Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2794
    • Tampere

    #91
    Originally posted by Juhis View Post
    Onko myös tässä osanumerossa ollut palamiseen liittyviä vikoja?
    Toistaiseksi tuo on ainoa osanumero, jota B47-moottoriin on asennettu EGR-jäähdyttimeksi. Kyseisiä moottoreita on asennettu autoihin noin v.2014 puolivälistä lähtien ja nekin kuuluvat takaisinkutsun piiriin ainakin noissa korealaistapauksissa: "Since December 2017, a total of 28 BMW vehicles have caught fire on motorways here. Of the total, 19 were the diesel version of the BMW 520, all manufactured before 2017."



    Eurooppalaisia tarkastuksia koskien on lausuttu "In the European market this technical action relates to the EGR module of BMW 3 Series, 4 Series, 5 Series, 6 Series, X3, X4, X5, X6 vehicles with 4-cylinder diesel engines (production from April 2015 until September 2016) and 6-cylinder diesel engines (production from July 2012 until June 2015)."

    Näillä tiedoilla päättelisin että tuohon osanumeroonkin voi liittyä kuvattuja vuotoja syttymisvikoineen - ainakin siinä määrin että niilläkin varustettuja autoja tarkastetaan.
    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Heikkiher
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 94
      • Vihti

      #92
      Originally posted by JaniLap View Post
      BMW lähettää autonomistajille kirjeen ja ohjeet takaisinkutsusta, mikäli auto kuuluu kampanjan piiriin. Asiakkaan oma-aloitteisuutta ei edellytetä eikä pyydetä.

      Juu näin pitäisi tosiaan olla. Soittelin Laakkoselle ja sanoivat että autoni kuuluu kampanjaan ja kirjeitse pitäisi tulla pyyntö korjaamolle (myös minulle vaikka tuontiauto).

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2794
        • Tampere

        #93
        Originally posted by Heikkiher View Post
        Juu näin pitäisi tosiaan olla. Soittelin Laakkoselle ja sanoivat että autoni kuuluu kampanjaan ja kirjeitse pitäisi tulla pyyntö korjaamolle (myös minulle vaikka tuontiauto).
        Kiitos tiedosta, tämä oli hyvä täydennys aiheeseen. Arvelen että moni asiasta tietoinen autonomistaja on pohtinut mielessään täytyykö asian eteen tehdä itse jotakin - erityisesti tuontiauton kohdalla.
        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2062
          • Riihimäki

          #94
          Onkohan niin että listalta puuttuvia malleja (esim. X1 xdrive20d ja kaikki sdrivet) ei vaan ole viety Koreaan? Eli tulee mukaan jos kampanja laajenee. Kuitenkin Euroopan tarkastuksia koskevassa lainauksestakin puuttuu X1 jostain syystä...?

          Comment

          • tonnizi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 1501
            • Mäntsälä

            #95
            Kuuluukos E46 330d -00 myös tähän mukaan vai?

            Näkisikö tätä listaa jostain?
            Social Media:
            - Twitter
            - Instagram
            - Twitch

            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

            Nykyinen:
            E61 530d -04
            Ex:
            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              #96
              Originally posted by tonnizi View Post
              Kuuluukos E46 330d -00 myös tähän mukaan vai?

              Näkisikö tätä listaa jostain?
              Ei kuulu.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                #97
                Originally posted by JaniLap View Post
                Tämä EGR-laitteistoja valmistavien alihankkijoiden rooli näissä autopaloissa on ainakin itseäni jäänyt vaivaamaan siinä määrin, että kaivelin vähän näyttöä onko näitä osia valmistettu useammassa paikassa?
                23.6.2018 vaihdettiin yhteen 530:een vaihdettu cooleri Suomessa ja osanumero oli uudella osalla 11717823210. Made in Korea.

                Laatu työtä? Imusarjassa on reikä eikä ne ole sitä vaihdossa huomanneet...

