Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4048
    • Turku

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Myös kannen imukanavat pähkinäpuhallettiin kun olivat karstaiset...
    Täytyypi kasata romulavalta sopiva setti ja ajella huoltoon
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • prh'
      Bimmer Rookie
      • May 2018
      • 122
      • Seinäjoki

      Originally posted by suppari View Post
      Täytyypi kasata romulavalta sopiva setti ja ajella huoltoon

      Onko sulla näitä bemareita romulavalla useampikin?

      Comment

      • radiaani
        Bimmer Rookie
        • Jul 2016
        • 131
        • Etelä-Suomi

        Originally posted by JaniLap View Post
        Ja jos ennen auton huoltoon vientiä ehtisit vilkaista millainen tarra siinä EGR-jäähdyttimessä on? Onko saksalaista vai korealaista terästä? Tässä olisi nyt samalla mahdollisuus murskata orastava hypoteesini jonka mukaan ne vaihdettavat coolerit ovat korealaisia?
        Täältä löytyi 11/2012-valmistuneesta autosta Korens-Korea EGR-jäähdytin. Ilmeisesti nämä eivät kuitenkaan kuulu vaihtokampanjaan ainakaan vielä?
        Ajossa: F10 520d SE (2012)

        Comment

        • scheisse
          BTCF Honorary Member
          • Apr 2007
          • 2800
          • Kauhajoki

          Täälläkin hep tähän ongelmaan. Kirjoitan lyhyesti koko episodin, en tiedä onko siitä kenellekkään mitään hyötyä, mutta tiedätte ainakin miten näitä on jouduttu korjaamaan.

          Oma f34 jätti tienpäälle muutama viikko sitten ko. ongelmasta johtuen, eli ensin lähti vedot ja sitten tuli savut.
          Imusarja oli siis sulanut.
          En vielä tässä vaiheessa edes tiennyt mikä siellä on ongelmana koska moottorin suojamuovit olivat paikallaan enkä päässyt näkemään mitä siellä alla on tapahtunut. Eikä kyllä kiinnostanutkaan tutkia kunhan vain nopeasti saataisiin korjaamolle ja takaisin liikenteeseen.
          Kipinöitä ja savua oli konehuoneessa perkeleesti eikä auto suostunut sammumaan. Kaikki selvisi vasta maanantaina kun alkoivat huollossa tätä selvittelemään.

          Perjantai..
          Olin lähtenyt tunti/70km sitten virallisesta BMW huollosta jossa tehtiin öljynvaihto ja muut huolto-ohjelman mukaiset huollot, sekä tietenkin tarkistettiin voimassa olevat aktiot joita ei ollut.
          Eli jostain syystä kaikkia autoja joita tuo ongelma koskee ei vielä löydy takaisinkutsuista.

          Auto hinattiin perjantaina takaisin samaan firmaan mistä juuri lähdinkin ja he soitivatkin minulle heti maanantaina, että ongelmaksi varmistui juurikin tuo egr / imusarja ongelma ja laittavat heti BMW:lle goodwill hakemusta tästä joka tulikin hyväksyttynä vielä samana päivänä.

          Löivät uudet osat kiinni ja auton käyntiin -> koneesta kuului sivuääniä -> suuttimet pois ja sylintereiden kuvaaminen -> Yhden männän päällä oli palanen sulanutta muovia joten kansi irti ja mittaamaan -> yksi mäntä hieman alempana (0,3mm) kuin muut ja tässä kohdin BMW:ltä tuli päätös vaihtaa kokonaan uusi moottori.

          Lopputulema: Autossa uusi moottori, aikaa meni kolme viikkoa, BMW maksoi koko lystin mukaan lukien vuokra-auton koko ajalle.
          Minä olin erittäin positiivisesti yllättynyt miten hienosti kaikki hoidettiin niin korjaamon puolelta kuin BMW:n toimesta.
          Last edited by scheisse; 15-09-2018, 12:35.
          - f30 330e M-Sport , -16
          - e36 3.2 M3 cabrio individual

          Comment

          • arben
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1130
            • suomi

            Originally posted by scheisse View Post
            Täälläkin hep tähän ongelmaan. Kirjoitan lyhyesti koko episodin, en tiedä onko siitä kenellekkään mitään hyötyä, mutta tiedätte ainakin miten näitä on jouduttu korjaamaan.

