Tuo tuskastuttaa välillä jos ratapäivillä on mukana ns. suoratykittelijöitä. Pääsuoralla otetaan kaikki irti tonnisista ja loppurata hiivitään ympäri. Missään keskiryhmässä (hitaasta nyt puhumattakaan) ei pitäisi olla tarvetta vetää tuppi nurin missään kohtaa rataa. Käyn nykyään vain Ducati clubin päivillä koska siellä yleensä osataan rataetiketti.
Moottoripyöristä keskustelua II
Collapse
X
-
Näppärintä on jättää väliä jos on joku joka suoralla ampuu karkuun ja tavoitat sen mutkaosuudella. Mä en oo yksilläkään ratapäivillä käynyt. Pelkästään vapaavuoroilla. En ehkä ymmärtänyt tota tuppi nurin - juttua?
Kyllä mä pyrin maksimoimaan sen ajan mitä on läpät auki.Last edited by petrolhead; 07-10-2020, 21:37.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Originally posted by petrolhead View PostNäppärintä on jättää väliä jos on joku joka suoralla ampuu karkuun ja tavoitat sen mutkaosuudella. Mä en oo yksilläkään ratapäivillä käynyt. Pelkästään vapaavuoroilla. En ehkä ymmärtänyt tota tuppi nurin - juttua?
Kyllä mä pyrin maksimoimaan sen ajan mitä on läpät auki.
Muotoilin ehkä ajatukseni epäselvästi. Tarkoitan siis, että on ihan turhaa ja jopa vaarallista jos esimerkiksi keskinopeassa ryhmässä ajetaan tehokkaalla pyörällä mutkaosuudet hitaan ryhmän nopeudella ja tätä kompensoidaan tykittämällä suorapätkät sen mitä vehkeestä lähtee. Vaikeuttaa muiden ajorytmiä ja aiheuttaa tiukempia ohitustilanteita kun ohitukset täytyy suorittaa jarrupaikassa.
Ja juu, toki ~100hv pyörällä se kaikki teho täytyy ulosmitata.BMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
No joo se on totta. Kyllä itekkin ekoilla kerroilla otin suorat aika rauhaksiin, isolla numerolla että on aikaa keskittyä mutkaan eikä se tuu silmille. Jos tosiaan ajo ei ole sillä tasolla että täydeltä kaasulta siirtyy kovaan jarruttamiseen, jarruttaa vain kerran ja mutkavauhti on edes kohtuullista.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Se tonnisen voima selkeesti keskivertokuskia vähän pelottaa mutkien ulostuloissa ja monesti kusiaisetkin lähtee mutkasta rivakammin kun tupin liika kääntö ei tapa heti. Toki nykyään on toimivat luistonestot jo apuna, mutta en ole vuosiin radalla käynyt etten tiedä miten kivasti ne mutkista ulos ampuu.Originally posted by JarppiR View PostMuotoilin ehkä ajatukseni epäselvästi. Tarkoitan siis, että on ihan turhaa ja jopa vaarallista jos esimerkiksi keskinopeassa ryhmässä ajetaan tehokkaalla pyörällä mutkaosuudet hitaan ryhmän nopeudella ja tätä kompensoidaan tykittämällä suorapätkät sen mitä vehkeestä lähtee. Vaikeuttaa muiden ajorytmiä ja aiheuttaa tiukempia ohitustilanteita kun ohitukset täytyy suorittaa jarrupaikassa.
Ja juu, toki ~100hv pyörällä se kaikki teho täytyy ulosmitata.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Kyllä niissä kummassakin on sen verran paukkua nykyään että ihan polvimaassa ei kannata vääntää kaasua auki. Luistonestoissa pitää olla aika tavalla -19 tai -20 mallista pyörää alla että edes välttävästi vois sen varaan laskea.Originally posted by mmie View PostSe tonnisen voima selkeesti keskivertokuskia vähän pelottaa mutkien ulostuloissa ja monesti kusiaisetkin lähtee mutkasta rivakammin kun tupin liika kääntö ei tapa heti. Toki nykyään on toimivat luistonestot jo apuna, mutta en ole vuosiin radalla käynyt etten tiedä miten kivasti ne mutkista ulos ampuu.
Veikkaan että tässä kohtaa nähdään aika iso tekninen hyppäys seuraavan 5v aikana ja hyvin toimiva tekniikka tulee myös halvempiin pyöriin. Tänä vuonna on tullut jo kurapyöriinkin luistonestoa, siis ihan crosseihinkin.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
Eipä niin, kusiaisessa vaan, jos ei olla ihan piikkitehoalueella, niin kestää vähän ronskimpaa kättä käyttää. Tonni taas potkasee alhaaltakin pidon irti. Nämä kokemukset toki K5 gixeri kaudelta.. Kusiaisissa ei jostain syystä ole teho noussut samaan tahtiin tonnisten kanssa. Litratehossa ei vissiin ole ollut ihan niin paljoa kirimisen varaa.Originally posted by jokes911 View PostKyllä niissä kummassakin on sen verran paukkua nykyään että ihan polvimaassa ei kannata vääntää kaasua auki. Luistonestoissa pitää olla aika tavalla -19 tai -20 mallista pyörää alla että edes välttävästi vois sen varaan laskea.
