JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Ja jos ennen auton huoltoon vientiä ehtisit vilkaista millainen tarra siinä EGR-jäähdyttimessä on? Onko saksalaista vai korealaista terästä? Tässä olisi nyt samalla mahdollisuus murskata orastava hypoteesini jonka mukaan ne vaihdettavat coolerit ovat korealaisia?
Täältä löytyi 11/2012-valmistuneesta autosta Korens-Korea EGR-jäähdytin. Ilmeisesti nämä eivät kuitenkaan kuulu vaihtokampanjaan ainakaan vielä?
Täälläkin hep tähän ongelmaan. Kirjoitan lyhyesti koko episodin, en tiedä onko siitä kenellekkään mitään hyötyä, mutta tiedätte ainakin miten näitä on jouduttu korjaamaan.
Oma f34 jätti tienpäälle muutama viikko sitten ko. ongelmasta johtuen, eli ensin lähti vedot ja sitten tuli savut.
Imusarja oli siis sulanut.
En vielä tässä vaiheessa edes tiennyt mikä siellä on ongelmana koska moottorin suojamuovit olivat paikallaan enkä päässyt näkemään mitä siellä alla on tapahtunut. Eikä kyllä kiinnostanutkaan tutkia kunhan vain nopeasti saataisiin korjaamolle ja takaisin liikenteeseen.
Kipinöitä ja savua oli konehuoneessa perkeleesti eikä auto suostunut sammumaan. Kaikki selvisi vasta maanantaina kun alkoivat huollossa tätä selvittelemään.
Perjantai..
Olin lähtenyt tunti/70km sitten virallisesta BMW huollosta jossa tehtiin öljynvaihto ja muut huolto-ohjelman mukaiset huollot, sekä tietenkin tarkistettiin voimassa olevat aktiot joita ei ollut.
Eli jostain syystä kaikkia autoja joita tuo ongelma koskee ei vielä löydy takaisinkutsuista.
Auto hinattiin perjantaina takaisin samaan firmaan mistä juuri lähdinkin ja he soitivatkin minulle heti maanantaina, että ongelmaksi varmistui juurikin tuo egr / imusarja ongelma ja laittavat heti BMW:lle goodwill hakemusta tästä joka tulikin hyväksyttynä vielä samana päivänä.
Löivät uudet osat kiinni ja auton käyntiin -> koneesta kuului sivuääniä -> suuttimet pois ja sylintereiden kuvaaminen -> Yhden männän päällä oli palanen sulanutta muovia joten kansi irti ja mittaamaan -> yksi mäntä hieman alempana (0,3mm) kuin muut ja tässä kohdin BMW:ltä tuli päätös vaihtaa kokonaan uusi moottori.
Lopputulema: Autossa uusi moottori, aikaa meni kolme viikkoa, BMW maksoi koko lystin mukaan lukien vuokra-auton koko ajalle.
Minä olin erittäin positiivisesti yllättynyt miten hienosti kaikki hoidettiin niin korjaamon puolelta kuin BMW:n toimesta.
Täälläkin hep tähän ongelmaan. Kirjoitan lyhyesti koko episodin, en tiedä onko siitä kenellekkään mitään hyötyä, mutta tiedätte ainakin miten näitä on jouduttu korjaamaan.
Oma f34 jätti tienpäälle muutama viikko sitten ko. ongelmasta johtuen, eli ensin lähti vedot ja sitten tuli savut. Imusarja oli siis sulanut.
En vielä tässä vaiheessa tiennyt mikä siellä on ongelmana koska moottorin suojamuovit olivat paikallaan ja varsinaisesti imusarja ei ollut tulessa vaan sulanut. Eikä kyllä kiinnostanutkaan tutkia kunhan vain nopeasti saataisiin korjaamolle ja takaisin liikenteeseen.
Kipinöitä ja savua oli konehuoneessa vaan perkeleesti eikä auto suostunut sammumaan. Kaikki selvisi vasta maanataina kun alkoivat huollossa tätä selvittelemään.
Perjantai..
Olin lähtenyt tunti/70km sitten virallisesta BMW huollosta jossa tehtiin öljynvaihto ja muut huolto-ohjelman mukaiset huollot, sekä tietenkin tarkistettiin voimassa olevat aktiot joita ei ollut.
Eli jostain syystä kaikkia autoja joita tuo ongelma koskee ei vielä löydy takaisinkutsuista.
