Originally posted by Dualfun
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
-
-
E39 530D, -01 facelift touring, mittarissa ~250-300tkm, Latvian kilvissä, hypoteettisesti autovero ja kulut noin?
Ei, en liity asiaan mitenkään, ihan kaverin puolesta kyselen
Originally posted by BeamR View PostHieno taksi! Jos nyt ikinä tuolla suunnalla maailmaa tarviin taksia niin tiedän mihin soittaa.
Nimimerkillä: viime viikolla pikkujouluista toisiin Lahen keskustan alueella, Citroenin joku tila/munamalli. Hyi.Last edited by peltone; 11-12-2019, 20:27.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by peltone View PostE39 530D, -01 facelift touring, mittarissa ~250-300tkm, Latvian kilvissä, hypoteettisesti autovero ja kulut noin?
Ei, en liity asiaan mitenkään, ihan kaverin puolesta kyselen
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostViime vuonna Virosta haettu 530d -01 242tkm ajettuna 590€. Tuossa oli muutaman kympin alennus ruosteiden takia. Mutta jos sanon 300-600€, niin tuskin menee paljoa metsään.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Vähäpäästöisten veroprosentit ovat laskeneet viime vuosina. Tämä johtaa siihen hauskaan tilanteeseen, että saman auton vuosimallin 2019 veroprosentti on pienempi kuin 2018. Vuoden vanhan Ioniqin vero on hyvin lähellä uuden veroa. Onko tämä peruste valitukselle verosta vai ei? Periaatteessa voisi muodostua tilanne, että veron määrä olisi 2018 autossa suurempi kuin 2019 autossa.
Oliko jotain valituspohjaa yleisesti Marvo-caseille ainakin siitä, että hinta on arvioitu väärin.Tuntipalkoille ei 3,3% verolla pääse, mutta olisi taas yksi isku koneistoa vastaan tavaroiden vapaan liikkumisen puolesta.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostKäytetyn verotuksessa käytetään pienintä veroprosenttia, joka on ollut voimassa ko. auton ensimmäisen käyttöönottopäivän jälkeen.
Tuo on itseasiassa mielenkiintoinen. Itsekin mielelläni tulkitsisin tuota ko. taulukkoa niin, että jos tuon vuoden 2016 auton tänään niin siihen käytettäisiin tuota 2019 vuoden prosenttia. Tästä voisi toki yrittää vaikka valitukseen jotain sanailla...Last edited by pyroz; 22-12-2019, 17:07.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostMutta jos ostat 2018 auton, se verotetaan 2019 prosentilla, jos se on pienempi. Eli käytetyn tuonnissa vanhasta ei makseta sen enempää kuin uudestaaan.
Mutta näkisin, että tuossa on hyvä valituksen pohja?Last edited by Carbonfiber; 22-12-2019, 20:28.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostMutta jos ostat 2018 auton, se verotetaan 2019 prosentilla, jos se on pienempi. Eli käytetyn tuonnissa vanhasta ei makseta sen enempää kuin uudestaaan.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostMutta jos ostat 2018 auton, se verotetaan 2019 prosentilla, jos se on pienempi. Eli käytetyn tuonnissa vanhasta ei makseta sen enempää kuin uudestaaan.
Tullilla meni nuo autoverohommat aiemmin vähän lapaseen kun yrittivät nostaa vastaavien ulkomailta tuotavien veroprosentteja verrattuna maassa jo oleviin. Nyt sitten ilmeisesti tiettynä vuonna ensirekisterlidylle on tietty veroprosentti ja tuo on "aika haastavaa" yrittää kaataa oikeudessa vaikka muuten olisikin täsmälleen sama auto.
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostKäytetyn verotuksessa käytetään pienintä veroprosenttia, joka on ollut voimassa ko. auton ensimmäisen käyttöönottopäivän jälkeen.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostNoin sitä haluaisi ajatella, mutta verottaja ei ainakaan toimi noin vaan verottaa sillä vanhemmalla ja korkeammalla prosentilla.
Ei ole itse tullut ihan pakkauusia verotettua, mutta n. 100 kpl vuotuisella otannalla aivan järjestäen etsitään se pienen käyttöönottopäivän jälkeen voimassa ollut prosentti ja sillä sitten mennään. Autoverolain 11c ja 11d pykälät ovat vieläpä aika väljiä "samanlaosuuden" määrittelemisessä.
Comment
-
-
Originally posted by nokonzok View PostLain mukaan se kuitenkin noin menee. Jos on mennyt jotenkin muuten niin kannattaa valittaa.
Ei ole itse tullut ihan pakkauusia verotettua, mutta n. 100 kpl vuotuisella otannalla aivan järjestäen etsitään se pienen käyttöönottopäivän jälkeen voimassa ollut prosentti ja sillä sitten mennään. Autoverolain 11c ja 11d pykälät ovat vieläpä aika väljiä "samanlaosuuden" määrittelemisessä.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostPätee vain niihin, joita on verotettu aikojen saatossa useammalla kuin yhdellä veroprosentilla.
Kaikki uudemmat tapaukset 1.1.2016 ensirekisteröinnistä alkaen käyttää vain yhtä ainoaa prosenttia joka oli voimassa ensirekisteröintipäivänä. Eri aikoina käytetyt prosentit ei siis vaikuta mitenkään. Perustuu ajatukseen jonka mukaan kuluttajan kannalta samanlaiset autot verotetaan samanlaisina. Samanlaisuus perustuu merkkiin, malliin ja ikään. Ensirekisteröintipäivä on siis kuluttajan kannalta erottava tekijä autojen välillä jotka on ensirekisteröity esim. 31.12.2018 ja 01.01.2019. Toinen on normi sukankuluttajan kannalta "vuotta uudempi" vaikka tosiasiassa ovat voineet lähteä tehtaalta ihan missä järjestyksessä vaan.
Jos samanlaisuuden määritelmää haluaa haastaa on vastassa aikamoinen ylämäki. Verottaja tulee varmasti vääntämään loppuun asti jotta nykyistä järjestelmää ei tarvitse muuttaa. Eikä myöskään hallinto-oikeudella ole mitään mielenkiintoa puuttua asiaan ilman todella hyviä lakeihin ja direktiiveihin tukeutuvia perusteita. Jos joku on muuta mieltä voi asiaa harjoitella vaikka kertomalla miten autot pitäisi eri tavalla jakaa kuluttajan kannalta samanlaisiin kun mitä nykyään tehdään. Tähän tarvitaan paljon paremmat perustelut kun mutu siitä, että veroprosenttia pitäisi laskea.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
Comment