Lieneekö 3.0d:n osalta niin että 245hv/299hv versio ei kuulu tarkistettaviin siksi että verattuna tarkistusten piiriin kuuluviin 258hv/313hv versioihin EGR ja imusarja ovat erilaiset? Tuossa vähempitehoisessa parissa kaasujen ohjaus imusarjaan tapahtuu aika pitkää metalliputkea pitkin kun taas tehokkaammassa EGR syöttää suoraan imusarjaan ja muoviin kohdistuu paljon suurempi lämpörasitus?
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kktune View PostLieneekö 3.0d:n osalta niin että 245hv/299hv versio ei kuulu tarkistettaviin siksi että verattuna tarkistusten piiriin kuuluviin 258hv/313hv versioihin EGR ja imusarja ovat erilaiset?
Alan toistaa itseäni, mutta kuinka ollakaan nuo vanhemmat EGR-jäähdyttimet ovat saksalaisosia:
Last edited by JaniLap; 29-08-2018, 15:22.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostMulla on autotallissa laatikossa tuollainen EGR+jäähdytin -yhdistelmä mikä viime keväänä (Toukokuu 2018) paukahti loppuvuodesta 2011 valmistuneessa 3-litraisessa dieselissä. Vähän vajaan tonnin lysti oli sen vaihto Wetterillä, pyysin tuon rikkinäisen osan talteen. Mahtaisikohan tässä olla mitään saumaa takautuvasti olla vailla osaa rahoista takaisin BMW:ltä? Ei varmasti ollut ensimmäinen porsinut tuollainen. Merkkihuollettu peli, ja alle 2v aiemmin vaihdettu takuuseen EGR jo kertaalleen...
Tai miksei jonkun muunkin osa käy jos jollain lojuu tuollainen "aarteena" jossain.Last edited by fraatti; 30-08-2018, 14:19.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Sain mielenkiintoisen puhelun marmorilta, kyseessä 2014 530xd joka kuuluu kamppanjaan ja johon on 50% GW:llä kesäkuussa vaihdettu EGR lämmönvaihdin. Tällä hetkellä imusarjassa on reikä (palanut puhki), todennäköisesti vika oli siinä jo EGR:n vaihtohetkellä. Lähetin asiasta marmorille kyselyä viikko sitten, tänään soittivat että osien saatavuudessa on haasteita, vaihtavat nyt ensin EGR lämmönvaihtimen uudestaan (samalla numerolla olevaan), egr:n yhdysputken ja imusarjan. Lisäksi taisi mainita EGR:n changeover valven ja sen alipaineletkut eli lienee sen ohjaussolenoidin. Mutta pointti tässä oli että he eivät kirjaa kamppanjaa tehdyksi vaan siitä tulee myöhemmin eriksene kutsu koska päivitettyä EGR laudutinta ei tällä hetkellä ole saatavilla...Last edited by MajorDrake; 30-08-2018, 15:26.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Tänään kävin myös kysymässä tuosta meidän käyttis 2014 430d xdrive kamppanjasta Raision Autokeskuksessa ja sieltä sanottiin että kuuluu kampanjaan, mutta egr vaan tarkastetaan ja jos ok ei vaihdeta, eli ei optioo vaihtoon jos vanha ok. Syys-lokakuussa vasta rupeavat saamaan päivitettyjä osia.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Post...kesäkuussa vaihdettu EGR lämmönvaihdin.
....vaihtavat nyt ensin EGR lämmönvaihtimen uudestaan (samalla numerolla olevaan), egr:n yhdysputken ja imusarjan.
Mutta pointti tässä oli että he eivät kirjaa kamppanjaa tehdyksi vaan siitä tulee myöhemmin eriksene kutsu koska päivitettyä EGR laudutinta ei tällä hetkellä ole saatavilla...IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostJos tuo on romuksi menossa ja raskit luopua siitä niin voisin mielenkiinnosta suolestaa tuon ja yrittää tutkia mikä tuosta oikein pettää?
