Originally posted by tnurmine
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nokonzok View PostSe onkin hyvä kysymys miksi ei anna. Käytännössä lienee kysymys siitä, että valmistaja haluaa pitää markkina-alueet erillään ja mm. tällä lailla tehdä harmaatuonti vaikeammaksi.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostT3 nauttii nyt vaan ajosta ilman trafin laskuttamia velvollisuuksia.Originally posted by T3 View PostNauttii muuten edelleen, sillä veropäätöstä ei ole tullut vieläkään ja maanantaina tulee 7viikkoa täyteen ilmoituksen jättämisestä.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostEilen tuli sitten 9viikkoa täyteen. Onpa mulle joskus käynyt niinkin, että 3kk:n ajolupa on mennyt vanhaksi, kun päätöstä ei ole tullut. Silloin päästelin vain menemään. Tulisikohan nyt omalle kohdalle uusi ennätys päätöksen odottelussa.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostMahdissa nouseva verotusarvo pikkusen sylettää..... "Ei valtiota sitova...."
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostVaan eikös se vero lasketa ilmoituksen antopäivän arvon mukaan :think Ja jos kerran kysyntä/tarjonta määrää hintatasoa niin kyllä sen vaihteluvälin heilunnan pitääkin näkyä verotusarvoissa myös ylöspäin.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostTarkoitatko että tässä kuussa veroa tonni ja ensi kuussa 900. Pari kk sitten oli 700 :think
Joku alaa paremmin tunteva osannee kertoa miten uusien autojen myynnin jatkuva alamäki yhdessä käytettyjen tuonnin kasvun kanssa vaikuttaa vaihtoautojen hintoihin ja sitä kautta verotusarvoihin. Tai onko käytettyjen tuonnin kasvun jakauman kehityksessä eroa yksityisten ja liikkeiden välillä.
Comment
-
-
Mitenkä tuota veroa voi tulla enemmän kuin jo maassa olevassa on...
Tuo mahtihan todistaa itse itseään vastaan. Pitäisi kaksi identtistä autoa saada verotettua lyhyen ajan sisällä, siis näitä tapauksia jossa verotusarvo hivenen noussut. Jolloin tulisi ilmi, että veroa joutui maksamaan samasta autosta enemmän, kuin kuukausi sitten joka on jo oikeasti maassa ja rekisterissä/verotettu. Tuskin puhutaan isoista summista kuukausien vaihtelussa, mutta noin periaatteen tasolla.
Tässä tuleekin kysymys joka askarruttaa, kun on linjattu että veroa voi periä enempää, kuin jo rekisterissä samanlaisessa sitä olisi jäljellä. Niin onko kyse sittenkin vain veroprosentista, koska verotusarvo voi vaihdella mielinmäärin ja näin ollen maksettu veron määrä euroina...
Toisekseen, jos käytetään verotusarvon verrokkina esim. jotain uutta autoa, jopa toista mallia. Niin siitähän lasketaan iän mukaan vähennystä joka menee vain yhteen suuntaan joka kuukausi (=pienenee).Last edited by bemmeri; 21-08-2019, 08:58.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
... sain TÜVn todistuksen USA autolle CO2 lukemineen ja menin sitä tarjoamaan konttorille. Ei tunnu kelpaavan ei.
Yksi katsuri jopa vaati yksilöllisiä mittauksia minun autosta, että mikään maailman lappu ei siihen auta.
Toinen katsuri sanoi, että TÜVn laput ei Trafille kelpaa.
Katsuri, joka teki mulle rekisteröintikatsastuksen (mukava paikka ja palvelu, mielellään mainostaisin) sanoi ensin, että se riittäisi, jos todistuksessa olisi viittaus todelliseen mittaukseen. TÜV Nord löysi testiraportin numeron lappuseen, mutta sekään nyt ei kelpaa suoraan, ennenkuin taas varmistetaan Trafilta, että miten pitäisi toimia. Todennäköisesti joudun tekemään katsastuspäätöksestä oikaisupyynnön ... niin sinne Trafille ... ja he sitten saavat pyytää Saksasta TÜV:ltä mittaustulokset. Montahan kuukautta siihenkin sitten menee ja kelpaakohan sekään tälle Traficomille?
