Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #31
    Originally posted by E39Fin View Post
    Tämä takaisinkutsu kun on huomattavasti merkittävämpi kuin E60 akkukaapelin joka oli täysin turhaa turhuudessaan kun ei vie ongelmaa... :think
    Taitaa olla tämä ainut mikä poistaa ongelman.. . :think
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #32
      Originally posted by fraatti View Post
      Taitaa olla tämä ainut mikä poistaa ongelman.. . :think
      Juu, mutta tuota hommaa ei nyt kannata tehdä, jos tästä korjauksesta tulee virallinen turvallisuuteen vaikuttava kampanja. Laittaa vasta sitten, kun merkkari on kirjannut aktion suoritetuksi.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • mcdrk
        Newbiemmer
        • Aug 2018
        • 1
        • Helsinki

        #33
        Mitä eroa X1:n (E84) EGR:ssä?

        Itse näin tuon Turun motarilla palossa tuhoutuneen valkoisen 5-sarjan syttymisestä lähtien ja puoli tuntia myöhemmin poroksi palaneena. Asia jäi mieleen kytemään. Ajelen 2014 mallisella X1:llä (18d) ja ihmettelen mitä eroa sen EGR-ratkaisussa mahtaa olla noihin takaisinkutsuttaviin vehkeisiin. Olen ollut siinä käsityksessä, että ihan samaa N47 pataa näissäkin käytetään. Vai olisiko X1:n LCI ajoittunut siten, että ongelma on ollut tehtaalla tiedossa ja tässä kohtaa olisi EGR vaihtunut?

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5224
          • Hki 43

          #34
          Originally posted by Robi View Post
          Noita palaneita muutaman tehty duunissa. Viimeisin selvisi ns säikähdyksellä.
          530xd kyseessä.
          [ATTACH]150133[/ATTACH]

          [ATTACH]150134[/ATTACH]

          [ATTACH]150135[/ATTACH]
          Yksi näistä korjaamistasi oli minun tutun 530xd. Paloi jo vähän ympäriltäkin, vakuutusyhtiö (Op) korvasi kaiken muun paitsi palon syttymislähteen (imusarjan).
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17546
            • Turku

            #35
            Originally posted by Carbonfiber View Post
            Yksi näistä korjaamistasi oli minun tutun 530xd. Paloi jo vähän ympäriltäkin, vakuutusyhtiö (Op) korvasi kaiken muun paitsi palon syttymislähteen (imusarjan).
            Miten tämän imusarjan korvaamattomuus perusteltiin?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #36
              Originally posted by Carbonfiber View Post
              Yksi näistä korjaamistasi oli minun tutun 530xd. Paloi jo vähän ympäriltäkin, vakuutusyhtiö (Op) korvasi kaiken muun paitsi palon syttymislähteen (imusarjan).
              Joo, muistan kyllä että oli joku sun sukulainen tms. Se tosiaan oli palanut aavistuksen pahemmin kuin tämä josta laitoin kuvat.
              Originally posted by Laku View Post
              Miten tämän imusarjan korvaamattomuus perusteltiin?
              Vakuutusyhtiö vetosi että palon ns aiheuttaja jää korvauksen ulkopuolelle. Toki tässäkin tapauksessa kai oikea olisi ollut egr jota ei korvata mutta menihän tossa venttiilikopasta ja koneen johtosarjasta lähtien kaikki uusiksi missä oli muovia koneen yläosassa.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5224
                • Hki 43

                #37
                Originally posted by Robi View Post
                Joo, muistan kyllä että oli joku sun sukulainen tms. Se tosiaan oli palanut aavistuksen pahemmin kuin tämä josta laitoin kuvat.

                Vakuutusyhtiö vetosi että palon ns aiheuttaja jää korvauksen ulkopuolelle. Toki tässäkin tapauksessa kai oikea olisi ollut egr jota ei korvata mutta menihän tossa venttiilikopasta ja koneen johtosarjasta lähtien kaikki uusiksi missä oli muovia koneen yläosassa.
                Joo.