            Oma f34 jätti tienpäälle muutama viikko sitten ko. ongelmasta johtuen, eli ensin lähti vedot ja sitten tuli savut. Imusarja oli siis sulanut.
            En vielä tässä vaiheessa tiennyt mikä siellä on ongelmana koska moottorin suojamuovit olivat paikallaan ja varsinaisesti imusarja ei ollut tulessa vaan sulanut. Eikä kyllä kiinnostanutkaan tutkia kunhan vain nopeasti saataisiin korjaamolle ja takaisin liikenteeseen.
            Kipinöitä ja savua oli konehuoneessa vaan perkeleesti eikä auto suostunut sammumaan. Kaikki selvisi vasta maanataina kun alkoivat huollossa tätä selvittelemään.

            Perjantai..
            Olin lähtenyt tunti/70km sitten virallisesta BMW huollosta jossa tehtiin öljynvaihto ja muut huolto-ohjelman mukaiset huollot, sekä tietenkin tarkistettiin voimassa olevat aktiot joita ei ollut.
            Eli jostain syystä kaikkia autoja joita tuo ongelma koskee ei vielä löydy takaisinkutsuista.

            Auto hinattiin perjantaina takaisin samaan firmaan mistä juuri lähdinkin ja he soitivatkin minulle heti maanantaina, että ongelmaksi varmistui juurikin tuo egr / imusarja ongelma ja laittavat heti BMW:lle goodwill hakemusta tästä joka tulikin hyväksyttynä vielä samana päivänä.

            Löivät uudet osat kiinni ja auton käyntiin -> koneesta kuului sivuääniä -> suuttimet pois ja sylintereiden kuvaaminen -> Yhden männän päällä oli palanen sulanutta muovia joten kansi irti ja mittaamaan -> yksi mäntä hieman alempana (0,3mm) kuin muut ja tässä kohdin BMW:ltä tuli päätös vaihtaa kokonaan uusi moottori.

            Lopputulema: Autossa uusi moottori, aikaa meni kolme viikkoa, BMW maksoi koko lystin mukaan lukien vuokra-auton koko ajalle.
            Minä olin erittäin positiivisesti yllättynyt miten hienosti kaikki hoidettiin niin korjaamon puolelta kuin BMW:n toimesta.
            Hienoa,oliko minkä verran ajettu?suomiauto?
            Itse juuri tsiikasin oman f22 14vm,löytyy korea osa..tähänkään autoon ei ollut aktiota kun kysyin.

            Comment

            • scheisse
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2007
              • 2800
              • Kauhajoki

              Originally posted by arben View Post
              Hienoa,oliko minkä verran ajettu?suomiauto?
              Itse juuri tsiikasin oman f22 14vm,löytyy korea osa..tähänkään autoon ei ollut aktiota kun kysyin.
              Ajettu 93tkm, Ruotsista tuotu tänä vuonna.
              - f30 330e M-Sport , -16
              - e36 3.2 M3 cabrio individual

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 5009
                • Forssa

                Originally posted by scheisse View Post
                Täälläkin hep tähän ongelmaan. Kirjoitan lyhyesti koko episodin, en tiedä onko siitä kenellekkään mitään hyötyä, mutta tiedätte ainakin miten näitä on jouduttu korjaamaan.

                Oma f34 jätti tienpäälle muutama viikko sitten ko. ongelmasta johtuen, eli ensin lähti vedot ja sitten tuli savut.
                Imusarja oli siis sulanut.
                En vielä tässä vaiheessa edes tiennyt mikä siellä on ongelmana koska moottorin suojamuovit olivat paikallaan enkä päässyt näkemään mitä siellä alla on tapahtunut. Eikä kyllä kiinnostanutkaan tutkia kunhan vain nopeasti saataisiin korjaamolle ja takaisin liikenteeseen.
                Kipinöitä ja savua oli konehuoneessa perkeleesti eikä auto suostunut sammumaan. Kaikki selvisi vasta maanantaina kun alkoivat huollossa tätä selvittelemään.

