Minua liikenneverkkoyhtiössä harmittaisi eniten se, että nyt rahat menee 100% Valtiolle ja tulevaisuudessa lihotan siitä osalla jotain kapitalistia kotimaassa tai pahimmassa tapauksessa ulkomailla. A-Katsastus, caruna, sonera, kemira, Finnair, Posti, Neste, Patria mitä näitä oli...joilla olisi 100% omistuksessa valtiolle aika hyvät tulot nykyään... 

Isoveli valvoo pian bemuasi... 2
Collapse
X
-
Tutustuppa huvikses tuohon Live-laskuriin niin huomaat ettei tarvi olla kummonen kulutus, että maksut tuota luokkaa.. ajomäärä 50-60tkm/vuosi, tulee helposti kun kulkee toisella paikkakunnalla töissä, Lapissa matkat vähän erit kuin pääkaupunkiseudulla.. Lääkäriin ei kuiten onneksi ole kuin 60km, no iltaisin ja viikonloppuisin 130km.Originally posted by Juhis View Post

Sama tuli mieleen tai sitten vuotuinen ajomäärä 100000 km, auton kulutus 30 litraa / 100 km ja CO2-päästöt on lähempänä tuhatta..
Lienee olisi syytäkin päivittää hieman taloudellisempaa kalustoa arkiajoihin ja käyttää erikoisautoa vai silloin, kun se on todella välttämätöntä.
Ja on tuossa isommalla autolla ajatellu vähän omaa turvallisuutta kolaritilanteessa tai vaikka hirven kanssa lähempää tuttavuutta tehessä. Eli ei nyt ihan kaikkea voi kuitenkaan rahassa mitata.
Comment
-
Kerrohan ihan noin mielenkiinnosta että millä autolla tulee tuollaiset kulut?Originally posted by miko84 View PostTutustuppa huvikses tuohon Live-laskuriin niin huomaat ettei tarvi olla kummonen kulutus, että maksut tuota luokkaa.. ajomäärä 50-60tkm/vuosi, tulee helposti kun kulkee toisella paikkakunnalla töissä, Lapissa matkat vähän erit kuin pääkaupunkiseudulla.. Lääkäriin ei kuiten onneksi ole kuin 60km, no iltaisin ja viikonloppuisin 130km.
Ja on tuossa isommalla autolla ajatellu vähän omaa turvallisuutta kolaritilanteessa tai vaikka hirven kanssa lähempää tuttavuutta tehessä. Eli ei nyt ihan kaikkea voi kuitenkaan rahassa mitata.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
+1Originally posted by Smistik View PostMinua liikenneverkkoyhtiössä harmittaisi eniten se, että nyt rahat menee 100% Valtiolle ja tulevaisuudessa lihotan siitä osalla jotain kapitalistia kotimaassa tai pahimmassa tapauksessa ulkomailla. A-Katsastus, caruna, sonera, kemira, Finnair, Posti, Neste, Patria mitä näitä oli...joilla olisi 100% omistuksessa valtiolle aika hyvät tulot nykyään...



Tässä on se toinen syy miksi vastustan Bernerin selvitystä. Seuranta joka on siellä joskus tulossa, on se toinen syy.
Autoveron poistoa kannatan ja olisi pitänyt tehdä jo 22 vuotta sitten.
EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Kyllä minusta on oikea suunta, että käytöstä maksetaan eikä omistamisesta.Originally posted by jarkko520 View PostLähes yhtä painavat perustelut mitä sinä olet tässä esittänyt tän asian puolesta
Eihän mitään muutoksia saada aikaiseksi jos yritetään kaikki pitää tyytyväisenä, valitettavasti tässä asiassa se on autojobbarit, isoilla liikkeillä ei liene ongelmia.
Tuo sinun esimerkki noista ökyautoista on vähän huono esimerkki, sellaisella kaverilla jolla on 100keur autoja pihassa, lienee pätäkkääkin takana.
Mietitäänpä niin että sulla on 10kpl 10000-15000eur vaihtoautoa pihassa. Noissahan on jäljellä keskimäärin noin 1000euroa autoveroa / auto. Tiedän että tuollaisessa autossa on myyjän hyvää 2000-3000euroa, joten ei siinä tule kovin korkealta tippumaan.
