Announcement

Collapse
No announcement yet.

Isoveli valvoo pian bemuasi... 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smistik
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1130
    • Kanta-Häme

    Minua liikenneverkkoyhtiössä harmittaisi eniten se, että nyt rahat menee 100% Valtiolle ja tulevaisuudessa lihotan siitä osalla jotain kapitalistia kotimaassa tai pahimmassa tapauksessa ulkomailla. A-Katsastus, caruna, sonera, kemira, Finnair, Posti, Neste, Patria mitä näitä oli...joilla olisi 100% omistuksessa valtiolle aika hyvät tulot nykyään...
    Last edited by Smistik; 22-01-2017, 16:03.
    ex E91 320d käsiaskilla
    ex E46 330dat
    japski
    ranu

    ex E30 316i 4d

    Comment

    • miko84
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 151
      • Pelkosenniemi

      Originally posted by Juhis View Post


      Sama tuli mieleen tai sitten vuotuinen ajomäärä 100000 km, auton kulutus 30 litraa / 100 km ja CO2-päästöt on lähempänä tuhatta..

      Lienee olisi syytäkin päivittää hieman taloudellisempaa kalustoa arkiajoihin ja käyttää erikoisautoa vai silloin, kun se on todella välttämätöntä.
      Tutustuppa huvikses tuohon Live-laskuriin niin huomaat ettei tarvi olla kummonen kulutus, että maksut tuota luokkaa.. ajomäärä 50-60tkm/vuosi, tulee helposti kun kulkee toisella paikkakunnalla töissä, Lapissa matkat vähän erit kuin pääkaupunkiseudulla.. Lääkäriin ei kuiten onneksi ole kuin 60km, no iltaisin ja viikonloppuisin 130km.

      Ja on tuossa isommalla autolla ajatellu vähän omaa turvallisuutta kolaritilanteessa tai vaikka hirven kanssa lähempää tuttavuutta tehessä. Eli ei nyt ihan kaikkea voi kuitenkaan rahassa mitata.

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4996
        • Forssa

        Originally posted by miko84 View Post
        Tutustuppa huvikses tuohon Live-laskuriin niin huomaat ettei tarvi olla kummonen kulutus, että maksut tuota luokkaa.. ajomäärä 50-60tkm/vuosi, tulee helposti kun kulkee toisella paikkakunnalla töissä, Lapissa matkat vähän erit kuin pääkaupunkiseudulla.. Lääkäriin ei kuiten onneksi ole kuin 60km, no iltaisin ja viikonloppuisin 130km.

        Ja on tuossa isommalla autolla ajatellu vähän omaa turvallisuutta kolaritilanteessa tai vaikka hirven kanssa lähempää tuttavuutta tehessä. Eli ei nyt ihan kaikkea voi kuitenkaan rahassa mitata.
        Kerrohan ihan noin mielenkiinnosta että millä autolla tulee tuollaiset kulut?
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • jani
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 5175
          • Kuopio

          Originally posted by miko84 View Post
          En ajele. Mutta pitää olla kuitenki semmonen auto mihin saa ottaa 3500 kg kärryn välillä perään..
          Kuinka usein vedät perässäsi ko. kärryä?
          F33 435d Mineral-grau metallic
          K40 K1200s sondermodell

          Comment

          • jani
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 5175
            • Kuopio

            Originally posted by miko84 View Post
            Lääkäriin ei kuiten onneksi ole kuin 60km, no iltaisin ja viikonloppuisin 130km.
            Tuossahan on taas ihan muu asia pielessä kuin autoilun kulut...
            F33 435d Mineral-grau metallic
            K40 K1200s sondermodell

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              Originally posted by Smistik View Post
              Minua liikenneverkkoyhtiössä harmittaisi eniten se, että nyt rahat menee 100% Valtiolle ja tulevaisuudessa lihotan siitä osalla jotain kapitalistia kotimaassa tai pahimmassa tapauksessa ulkomailla. A-Katsastus, caruna, sonera, kemira, Finnair, Posti, Neste, Patria mitä näitä oli...joilla olisi 100% omistuksessa valtiolle aika hyvät tulot nykyään...
              +1
              Tässä on se toinen syy miksi vastustan Bernerin selvitystä. Seuranta joka on siellä joskus tulossa, on se toinen syy.
              Autoveron poistoa kannatan ja olisi pitänyt tehdä jo 22 vuotta sitten.

              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • jani
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 5175
                • Kuopio

                Originally posted by jarkko520 View Post
                Lähes yhtä painavat perustelut mitä sinä olet tässä esittänyt tän asian puolesta
                Kyllä minusta on oikea suunta, että käytöstä maksetaan eikä omistamisesta.

                Eihän mitään muutoksia saada aikaiseksi jos yritetään kaikki pitää tyytyväisenä, valitettavasti tässä asiassa se on autojobbarit, isoilla liikkeillä ei liene ongelmia.

