Originally posted by |foder|
View Post
Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
Auto on liikkumaväline.
-
-
Originally posted by mikae34 View PostNaulan kantaan. Elämme konsulttien kulta aikaa. Yksi esimerkki on myös vaikkapa nämä kouluverkko selvitykset. Esimerkiksi tammelassa väännetään kättä kyläkoulujen lakkauttamisesta ja kunta on tilannut selvityksen konsultilta mitä kannattaisi tehdä. Mitä helvettiä ne asukkaiden valitsemat tyypit siellä kunnanvaltuustossa tekevät jos he eivät itse osaa päättää OMAN kuntansa tarpeista. Tuollaiset konsultit saavat laskuttaa vaikka kuinka paljon kävi miten kävi. Monesti siis he saavat rahansa käytännössä aivan turhasta. Jonkinlainen tulosvastuu pitäisi siinäkin hommassa olla.
Tää on vittu niin naulankantaan kuin vaan voi olla.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Kuubassakin ajetaan kohta uudemmalla kalustolla, kuin meillä Suomessa. Venäjällä menivät ohi jo yli 10 vuotta sitten. Eihän sinne edes saa vielä käytettynä kovin monta vuotta vanhaa kalustoa ilman lisämaksuja. Suomen verotus kannustaa ostamaan käyttöautoksi mahdollisimman vanhan ja paljon ajetun paskan.
PS. Nuo Bernerin konsulttien maksut on pientä verrattuna mm. maahanmuuton ja turvapaikanhakijoiden kustannuksiin.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostSuomen verotus kannustaa ostamaan käyttöautoksi mahdollisimman vanhan ja paljon ajetun paskan.
Jopa saman mallisten autojen välillä hankintaa harkitsevan kannattaa aina taloudellisesti ostaa se alkupään vuosimalli ja ero verotuksessa on todella iso 50tkm ja 350tkm ajetulla yksilöllä.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostSuomen verotus kannustaa ostamaan käyttöautoksi mahdollisimman vanhan ja paljon ajetun paskan.
Mutta mikä estää asettamasta "rekisteröintimaksua", ympäristömaksua, tms. vanhoille romuille? Mitä vanhempi auto (saastuttavampi), sitä enempi joutuu maksamaan rekisteröintimaksua että saa sellaisen liikennekäyttöön/rekisteriin.
Uudesta ei menisi mitään, joka vuoden jonka auto vanhempi maksu kasvaa ja pari kymmentä vuotiailla se on jo niin suuri että ei kannata semmoisia tänne enää tuoda mätänemään.
Jos on siis tarkoitus saada autojen keski-ikä laskemaan ja uutta kalustoa tielle.
Harrastajia voisi harmittaa kun ei sitä kalifornian auringon polttamaa, 50 vuotta vanhaa mustangia enää saisi puoli-ilmaiseksi pihaan lahoamaan. Ei sitä kukaan kiellä, harrastukset maksaa jos näin haluaa edelleen tehdä.
Myös autontuojia tämmöinen malli voisi jossain määrin harmittaa, kun tuonti vähenesi merkittävästi ja keskittyisi pääosin uusiin/uudehkoihin.
Mutta pääasia siis, että autokanta nuorentuu. Koska ne päästöt, Pariisin ilmastosopimus ja EU...Last edited by bemmeri; 26-01-2017, 07:28.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostAutoverotus ei voi olla syrjivä. Mutta mikä estää asettamasta rekisteröintimaksua vanhoille romuille? Mitä vanhempi auto (saastuttavampi), sitä enempi joutuu maksamaan rekisteröintimaksua.
Uudesta ei menisi mitään, joka vuoden jonka auto vanhempi maksu kasvaa ja pari kymmentä vuotiailla se on jo niin suuri että ei kannata semmoisia tänne enää tuoda mätänemään.
Jos on siis tarkoitus saada autojen keski-ikä laskemaan ja uutta kalustoa tielle.
Harrastajia voisi harmittaa kun ei sitä kalifornian auringon 50 vuotta vanhaa mustangia enää saisi puoli-ilmaiseksi pihaan lahoamaan. Ei sitä kukaan kiellä, harrastuksen maksaa jos näin haluaa edelleen tehdä.