Veikkaan että tässä kohtaa nähdään aika iso tekninen hyppäys seuraavan 5v aikana ja hyvin toimiva tekniikka tulee myös halvempiin pyöriin. Tänä vuonna on tullut jo kurapyöriinkin luistonestoa, siis ihan crosseihinkin.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
..ei niitä kusiaisia ajeta alle 7-8 tonnia mittarissa
Kyllä radalla on sellanen vaihde päällä etten itse ainakaan heti avaisi täysillä.
Ja kusiaisten heikko tehonnousu johtuu aika tavalla siitä että se 120hv teho jossa ollaan oltu jo vuosia on litratehona 200hv. Eli siis minne tonnisissa ollaan menty vasta viime vuosina.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
Vuosia tätä on haaveiltu, nyt pyörä odottelis kortillista kuskia.
Teoriakoe meni tänään läpi. Vieläkö kerkeäis tälle syksylle ajamaan?
Tuollanen nyt sattui tulemaan puolivahingossa eka pyöräksi:
Triumph Daytona T595 955cc vm99.
Joku bemarin gessu tyyppinen istuisi ehkä paremmin omaan käteen. Tiedä sit...E39 523i
i3
Comment
-
Trumpan 955 motti on hyvä peli, tasasen vääntävä ja oman kokemuksen mukaan pommin varma. Meillä speed triplellä ajettiin 0-30tkm ja ainut vika koko matkalla oli 1 vuotava tankin o-rengas. Ainakin tuo triple taas sitten oli omaan makuun liian painava kankea möhkö. Daytonaan tuo motti sopii varmasti paremmin vauhdikkaampaan menoon kun on katetta suojanaOriginally posted by asse21 View PostVuosia tätä on haaveiltu, nyt pyörä odottelis kortillista kuskia.
Teoriakoe meni tänään läpi. Vieläkö kerkeäis tälle syksylle ajamaan?
Tuollanen nyt sattui tulemaan puolivahingossa eka pyöräksi:
Triumph Daytona T595 955cc vm99.
Joku bemarin gessu tyyppinen istuisi ehkä paremmin omaan käteen. Tiedä sit...
EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
Juu Alastarolla tuo ongelma tuntuu korostuvan. Taka"suorien" jarruissa sitten yleensä ohi kun niihin tuntuu moni parkkeeraavan. Ahvenistolla käynyt vain kerran prätkällä tutustumassa mutta hienolta vaikutti.
Supersport tosiaan vaatii että sitä otetaan niskavilloista kiinni, sitten menee hienosti. 25 vuotta tuoreempi Monster menee pelkällä ajatuksella mutkiin.
En ole vielä edes uskaltanut viedä tuota vanhusta moottoriradalle, ehkä ensi kaudella :thinkBMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
Ton ducati cuppi SS:n (mulla -01 vuotinen) sai korkeus säädettävällä öhlinsin takapampulla taipumaan tarvittaessa hyvinkin kevyesti. Suurimmat jousitussäädöt tulikin ratakohtaisesti tehtyä tuolla perän korkeudella -> miten taipuu mutkaan vai tarvitaanko enempi vakautta. Esim. Räyskälässä oli perä ihan tontissa kun siellä oli pääsääntöisesti vaan röykkysiä suoria ja ysikymppi mutkia. Sai vakautta ja taipuuhan se HD:kin kävelyvauhdistaOriginally posted by JarppiR View PostJuu Alastarolla tuo ongelma tuntuu korostuvan. Taka"suorien" jarruissa sitten yleensä ohi kun niihin tuntuu moni parkkeeraavan. Ahvenistolla käynyt vain kerran prätkällä tutustumassa mutta hienolta vaikutti.
Supersport tosiaan vaatii että sitä otetaan niskavilloista kiinni, sitten menee hienosti. 25 vuotta tuoreempi Monster menee pelkällä ajatuksella mutkiin.
En ole vielä edes uskaltanut viedä tuota vanhusta moottoriradalle, ehkä ensi kaudella :think
ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
Itellä ollu pari kyykkyä, yksi customi ja nyt viikko sitten tuli Suzuki DL1000. Eikä oo ajaminen ollut pitkään aikaan näin mukavaaOriginally posted by asse21 View Post
Joku bemarin gessu tyyppinen istuisi ehkä paremmin omaan käteen. Tiedä sit...
Onhan se isohko möhkö, mutta tuntuu sopivan hanskaan mukavasti. Madallussarjan tilasin kun ei meinaa yltää jalat maahan 
E: Kuva kyljellään jostain syystä..Last edited by Arppa; 24-10-2021, 09:29.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
Comment