuristettuihin piikkeihin. Eli tehoa taisi olla kuristettuna hieman enemmän kuin se ilmoitettu.


        Sen jälkeen oli cbr600 ja sitten tuommoinen vesikoneella oleva 1100gsxr. Monta kesää miettinyt että pitäisi laittaa joku pärrä, ehkä joskus sitten. Naku/rähinäpyörä kiinnostelisi, ei niinkään kyykyt enää.

        Edit. Maalautin tuon oma rgf:n Pennzoilin keltaiseksi, kun katteet oli naarmuilla ja maalauksen hinta oli 300mk omilla pohjilla.
        Harmi kun ei muista enää rekkaria ja ei ole kuviakaan. Pitäisikin joskus kattoa muutenkin onko vanhoja laitteita enää rekisterissä, mistä muistaa/tietää rek.tunnuksen.
        Netistä; "RGF on kuristettu 30mm prikalla alkukäyrässä ja mahdollisesti poistamalla säätimet käytöstä. Säätimet saa täysin toimintaan katkaisemalla cdi-boksin valko-mustan [1] johdon olettaen tietysti että säätimet ja servo löytyvät. Näiden jälkeen koneesta pitäisi tehtaan mukaan irrota 33 hevosvoimaa."

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by Mr.Speed View Post
          Netistä; "RGF on kuristettu 30mm prikalla alkukäyrässä ja mahdollisesti poistamalla säätimet käytöstä. Säätimet saa täysin toimintaan katkaisemalla cdi-boksin valko-mustan [1] johdon olettaen tietysti että säätimet ja servo löytyvät. Näiden jälkeen koneesta pitäisi tehtaan mukaan irrota 33 hevosvoimaa."
          Joo. Tuohon törmäsin yli 20 vuotta liian myöhään.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Macke
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2009
            • 1134
            • Porvoo

            Jos noita tärpättiruiskuja miettii, niin RD350 LC tai YPVS mallisenahan olis sähäkkä peli. Faijalla oli aikonaan T500 Suitsa, sellasella sais kanssa makeat käryt aikaiseksi...

            Comment

            • Krampus
              BTCF Member
              • Nov 2017
              • 361
              • Keski-Suomi

              Mitä noissa vanhoissa täysitehoisissa kevareissa on nykyään vakuutukset?
              Ostin neljä vuotta sitten pieni vikaisen vm.2008 125cm3 husqvarnan sm ja korjasin sen. Meinasin tippua perseelleni kun vakuutuksia siihen kysyin.
              Täysitehoinen(viritetty) se oli ja moottoripyöränä vakuutukset olisi olleet murto-osa kevariin verrattuna. Liikenne omassa 1250 naku bandiitissa 195€ vuodessa ja huskussa olisi ollut noin 1670€. Ei vaan pystynyt. Muutos kevarista moottoripyöräksi oli käytännössä mahdoton kun maahantuojallekkin asiasta soittelin. Loppu haaveilut edullisesta leikkikalusta ja pyörä meni myyntiin. Joku teini sai todella siistin ja kovan pelin itselleen
              E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
              F31 320D, käyttis
              Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

              Comment

              • anttip123
                Bimmer Rookie
                • Feb 2015
                • 34
                • Itärajalla

                Originally posted by Krampus View Post
                Mitä noissa vanhoissa täysitehoisissa kevareissa on nykyään vakuutukset?
                Ostin neljä vuotta sitten pieni vikaisen vm.2008 125cm3 husqvarnan sm ja korjasin sen. Meinasin tippua perseelleni kun vakuutuksia siihen kysyin.
                Täysitehoinen(viritetty) se oli ja moottoripyöränä vakuutukset olisi olleet murto-osa kevariin verrattuna. Liikenne omassa 1250 naku bandiitissa 195€ vuodessa ja huskussa olisi ollut noin 1670€. Ei vaan pystynyt. Muutos kevarista moottoripyöräksi oli käytännössä mahdoton kun maahantuojallekkin asiasta soittelin. Loppu haaveilut edullisesta leikkikalusta ja pyörä meni myyntiin. Joku teini sai todella siistin ja kovan pelin itselleen
                Kyllä ne vaa noissa piikkisissä tuppaa olemaan aika kovat maksut. Vois veikata että tuommonen husqu ja KTM siellä kärkipäässä on vakuutuksien osalta