Muutama asia kummastuttaa:
1. Näitä keissejä on satoja vuodessa, miksi juuri nyt tämä homma ei mene putkeen ja juuri minä pääsen tässä heittopussiksi?
2. Miksi kaikki ovat sitä vastaan, että virallisiin rekisteröintitietoihin merkittäisiin se OIKEA CO2 arvo, mutta kukaan ei ole huolissaan siitä, että Trafin CO2 laskuri antaa 90 grammaa liian ison arvon, joka ei kyllä ole tietenkään ainakaan minun mielestäni kohtuullista. Veroprosenttina tuo on 34% -> 46%Last edited by tnurmine; 21-08-2019, 10:51.
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostMitenkä tuota veroa voi tulla enemmän kuin jo maassa olevassa on...
Tuo mahtihan todistaa itse itseään vastaan. Pitäisi kaksi identtistä autoa saada verotettua lyhyen ajan sisällä, siis näitä tapauksia jossa verotusarvo hivenen noussut. Jolloin tulisi ilmi, että veroa joutui maksamaan samasta autosta enemmän, kuin kuukausi sitten joka on jo oikeasti maassa ja rekisterissä/verotettu. Tuskin puhutaan isoista summista kuukausien vaihtelussa, mutta noin periaatteen tasolla.
Tässä tuleekin kysymys joka askarruttaa, kun on linjattu että veroa voi periä enempää, kuin jo rekisterissä samanlaisessa sitä olisi jäljellä. Niin onko kyse sittenkin vain veroprosentista, koska verotusarvo voi vaihdella mielinmäärin ja näin ollen maksettu veron määrä euroina...
Toisekseen, jos käytetään verotusarvon verrokkina esim. jotain uutta autoa, jopa toista mallia. Niin siitähän lasketaan iän mukaan vähennystä joka menee vain yhteen suuntaan joka kuukausi (=pienenee).S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by HC91 View PostEn epäile etteikö maailman paras autoverosysteemi tuohonkin pystyisi :( Omakohtaista kokemusta on vain 10k€ ja 20k€ verotusarvojen kohdalta, joissa verotusarvoihin tuli parin prosentin (tilapäistä) nousua ja siten vaikutus veroihin muutamissa kympeissä.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by tnurmine View Post... sain TÜVn todistuksen USA autolle CO2 lukemineen ja menin sitä tarjoamaan konttorille. Ei tunnu kelpaavan ei.
Yksi katsuri jopa vaati yksilöllisiä mittauksia minun autosta, että mikään maailman lappu ei siihen auta.
Toinen katsuri sanoi, että TÜVn laput ei Trafille kelpaa.
Katsuri, joka teki mulle rekisteröintikatsastuksen (mukava paikka ja palvelu, mielellään mainostaisin) sanoi ensin, että se riittäisi, jos todistuksessa olisi viittaus todelliseen mittaukseen. TÜV Nord löysi testiraportin numeron lappuseen, mutta sekään nyt ei kelpaa suoraan, ennenkuin taas varmistetaan Trafilta, että miten pitäisi toimia. Todennäköisesti joudun tekemään katsastuspäätöksestä oikaisupyynnön ... niin sinne Trafille ... ja he sitten saavat pyytää Saksasta TÜV:ltä mittaustulokset. Montahan kuukautta siihenkin sitten menee ja kelpaakohan sekään tälle Traficomille?
Muutama asia kummastuttaa:
1. Näitä keissejä on satoja vuodessa, miksi juuri nyt tämä homma ei mene putkeen ja juuri minä pääsen tässä heittopussiksi?
