Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1761
    • HKI/Orimattila

    Vasta uudemmassa korimallissa homma parani hieman, mutta on niissäkin jo huonoja yksilöitä. Äkkiseltään hinnan perusteella noi houkuttelee, mutta tiedän kaverin joka on tehnyt pohjanvaihtoremppoja noihin ns facelifteihinkin alle 10v iässä. :think

    Volvo tuolla 2.0 diisselillä on suhteellisen varma peli, plussaa jos löydät ilman hiukkassuodatinta (joka vaatii urean käyttöä ja sen täyttöä). Egr ja dpf off on aika hyvä resepti. mitä nyt sitten pyöränlaakereita menee kuin focuksessa ja oli vissiin etupään tuennatkin suhteellisen herkästi vaihtokunnossa. :think
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • Freak
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2539
      • .

      Originally posted by E39Fin View Post

      Volvo tuolla 2.0 diisselillä on suhteellisen varma peli, plussaa jos löydät ilman hiukkassuodatinta (joka vaatii urean käyttöä ja sen täyttöä). Egr ja dpf off on aika hyvä resepti. mitä nyt sitten pyöränlaakereita menee kuin focuksessa ja oli vissiin etupään tuennatkin suhteellisen herkästi vaihtokunnossa. :think
      Eikös tuollainen ole Ford ruotsalaisilla vaatteilla ja moottori sitikasta lainassa? Kaksoiskytkinlaatikkoa kannattaa välttää, jos mahdollista. Jos ei muuta, niin mielen rauhaa.
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • _Bäri_
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2014
        • 925
        • Turku

        V50 on aikalailla täysin fordia alustaa ja tekniikkaa myöden. Osa osista on samaa mitä hyundai käyttää myös. Itellä ei oo ollu tuosta pahaa sanottavaa, ainoastaan sisätilat on turhan pienet mun ruumiinrakenteelle. Powershift ei oo niin vikaherkkä kuin muitten merkkien kaksoiskytkin vaihteistot.

        Mazda 6 unohtaisin suoraan ellei oo rahaa ostaa pari vuotta vanhaa. Jos kutosen haluaa pitää niin täytyy tykätä hitsuu hommista. Muuten tuossa ei oo järkee. Tämä on 10 kutosen otannalla josta yksi oli ruosteeton.
        G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

        Ex:
        E61 535dA -05
        E91 320dA -06
        E53 X5 3.0dA - 03
        E39 535iA -01
        E39 520i -97
        E39 530dA - 00

        Comment

        • asse21
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1234
          • Tampere

          V50 alkupään 1.6 dieselit suht vikaherkkiä.
          E39 525i touring
          E39 523i
          i3

          Comment

          • _Bäri_
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2014
            • 925
            • Turku

            Millä tavalla vikaherkkiä? Muuta kun egr ja dpf. Mitkä vaivaa jokaista dieseliä.
            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

            Ex:
            E61 535dA -05
            E91 320dA -06
            E53 X5 3.0dA - 03
            E39 535iA -01
            E39 520i -97
            E39 530dA - 00

            Comment

            • Silvio
              BTCF Member
              • Feb 2007
              • 293
              • *

              Meillä perheessä 09-vuotinen kutos Mazda ollut nyt neljä vuotta ja noin 110tkm. Parin litran diesel-moottorilla.

              Perushuoltojen lisäksi on vaihdeltu jarruja joka nurkkaan sekä eteen lähti meidän omistusaikana toiseen kertaan uusiksi pyöränlaakeria. DPF alkoi herjaamaan muutama vuosi sitten, se poistettiin ohjelmasta sekä fyysisesti. Muutoin on menty perushuolloilla ilman isompia murheita. Paha sanoa mitkä noista johtuu rouvan ajotottumuksista, työmatkaa 65km suuntaansa.

              Se täytyy sanoa että kokoluokkaan nähden menee ainakin tuo yksilö todella vähällä aineella, muutama viikko sitten rouva mittasi tankkaamalla lähtiessä ja takaisin tullessa työmatkan yhteydessä tankin täyteen. 135km josta ehkä 10km kaupunkia. Lopputulemana kulutus karvan alle 5litraa/100km. Renkaat vakio 17" vanteilla 225/50.

              Tuulilasin yläreunassa muutama pikkurillinkynnen kokoinen alkava ruostekupla sekä alustan osissa sanoisinko normaalia pintaruostetta.
              ...

              Comment

              • AnttiJuhani
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 2056
                • Kittilä

                Kiitoksia vaan kaikille kommenteista. Tuo dpf ja egr on ihan varmasti kaikkien autojen ongelma. Volvossa se uusi dpf maksaa vain 600€ vaihdettuna mikä on kyllä varsin huokea hinta. Pelkkä osa 400€. Volvon lämpeäminen pakkasella mietityttää. 1.6d on kovin pieni moottori ja aika suppea tarjonta toisia moottoreita. Yks priima mazda löytyisi, mut se ruoste pelottaa. Taitaa kallistua volvoon tällä kertaa.

                Comment

                • asse21
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1234
                  • Tampere

                  Originally posted by _Bäri_ View Post
                  Millä tavalla vikaherkkiä? Muuta kun egr ja dpf. Mitkä vaivaa jokaista dieseliä.
                  Suuttimien tiivisteet ainakin noista kannattaa tarkistaa, voivat vuotaa.
                  Joku volvomekaanikko joskus noitui omituisia sähkövikoja, kun moottori ei ole volvon oma.
                  Egr-vikojahan toki kaikissa...
                  Tosin kyllähän liikkeeseen joskus ajautuu ne hankalimmat tapaukset.
                  Aika monesti moott. vikavalo syttyy sen jälkeen kun kyseinen 1.6d on vaihdossa tullut
                  Ei mulla omakohtaista käyttökokemusta ole, mutta tavallista useammin näissä on kyllä vikavalo ollut taulussa.