                Melkein ehdin jo vaihtamaan imusarjan mutta tämä kamppanja pelasti,
                saanen imusarjankin menemään GW:n piikkiin. EGR vaihdosta tehdas maksoi puolet kesäkuussa...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • Titansilber
                  BTCF Member
                  • Apr 2006
                  • 526

                  #98
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Ja jos ennen auton huoltoon vientiä ehtisit vilkaista millainen tarra siinä EGR-jäähdyttimessä on? Onko saksalaista vai korealaista terästä? Tässä olisi nyt samalla mahdollisuus murskata orastava hypoteesini jonka mukaan ne vaihdettavat coolerit ovat korealaisia?
                  7 823 210 05
                  KORENS Korea

                  Anssi

                  Comment

                  • juBz
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 581
                    • Espoo

                    #99
                    Itsellä oli kans viimeviikolla huollossa ja totesivat että egr cooleri pitää vaihtaa. Ilmeisesti osat vaan loppu kun lupasivat olla yhteydessä kun saapuu pitää zekata kans tuo valmistusmaa omasta
                    F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                    E30 318i - 88 Alpinweiss II

                    Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2794
                      • Tampere

                      Näissä EGR-jäähdyttimien vaihtotapauksissa on erityisen kiinnostavaa seurata ja vertailla millainen osa vaihdetaan tilalle ja onko se sitten jollakin tapaa "improved product" niin kuin edellä on lähteiden perusteella odotettavissa? Nimen omaan myös siksi, että BMW on korostanut kyseessä olevan "hardware fault - not software fault", jolloin huolto keskittyy mekaanisiin osiin.

                      Ja edelleen, mikäli vanha osa ja tilalle vaihdettu cooleri ovat identtisiä (valmistusmaasta riippumatta), voidaan olettaa että palovaara voi uusiutua ja koko toimenpide on tässä mielessä kosmeettinen. Toivoa sopii, että suunniteltu toimenpide on tässä mielessä vaikuttava.
                      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19181
                        • -

                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Toistaiseksi tuo on ainoa osanumero, jota B47-moottoriin on asennettu EGR-jäähdyttimeksi. Kyseisiä moottoreita on asennettu autoihin noin v.2014 puolivälistä lähtien ja nekin kuuluvat takaisinkutsun piiriin ainakin noissa korealaistapauksissa: "Since December 2017, a total of 28 BMW vehicles have caught fire on motorways here. Of the total, 19 were the diesel version of the BMW 520, all manufactured before 2017."



                        Eurooppalaisia tarkastuksia koskien on lausuttu "In the European market this technical action relates to the EGR module of BMW 3 Series, 4 Series, 5 Series, 6 Series, X3, X4, X5, X6 vehicles with 4-cylinder diesel engines (production from April 2015 until September 2016) and 6-cylinder diesel engines (production from July 2012 until June 2015)."

                        Näillä tiedoilla päättelisin että tuohon osanumeroonkin voi liittyä kuvattuja vuotoja syttymisvikoineen - ainakin siinä määrin että niilläkin varustettuja autoja tarkastetaan.
                        Koreassa kuuluu siis tarkastettaviin mutta miksei Euroopassa? Kun B47 moottorisia on tehty syksystä 2014 alkaen ja meillä Euroopassa tarkastetaan vain huhtikuu 2015 valmistetut ja uudemmat.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2794
                          • Tampere

                          Originally posted by Juhis View Post
                          Koreassa kuuluu siis tarkastettaviin mutta miksei Euroopassa?
                          Your guess is as good as mine. Jää nähtäväksi täsmentyvätkö Euroopassa tarkastettavien autojen valmistusajankohdat aiemmin ilmoitetusta.

                          Lieneekö Koreassa lyöty nyrkkiä pöytään ja vaadittu juridista reittiä pitkin uhkaamalla "hoitamaan asia kuntoon"? Toistaiseksi ainoa julkinen valintaperustelu erilaiselle valinnalle Eurooppaa koskien on ollut seuraavanlainen:

                          9.8.2018 BMW Group: "Über die statistischen Auswertungen ergibt sich ein klares Bild von möglichen Fahrzeug-/Motorkombinationen und Produktionszeiträumen, die ein erhöhtes Risiko zeigen. Die Technische Aktion schließt diese Fahrzeuge ein. Selbstverständlich wird die Situation laufend weiter beobachtet. Alle nicht auffälligen Varianten sowie Fahrzeuge mit nicht betroffenem technischen Stand sind von der Technischen Aktion ausgenommen. Selbstverständlich wird die BMW Group über ein Monitoring der Maßnahmenumsetzung die Erkenntnisse aus der Technischen Aktion kontinuierlich prüfen und falls erforderlich weitere Anpassungen vornehmen."

