Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kktune
    Bimmer Rookie
    • Oct 2013
    • 164
    • Tuusula

    Lieneekö 3.0d:n osalta niin että 245hv/299hv versio ei kuulu tarkistettaviin siksi että verattuna tarkistusten piiriin kuuluviin 258hv/313hv versioihin EGR ja imusarja ovat erilaiset? Tuossa vähempitehoisessa parissa kaasujen ohjaus imusarjaan tapahtuu aika pitkää metalliputkea pitkin kun taas tehokkaammassa EGR syöttää suoraan imusarjaan ja muoviin kohdistuu paljon suurempi lämpörasitus?
    F20 116i M-sport
    F11 530dA M-sport

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2809
      • Tampere

      Originally posted by kktune View Post
      Lieneekö 3.0d:n osalta niin että 245hv/299hv versio ei kuulu tarkistettaviin siksi että verattuna tarkistusten piiriin kuuluviin 258hv/313hv versioihin EGR ja imusarja ovat erilaiset?
      Tarkastettaviin 3-litraisiin N57N-moottoriversioihin on asennettu tuo "notorious" EGR-jäähdytin varaosanumerolla 11717823210, jota edellä on märehditty. Oletettavasti korealaistekoa kuten muutkin samalla varaosanumerolla. Vastaavasti mainitsemissasi vanhemmissa moottoriversioissa (N57) EGR-jäähdyttimen varaosanumero on 11717805446. Saattaa olla että imusarjakin on uudistunut, mutta se imusarja ei syty ellei EGR-jäähdyttimen kautta tule liian kuumaa kamaa, jopa liekkejä.

      Alan toistaa itseäni, mutta kuinka ollakaan nuo vanhemmat EGR-jäähdyttimet ovat saksalaisosia:




      Last edited by JaniLap; 29-08-2018, 15:22.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4655
        • Tampere

        Originally posted by j-a View Post
        Mulla on autotallissa laatikossa tuollainen EGR+jäähdytin -yhdistelmä mikä viime keväänä (Toukokuu 2018) paukahti loppuvuodesta 2011 valmistuneessa 3-litraisessa dieselissä. Vähän vajaan tonnin lysti oli sen vaihto Wetterillä, pyysin tuon rikkinäisen osan talteen. Mahtaisikohan tässä olla mitään saumaa takautuvasti olla vailla osaa rahoista takaisin BMW:ltä? Ei varmasti ollut ensimmäinen porsinut tuollainen. Merkkihuollettu peli, ja alle 2v aiemmin vaihdettu takuuseen EGR jo kertaalleen...
        Jos tuo on romuksi menossa ja raskit luopua siitä niin voisin mielenkiinnosta suolestaa tuon ja yrittää tutkia mikä tuosta oikein pettää?

        Tai miksei jonkun muunkin osa käy jos jollain lojuu tuollainen "aarteena" jossain.
        Last edited by fraatti; 30-08-2018, 14:19.
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          Sain mielenkiintoisen puhelun marmorilta, kyseessä 2014 530xd joka kuuluu kamppanjaan ja johon on 50% GW:llä kesäkuussa vaihdettu EGR lämmönvaihdin. Tällä hetkellä imusarjassa on reikä (palanut puhki), todennäköisesti vika oli siinä jo EGR:n vaihtohetkellä. Lähetin asiasta marmorille kyselyä viikko sitten, tänään soittivat että osien saatavuudessa on haasteita, vaihtavat nyt ensin EGR lämmönvaihtimen uudestaan (samalla numerolla olevaan), egr:n yhdysputken ja imusarjan. Lisäksi taisi mainita EGR:n changeover valven ja sen alipaineletkut eli lienee sen ohjaussolenoidin. Mutta pointti tässä oli että he eivät kirjaa kamppanjaa tehdyksi vaan siitä tulee myöhemmin eriksene kutsu koska päivitettyä EGR laudutinta ei tällä hetkellä ole saatavilla...
          Last edited by MajorDrake; 30-08-2018, 15:26.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • arben
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1131
            • suomi

            Itse kysyin niin ei oo kampanjaa ja epäili ettei autoni siihen edes kuulu

            Bmw 220da -14 (n47 pannulla vielä)

            Ja loppuun se merkkiliikkeen legendaarinen ”ei he oo törmänneet viellä yhteenkään palaneeseen bemariin”..