2. Miksi kaikki ovat sitä vastaan, että virallisiin rekisteröintitietoihin merkittäisiin se OIKEA CO2 arvo, mutta kukaan ei ole huolissaan siitä, että Trafin CO2 laskuri antaa 90 grammaa liian ison arvon, joka ei kyllä ole tietenkään ainakaan minun mielestäni kohtuullista. Veroprosenttina tuo on 34% -> 46%
Kannattaa kysyä näkemystä myös toiselta konttorilta. Ensiinäkin trafilla on idioottisysteemi, vastuu asiasta jää kuitenkin lopen lopen päätöksen tekevälle katsastusmiehelle että hyväksyykö hän tuon tüv-nordin lapun vai ei.
Eli heillä ei ole kunnon neuvontapalvelua katsastajille...
Ihan sama asia on esim. Saksan otteiden kanssa, osa haluaa 1-osan otteen ja osa ei sitä halua, oli jopa katsastuskonttorin sisällä poikkemaa kunnes asia käytiin läpi ja todettiin että ei sitä tarvita mihinkään... Trafin ohjeistus asiassa ei ole niin tarkkaa että siitä voisi sen päätellä.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post. Ensiinäkin trafilla on idioottisysteemi, vastuu asiasta jää kuitenkin lopen lopen päätöksen tekevälle katsastusmiehelle että hyväksyykö hän tuon tüv-nordin lapun vai ei.
Originally posted by MajorDrake View PostEli heillä ei ole kunnon neuvontapalvelua katsastajille...
Originally posted by MajorDrake View PostIhan sama asia on esim. Saksan otteiden kanssa, osa haluaa 1-osan otteen ja osa ei sitä halua, oli jopa katsastuskonttorin sisällä poikkemaa kunnes asia käytiin läpi ja todettiin että ei sitä tarvita mihinkään... Trafin ohjeistus asiassa ei ole niin tarkkaa että siitä voisi sen päätellä.
Comment
-
-
Originally posted by tnurmine View PostMuutama asia kummastuttaa:
1. Näitä keissejä on satoja vuodessa, miksi juuri nyt tämä homma ei mene putkeen ja juuri minä pääsen tässä heittopussiksi?
2. Miksi kaikki ovat sitä vastaan, että virallisiin rekisteröintitietoihin merkittäisiin se OIKEA CO2 arvo, mutta kukaan ei ole huolissaan siitä, että Trafin CO2 laskuri antaa 90 grammaa liian ison arvon, joka ei kyllä ole tietenkään ainakaan minun mielestäni kohtuullista. Veroprosenttina tuo on 34% -> 46%
2. koska kaikki pelkäävät tekevänsä virheen, saavansa kenkää, lupien pois ottamista jne. Mutta kukaan ei ota huomioon sitä, että ihan samalla tavalla se on virhe laittaa liian iso numero sinne otteelle, ja silloin itse asiassa aiheutetaan taloudellista vahinkoa kansalaiselle. Ja kun katsastajan rooli on edustaa julkista valtaa, niin siellä pitäisi olla oikeasti aika tarkkana myös tähän suuntaan.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Post1. koska asiasta ei ole mitään oikeaa ohjeistusta...
TRAFI/61749/03.04.03.00/2015
kun viitataan päästöihin muun kuin EY tyyppihyväksytyn M1 luokan ajoneuvon rekisteröintikatsastuksessa:
"Tässä liitteessä tarkoitettu vaatimustenmukaisuus voidaan osoittaa seuraavilla tavoilla:
H: Hyväksytyn asiantuntijan pätevyysaluettaan vastaavalla selvityksellä."
Kun TÜV Nord on vieläpä Trafin hyväksymä EU:n virallinen luokan A tutkimuslaitos, niin heidän toimittamalla mittaustodistuksella ei luulisi asiassa paljon jäävän edes maalaisjärjellä tulkinnanvaraa... vai jääkö?
Comment
-
Comment