Myös autontuojia tämmöinen malli voisi jossain määrin harmittaa, kun tuonti vähenesi merkittävästi ja keskittyisi pääosin uusiin/uudehkoihin.
Mutta pääasia siis, että autokanta nuorentuu. Koska ne päästöt, Pariisin ilmastosopimus ja EU.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostEi kyse ole autoveron syrjivyydestä, vaan suomessa ja muualla eu:n alueella myytävät tuotteet tulee olla samalla linjalla. Tuo ei toimi jos suomiauto ei maksa, vastaisi tuonnin estävää tullia.
Jos autoveroa ei olisi huomisesta alkaen, niin uusia myydään varmastikin enemmän, mutta samaan aikaan maahan tulee myös vanhoja.
Uskallan väittää että pelkällä autoveron poistolla ei saisi autokantaa nuorentumaan niin paljon kuin luullaan.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNäin se on, mutta jos halutaan väkisin nuorentaa autokantaa, silloin niiden vanhojen paskojen tuontia täytyisi torpata, tai tehdä vähemmän houkuttelevammaksi, ettei niitä enää tänne raahata.
Jos autoveroa ei olisi huomisesta alkaen, niin uusia myydään varmastikin enemmän, mutta samaan aikaan maahan tulee myös vanhoja.
Uskallan väittää että pelkällä autoveron poistolla ei saisi autokantaa nuorentumaan niin paljon kuin luullaan.
31.12.2017 rekisteröidyt ja sitä vanhemmat autot nykyisellä autoverolla ja vuosimaksuilla.
Tarkoittaa toki niin käytettynä tuotuja kuin liimatukkien lasipalatsista myymiä uusia. Eli kun vuonna 2021 tuot '17 vuosimallin G30 vitossarjan maahan, niin maksat siitä edelleen autoveroa, mutta pääset vanhan mallin vuosimaksuilla. Tällä hetkellä 4 vuotta vanhassa 525d touringissa 100tkm ajettuna on veroa 7000 euroa ja rapiat päälle. Eiköhän tuollaisen summan välttäminen jo ohjaisi katsomaan uusia (ei ehkä harrastajaa, mutta autoja ostavat massat kyllä?).
Ohjaisi uusiin, eikä aiheuttaisi niin pahaa markkinahäröä?Last edited by pyroz; 26-01-2017, 08:00.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Saiskos foorumin autokauppiailta kommenttia, palasiko ostajat markkinoille pää märkänä tuulipuvut kahisten, kun Berner näyttävästi "veti pois" esityksensä?Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostNäin se on, mutta jos halutaan väkisin nuorentaa autokantaa, silloin niiden vanhojen paskojen tuontia täytyisi torpata, tai tehdä vähemmän houkuttelevammaksi, ettei niitä enää tänne raahata.
Jos autoveroa ei olisi huomisesta alkaen, niin uusia myydään varmastikin enemmän, mutta samaan aikaan maahan tulee myös vanhoja.
Uskallan väittää että pelkällä autoveron poistolla ei saisi autokantaa nuorentumaan niin paljon kuin luullaan.
Meillä on jo päästö/paino perusteinen vanhoja torppaava ajoneuvovero, ei tarvitse keksiä uutta. Vanhoja autoja tuodaan kun autovero estää uudemmat, ei siksi ettei käyttämistä olisi vielä tehty liian kalliiksi.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostEi tässäkään kielto ja torppaus toimi, autovero on suurin uusien(uudempien) tuonnin este, se pois ja 2-3 vuotta uusi tilannekatsaus.
Meillä on jo päästö/paino perusteinen vanhoja torppaava ajoneuvovero, ei tarvitse keksiä uutta. Vanhoja autoja tuodaan kun autovero estää uudemmat, ei siksi ettei käyttämistä olisi vielä tehty liian kalliiksi.