                Juuri kuten Robi kirjoitti, ei lähdetty sitä sen enempää vääntämään vakuutusyhtiön kanssa, kun prosessi muutenkin oli sen osalta työläs.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17546
                  • Turku

                  #38
                  Tuolla logiikalla BMW AG tai koko auto oli palonaiheuttaja, joten ei korvata koko romua .
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • Robi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 7606
                    • Vantaa

                    #39
                    Originally posted by Laku View Post
                    Tuolla logiikalla BMW AG tai koko auto oli palonaiheuttaja, joten ei korvata koko romua .
                    Ainahan palon aiheuttaja on jätetty pois korvattavista. Kannattaa joskus lukea vakuutusehdot niin ei tule yllätyksenä jos joskus omalle kohdalle sattuu.
                    Click image for larger version

Name:	8EF7EF0F-00DD-4B1D-9A77-1251E3783525.jpg
Views:	1
Size:	212.7 KB
ID:	4836694
                    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                    Tiedustelut priva tai 0452210069

                    Current
                    E61 530d
                    E39 530d
                    E39 520iA
                    E46 330xd
                    E28 528i

                    Comment

                    • jaegarmaisteri
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 384
                      • Turku

                      #40
                      "In the European market, this technical action relates to the EGR module of BMW 3 Series, 4 Series, 5 Series, 6 Series, 7 Series, X3, X4, X5, X6 vehicles with four-cylinder diesel engines (production from April 2015 until September 2016) and six-cylinder diesel engine (production from July 2012 until June 2015). That basically means that all diesel cars from the 3 Series range up are affected as the 2-liter mill is the smallest you can get on these cars.


                      Following some technical investigations, BMW started a voluntary technical campaign in the European market to fix faulty EGR valves on four-cylinder and BMW started a voluntary technical campaign to fix faulty EGR modules on four-cylinder and six-cylinder diesel engines sold in the EU.



                      EDIT: Ja alla myös BMW:n uutinen.


                      Last edited by jaegarmaisteri; 09-08-2018, 16:34.
                      F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                      --------------------------------------------
                      ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                      ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                      ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                      ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                      ex. vRS -11 - 270hp/428N
                      ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                      ex. VW Jetta :think
                      ex. Opel Ascona :think

                      Comment

                      • j-a
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1522
                        • PohojosPohojammaa

                        #41
                        Paska se EGR oli myös 10/2011 valmistuneessa 3-litraisessa. Jatkettuun takuuseen vaihdettiin kerran, ja takuun päätyttyä paukahti mikälie egr:n paisuntasäiliö, alumiininen, ja samassa paketissa tuli taas uus egr.
                        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                        Ylimääräisenä tarjolla:

                        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17546
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by Robi View Post
                          Ainahan palon aiheuttaja on jätetty pois korvattavista. Kannattaa joskus lukea vakuutusehdot niin ei tule yllätyksenä jos joskus omalle kohdalle sattuu.
                          [ATTACH]150156[/ATTACH]
                          Oikeassa olet ehtojen lukemisesta. Pysyn silti aiemmassa kannassani.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • van cleef
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1894
                            • 01830

                            #43
                            Tuli kutsu egr:n vaihtoon, vaikka auto on 01/17 valmistettu 420d.
                            ...

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4048
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by van cleef View Post
                              Tuli kutsu egr:n vaihtoon, vaikka auto on 01/17 valmistettu 420d.
                              B47 tuo aktio on ollut jo kauan.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • b mutteri kasa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1462
                                • Area 03

                                #45
                                Mahtaako kutsu yltää 5/17 valmistettuun G30:seen? Realoem:ssa lukee EGR:n kohdalla ”Important: Comply with repair instructions! ”
                                BMW F11 530 dA VOLL
                                Carbon-schwarz Metallic

                                BMW E30 325i Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