                Perjantai..
                Olin lähtenyt tunti/70km sitten virallisesta BMW huollosta jossa tehtiin öljynvaihto ja muut huolto-ohjelman mukaiset huollot, sekä tietenkin tarkistettiin voimassa olevat aktiot joita ei ollut.
                Eli jostain syystä kaikkia autoja joita tuo ongelma koskee ei vielä löydy takaisinkutsuista.

                Auto hinattiin perjantaina takaisin samaan firmaan mistä juuri lähdinkin ja he soitivatkin minulle heti maanantaina, että ongelmaksi varmistui juurikin tuo egr / imusarja ongelma ja laittavat heti BMW:lle goodwill hakemusta tästä joka tulikin hyväksyttynä vielä samana päivänä.

                Löivät uudet osat kiinni ja auton käyntiin -> koneesta kuului sivuääniä -> suuttimet pois ja sylintereiden kuvaaminen -> Yhden männän päällä oli palanen sulanutta muovia joten kansi irti ja mittaamaan -> yksi mäntä hieman alempana (0,3mm) kuin muut ja tässä kohdin BMW:ltä tuli päätös vaihtaa kokonaan uusi moottori.

                Lopputulema: Autossa uusi moottori, aikaa meni kolme viikkoa, BMW maksoi koko lystin mukaan lukien vuokra-auton koko ajalle.
                Minä olin erittäin positiivisesti yllättynyt miten hienosti kaikki hoidettiin niin korjaamon puolelta kuin BMW:n toimesta.
                Hienostihan homma meni mutta siitä huolimatta kyllä minä olisin ainakin ollut tuohtunut, jos noinkin uuteen autoon tarvitsee koko mylly vaihtaa.

                Ei kyllä herätä luottamusta enää nykyisin tämän automerkin luomukset. Johan TM:n testissäkin Kia stinger peittosi bmw:n, jopa ajettavuudessa.

                Ajamisen iloa -> mennyttä
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • jhelen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2015
                  • 248
                  • Ulvila

                  Originally posted by mikae34 View Post
                  Ei kyllä herätä luottamusta enää nykyisin tämän automerkin luomukset. Johan TM:n testissäkin Kia stinger peittosi bmw:n, jopa ajettavuudessa.

                  Joo, on myös luottamus kaikkiin F sarjan penareihin mennyt. Tulevaisuudessa kun tuo E61 vaihtuu, niin ei taida BMW merkkiä enää taloon tulla. (paitsi jos löytyy helmi e60 530da)

                  Comment

                  • janilind
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2017
                    • 168
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by j-a View Post
                    Itsellänihän siis siihen x30dA:han oli kertaalleen vaihdettu EGR noin 10tkm sitten, ja nyt keväällä porsi tuo EGR:n välijäähdytin, ja sitä ei kuulemma sitten saanut kuin koko pakettina EGR:n kanssa. Tästä syystä pyysin vanhat osat mukaan, kun tuo EGR on sen verran tuore että sen voinee jollekulle myydä joka EGR:n autossaan haluaa pitää. Vilkaisin eilen nuo osat, niin välijäähdytin on tuosta putken kohdalta ratkennut/palanut puhki. Koreassa valmistettu näyttäisi olevan. Uuden osan osanumero näyttää olevan tyystin eri.





