Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Jos haluaa itseään kiduttaa masokistin tavoin, hiace. Jos tykkää ajamisesta, joku muu vaihtoehto. Kaikissa muissa pakuissa on ajoasento, hiacessa luonnoton asento. Äänimaailma hiacessa on pelkkää peltoria. Alustasta ei mainittavaa, sehän on markkinoiden kantamattomin.

    Mutta hiace kestää, ahdinvioista ja takajarruongelmista huolimatta jos ei loputonta pierunkuorenohuen pellin värin vaihtumista ajattele liikaa.

    Markkinoiden paskimmaksi pakettiautoksi TM pakettiautotestissä on kuitenkin myydyin pakettiautomme kautta aikain. Tästä huomaa että suomalaiselle on sopinut myös Lada aikanaan.

    Transportteri on 180+cm ahdas auto mutta menee kuin juna ja tyyppivioistaan huolimatta kestää. Vito on parhaita ajaa. Transit on hyvä, kaveri vaihtoi juuri 3v transitin vitoon mutta sanoi että seuraava on taas transiitti.

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Toi ittensä kittuuttaminen varmaan juontaa tosta vakiokuntoisella hiacella ajamisesta. Tai ennakko luulosta ilman kokemusta.
      Itellä on äänieristystä lisätty kohtuullisesti ja loneessa ohjelma.
      175 pitkänä mulla ei oo kyllä mitään ongelmaa ajoasennossakaan.
      Alla f11:n 245/45r18 pyörät. Niin rengas melu on maltillinen.

      Hanttarin penkin asento on ihan perseestä mutta en mä siinä istukkaan.
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4983
        • Forssa

        Meillä on ollut yli miljoonan menty transitti alkuperäisella koneella. Nytkin on iäkkäimmällä (bussi) menty reilut 800tkm ja auto on todella hyvä ajaa ja hiljainen. Nyt tuo 2001 kuorma-auto alkaisi olla pikkuhiljaa sisäänajettu kun 450tkm alkaa olla täynnä. Ei näissä vanhemmissa kilometrit tunnu yhtään missään.!
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • tonkain
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 376
          • 44500--33960

          Onko erikoisemmin eroa koneen/tekniikan kestävyydessä Transiteissa, kun oliko joskus jopa 5-pyttynen diesel tarjolla? Varmaan Transu mainettaan parempi, joskus 2004-06 ajoin suht uusilla Transiteilla ja ihan ok peli surrata meneen 200-400km reissuja. Sen ajan Transit Connect samoin yllättävän asiallinen ajaa suht uutena.

          Hiace kone 2,5 litrainen? Olis vaan itsellä perheen NS kolmos-auto Avensis Verso kaks'litrasella dieselillä joka kaipasi vähän lisää potkua , pitkässä matkassa sillä ajoin joulun aikaan Tre-Viitasaari-Tre tasaista 90 vauhtia ajaen mitattuna 5.1 keskikulutuksella vaikka vähän oli kuormaa mukana.
          Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
          Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"

          BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D

          Comment

          • Jookuj
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 938
            • Kemi

            Transit 2016 alle 40tkm ajettu, vaihtoon menny tähän mennessä Adblue järjestelmästä kaikki, peruutus kamera, mankasta bluetooth paskana, tuulilasi meni wetterillä paskaks. Syksyllä ajettu uus ohjelma sisään sillä seurauksella että autoa ei saa tyhjäkäyttää yhtään, tyhjäkäytöllä auto syöttää polttoainetta hiukkassuodattimeen josta sitä pääsee öljyn sekaan ja heikentää öljynlaatua sen verran että vaihtoväli pienenee noin 3tuhanteen kilsaan.

            Tietenki vielä tämä kyseinen auto on yksi kymmenestä suomessa olevasta Transitista jossa kori natisee oikeen vittumaisesti.

            Kylläkai tällä muuten ajelee :think
            ___________________
            BMW G30 520d -17
            ----------------------------------------------------------------------
            MB c350 -11
            BMW F11 M550D -14
            Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
            MB w211 -07
            BMW e39 525i -01
            BMW e36 325i -93
            BMW e36 320i -92

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4983
              • Forssa

              Originally posted by Jookuj View Post
              Transit 2016 alle 40tkm ajettu, vaihtoon menny tähän mennessä Adblue järjestelmästä kaikki, peruutus kamera, mankasta bluetooth paskana, tuulilasi meni wetterillä paskaks. Syksyllä ajettu uus ohjelma sisään sillä seurauksella että autoa ei saa tyhjäkäyttää yhtään, tyhjäkäytöllä auto syöttää polttoainetta hiukkassuodattimeen josta sitä pääsee öljyn sekaan ja heikentää öljynlaatua sen verran että vaihtoväli pienenee noin 3tuhanteen kilsaan.