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2093
              • Naantali

              Tänään kävin myös kysymässä tuosta meidän käyttis 2014 430d xdrive kamppanjasta Raision Autokeskuksessa ja sieltä sanottiin että kuuluu kampanjaan, mutta egr vaan tarkastetaan ja jos ok ei vaihdeta, eli ei optioo vaihtoon jos vanha ok. Syys-lokakuussa vasta rupeavat saamaan päivitettyjä osia.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2809
                • Tampere

                Originally posted by MajorDrake View Post
                ...kesäkuussa vaihdettu EGR lämmönvaihdin.

                ....vaihtavat nyt ensin EGR lämmönvaihtimen uudestaan (samalla numerolla olevaan), egr:n yhdysputken ja imusarjan.

                Mutta pointti tässä oli että he eivät kirjaa kamppanjaa tehdyksi vaan siitä tulee myöhemmin eriksene kutsu koska päivitettyä EGR laudutinta ei tällä hetkellä ole saatavilla...
                Selvisikö puhelun aikana mistä tuo into kumpuaa vaihtaa samaa osaa yhä uudestaan samanlaiseen harakiri-osaan - erityisesti jos se vaihdetaan vielä kertaalleen uuteen mikäli "kunnollista" tavaraa on saatavilla? Ilmeisesti ainoastaan sen puhkipalaneen imusarjan uusiminen ei heille tässä vaiheessa riitä?
                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2809
                  • Tampere

                  Originally posted by fraatti View Post
                  Jos tuo on romuksi menossa ja raskit luopua siitä niin voisin mielenkiinnosta suolestaa tuon ja yrittää tutkia mikä tuosta oikein pettää?

                  Tai miksei jonkun muunkin osa käy jos jollain lojuu tuollainen "aarteena" jossain.
                  Noita kun saisikin useampia dissekoitavaksi ja samalla mahdollisimman tarkat tiedot vainajan potilaskertomuksesta (ajomäärä ja auton valmistusajankohta nyt ainakin). Oletettavasti enemmän ajetuissa mahdolliset syöpymät ovat pidemmälle kehittyneitä.
                  IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                  Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • racing02
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2063
                    • Riihimäki

                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Nostit hyvän yksityiskohdan esille ja vastauksena on, ettei näitä ole palanut Koreassa ainoatakaan - tosin vain siitä syystä ettei näitä malleja ole aiemmin viety sinne ylipäätään. Tällä hetkellä Koreassa on kyllä saatavilla 118d -malliversiota ja se kuuluu siellä tarkastettavien joukkoon. Kyseessä on siksi eräänlainen tilastoharha, ja vaikkapa Euroopassa Suomi mukaanlukien tilanne on toinen kun x18d -malleja on ollut saatavilla enemmän. Ja kuten mainitsitkin, moottorithan ovat palovaarallisen tekniikan osalta identtisiä x20d -mallien kanssa.
                    Enpä tiedä millä lottokoneella noita eri paikoissa valmistettuja osia on eri automalleihin valittu. Tarkistin kuitenkin omasta listoilta puuttuvasta 2013 X1 Xdrive 20d:stä -> cooleri on saksalaista versiota. Eli vois olla tosiaan niin että kutsu on vain korealaisvalmisteisille. ...Kunnes toisin todistetaan eli onko kellään remppaankutsutussa saksalaista osaa?

                    Comment

                    • jaegarmaisteri
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 384
                      • Turku



                      Viime kuussa uutisoitiin, että Etelä-Korea oli kieltänyt noin 20 000 BMW:n omistajaa ajamasta autoillaan, koska vastaavissa malleissa oli tapahtunut moottoritulipaloja.