                          Käännös saksasta englanniksi:
                          "The statistical evaluations give a clear picture of possible vehicle / engine combinations and production periods, which show an increased risk. The technical action includes these vehicles. Of course, the situation is constantly monitored. All non-conspicuous variants as well as vehicles with unaffected technical status are excluded from the technical action. Of course, the BMW Group will continuously monitor the findings of the technical action via monitoring of the implementation of the measures and, if necessary, make further adjustments. "

                          Sikäli kun ymmärrän perustelua oikein, Euroopassa tarkastettavaksi kutsuttavien ajoneuvojen valinta perustuu matemaattiseen mallitukseen BMW:llä käytettävissä olevasta ajoneuvoaineistosta. Oletettavasti suuri osa tuota aineistoa ovat nuo Koreassa palaneet automallit valmistusaikoineen. Voi vain arvailla, millaisilla varmuuskertoimilla laskelmat mahtavat olla tehty, kun vertailee noita Koreassa tarkastettavien ja Euroopassa tarkastettavaksi suunniteltujen ajoneuvojen mallisarjoja ja valmistusaikoja? Luonnollisesti jokainen tarkastettu auto tuo lisäkustannuksia ja on pois yhtiön tuloksesta, mutta mikä on hinta autonomistajien kokemus epävarmuudesta tarkastamatta jäävien autojensa palovaarallisuudesta - BMW:tä luulisi kiinnostavan onko seuraava palava auto edelleen heidän, ja kuinka moni tarkastamatta jäävän auton omistaja tulee vaihtamaan merkkiä petyttyään asiakaskokemukseen?
                          Last edited by JaniLap; 29-08-2018, 06:00. Reason: Valintaperusteesta höpinää ja tunteilua
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • HC91
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 999
                            • 29100/310053

                            Mikäs *18d malleista tekee erilaisen kun niitä ei ole listoilla ensimmäistäkään, sama 2-litranen jäteöljypoltinhan niissäkin on?
                            92' ///M5 3.8 individual
                            09' 320d xDrive
                            16' NIU N1 Sport
                            19' NIU U+ Sport

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2794
                              • Tampere

                              Originally posted by HC91 View Post
                              Mikäs *18d malleista tekee erilaisen kun niitä ei ole listoilla ensimmäistäkään, sama 2-litranen jäteöljypoltinhan niissäkin on?
                              Nostit hyvän yksityiskohdan esille ja vastauksena on, ettei näitä ole palanut Koreassa ainoatakaan - tosin vain siitä syystä ettei näitä malleja ole aiemmin viety sinne ylipäätään. Tällä hetkellä Koreassa on kyllä saatavilla 118d -malliversiota ja se kuuluu siellä tarkastettavien joukkoon. Kyseessä on siksi eräänlainen tilastoharha, ja vaikkapa Euroopassa Suomi mukaanlukien tilanne on toinen kun x18d -malleja on ollut saatavilla enemmän. Ja kuten mainitsitkin, moottorithan ovat palovaarallisen tekniikan osalta identtisiä x20d -mallien kanssa.
                              Last edited by JaniLap; 29-08-2018, 04:06. Reason: Täsmennetty
                              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17865
                                • PKS

                                Kaverilla otti ja kärysi imusarja 2014 vuoden (valmistettu tosin 2013 puolella) F34 320d muutama viikko takaperin, ei sentään koko auto palanut. Juuri ostettu, ja juuri huollettu, alle 100tkm menty peli. Huollossa todettiin EGR syypääksi -> uutta osaa BMW:n piikkiin pellin alle. Eka käynnistys -> rohisee alakerrasta -> tehdasuusi moottori tilalle. En tiedä miksi, mutta kuuleman mukaan varsinaista takaisinkutsua ei ollut avattu ko autolle.
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                                E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                                E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X