              Tietenki vielä tämä kyseinen auto on yksi kymmenestä suomessa olevasta Transitista jossa kori natisee oikeen vittumaisesti.

              Kylläkai tällä muuten ajelee :think
              Liian uusi, kuudenteen sukupolveen asti huolettomia. Meillä on noita viidennen sukupolven vehkeitä enimmäkseen ja eihän ne mitään statuksen kohottajia ole mutta helvetin hyviä työkaluja ja vievät miehistön joka aamu työmaalle tuottamaan. Aivan turhaa panostaa ”hienoihin” uusiin pakettiautoihin kun ne ovat työkaluja meidän ronskissa käytössä ja yhtään sen enempää ei tarjouksia tule vaikka talossa olisi kymmenen uutta sprintteriä.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • kimmon
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1461
                • Tuusulantien päässä...

                Originally posted by Jookuj View Post
                Transit 2016 alle 40tkm ajettu, vaihtoon menny tähän mennessä Adblue järjestelmästä kaikki, peruutus kamera, mankasta bluetooth paskana, tuulilasi meni wetterillä paskaks. Syksyllä ajettu uus ohjelma sisään sillä seurauksella että autoa ei saa tyhjäkäyttää yhtään, tyhjäkäytöllä auto syöttää polttoainetta hiukkassuodattimeen josta sitä pääsee öljyn sekaan ja heikentää öljynlaatua sen verran että vaihtoväli pienenee noin 3tuhanteen kilsaan.

                Tietenki vielä tämä kyseinen auto on yksi kymmenestä suomessa olevasta Transitista jossa kori natisee oikeen vittumaisesti.

                Kylläkai tällä muuten ajelee :think
                Mulla on samanlainen Custom mutta 103tkm ajettu, 170hp versio kantavammalla alustalla. Webasto meni ekana talvena uusiksi ja laturi meni tänä talvena 96tkm ajettuna. Mitään muuta vikaa autossa ei ole ollut. Hiljaisin paku millä olen koskaan ajanut ja vie ainetta kasin satasella ja mulla on koko ajan se tonni kamaa kyydissä. Huippu vehje, jos neliveto ei ole pakko olla niin mitään muuta pakua en edes harkitsisi.
                Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                Comment

                • Zygel
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2009
                  • 214
                  • Oulu

                  2000-luvun alun takavetoisella Hiacella olen ajanut useamman sata kilometriä, enkä ymmärrä että miksi se nyt niin paska olisi. Paku siinä missä muutkin. Kunnon lukkoperä takasi vielä hyvin hallittavat luisut parkkipaikoilla. Liekö sitten olen liian sopeutuvainen autoihin, kun harvemmin olen paskoilla autoilla edes ajanut. :think
                  ex: E46 330d M-Sport '04

                  Comment

                  • miyli
                    BTCF Member
                    • Dec 2008
                    • 2080
                    • Naantali

                    Mulla vuoden 2015 transit custom 120hv ollut työajossa nyt 3,5 vuotta, ogelmattomia kilometrejä takana 110tkm. Ainuttakaan vikaa ei autossa ole ollut, hyvä ajaa ja todella hiljainen sisälle verrattuna transportteriin, Customia pystyn myös ajamaan ilman väliseinän siirtoa kun transportterissa sitä on pakko siirtää jos haluaa penkin tarpeeksi taakse. Ennen customia oli 2 transportteria ajossa.

                    Tosin uusi nelivetoinen ja automaattivaihteinen 150 hv transportter tilattu customin tilalle
                    Mutta syy tähän hyvä kampanja hinta nyt nelivetoisessa transportterissa. Saa samaan hintaan kuin etuvetoisen/automaattisen 130hv transit customin ja mielestäni transportter pitää paremmin hintansa kuin transit.
                    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                    0-200km/h 11.40s
                    100-200km/h 6,00s
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                    Comment

                    • kurvailija
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2008
                      • 181
                      • nurmijärvi/kiljava

                      Tähän pakukeskusteluun nyt omia kokemuksia w639 viano -07 ajot 280-316tkm.
                      n.8kk laturi tuli tiensä päähän 302tkm kohdalla helppo homma alakautta n.20min.
                      ruostetta on takaluukun listan yläpuolella ”ylläri”,sekä kun edessä ei ole kuraläppiä niin etulokarin takana maalit lähteneet.(täytyypi laittaa ja massata omasta)
                      Automaattilaatikko on tarkka öljyistä nyt menossa öljyn,suodattimen jne vaihtoon.(venttiilit kuulema jumii)
                      Weeberin ”ilmanotto” on riskialttiissa paikassa ja poltin palaa helposti.
                      Sisälämppäri on ongelma,hankala vaihtaa puhallin ilman että tuulilasin irrottaa..
                      Nyt vaihtanut kaksi kertaa vastuksen ja palaa ainoastaan pakkasilla ,eli kesällä tätäkään ongelmaa ei ole.
                      Muuten olen kyllä tykännyt paitsi pelkääjän takajousi katkeaa aina kun joutuu tiukassa paikassa ajelee kanttareilta alas sekä vero 969€/v