                      BMW pyysi asiaa anteeksi ja kutsui korjauksiin 106 000 dieselautoa. Osa autonomistajista nosti ryhmäkanteen BMW:tä vastaan.

                      Uutistoimisto Yonhapin mukaan 30 Soulin poliisin tutkijaa on nyt ratsannut BMW:n paikallisen pääkonttorin. Tutkijat etsivät todisteita siitä, että BMW olisi salannut tietoja viasta, joka moottoripaloihin johti. Poliisi epäilee BMW:tä asioiden peittelemisestä.

                      Vaikka mitään ei ole vielä raportoitu, on ratsaus merkki siitä, että asia saattaa saada vielä laajat mittasuhteet. Ainakin viranomaiset ottavat asian erittäin vakavasti.

                      ”Pyydän, että korjauksiin kutsutut BMW-autojen omistajat ottavat asian vakavasti ja toimivat heti estääkseen vkavia onnettomuuksia syntymästä, vaikka heille siitä vaivaa koituukin”, sanoi maan liikenneministeri Kim Hyun-mee.
                      F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
                      --------------------------------------------
                      ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
                      ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
                      ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
                      ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
                      ex. vRS -11 - 270hp/428N
                      ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
                      ex. VW Jetta :think
                      ex. Opel Ascona :think

                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        Omasta autosta siivosin EGR-romut helvettiin. Tänne en jaksa kuvia latailla, kun ne jo korjaamon Fb-sivulta löytyy.


                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2809
                          • Tampere

                          Originally posted by Bullitt View Post
                          Omasta autosta siivosin EGR-romut helvettiin.
                          Korealaisvalmiste poistui?

                          Moottoritekniikkaa enemmän tuntevilta kysyisin onko tässä lähteessä väitetyssä EGR-järjestelmän polttoainetaloudellisuutta parantavassa ominaisuudessa perää? Moottorin nopeamman lämpiämisen kannalta takaisinkierrätyksessä on ymmärrettävä hyöty, mutta entäpä muulloin?
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            Ihan silkkaa paskaa tuo linkin juttu. Sen kirjoittaja ei itsekään usko koko juttua, tai sitten kirjoittajan koko tieto ja "kokemus" asiasta perustuu kirjatietoon ja teoriaan.

                            Oma lämmönvaihdin oli Korealainen, mutta mulle sen valmistusmaalla ei ole mitään merkitystä. Pois se olisi siivottu joka tapauksessa.


                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Moottoritekniikkaa enemmän tuntevilta kysyisin onko tässä lähteessä väitetyssä EGR-järjestelmän polttoainetaloudellisuutta parantavassa ominaisuudessa perää? Moottorin nopeamman lämpiämisen kannalta takaisinkierrätyksessä on ymmärrettävä hyöty, mutta entäpä muulloin?
                              Tuo artikkeli käsittelee bensa(otto)moottoria, jossa moottoriin menevän ilman määrää rajoitetaan (yleensä kaasuläpällä) osakuormalla. Toki tuo EGR:llä tehty osakuorman "downsizing" pätee osittain myös dieseliin.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • radiaani
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2016
                                • 131
                                • Etelä-Suomi

                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Moottoritekniikkaa enemmän tuntevilta kysyisin onko tässä lähteessä väitetyssä EGR-järjestelmän polttoainetaloudellisuutta parantavassa ominaisuudessa perää? Moottorin nopeamman lämpiämisen kannalta takaisinkierrätyksessä on ymmärrettävä hyöty, mutta entäpä muulloin?
                                Mutuilenpa, että juttu näytti käsittelevän bensamoottoreita ja niissä EGR:n pumppaushäviöitä alentava vaikutus on ihan validi. Laihaseospoltossa palokaasujen lämpötilakin on alempi, mikä pienentää lämpöhäviöitä.

                                Dieselissä näillä argumenteilla ei taida olla merkitystä? Päinvastoin, EGR lämmittää imuilmaa, mikä vain kasvattaa lämpöhäviöitä.
                                Ajossa: F10 520d SE (2012)

                                Comment

                                Working...
                                X