Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mmie
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 513
    • Kouvola

    Originally posted by isolohko View Post
    peregrine, olisko muuttohaukka, siis tuo hayabusa. ruma lehmähän se, tosin tunnistettavia muoviluoteja on vähemmän. ihan pska ajoasento oli kylmätyypättynä se edellinen gen 2 vakio. kait niistä saa sarvia ylös ja tappeja alas, hieman. ihan pirukseen mukavia elektronisia lisäkikkareitakin on tuossa uudessa.

    kun oli aikoinaan CBR900RR, niin paras huonoista matka-asennoista oli nojata kyynärpäät polviin.

    KLR650 ikoni jatkaa myös, mikähän legenda-uusio-villitys menossa vai onko kuten edellä, että alkanut vaan noita katselemaan, niin ”itse vaan havahtunut”. vaikka viimoisen oston jälkeen aatellut, että se oli viimoinen.
    Itellä oli gen1 busa kymmenkunta vuotta. 3/4 tuuman korotuspalat yläkolmion alla ja tuplakuplapleksi, niin hyvin meni 600km päivätaipaleet 174/78 kokosella ukolla (Itte omistanut kymmenkunta erilaista kyykkäriä). Se pieni sarvien korotus teki kyllä ylläättävän ison muutoksen. Toki ajoasentohommat on niin kropan ja mieltymyksen mukaisia asioita, jokainen hakee sen mistä tykkää.
    ex e36 325
    ex e46 328
    e92 335i FBO
    Ducati 900S ie
    KTM 640
    Suzuki GT550
    Honda CBR600

    Comment

    • OVi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2016
      • 517
      • Oulu

      Originally posted by Banned View Post
      Tuli tehtyä kaupat Adventure Kotarista. Harmittavan pitkä kevät taas edessä...
      On se tuo tonninen V2 melko jytäkkä peli


      Adve on edelleen yksi parhaista matkailuun soveltuvista sorapyöristä. Itse olen ajellut yhdeksän vuotta Super Endurolla ja onhan se sorateiden kunkku, mutta pitemmät asfalttireissut on aika tuskaa ajella.
      Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

      Comment

      • isolohko
        BTCF Member
        • May 2004
        • 902
        • Kymenlaakso

        Originally posted by Banned View Post
        Tuli tehtyä kaupat Adventure Kotarista. Harmittavan pitkä kevät taas edessä...
        On se tuo tonninen V2 melko jytäkkä peli

        Onnea hankinnasta!

        KTM 950SM oli yhden suven, n. 5tkm ajelin, saastelaitteet oli riipastu pois ja välityksiä tihennetty, niin olipa äkäinen peli tarvittaessa. ja mikä merkillisintä kulki kivasti hiekkateilläkin, katurenkailla, seisaallaan ajaen varsinkin. niin voi vaan kuvitella miten hauska tuo Adv on!

        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

        Comment

        • Banned
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2014
          • 520
          • Sisä-Savo

          Joo kyllä tämän pitäisi olla kaikin puolin käypäinen vekotin. Saastelaitteet tästäkin on poistettu ja takapöntöt vaihdettu. Sorateita tulee pääosin kurvailtua, mutta tässä on se hyvä puoli, että tällä voi käydä vaimonkin kanssa lomareissulla.
          KTM 990 Adventure
          Passat GTE

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1022
            • Pikis

            990 SMR oli itsellä monta vuotta, hyvä oli laite ei ollut mitään ongelmia. Läpät pitää synkassa ja TPS voltit oikeassa haarukassa niin käy nätisti. Itsellä oli vakiokartat kun oli muutenkin vakio mutta jos putket on kovin hengittävät niin voi olla että olisi hyvä saada myös enempi soppaa.
            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • OVi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2016
              • 517
              • Oulu

              LC8 on varmatoiminen moottori ja siinä on oikeastaan kaksi paikkaa mitä pitää hieman seurailla. Vesipumpun stefa saattaa alkaa falskaamaan ja nestettä pääsee öljyn sekaan, joka taas tukkii öljynsuodattimen. Tuon ikäluokan pyörässä on jo päivitetty pumpun akseli, mutta siitä huolimatta öljynvaihdon yhteydessä kannattaa katsoa onko suodattimen lamellit turvonneet mutkille. Tuon riskin vuoksi kannattaa suosia alkuperäisiä suodattimia, koska kaikissa tarvikesuodattimissa ei ole ohivirtausventtiiliä.