                      Comment

                      • Kusilaitu
                        BTCF Member
                        • Sep 2010
                        • 704
                        • Seinäjoki

                        1,6 TDI Bluemotion. Uhka vai mahdollisuus?
                        ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5220
                          • Pirkkala

                          Originally posted by Kusilaitu View Post
                          1,6 TDI Bluemotion. Uhka vai mahdollisuus?
                          https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/10391424
                          Uhka. Ainakin suuttimet tuollaisessa vikaantuvat usein. 1.6cr on minun nähdäkseni syystä tai toisesta huomattavasti vikaisempi kuin vastaava 2.0cr tdi. Vdo siemens pa vehkeet pikkukoneessa isommassa voipi olla bosch en tosin muista varmaksi.

                          Nämähän mm. Kyykkää helposti liikkeelle lähtiessä (manuaali)
                          Hatusta ravistaisin että kulutus ei liene paljoakaan käytännössä pienempi kuin kaksilitraisessa.
                          Dsg saattaa olla 7 pykäläinen kuivakytkimellä jota en huolisi itselle. 6 pykäläisen märän huolisin ilman suurempia pelkoja.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • hander
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2013
                            • 152
                            • Mylly

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Uhka. Ainakin suuttimet tuollaisessa vikaantuvat usein. 1.6cr on minun nähdäkseni syystä tai toisesta huomattavasti vikaisempi kuin vastaava 2.0cr tdi. Vdo siemens pa vehkeet pikkukoneessa isommassa voipi olla bosch en tosin muista varmaksi.

                            Nämähän mm. Kyykkää helposti liikkeelle lähtiessä (manuaali)
                            Hatusta ravistaisin että kulutus ei liene paljoakaan käytännössä pienempi kuin kaksilitraisessa.
                            Dsg saattaa olla 7 pykäläinen kuivakytkimellä jota en huolisi itselle. 6 pykäläisen märän huolisin ilman suurempia pelkoja.
                            Kulutus vakiona ja (varsinkin noilla kilsoilla) dpf jo lähes täynnä on aika kova, voi viedä melkein viittä litraa maantiellä. Tommonen oli, softasin ja poistatin dpfn ja egr:n, sit oli ihan OK. Kulutuskin tippu lähelle neljää litraa. Ennemmin tosin ettis vaan suoraan sen 2.0:n
                            - vw

                            Menneet:
                            e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                            vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                            Comment

                            • -TPI-
                              Bimmer Rookie
                              • May 2013
                              • 193
                              • JNS

                              R56 Mini Onesta (1.4) haluisin kuulla kokemuksia. Millasia kilsoja ketju kestää vai meneekö ihan varottamatta poikki silloin kun huvittaa?

                              Comment

                              • Juppe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 4541
                                • TURKU

                                Uhka. Ainakin suuttimet tuollaisessa vikaantuvat usein. 1.6cr on minun nähdäkseni syystä tai toisesta huomattavasti vikaisempi kuin vastaava 2.0cr tdi. Vdo siemens pa vehkeet pikkukoneessa isommassa voipi olla bosch en tosin muista varmaksi.

                                Nämähän mm. Kyykkää helposti liikkeelle lähtiessä (manuaali)
                                Hatusta ravistaisin että kulutus ei liene paljoakaan käytännössä pienempi kuin kaksilitraisessa.
                                Dsg saattaa olla 7 pykäläinen kuivakytkimellä jota en huolisi itselle. 6 pykäläisen märän huolisin ilman suurempia pelkoja.
                                Ei oo tuosta koneesta kokemusta kuin octaviassa, mutta se oli aika kamala sellainen. Auto on todella helppo sammuttaa risteyksiin. Kaupungissa ei tarvitse haaveilla risteysten ajamisesta kakkosella. Maantiellä nopeus seilaa koko ajan jos ei ole vakkaria. Kun tulee ahtopainetta se alka pikkuhiljaa hiipiä ylinopeudeksi ja heti jos vähän keventää kaasujalkaa, vauhti tippuu alle rajoituksen. Päädyin lopulta ajamaan tuollaisella nelonen silmässä moottoritietä (5v loota, talvirajoitus), kun se paska ei vaan jaksa pitää vauhtia. Vetoalue on lähinnä semmoinen ujo nykäisy jossain 2500-3500 välissä, muuten täysin hengetön. Aavikkovälitykset eivät parantaneet asiaa yhtään. Automaatilla ja vakkarilla voi olla vielä ajettava... ehkä. Ilman niitä kiertäisin kaukaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