Tai miksei jonkun muunkin osa käy jos jollain lojuu tuollainen "aarteena" jossain.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostNostit hyvän yksityiskohdan esille ja vastauksena on, ettei näitä ole palanut Koreassa ainoatakaan - tosin vain siitä syystä ettei näitä malleja ole aiemmin viety sinne ylipäätään. Tällä hetkellä Koreassa on kyllä saatavilla 118d -malliversiota ja se kuuluu siellä tarkastettavien joukkoon. Kyseessä on siksi eräänlainen tilastoharha, ja vaikkapa Euroopassa Suomi mukaanlukien tilanne on toinen kun x18d -malleja on ollut saatavilla enemmän. Ja kuten mainitsitkin, moottorithan ovat palovaarallisen tekniikan osalta identtisiä x20d -mallien kanssa.
Comment
-
-
Viime kuussa uutisoitiin, että Etelä-Korea oli kieltänyt noin 20 000 BMW:n omistajaa ajamasta autoillaan, koska vastaavissa malleissa oli tapahtunut moottoritulipaloja.
BMW pyysi asiaa anteeksi ja kutsui korjauksiin 106 000 dieselautoa. Osa autonomistajista nosti ryhmäkanteen BMW:tä vastaan.
Uutistoimisto Yonhapin mukaan 30 Soulin poliisin tutkijaa on nyt ratsannut BMW:n paikallisen pääkonttorin. Tutkijat etsivät todisteita siitä, että BMW olisi salannut tietoja viasta, joka moottoripaloihin johti. Poliisi epäilee BMW:tä asioiden peittelemisestä.
Vaikka mitään ei ole vielä raportoitu, on ratsaus merkki siitä, että asia saattaa saada vielä laajat mittasuhteet. Ainakin viranomaiset ottavat asian erittäin vakavasti.
”Pyydän, että korjauksiin kutsutut BMW-autojen omistajat ottavat asian vakavasti ja toimivat heti estääkseen vkavia onnettomuuksia syntymästä, vaikka heille siitä vaivaa koituukin”, sanoi maan liikenneministeri Kim Hyun-mee.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostOmasta autosta siivosin EGR-romut helvettiin.
Moottoritekniikkaa enemmän tuntevilta kysyisin onko tässä lähteessä väitetyssä EGR-järjestelmän polttoainetaloudellisuutta parantavassa ominaisuudessa perää? Moottorin nopeamman lämpiämisen kannalta takaisinkierrätyksessä on ymmärrettävä hyöty, mutta entäpä muulloin?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Ihan silkkaa paskaa tuo linkin juttu. Sen kirjoittaja ei itsekään usko koko juttua, tai sitten kirjoittajan koko tieto ja "kokemus" asiasta perustuu kirjatietoon ja teoriaan.
Oma lämmönvaihdin oli Korealainen, mutta mulle sen valmistusmaalla ei ole mitään merkitystä. Pois se olisi siivottu joka tapauksessa.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMoottoritekniikkaa enemmän tuntevilta kysyisin onko tässä lähteessä väitetyssä EGR-järjestelmän polttoainetaloudellisuutta parantavassa ominaisuudessa perää? Moottorin nopeamman lämpiämisen kannalta takaisinkierrätyksessä on ymmärrettävä hyöty, mutta entäpä muulloin?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMoottoritekniikkaa enemmän tuntevilta kysyisin onko tässä lähteessä väitetyssä EGR-järjestelmän polttoainetaloudellisuutta parantavassa ominaisuudessa perää? Moottorin nopeamman lämpiämisen kannalta takaisinkierrätyksessä on ymmärrettävä hyöty, mutta entäpä muulloin?
Dieselissä näillä argumenteilla ei taida olla merkitystä? Päinvastoin, EGR lämmittää imuilmaa, mikä vain kasvattaa lämpöhäviöitä.Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
Comment