Tässä on siis hakusessa kaikkien vuonna 1997 Suomessa uutena kilvitettyjen 5-sarjan laitteiden VIN:t. Niistä sitten katsotaan onko 27% todellakin pienin vai löytyykö jopa alimman prosentin autoista lisävarusteita. Jos löytyy putoaa prosentti. Oma veikkaus on ettei hirveästi tipu mutta jotain perusteita kyllä löytyy. Samalla tuojalla myös toinen vääntö menossa uudemmasta 3-sarjan laitteesta jonka verotusarvo on Mahdista kotoisin. Sen osalta kaivetaan kaikki mahdolliset selitykset miten kyseinen purkki oikeasti toimii.
Tuoja ei kuitenkaan ole millään tasolla autoalan ammattilainen tai asianajaja vaan ihan yksityishenkilö jolle tullin toiminta aikoinaan laittoi vaihteen päälle joka takaa sen ettei yhtäkään kiveä jätetä nyt kääntämättä. Olisi kaikki päässeet paljon helpommalla ja valtio myös halvemmalla jos tulli olisi maksanut ensimmäisestä tuodusta autosta useamman tonnia tuontitukea sen sijaan, että verottivat 500-1000e enemmän kun joistain muista suunnilleen samaan aikaan tuoduista samanlaisista. Ihan sitä itseään saavat nyt mitä ovat tilanneet.
Tuoja ei kuitenkaan ole millään tasolla autoalan ammattilainen tai asianajaja vaan ihan yksityishenkilö jolle tullin toiminta aikoinaan laittoi vaihteen päälle joka takaa sen ettei yhtäkään kiveä jätetä nyt kääntämättä. Olisi kaikki päässeet paljon helpommalla ja valtio myös halvemmalla jos tulli olisi maksanut ensimmäisestä tuodusta autosta useamman tonnia tuontitukea sen sijaan, että verottivat 500-1000e enemmän kun joistain muista suunnilleen samaan aikaan tuoduista samanlaisista. Ihan sitä itseään saavat nyt mitä ovat tilanneet.
Comment