                  Itse en tykkää moottorin luonteesta yhtään. Alavääntö on kyllä heikkoa.
                  E39 525i touring
                  E39 523i
                  i3

                  Comment

                  • _Bäri_
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2014
                    • 925
                    • Turku

                    Ei mullakaa oo kokemusta kun yhdestä mikä on perheessä ollut ja muutama tutulla olleet. Meillä ollut oli ruotsista tuotu ja siinä tais olla volvon oma webasto
                    ( lämmitti ainoastaan auton ollessa käynnissä.).
                    Kulutus oli tosi pieni, mutta niin oli kulkukin. Kulku puoli on tietenki tottumis kysymys.
                    Tutulle piti ecu vaihtaa, mut osaa ei ollu varastossa ja odotus aika 1kk. Keksivät sitten verrata hyundaihin ja auto saatiin viikossa kuntoon.
                    Dpf ja egr uusiminen on vähä hölmön hommaa. Helponmalla pääsee kun poistaa käytöstä. Varsinki kun hinnat tuppaa noissa osissa olemaan pilvissä.
                    Entisee gtc astraa olis uus egr maksanu 1400€ vaihtoineen. Tällä oli ajettu vasta 60tkm. Egr pois ja softaus 700€.
                    G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                    Ex:
                    E61 535dA -05
                    E91 320dA -06
                    E53 X5 3.0dA - 03
                    E39 535iA -01
                    E39 520i -97
                    E39 530dA - 00

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

                      Saahan tuota V50:iä D5:llakin, niin alkaa löytymään jo kulkupuoltakin silti maltillisella kulutuksella ja varmaan vähemmän vikaherkkä kuin nuo PSA:n koneet.

                      Comment

                      • AnttiJuhani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 2056
                        • Kittilä

                        Meni nenän edestä r-desing d5 ja sehän täällä on harmittanut. Tuskin tulee toista hetkeen siihen hintaan. Ei ole edes kalliimmalla yhtä varusteltua nyt tarjolla niillä kilsoilla. Ei tuo 1.6d oikein houkuttele, mutta ei se poissuljettu ole jos muuten auton speksit kohtaa haettua.

                        Comment

                        • OVi
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2016
                          • 514
                          • Oulu

                          Jos sattuu löytymään PSA:n 2.0 dieselillä, niin se mahtaa olla nykyaikaisista dieselmoottoreista se maailmankaikkeuden lujin moottori.
                          Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11680
                            • Kouvola

                            Originally posted by AnttiJuhani View Post
                            Meni nenän edestä r-desing d5 ja sehän täällä on harmittanut. Tuskin tulee toista hetkeen siihen hintaan. Ei ole edes kalliimmalla yhtä varusteltua nyt tarjolla niillä kilsoilla. Ei tuo 1.6d oikein houkuttele, mutta ei se poissuljettu ole jos muuten auton speksit kohtaa haettua.
                            Ainakin se ensimmäisen sukupolven 1.6d Drive on onnettoman nuhainen! Mainostettiin et tankilla pääsee jotain 1700km jopa. Käytiin pohjoisessa syksyllä kääntymässä tuollaisella laina-autolla, kun ajateltiin ettei mene ainakaan paljo polttoainetta. Kolme päällä ja jokaisella urheilukassi kamaa mukana. Kyllä oli ohitukset tuskaisia, jos vaikka edellä ajava ajoi 100 alueella 95 ja halusit ohi, niin piti oikeasti suunnitella ohitusta ja ottaa vielä vauhtia. Meillä meni melkein tankillinen 700km matkaan ja tämä ihan sen takia, että puhti loppui kesken ohituksissa ja isommissa ylämäissä.

                            Comment

                            • hander
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 152
                              • Mylly

                              Originally posted by Esko View Post
                              Ainakin se ensimmäisen sukupolven 1.6d Drive on onnettoman nuhainen! Mainostettiin et tankilla pääsee jotain 1700km jopa. Käytiin pohjoisessa syksyllä kääntymässä tuollaisella laina-autolla, kun ajateltiin ettei mene ainakaan paljo polttoainetta. Kolme päällä ja jokaisella urheilukassi kamaa mukana. Kyllä oli ohitukset tuskaisia, jos vaikka edellä ajava ajoi 100 alueella 95 ja halusit ohi, niin piti oikeasti suunnitella ohitusta ja ottaa vielä vauhtia. Meillä meni melkein tankillinen 700km matkaan ja tämä ihan sen takia, että puhti loppui kesken ohituksissa ja isommissa ylämäissä.
                              Joskus oli joku 2010 golffi kans 1.6 dieselkoneella. Samalla tavalla maantiellä oli aika raskas ajaa ja söikin varmaan sen vuoksi vähän reippaanlaisesti. Sitten käytin ohjelmoinnissa, tuli 40 hv lisää ja kulutus putosi. Vanha 1.9 jakajapumppu-passatti vei samanverran ku tuo 1.6 commonrail vakiona. Ei tuo downsizing oikein järkevältä tunnu.
                              - vw

                              Menneet:
                              e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                              vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                              Comment

                              • AnttiJuhani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 2056
                                • Kittilä

                                Olen mie kattonu youtubesta 1.6d 0-100 acceleration videon. Siinä ehtii käyä popparit tekemässä kattilassa ennenku se video päättyy.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