Auto hinattiin perjantaina takaisin samaan firmaan mistä juuri lähdinkin ja he soitivatkin minulle heti maanantaina, että ongelmaksi varmistui juurikin tuo egr / imusarja ongelma ja laittavat heti BMW:lle goodwill hakemusta tästä joka tulikin hyväksyttynä vielä samana päivänä.
Löivät uudet osat kiinni ja auton käyntiin -> koneesta kuului sivuääniä -> suuttimet pois ja sylintereiden kuvaaminen -> Yhden männän päällä oli palanen sulanutta muovia joten kansi irti ja mittaamaan -> yksi mäntä hieman alempana (0,3mm) kuin muut ja tässä kohdin BMW:ltä tuli päätös vaihtaa kokonaan uusi moottori.
Lopputulema: Autossa uusi moottori, aikaa meni kolme viikkoa, BMW maksoi koko lystin mukaan lukien vuokra-auton koko ajalle.
Minä olin erittäin positiivisesti yllättynyt miten hienosti kaikki hoidettiin niin korjaamon puolelta kuin BMW:n toimesta.
Hienoa,oliko minkä verran ajettu?suomiauto?
Itse juuri tsiikasin oman f22 14vm,löytyy korea osa..tähänkään autoon ei ollut aktiota kun kysyin.
Täälläkin hep tähän ongelmaan. Kirjoitan lyhyesti koko episodin, en tiedä onko siitä kenellekkään mitään hyötyä, mutta tiedätte ainakin miten näitä on jouduttu korjaamaan.
Oma f34 jätti tienpäälle muutama viikko sitten ko. ongelmasta johtuen, eli ensin lähti vedot ja sitten tuli savut.
Imusarja oli siis sulanut.
En vielä tässä vaiheessa edes tiennyt mikä siellä on ongelmana koska moottorin suojamuovit olivat paikallaan enkä päässyt näkemään mitä siellä alla on tapahtunut. Eikä kyllä kiinnostanutkaan tutkia kunhan vain nopeasti saataisiin korjaamolle ja takaisin liikenteeseen.
Kipinöitä ja savua oli konehuoneessa perkeleesti eikä auto suostunut sammumaan. Kaikki selvisi vasta maanantaina kun alkoivat huollossa tätä selvittelemään.
Perjantai..
Olin lähtenyt tunti/70km sitten virallisesta BMW huollosta jossa tehtiin öljynvaihto ja muut huolto-ohjelman mukaiset huollot, sekä tietenkin tarkistettiin voimassa olevat aktiot joita ei ollut.
Eli jostain syystä kaikkia autoja joita tuo ongelma koskee ei vielä löydy takaisinkutsuista.
Auto hinattiin perjantaina takaisin samaan firmaan mistä juuri lähdinkin ja he soitivatkin minulle heti maanantaina, että ongelmaksi varmistui juurikin tuo egr / imusarja ongelma ja laittavat heti BMW:lle goodwill hakemusta tästä joka tulikin hyväksyttynä vielä samana päivänä.
Löivät uudet osat kiinni ja auton käyntiin -> koneesta kuului sivuääniä -> suuttimet pois ja sylintereiden kuvaaminen -> Yhden männän päällä oli palanen sulanutta muovia joten kansi irti ja mittaamaan -> yksi mäntä hieman alempana (0,3mm) kuin muut ja tässä kohdin BMW:ltä tuli päätös vaihtaa kokonaan uusi moottori.
Lopputulema: Autossa uusi moottori, aikaa meni kolme viikkoa, BMW maksoi koko lystin mukaan lukien vuokra-auton koko ajalle.
Minä olin erittäin positiivisesti yllättynyt miten hienosti kaikki hoidettiin niin korjaamon puolelta kuin BMW:n toimesta.
Hienostihan homma meni mutta siitä huolimatta kyllä minä olisin ainakin ollut tuohtunut, jos noinkin uuteen autoon tarvitsee koko mylly vaihtaa.
Ei kyllä herätä luottamusta enää nykyisin tämän automerkin luomukset. Johan TM:n testissäkin Kia stinger peittosi bmw:n, jopa ajettavuudessa.
Ei kyllä herätä luottamusta enää nykyisin tämän automerkin luomukset. Johan TM:n testissäkin Kia stinger peittosi bmw:n, jopa ajettavuudessa.