Edelleenkin se Pentti Perus autoilija joka on lyönyt kaikki säästönsä ja tilannut just nyt uuden kalliin auton, kärsii eniten.
Koko kansaa kun katsotaan niin parempi vaihtoehto on että autovero lähtee pois kuin että se pidetään ettei autokauppialle tule pahamieli.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Tutustuin. 7000e maksut saa esim 400g co2 päästöistä ja 13,5l kulutuksesta. Vanhalla mallilla hinta on 6000e. Jos on tähän asti ollut varaa ajaa 60tkm vuodessa melkein 15l kulutuksella niin ei kai ylimääräinen tonni sellaisilla rahamiehillä missään tunnu?Originally posted by miko84 View PostTutustuppa huvikses tuohon Live-laskuriin niin huomaat ettei tarvi olla kummonen kulutus, että maksut tuota luokkaa.. ajomäärä 50-60tkm/vuosi, tulee helposti kun kulkee toisella paikkakunnalla töissä, Lapissa matkat vähän erit kuin pääkaupunkiseudulla.. Lääkäriin ei kuiten onneksi ole kuin 60km, no iltaisin ja viikonloppuisin 130km.
Ja on tuossa isommalla autolla ajatellu vähän omaa turvallisuutta kolaritilanteessa tai vaikka hirven kanssa lähempää tuttavuutta tehessä. Eli ei nyt ihan kaikkea voi kuitenkaan rahassa mitata.
Comment
-
Yrittäjyys ja verotus
Suomessa on jo valmiiksi kaiken maailman verot PK-yrittäjällä. Kun aloitin 1990 ei ollut ALV ja palvelualallani oli luokkaa 30 pienyritystä. Viimeisenä lopetin ja nykyisin on vain 4-suuryritystä ko. alalla!
Suomi on iso maa ja kun verotus jo muutenkin tuhoaa kilpailukyvyn, niin pitääkö vielä liikkumisen verotuksella varmistaa ettei kannata! SUOMESSA PITÄÄ POISTAA TYÖKÄYTÖSSÄ KAIKKI LIIKKUMISVEROT ja => VEROT TULEE KOHDISTAA KULUTUKSEEN! Missään muussa EU-maassa eivät yritykset joudu panostamaan yhtä paljon kuljetuksiin ja työssäkäyntiin - takuulla näkyy kilpailukyvyssämme!Last edited by tsbmw; 22-01-2017, 17:48.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Ja kärsimys ei realisoidu ihan suoraan kuitenkaan, eli jos hän pitää tätä uutta kallista autoaan esimerkiksi 3-5 vuotta ja menee vaihtamaan sitä uuteen, väliraha kaupassa on sama (marginaalisesti pienempi) kuin se olisi ollut veroa poistamattakin.Originally posted by jani View Post
Edelleenkin se Pentti Perus autoilija joka on lyönyt kaikki säästönsä ja tilannut just nyt uuden kalliin auton, kärsii eniten.
Jos auton on ostanut sijoituksena ja tarkoituksena vaihtaa se käteiseksi, tai jos autossa on lähes koko ostohinta rahoitusta, tilanne on sitten vasta paha. Auton ostaminen sijoituksena tai kokonaan rahoituksella ei nyt tietysti ole missään tilanteessa kaikkein järkevintä.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Siis alv tappoi ne alasi yritykset. Mutta nyt vaadit vielä lisää kulutusveroja?Originally posted by tsbmw View PostSuomessa on jo valmiiksi kaiken maailman verot PK-yrittäjällä. Kun aloitin 1990 ei ollut ALV ja palvelualallani oli luokkaa 30 pienyritystä. Viimeisenä lopetin ja nykyisin on vain 4-suuryritystä ko. alalla!
Suomi on iso maa ja kun verotus jo muutenkin tuhoaa kilpailukyvyn, niin pitääkö vielä liikkumisen verotuksella varmistaa ettei kannata! Suomessa pitäisi POISTAA TYÖKÄYTÖSSÄ KAIKKI LIIKKUMISVEROT ja kohdistaa ne kulutuksen verottamiseen! Missään muussa EU-maassa eivät yritykset joudu panostamaan yhtä paljon kuljetuksiin ja työssäkäyntiin - takuulla näkyy kilpailukyvyssämme!