                Tuo sinun esimerkki noista ökyautoista on vähän huono esimerkki, sellaisella kaverilla jolla on 100keur autoja pihassa, lienee pätäkkääkin takana.

                Mietitäänpä niin että sulla on 10kpl 10000-15000eur vaihtoautoa pihassa. Noissahan on jäljellä keskimäärin noin 1000euroa autoveroa / auto. Tiedän että tuollaisessa autossa on myyjän hyvää 2000-3000euroa, joten ei siinä tule kovin korkealta tippumaan.

                Edelleenkin se Pentti Perus autoilija joka on lyönyt kaikki säästönsä ja tilannut just nyt uuden kalliin auton, kärsii eniten.

                Koko kansaa kun katsotaan niin parempi vaihtoehto on että autovero lähtee pois kuin että se pidetään ettei autokauppialle tule pahamieli.
                F33 435d Mineral-grau metallic
                K40 K1200s sondermodell

                Comment

                • inconel
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 96
                  • Sipoo

                  Originally posted by miko84 View Post
                  Tutustuppa huvikses tuohon Live-laskuriin niin huomaat ettei tarvi olla kummonen kulutus, että maksut tuota luokkaa.. ajomäärä 50-60tkm/vuosi, tulee helposti kun kulkee toisella paikkakunnalla töissä, Lapissa matkat vähän erit kuin pääkaupunkiseudulla.. Lääkäriin ei kuiten onneksi ole kuin 60km, no iltaisin ja viikonloppuisin 130km.

                  Ja on tuossa isommalla autolla ajatellu vähän omaa turvallisuutta kolaritilanteessa tai vaikka hirven kanssa lähempää tuttavuutta tehessä. Eli ei nyt ihan kaikkea voi kuitenkaan rahassa mitata.
                  Tutustuin. 7000e maksut saa esim 400g co2 päästöistä ja 13,5l kulutuksesta. Vanhalla mallilla hinta on 6000e. Jos on tähän asti ollut varaa ajaa 60tkm vuodessa melkein 15l kulutuksella niin ei kai ylimääräinen tonni sellaisilla rahamiehillä missään tunnu?

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1495
                    • Ilvola

                    Yrittäjyys ja verotus

                    Suomessa on jo valmiiksi kaiken maailman verot PK-yrittäjällä. Kun aloitin 1990 ei ollut ALV ja palvelualallani oli luokkaa 30 pienyritystä. Viimeisenä lopetin ja nykyisin on vain 4-suuryritystä ko. alalla!

                    Suomi on iso maa ja kun verotus jo muutenkin tuhoaa kilpailukyvyn, niin pitääkö vielä liikkumisen verotuksella varmistaa ettei kannata! SUOMESSA PITÄÄ POISTAA TYÖKÄYTÖSSÄ KAIKKI LIIKKUMISVEROT ja => VEROT TULEE KOHDISTAA KULUTUKSEEN! Missään muussa EU-maassa eivät yritykset joudu panostamaan yhtä paljon kuljetuksiin ja työssäkäyntiin - takuulla näkyy kilpailukyvyssämme!
                    Last edited by tsbmw; 22-01-2017, 16:48.
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      Originally posted by jani View Post

                      Edelleenkin se Pentti Perus autoilija joka on lyönyt kaikki säästönsä ja tilannut just nyt uuden kalliin auton, kärsii eniten.
                      Ja kärsimys ei realisoidu ihan suoraan kuitenkaan, eli jos hän pitää tätä uutta kallista autoaan esimerkiksi 3-5 vuotta ja menee vaihtamaan sitä uuteen, väliraha kaupassa on sama (marginaalisesti pienempi) kuin se olisi ollut veroa poistamattakin.

                      Jos auton on ostanut sijoituksena ja tarkoituksena vaihtaa se käteiseksi, tai jos autossa on lähes koko ostohinta rahoitusta, tilanne on sitten vasta paha. Auton ostaminen sijoituksena tai kokonaan rahoituksella ei nyt tietysti ole missään tilanteessa kaikkein järkevintä.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

                        Originally posted by tsbmw View Post
                        Suomessa on jo valmiiksi kaiken maailman verot PK-yrittäjällä. Kun aloitin 1990 ei ollut ALV ja palvelualallani oli luokkaa 30 pienyritystä. Viimeisenä lopetin ja nykyisin on vain 4-suuryritystä ko. alalla!

                        Suomi on iso maa ja kun verotus jo muutenkin tuhoaa kilpailukyvyn, niin pitääkö vielä liikkumisen verotuksella varmistaa ettei kannata! Suomessa pitäisi POISTAA TYÖKÄYTÖSSÄ KAIKKI LIIKKUMISVEROT ja kohdistaa ne kulutuksen verottamiseen! Missään muussa EU-maassa eivät yritykset joudu panostamaan yhtä paljon kuljetuksiin ja työssäkäyntiin - takuulla näkyy kilpailukyvyssämme!
                        Siis alv tappoi ne alasi yritykset. Mutta nyt vaadit vielä lisää kulutusveroja?