              Toinen paikka on kytkimen öljysuutin, jossa on neulanpään kokoinen reikä, joka tukkeutuu helposti. Kytkin kyllä toimii ilman öljyäkin, mutta saattaa käydä kuumana.
              Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

              Comment

              • Banned
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2014
                • 520
                • Sisä-Savo

                Hyviä vinkkejä. Täytyykin ensitöiksi vaihtaa nuo öljyt ja samalla tarkastella paikat. Vaihto onkin tuossa vähän työläämpää kuin normaalisti.
                KTM 990 Adventure
                Passat GTE

                Comment

                • isolohko
                  BTCF Member
                  • May 2004
                  • 902
                  • Kymenlaakso

                  www.advrider.com ja lukemista riittää

                  e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                  Comment

                  • Banned
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2014
                    • 520
                    • Sisä-Savo

                    Paljon on juttua pohjolan kurapyöräilijöidenkin sivulla. Infoa tosiaan löytyy joka säätöön ja vaivaan. Tuo on 2010 malli ja 40500 km ajettu. Täysin naarmuttomassa kunnossa, joten rymyreissuja tuolla ei ole vedetty. Vielä
                    Vesipumpun tiivisteet oli vaihdettu 10 tkm sitten. Venat tarkastettu siinä 30 tkm tienoilla. Se olisi ensi kesänä edessä. Kunhan saa pyörän talliin (ajamalla haen keväämmällä), niin täytyy tsekkailla modit läpi. 2 ja 3 vaihteen tunnistimista kun ottaa liittimestä pinnit pois, niin pitäisi saada täydet tehot käyttöön niilläkin. Jokin saastehomma sekin, kun niitä on rajoitettu.
                    KTM 990 Adventure
                    Passat GTE

                    Comment

                    • isolohko
                      BTCF Member
                      • May 2004
                      • 902
                      • Kymenlaakso

                      LC8:iin muistelen ostaneeni metallisen kestoversion öljyfiltteristä, en tosin asentanut - jonkun forumikirjoituksen innostamana, mutta liekkö oikeasti uhka vai mahdollisuus.

                      e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Mr.Speed View Post
                        Taitaa tämä uusin metsästyshaukka haukata paskaa myyntilukujen suhteen. Pyörähän on varmasti hyvä, ja 190hv tehot riittää 99% näiden omistajille, mutta silti jos ei ole mitään erityistä millä markkinoida niin ei tule mitään eläkeläisillekö ne näitä suunnittelee mäkilähtöavustimineen? Tästä uutukaisesta kun vaihtaa tuon varmaan 25kg painavan putkiston kunnolliseen ultrakeveään yoshimuran ränniin ja säädättää ecun niin päästään varmasti yli 200hv lukemiin dynometrissä ja ajettavuus paranee huomattavasti kun saa turhaa painoa pois sieltä missä sitä ei tarvita yhtään ylimääräistä. Gen2 painossa eroa 15kg Yoshimura TRS Titanium full single-rännillä vs. stock. ja tässä uudessa tuo savupiippu painaa varmaan jo 5kg enemmän mitä gen2 vakiona.

                        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/t...9-654f14a92709
                        En oikein ymmärrä ton mopon pointtia. Litrasissa kyykyissä on enemmän tehoa ja painaa vähemmän.
                        .."etujarrua painaessa takajarru aktivoituu" No hyh
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1768
                          • vihti

                          Niin tuohan on sport tourer..No nuo yhdistelmäjarrut on yleistyneet matkapyöristä jo kevaripuolellekin, yleensä se on niinpäin että takajarrusta painamalla etusatula puristaa kanssa vähän, gessukuskeilla menee paljon takapaloja kun jarrutetaan vaan pelkällä polkimella.
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            Originally posted by naikou View Post
                            Niin tuohan on sport tourer..No nuo yhdistelmäjarrut on yleistyneet matkapyöristä jo kevaripuolellekin, yleensä se on niinpäin että takajarrusta painamalla etusatula puristaa kanssa vähän, gessukuskeilla menee paljon takapaloja kun jarrutetaan vaan pelkällä polkimella.
                            Absillisessa katupyörässä todella hyvä juttu. Vähän huonompikin kuski saa paniikissa maksimaalisen pysähtyvyyden eikä vedä kontilleen heti. Pari vuotta sitten pääsin hieman harjoittelemaan ensimmäistä kertaa elämässäni abs jarrullisella katupyörällä jarrutuksia/väistöä kovemmista vauhdeista ja sama kuin rata auton kanssa, en luopuisi ikinä abs jarruista prätkässä, semmosta taikuria ei olekkaan joka paniikkijarruissa pesee noita järjestelmiä.

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1768
                              • vihti

                              Ehdottomasti on hyvä juttu absit ja luistonestot kakspyöräisissä varsinkin, saahan nekin toki pois päältä niin voi sitten syyttää itseään vain ku kevään kylmillä asfalteilla/syksyllä vetää lipat
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              • OVi
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2016
                                • 517
                                • Oulu

                                Soralla absit on vähän siinä ja tässä. Toisinaan tulee tarve saada takapyörä lukkoon kääntymisen varmistamiseksi, tai jyrkkää alamäkeä lasketellessa. Kääntymiseen voi kyllä opetella sellaisen ajotyylin, että pukkaa pakkokakkosta ennen mutkaa ja laittaa pyörän luisuun moottorijarrulla.

                                Asfaltilla sorapyörän jarrut on melkein absit, kun eihän niitä saa lukkoon vaikka yrittää. 21" etupyörä tekee melkoisen väännön yksilevyiselle köykäiselle jarrulle. Superissa mahtaa olla sama jarrusatula edessä, kuin mikä on mun RT Bemarissa takana.
                                Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