Joo, on myös luottamus kaikkiin F sarjan penareihin mennyt. Tulevaisuudessa kun tuo E61 vaihtuu, niin ei taida BMW merkkiä enää taloon tulla. (paitsi jos löytyy helmi e60 530da)
Itsellänihän siis siihen x30dA:han oli kertaalleen vaihdettu EGR noin 10tkm sitten, ja nyt keväällä porsi tuo EGR:n välijäähdytin, ja sitä ei kuulemma sitten saanut kuin koko pakettina EGR:n kanssa. Tästä syystä pyysin vanhat osat mukaan, kun tuo EGR on sen verran tuore että sen voinee jollekulle myydä joka EGR:n autossaan haluaa pitää. Vilkaisin eilen nuo osat, niin välijäähdytin on tuosta putken kohdalta ratkennut/palanut puhki. Koreassa valmistettu näyttäisi olevan. Uuden osan osanumero näyttää olevan tyystin eri.
Tossa viimeisessä kuvassa siis näkyy mustana tuo kohta mistä se on puhki tuo välijäähdytin, aika lailla keskellä tuota kuvaa.
Mites tommonen reikä tossa ohitusputkessa oireili? Itellä on iso egr error% torquella katottunaja joskus hieman nyppäilee tasakaasuajossa.. reikä tuossa ohitusputkessa saattas selittää nuo mun auton oireet.. tulikos sulla vikakoodia tuosta? Mulla ei tule vikakoodia..
Mites tommonen reikä tossa ohitusputkessa oireili? Itellä on iso egr error% torquella katottunaja joskus hieman nyppäilee tasakaasuajossa.. reikä tuossa ohitusputkessa saattas selittää nuo mun auton oireet.. tulikos sulla vikakoodia tuosta? Mulla ei tule vikakoodia..
En itse ajanut tuolloin, mutta kuulemma tupsautti savut ja loppui vedot. Siitä lähti sitten lavetilla merkkiliikkeeseen.
Ei hajua ilman tulta, ei vielä onneksi ollut tulta pellin alta.
Autona F10 LCI N57T 190KW. MD: 04.09.13
D573848
Aiemmin kirjoitin pakokaasun kärystä minkä paikallistin tulevan konepellin alta.
Tilanne alkoi kehittyä siten, että auto pyysi lisäämään jäähdytysnestettä, jonka teinkin. Samana päivänä autolla ajaessani maantiellä, syttyi moottorin oranssi vikavalo.(saastevalo)
Ajossa ei mitään erikoista, en edes itseasiassa tiedä missä kohti valo edes syttyi.
Määränpäässä Espoossa, aloin pohtia asiaa, otin yhteyttä Espoon Laakkosen, jossa selitin tilanteen.
Laakkoselta ohjasivat soittamaan BMW:n liikkuvuuspalveluun (Mobiili Cafe).
Sieltä lähettivät hinurin ja sijaisauton.
Tänään sain puhelun Espoon Laakkoselta, autossa todettu EGR-lauhduttimen vuoto.
Samalla pyysin katsomaan tarkasti muutkin paikat EGR:n ympäriltä.
Auto ei kuulemma kuulu kampanjan piiriin, jota ihmettelin isompaan ääneen.
Osia ei ole saatavilla muutamaan viikkoon.
Soittaja kuitenkin sanoi tekevänsä valmistajalle kyselyn GW:sta.
Auto ostettu toukokuun ekalla viikolla tänä vuonna.
Ei hajua ilman tulta, ei vielä onneksi ollut tulta pellin alta.
Autona F10 LCI N57T 190KW. MD: 04.09.13
D573848
katsomaan tarkasti muutkin paikat EGR:n ympäriltä.
Auto ei kuulemma kuulu kampanjan piiriin, jota ihmettelin isompaan ääneen.
Tästä BMW:n takaisinkutsuttavien automallien rajaamisesta varsin suppeaan otantaan jonkin monin tavoin puutteellisen tilastoinnin perusteella tulevat valitettavasti kärsimään periaatteessa kaikki kyseisellä harakiri-EGR-jäähdyttimellä varustetut autot. Sopii tovoa, että mukana olisi sen verran arkipäivän realismia, että tuollaiset keinotekoiset rajaukset harkittaisiin BMW:llä uudelleen ja kaikki potentiaalisesti paloalttiit ajoneuvot tarkastettaisiin, kuten koreassakin tehdään parhaillaan.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Comment