Eikö ennemmin uusien oston kannattaisi olla houkuttelevampaa ja samalla toimia, ettei vanhoja enää tuotaisi maahan. Jos tarkoituksena on ainoastaan autokannan nuorennus. Jokainen käytettynä maahantuotu nuorentaa vähemmän kuin täysin uusi. Pitäisi sitten kieltää tietyn ikäpyykin ylittäneiden autojen maahan tulo, vedoten vaikka sitten ympäristökysymyksiin. Jos ei uusia vanhoja tule, niin kyllä ne täällä olevat vanhat joutuu paaliin kuten ennenkin, keski-ikä vain laskee nopeammin näin.
Autojen keski-ikätaulukkoa katsomalla näkee, että 2000-luvulla alkanut tuontiautojen rahtaaminen suomeen on osaltaan kasvattanut keski-ikää (on muitakin syitä, eli ei ole rahaa ostaa uutta kun ostovoima huonompi, autot on kestävämpiä kuin ennen ja suomalaiset tottunut ajamaan auton "loppuun"). Jos ei olisi tuotu autoja viimeisen 15vuoden aikana maahan käytettynä noin merkittäviä määriä mitä joka vuosi on tullut ja olisi pelkästään myyty uusia, niin autojen keski-ikä olisi ehkä merkittävästi pienempi.
Joo, ja omaa kantaa ei yllä oleva edusta, kun on noita vanhoja romuja tuotu varmaan toista kymmentä ja vielä varmasti sellaisia tuonkin, jos ei jollain lailla kielletä.
Ajatuksena vain kirjoitin, kun aina sanotaan siitä autokannan iästä ja niistä päästöistä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Tämä on sitten kieli poskessa heitettyä:
Jos vanhat autot vapautetaan uusista korotetuista maksuista niin kai vanhojen autojen omistajat saavat sentään kertaluontoisen maksun jolla väyläverkon korjausvelka kuitataan? Eihän vanhoja syntejä ole reilua uusilla autoilijoilla maksattaa! Ei se olisi kuin 1000€/auto.
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostAjatuksena vain kirjoitin, kun aina sanotaan siitä autokannan iästä ja niistä päästöistä.
Kovempaa käyttöveroa, katsastus jne. En tiedä tarkkaan esim japanin katsastus, mutta jos olen ymmärtänyt oikein, niin eikö siellä kallistu sitä mukaan mitä enemmän on ajettu tms, joku ketä tietää paremmin voi valaista, täällä tuo kilsojen mukaan on ehkä vähän huono haja-asutuksen takia, mutta voisi otta iän puolesta.
Mutta tuossakin on huonopuoli, köyhällä ei ole varaa siltikään vaikka se autovero poistetaan, näin yleisesti.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Onko tiet, jota käytätte, kelvottomassa kunnossa? Itse en ainakaan tätä allekirjoita, esim. muualla euroopassa näkee paljon paskempikuntoisia teitä monessakin maassa. Ehkä käytän liikaa valtaväyliä ettei ole vertailupohjaa tarpeeksi?
Kerätäänkö autoilijoilta liian vähän rahaa? Mun mielestä ei, jo nyt (uudemman) auton hankinta/ylläpitokin on helvetin kallista. Ja mitä enemmän ajat sitä enemmän maksat polttoaineveron yhteydessä - reilua. Samoin jos autosi kuluttaa enemmän, joudut polttoainetta ostamaan useammin.
Ostat pienepäästöisen auton, esim. hybridin, veron osuus hinnasta on todella pieni jo nyt, kenekään kauppa ei siihen kaadu jos oikeasti on uutta ostamassa (siis näissä todella pienipäästöisissä).
Moneen kertaan vatvottu, mutta mihin helvettiin nämä autoilijoilta nyhdetyt rahat nyt menevät ts. onko niiden kohdentaminen niin vaikeaa?
Sitten autokaupasta.
Tunnen isäni kautta yhden BMW-myyjän ja tuossa kyselin miten on kauppaan vaikuttanut tämä liikenneverkkojulkistuskohu? Hän kertoi ettei uusia Bemarikauppoja ole yhtään peruttu 19.1 -22.1 heidän toimipisteessään, mutta seinän takana esim. Nissan-kauppoja on peruttu joitakin, vaikka niissä veron osuus on 2-4 teur suuruusluokassa/auto kun taas uusissa Bemareissa se on helposti 10-15 keur. Todella hiljaista on odotetusti kuitenkin ollut.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
Comment