                        Ei päde kaikkeen, ja yrittämisen osalta on paljon oikeita esteitä ja hidasteita, mutta monta yrittäjää on tässä maassa hinnoitellut itsensä konkurssiin, tai muuten ei ole osannut muuttua maailman mukana.

                        Paras esimerkki lienee se netissä kiertävä jobbarin haastattelu, joka ei periaatteesta suostunut laittamaan autoja nettiin esille.
                        Last edited by lj123; 22-01-2017, 16:49.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

                        Comment

                        • tsbmw
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 1495
                          • Ilvola

                          Alani ei ollut kulutusta vaan yhteiskunnan infran suunnitteluyritys! Pikkuisen vähentäisit syyttelyä ja miettisit mitä sanoin liikenteen vaikutuksesta Suomen kilpailukykyyn!

                          PS. Nykyisin suunnittelen ihan samaa infraa "Valtion suojatyöpaikassa", sitä eivät koske ALV eikä valtion tuella tehty kilpailun esto - sitähän lobbarit halusivat! Kaikki keskitettiin lainsäädännöllä isoihin pohjoismaisiin yrityksiin ja nyt kahtena viime vuonna ovat alani keskisuuretkin fuusioituneet noihin!

                          Silti uskon yksilön tahtoon, yrittäjyyteen ja työhön!
                          "Vapaaa-uuuden kaiho soi..."
                          Thomas Jeffersonin ihailiaja!
                          Last edited by tsbmw; 22-01-2017, 17:07.
                          - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                          - E28 528i, 528i+, M5

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7538
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by jani View Post

                            Mietitäänpä niin että sulla on 10kpl 10000-15000eur vaihtoautoa pihassa. Noissahan on jäljellä keskimäärin noin 1000euroa autoveroa / auto. Tiedän että tuollaisessa autossa on myyjän hyvää 2000-3000euroa, joten ei siinä tule kovin korkealta tippumaan.
                            Sinulla on suuruusluokka aika pahasti hukassa. 10-15 k€ autossa on keskimäärin autoveroa jäljellä se ~30% eikä alle 10%. Eli kolme tonnia eikä tonni...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • jani
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 5175
                              • Kuopio

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Sinulla on suuruusluokka aika pahasti hukassa. 10-15 k€ autossa on keskimäärin autoveroa jäljellä se ~30% eikä alle 10%. Eli kolme tonnia eikä tonni...
                              Originally posted by nullzwei View Post
                              Lasketko veron hyvitys- vai pyyntihinnasta?

                              Miten pertti perusautoilija vähentää autoverotappion? Puree hammasta.
                              Autokauppias laittaa kirjanpitäjän töihin...
                              Niinpä. Eihän se kauppias ole 10000euron kiposta hyvittänyt kuin 6000euroa ja jos sen markkina-arvo tippuu 2500-3000euroa niin ei se mun matikalla vielä pakkaselle mene.
                              Last edited by jani; 22-01-2017, 17:31.
                              F33 435d Mineral-grau metallic
                              K40 K1200s sondermodell

                              Comment

                              • lj123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2015
                                • 1215
                                • Lohja

                                Originally posted by tsbmw View Post
                                Alani ei ollut kulutusta vaan yhteiskunnan infran suunnitteluyritys! Pikkuisen vähentäisit syyttelyä ja miettisit mitä sanoin liikenteen vaikutuksesta Suomen kilpailukykyyn!

                                PS. Nykyisin suunnittelen ihan samaa infraa "Valtion suojatyöpaikassa", sitä eivät koske ALV eikä valtion tuella tehty kilpailun esto - sitähän lobbarit halusivat! Kaikki keskitettiin lainsäädännöllä isoihin pohjoismaisiin yrityksiin ja nyt kahtena viime vuonna ovat alani keskisuuretkin fuusioituneet noihin!

                                Silti uskon yksilön tahtoon, yrittäjyyteen ja työhön!
                                "Vapaaa-uuuden kaiho soi..."
                                Thomas Jeffersonin ihailiaja!
                                Ehkä tuo oli vähän syyttävästi sanottu. Ja ymmärrän kyllä esim. kuljetuskustannusten vaikutusten tuotteiden hintoihin.

                                Mutta eikö se silti johtaisi yleisesti työpaikkojen vähenemiseen, jos kaikki tai suurin osa nyt liikenteeltä kerättävät verot siirrettäisiin kulutusveroiksi. Esim. 7 miljardin lisäpotin kerääminen alv:n kautta on aika paljon.
                                E39 M5 -99
                                F11 530d Xdrive -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