                Comment

                • isolohko
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 896
                  • Kymenlaakso

                  ex: cb100, IT250, RD350LC, EN500, CBR900RR, Speed Triple 1050, Ducati 900ss, Husaberg TE250, KTM 950 SM, Z650, niin noista alkupään menetetyn nuoruuden aikakauden muistoista lämpimin on RD350LC YPVS, uutena ostin, musta-punainen täyskatteinen. Saapa nähdä tuleeko sigun laitteen jälkeen millainen kaksipyöräinen, josko enää mitään vai pysytäänkö tuossa.

                  e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                  Comment

                  • harriba
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 420
                    • Espoo

                    Originally posted by Mr.Speed View Post
                    Netistä; "RGF on kuristettu 30mm prikalla alkukäyrässä ja mahdollisesti poistamalla säätimet käytöstä. Säätimet saa täysin toimintaan katkaisemalla cdi-boksin valko-mustan [1] johdon olettaen tietysti että säätimet ja servo löytyvät. Näiden jälkeen koneesta pitäisi tehtaan mukaan irrota 33 hevosvoimaa."
                    33 hevosvoimaa punnitaan vielä neuvolassa. Mun Honda MBX 125F:ssä oli ohjekirjan mukaan sentään 220 hevosvoimaa. Kateelliset sit piipittivät jostain painovirheestä
                    Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                    X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                    Comment

                    • Macke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1134
                      • Porvoo

                      Itse ajelin hullunkolmio persiissä CB125T Hondalla ja sitten vaihdoin kanssa tollaseen MBX Hondaan. Siihen tuli rakennettua putkistoa ja vaihdettua Mikunin flat slide kaasaria and what nottia, mutta ei kyllä kaverin Gamman perässä silti oikein pysynyt kun motarilla piti lujempaa mukamas ajaa Sen Gamma kyllä pistikin sitten nätisti kampoihin NSR:lle ja Sinteseille ja Kakkivoille and what noteille, sitäkin oli jokun verta hiplailtu.

                      Ja isolohko ottaa ja hommaa RD:n nyt vaan, se on prkl kulttuuriteko jos ei muuta

                      Comment

                      • A^A
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2168
                        • Seinäjoki

                        Löytyi vihdoin mieleinen pv

                        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by A^A View Post
                          Löytyi vihdoin mieleinen pv
                          Hieno !

                          Kaverillani olis myynnissä, kattelin että sama mutta ei olekkaan, vai haitko lohjalta ?
                          Last edited by BMW525Xda; 03-04-2021, 15:56.

                          Comment

                          • A^A
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2168
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Hieno !

                            Kaverillani olis myynnissä, kattelin että sama mutta ei olekkaan, vai haitko lohjalta ?
                            Kiitos! Ei ole sama. Kaverille vinkiksi että laittaa oikean etulampun ja orkkis takaiskarit niin olisi vähän edustavamman näköinen
                            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5149
                              • Kuopio

                              Originally posted by A^A View Post
                              Kiitos! Ei ole sama. Kaverille vinkiksi että laittaa oikean etulampun ja orkkis takaiskarit niin olisi vähän edustavamman näköinen
                              ja kumit jäähdytys ripoihin
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • Macke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 1134
                                • Porvoo

                                Yhdellä tutulla oli aikoinaan gamman kone tollasessa PV:ssä ja 80 RM takahaarukka ettei ihan heti keulinut ympäri. Hyi hitto että oli kaamea ajaa kun jo muutenkin pekan jyrkkä keulakulma oli vielä pystympi.

                                Perhana, pitäiskö se aloittaa Monkeyn entisöinti pikkuhiljaa kun sellanen lojuu tuolla varastossa kanssa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