                    Tossa viimeisessä kuvassa siis näkyy mustana tuo kohta mistä se on puhki tuo välijäähdytin, aika lailla keskellä tuota kuvaa.
                    Mites tommonen reikä tossa ohitusputkessa oireili? Itellä on iso egr error% torquella katottunaja joskus hieman nyppäilee tasakaasuajossa.. reikä tuossa ohitusputkessa saattas selittää nuo mun auton oireet.. tulikos sulla vikakoodia tuosta? Mulla ei tule vikakoodia..
                    2011 530d x-drive
                    2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                    Comment

                    • j-a
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1522
                      • PohojosPohojammaa

                      Originally posted by janilind View Post
                      Mites tommonen reikä tossa ohitusputkessa oireili? Itellä on iso egr error% torquella katottunaja joskus hieman nyppäilee tasakaasuajossa.. reikä tuossa ohitusputkessa saattas selittää nuo mun auton oireet.. tulikos sulla vikakoodia tuosta? Mulla ei tule vikakoodia..
                      En itse ajanut tuolloin, mutta kuulemma tupsautti savut ja loppui vedot. Siitä lähti sitten lavetilla merkkiliikkeeseen.
                      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                      Ylimääräisenä tarjolla:

                      E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                      F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                      Comment

                      • awd-69
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 229
                        • Sawo

                        Ei hajua ilman tulta, ei vielä onneksi ollut tulta pellin alta.
                        Autona F10 LCI N57T 190KW. MD: 04.09.13
                        D573848

                        Aiemmin kirjoitin pakokaasun kärystä minkä paikallistin tulevan konepellin alta.

                        Tilanne alkoi kehittyä siten, että auto pyysi lisäämään jäähdytysnestettä, jonka teinkin. Samana päivänä autolla ajaessani maantiellä, syttyi moottorin oranssi vikavalo.(saastevalo)

                        Ajossa ei mitään erikoista, en edes itseasiassa tiedä missä kohti valo edes syttyi.

                        Määränpäässä Espoossa, aloin pohtia asiaa, otin yhteyttä Espoon Laakkosen, jossa selitin tilanteen.

                        Laakkoselta ohjasivat soittamaan BMW:n liikkuvuuspalveluun (Mobiili Cafe).

                        Sieltä lähettivät hinurin ja sijaisauton.

                        Tänään sain puhelun Espoon Laakkoselta, autossa todettu EGR-lauhduttimen vuoto.
                        Samalla pyysin katsomaan tarkasti muutkin paikat EGR:n ympäriltä.

                        Auto ei kuulemma kuulu kampanjan piiriin, jota ihmettelin isompaan ääneen.

                        Osia ei ole saatavilla muutamaan viikkoon.

                        Soittaja kuitenkin sanoi tekevänsä valmistajalle kyselyn GW:sta.

                        Auto ostettu toukokuun ekalla viikolla tänä vuonna.

                        Mitä mieltä lukijat, kuka maksaa kulut?
                        F10 530d xdrive LCI

                        EX: E90 320d xdrive LCI

                        Comment

                        • kimmon
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 1461
                          • Tuusulantien päässä...

                          Originally posted by awd-69 View Post
                          Mitä mieltä lukijat, kuka maksaa kulut?
                          BMW. Tai ainakin pitäisi.
                          Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2796
                            • Tampere

                            Originally posted by awd-69 View Post
                            Ei hajua ilman tulta, ei vielä onneksi ollut tulta pellin alta.
                            Autona F10 LCI N57T 190KW. MD: 04.09.13
                            D573848

                            katsomaan tarkasti muutkin paikat EGR:n ympäriltä.

                            Auto ei kuulemma kuulu kampanjan piiriin, jota ihmettelin isompaan ääneen.
                            Tästä BMW:n takaisinkutsuttavien automallien rajaamisesta varsin suppeaan otantaan jonkin monin tavoin puutteellisen tilastoinnin perusteella tulevat valitettavasti kärsimään periaatteessa kaikki kyseisellä harakiri-EGR-jäähdyttimellä varustetut autot. Sopii tovoa, että mukana olisi sen verran arkipäivän realismia, että tuollaiset keinotekoiset rajaukset harkittaisiin BMW:llä uudelleen ja kaikki potentiaalisesti paloalttiit ajoneuvot tarkastettaisiin, kuten koreassakin tehdään parhaillaan.
                            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • maukka86
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 491
                              • Pirkanmaa

                              Taas yksi palanut bemari:

                              f22 220i

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1762
                                • HKI/Orimattila

                                Näyttäis varsin palavan konetilan puolelta
                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X