Ei päde kaikkeen, ja yrittämisen osalta on paljon oikeita esteitä ja hidasteita, mutta monta yrittäjää on tässä maassa hinnoitellut itsensä konkurssiin, tai muuten ei ole osannut muuttua maailman mukana.
Paras esimerkki lienee se netissä kiertävä jobbarin haastattelu, joka ei periaatteesta suostunut laittamaan autoja nettiin esille.Last edited by lj123; 22-01-2017, 17:49.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
Alani ei ollut kulutusta vaan yhteiskunnan infran suunnitteluyritys! Pikkuisen vähentäisit syyttelyä ja miettisit mitä sanoin liikenteen vaikutuksesta Suomen kilpailukykyyn!
PS. Nykyisin suunnittelen ihan samaa infraa "Valtion suojatyöpaikassa", sitä eivät koske ALV eikä valtion tuella tehty kilpailun esto - sitähän lobbarit halusivat! Kaikki keskitettiin lainsäädännöllä isoihin pohjoismaisiin yrityksiin ja nyt kahtena viime vuonna ovat alani keskisuuretkin fuusioituneet noihin!
Silti uskon yksilön tahtoon, yrittäjyyteen ja työhön!
"Vapaaa-uuuden kaiho soi..."
Thomas Jeffersonin ihailiaja!Last edited by tsbmw; 22-01-2017, 18:07.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
Sinulla on suuruusluokka aika pahasti hukassa. 10-15 k€ autossa on keskimäärin autoveroa jäljellä se ~30% eikä alle 10%. Eli kolme tonnia eikä tonni...Originally posted by jani View Post
Mietitäänpä niin että sulla on 10kpl 10000-15000eur vaihtoautoa pihassa. Noissahan on jäljellä keskimäärin noin 1000euroa autoveroa / auto. Tiedän että tuollaisessa autossa on myyjän hyvää 2000-3000euroa, joten ei siinä tule kovin korkealta tippumaan.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Originally posted by MajorDrake View PostSinulla on suuruusluokka aika pahasti hukassa. 10-15 k€ autossa on keskimäärin autoveroa jäljellä se ~30% eikä alle 10%. Eli kolme tonnia eikä tonni...Niinpä. Eihän se kauppias ole 10000euron kiposta hyvittänyt kuin 6000euroa ja jos sen markkina-arvo tippuu 2500-3000euroa niin ei se mun matikalla vielä pakkaselle mene.Originally posted by nullzwei View PostLasketko veron hyvitys- vai pyyntihinnasta?
Miten pertti perusautoilija vähentää autoverotappion? Puree hammasta.
Autokauppias laittaa kirjanpitäjän töihin...Last edited by jani; 22-01-2017, 18:31.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
Ehkä tuo oli vähän syyttävästi sanottu. Ja ymmärrän kyllä esim. kuljetuskustannusten vaikutusten tuotteiden hintoihin.Originally posted by tsbmw View PostAlani ei ollut kulutusta vaan yhteiskunnan infran suunnitteluyritys! Pikkuisen vähentäisit syyttelyä ja miettisit mitä sanoin liikenteen vaikutuksesta Suomen kilpailukykyyn!
PS. Nykyisin suunnittelen ihan samaa infraa "Valtion suojatyöpaikassa", sitä eivät koske ALV eikä valtion tuella tehty kilpailun esto - sitähän lobbarit halusivat! Kaikki keskitettiin lainsäädännöllä isoihin pohjoismaisiin yrityksiin ja nyt kahtena viime vuonna ovat alani keskisuuretkin fuusioituneet noihin!
Silti uskon yksilön tahtoon, yrittäjyyteen ja työhön!
"Vapaaa-uuuden kaiho soi..."
Thomas Jeffersonin ihailiaja!
Mutta eikö se silti johtaisi yleisesti työpaikkojen vähenemiseen, jos kaikki tai suurin osa nyt liikenteeltä kerättävät verot siirrettäisiin kulutusveroiksi. Esim. 7 miljardin lisäpotin kerääminen alv:n kautta on aika paljon.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
Comment